Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2020: Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
2
geplaatst: 19 januari 2021, 02:15 uur
Overige: beste comeback
Achteraf gezien was 6 jaar geen album uitgebracht hebben misschien toch iets te pittig. Toch werden deze drie namen minstens twee keer genoemd, dus oef, geen dode categorie!
And the nominees are:
Bombay Bicycle Club
Fiona Apple
Pearl Jam
2
geplaatst: 19 januari 2021, 02:19 uur
Overige: mooiste hoes
En zo komen we alweer aan de laatste shortlist, snif. Hier had ik opnieuw het bekende 'ik wil alle hoezen die minstens 2 stemmen hadden eigenlijk graag laten meedoen, maar dan krijgen we een shortlist van heb ik jou daar, bijna 20 stuks'-probleem. Dus de shortlistdrempel (valt het op dat ik een nieuw woord te pluggen heb?) toch maar op 3 gelegd, wat deze 5 finalisten opleverde.
And the nominees are:
Adrianne Lenker - Songs
Freddie Gibbs & The Alchemist - Alfredo
Ichiko Aoba - Adan no Kaze
Spinvis - 7.6.9.6.
Tame Impala - The Slow Rush
5
geplaatst: 19 januari 2021, 02:21 uur
Ziezo, wat mij betreft zijn de stembussen open! PM me voor vrijdag 26 februari 23u59 je favoriet per categorie door, en dan zien we elkaar in het laatste weekend van februari voor de grote ontknoping/de digitale award night!
Ik pas morgen ook mijn posts aan zodat ze de nodige MuMe/Youtube/Spotify-linkjes zullen bevatten, maar sta me toe om nu eerst als een blok in slaap te vallen
Tot morgen!
Ik zal tevens mijn best doen om ook nog met de nodige statistiekjes op de proppen te komen. Maar moest Geert zich niet kunnen inhouden en voor mij willen, ga gerust je gang stats daddy
Ik pas morgen ook mijn posts aan zodat ze de nodige MuMe/Youtube/Spotify-linkjes zullen bevatten, maar sta me toe om nu eerst als een blok in slaap te vallen
Tot morgen!Ik zal tevens mijn best doen om ook nog met de nodige statistiekjes op de proppen te komen. Maar moest Geert zich niet kunnen inhouden en voor mij willen, ga gerust je gang stats daddy

1
geplaatst: 19 januari 2021, 07:18 uur
Misschien toch voor de nummers moeten nomineren als ik zo door de shortlists kijk.
Wel heel opvallend is dat er in categorie Nederlands geen enkel Vlaams nummer of album staat!
Wel heel opvallend is dat er in categorie Nederlands geen enkel Vlaams nummer of album staat!

1
geplaatst: 19 januari 2021, 08:34 uur
Nice work! Mooie shortlists. Wel een aantal persoonlijke favorieten die ontbreken, maar dat herkent iedereen vast.
Een dezer dagen ga ik me aan het stemmen zetten!
Een dezer dagen ga ik me aan het stemmen zetten!
0
geplaatst: 19 januari 2021, 09:59 uur
0
geplaatst: 19 januari 2021, 10:05 uur
Bizar dat Taylor Swift met geen enkele song genomineerd is 
Verder wel prima content met de genomineerde nummers
Charli XCX

