Muziek / Muziekgames / De Jordy's 1976: Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
1
geplaatst: 12 juni 2021, 19:54 uur
Johnny Marr schreef:
Hungry Freaks, Daddy nomineer ik ook nog in hindsight, neem je dat nog ff mee ArthurDZ?
Hungry Freaks, Daddy nomineer ik ook nog in hindsight, neem je dat nog ff mee ArthurDZ?
Ik dus ook. Doe maar i.p.v. Charles Mingus - New Fables.

0
geplaatst: 12 juni 2021, 19:56 uur
ArthurDZ schreef:
Nina Simone - Four Women
Otis Redding - Try a Little Tenderness
The Beatles - Tomorrow Never Knows
The Mothers of Invention - Trouble Every Day
The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
Avant-garde lag nooit dichter bij de goegemeente dan in 1966, zo blijkt
Nee maar geen Beach Boys, hoe dan? Die eindigden een paar keer op drie stemmen, terwijl je er toch echt vier nodig had om door te stoten naar deze shortlist. Gaat Nina hier ook deze editie shinen?
(quote)
Nina Simone - Four Women
Otis Redding - Try a Little Tenderness
The Beatles - Tomorrow Never Knows
The Mothers of Invention - Trouble Every Day
The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
Avant-garde lag nooit dichter bij de goegemeente dan in 1966, zo blijkt
Nee maar geen Beach Boys, hoe dan? Die eindigden een paar keer op drie stemmen, terwijl je er toch echt vier nodig had om door te stoten naar deze shortlist. Gaat Nina hier ook deze editie shinen? Dit is een verrassend en goed lijstje. Al mag VU wel een jaartje wachten, wat mij betreft.
0
geplaatst: 12 juni 2021, 23:22 uur
En ook helemaal geen Bob Lind

13th Floor Elevators wel met You're Gonna Miss Me maar niet met Reverbaration vind ik ook wel verrassend.
Van mijn 10 soulnominaties heeft ook maar 1 het gehaald geloof ik.

En blijkbaar ben ik de enige die ska/reggae-favorieten heeft genomineerd?
En geen A Banda van Nara Leao, die vind ik eigenlijk leuker dan de Chico Buarque-versie.
Dit vind ik trouwens wel 2 mooie hoezen die het niet gehaald hebben:
Baden Powell - Tristeza on Guitar (1966)
Shinichi Yuize - Japanese Koto Classics (1966)
Gelukkig zitten mijn topfavorieten allemaal bij de nominaties, wat hoezen betreft dan.