Verder wel prima content met de genomineerde nummers
Charli XCX
1
geplaatst: 19 januari 2021, 10:22 uur
Prachtige presentatie alvast Arthur! Wat mij betreft wordt dit een jaarlijkse traditie.
Wel vreemd dat Natalia niet de shortlists van de categorie folk of pop haalt, maar wel wereld. Ik heb haar zelf niet eens genoemd daar aangezien ik de genres op de site heb aangehouden.
En op basis van deze regel
Wel vreemd dat Natalia niet de shortlists van de categorie folk of pop haalt, maar wel wereld. Ik heb haar zelf niet eens genoemd daar aangezien ik de genres op de site heb aangehouden.
Beste nieuwkomer (voor artiesten en bands die dit jaar hun debuutalbum uitbrachten. Telt ook voor zij die al eerder EP’s uitbrachten, maar pas dit jaar voor het eerst met een reguliere plaat komen. Bandleden die dit jaar solo gingen, komen niet in aanmerking)
ben ik bang we Sohnarr ook moeten diskwalificeren.
0
geplaatst: 19 januari 2021, 10:32 uur
Koenr schreef:
Prachtige presentatie alvast Arthur! Wat mij betreft wordt dit een jaarlijkse traditie.
(quote)
ben ik bang we Sohnarr ook moeten diskwalificeren. Achzo, ik wist eigenlijk helemaal niet dat die mevrouw van Balthazar achter deze naam zat. Dan zal ik haar er helaas van tussen moeten halen ja.
0
geplaatst: 19 januari 2021, 10:40 uur
Koenr schreef:
Wel vreemd dat Natalia niet de shortlists van de categorie folk of pop haalt, maar wel wereld.
Wel vreemd dat Natalia niet de shortlists van de categorie folk of pop haalt, maar wel wereld.
Had je me even liggen met de naam Natalia.

2
geplaatst: 19 januari 2021, 10:42 uur
Fijne presentatie ArthurDZ. Hebben we toch wel sterke nominaties in elkaar gedraaid, zo als amateurs zijnde.
Al had ik ergens ook wel weer komisch gevonden als wij The Weeknd ook zouden snubben
Al had ik ergens ook wel weer komisch gevonden als wij The Weeknd ook zouden snubben
1
geplaatst: 19 januari 2021, 11:51 uur
ArthurDZ schreef:
And the nominees are:
Adrianne Lenker - Songs
Spinvis - 7.6.9.6.
And the nominees are:
Adrianne Lenker - Songs
Spinvis - 7.6.9.6.

Top werk Arthur!
2
geplaatst: 19 januari 2021, 11:57 uur
Geweldige nachtelijke presentatie, Arthur! Ik trek mijn woorden van eerder volledig in, een beenharde ben je! 

1
geplaatst: 19 januari 2021, 12:01 uur
Wat een werk ArthurDZ
, alleen al daarom ga ik stemmen.
Nu was 2020 geen geweldig jaar voor nieuwe blues releases, maar slechts 1 (semi-)blues album in de categorie country/blues/roots
Oef... blues blijft voor MusicMeter wat The Weeknd voor de Grammy Awards is. Ach ja. Dat mag de pret niet drukken 
, alleen al daarom ga ik stemmen.Nu was 2020 geen geweldig jaar voor nieuwe blues releases, maar slechts 1 (semi-)blues album in de categorie country/blues/roots
Oef... blues blijft voor MusicMeter wat The Weeknd voor de Grammy Awards is. Ach ja. Dat mag de pret niet drukken 
0
geplaatst: 19 januari 2021, 12:15 uur
Ik las pas na het inleveren van mijn nominaties dat singles die in 2019 uitkwamen maar pas in 2020 op een album verschenen ook hadden mogen meedoen. Had er wellicht voor kunnen zorgen dat Blinding Lights voor Nummer van het jaar genomineerd zou worden. 
Vind het overigens opmerkelijk dat Underdog is genomineerd in de R&B categorie maar in de Hitlijsten categorie ontbreekt... en in de Hitlijsten categorie staan dan nummers als Say So en In Your Eyes die bij de R&B categorie ontbreken. Vreemd.

Vind het overigens opmerkelijk dat Underdog is genomineerd in de R&B categorie maar in de Hitlijsten categorie ontbreekt... en in de Hitlijsten categorie staan dan nummers als Say So en In Your Eyes die bij de R&B categorie ontbreken. Vreemd.
1
geplaatst: 19 januari 2021, 12:42 uur
Wauw Arthur, wat een werk.
Het lukte mij helaas niet meer te nomineren, maar ik zal vast wel meestemmen. Met 26 februari als deadline mag dat geen probleem zijn...
Het lukte mij helaas niet meer te nomineren, maar ik zal vast wel meestemmen. Met 26 februari als deadline mag dat geen probleem zijn...
4
geplaatst: 19 januari 2021, 13:46 uur
Zo, alle linkjes toegevoegd, hier en in het overzichtstopic. En nu ga ik even mijn gewone leven weer oppikken na bijna twee dagen waarin alles rond dit topic draaide
Statistieken en voorspellingen zijn voor later. Maar wat dat tweede betreft, schroom niet om hier met de rest te delen welke artiesten, albums, liedjes en hoezen jij het kansrijkst acht voor de overwinning!
Statistieken en voorspellingen zijn voor later. Maar wat dat tweede betreft, schroom niet om hier met de rest te delen welke artiesten, albums, liedjes en hoezen jij het kansrijkst acht voor de overwinning!
2
geplaatst: 19 januari 2021, 15:44 uur
Fantastisch werk ArthurDZ 
Hopelijk kan het inderdaad een jaarlijkse traditie worden, dan ga ik voor de Jordy's ook een eigen wiki aanmaken

Hopelijk kan het inderdaad een jaarlijkse traditie worden, dan ga ik voor de Jordy's ook een eigen wiki aanmaken

0
geplaatst: 19 januari 2021, 15:59 uur
ArthurDZ schreef:
Eerst nog even een eerbetoon aan onze gesneuvelde helden: de categorieën waar helaas te weinig volk op is afgekomen om tot een goede shortlist te komen
(een goede shortlist = minstens drie werken/artiesten worden minstens door twee users genoemd. Het maximum aantal albums per categorie is 10, het maximum aantal nummers/artiesten/hoezen per categorie is 12. Dus uiteraard geldt, hoe meer er gestemd is in elke categorie, hoe hoger die ondergrens om genomineerd te worden wordt)
Maar goed, de gevallenen zijn:
Albums:
Reggae/ska
Score
Heruitgave/archief
Nummers:
Reggae/ska
Neoklassiek
Score
Wereld
Toch bedankt aan de mensen die deze categorieën een succes hebben proberen maken! Dat het niet gelukt is, ligt niet aan jullie (maar aan uw hardvochtige mede-user)
Eerst nog even een eerbetoon aan onze gesneuvelde helden: de categorieën waar helaas te weinig volk op is afgekomen om tot een goede shortlist te komen
(een goede shortlist = minstens drie werken/artiesten worden minstens door twee users genoemd. Het maximum aantal albums per categorie is 10, het maximum aantal nummers/artiesten/hoezen per categorie is 12. Dus uiteraard geldt, hoe meer er gestemd is in elke categorie, hoe hoger die ondergrens om genomineerd te worden wordt)
Maar goed, de gevallenen zijn:
Albums:
Reggae/ska
Score
Heruitgave/archief
Nummers:
Reggae/ska
Neoklassiek
Score
Wereld
Toch bedankt aan de mensen die deze categorieën een succes hebben proberen maken! Dat het niet gelukt is, ligt niet aan jullie (maar aan uw hardvochtige mede-user)
Kunnen mijn nominaties toch worden gebruikt? Zo zonde om bij de start van dit mooie idee bepaalde bekende genres leeg te laten. Er kan dan toch een maand lang worden geluisterd en gestemd?
2
geplaatst: 19 januari 2021, 16:30 uur
dynamo d schreef:
Kunnen mijn nominaties toch worden gebruikt? Zo zonde om bij de start van dit mooie idee bepaalde bekende genres leeg te laten. Er kan dan toch een maand lang worden geluisterd en gestemd?
(quote)
Ik snap je gedachtegang, maar het leek me niet echt in de geest van dit topic om liedjes en albums die maar door één iemand genoemd worden, mee te laten doen om de grote prijzen.
Maar voor de liefhebbers/nieuwsgierigen/ontdekkingsreizigers, dit waren de genoemde reggae/ska-nummers (de twee van Koffee kregen elk nog twee voorkeursstemmen)
100 gecs - Sympathy 4 the Grinch
Ava Max - Who's Laughing Now
Babylon Circus - Monster
Babylon Circus - State of Emergency
Goldfinger - Wallflower
Kill Lincoln - Confession Obsession
Koffee - Lockdown
Koffee - Pressure
Sevana - If You Only Knew
Tape Girl - No Thought, Head Empty
The Roosterz - Without You
Zion Train feat. Cara - Fateshifter (OHIOF)
Zion Train feat. Cara - We Shall Rise
Zion Train feat. Lua - Watch Where
En dit waren de reggae/ska-albums (jij was de enige stemmer, dynamo d):
Babylon Circus - State of Emergency
The Roosterz - Rougher Than Rough
Zion Train - Illuminate
Ik zal op een later tijdstip ook nog even de nominaties uit de andere gevallen helden-categorieën delen!
0
geplaatst: 19 januari 2021, 16:43 uur
Mooi initiatief om de nominaties uit de gevallen categorieën alsnog te delen. 

0
geplaatst: 19 januari 2021, 17:26 uur
De Jordy voor beste comeback leek mij wel een zekerheidje voor The Strokes, maar ze hebben niet eens de shortlist gehaald. Niet eens twee stemmen gehad dus. 

0
geplaatst: 19 januari 2021, 18:15 uur
Haha, 100 gecs als skanominatie had ik zelf niet meteen aan gedacht 

0
geplaatst: 19 januari 2021, 19:10 uur
Leuk om te zien, al die lijstjes. Mooi ook om een aantal van mijn nominaties ertussen terug te vinden.
Nu wil ik verder niet de doemdenker uithangen, maar als sommige albums/nummers/artiesten met pijn en moeite een tweetal nominaties wist te bemachtigen, is één enkele stem per categorie (per persoon) dan wel afdoende om onderscheid te maken in de strijd om de winst? Ikzelf verwacht normaal gesproken bijvoorbeeld bij weinig categorieën echt een serieuze stem te kunnen uitbrengen, vooral omdat ik van weinig categorieën alle genomineerden voldoende ken of de komende maand verwacht te leren kennen (al is dat uiteraard niet een vereiste dat iedereen zichzelf hoeft te stellen om een stem uit te brengen).
Zou het bij een top 3 per persoon (met bijbehorende puntentelling: 3, 2, 1) bijvoorbeeld niet wat zekerder zijn dat een album/nummer/artiest zich in positieve zin onderscheidt van andere genomineerden? (in ieder geval lijkt me de kans dan groter dat niet bij een bepaalde categorie totaal 5 stemmen worden uitgebracht op 5 verschillende albums/nummers/artiesten)
Nu wil ik verder niet de doemdenker uithangen, maar als sommige albums/nummers/artiesten met pijn en moeite een tweetal nominaties wist te bemachtigen, is één enkele stem per categorie (per persoon) dan wel afdoende om onderscheid te maken in de strijd om de winst? Ikzelf verwacht normaal gesproken bijvoorbeeld bij weinig categorieën echt een serieuze stem te kunnen uitbrengen, vooral omdat ik van weinig categorieën alle genomineerden voldoende ken of de komende maand verwacht te leren kennen (al is dat uiteraard niet een vereiste dat iedereen zichzelf hoeft te stellen om een stem uit te brengen).
Zou het bij een top 3 per persoon (met bijbehorende puntentelling: 3, 2, 1) bijvoorbeeld niet wat zekerder zijn dat een album/nummer/artiest zich in positieve zin onderscheidt van andere genomineerden? (in ieder geval lijkt me de kans dan groter dat niet bij een bepaalde categorie totaal 5 stemmen worden uitgebracht op 5 verschillende albums/nummers/artiesten)
* denotes required fields.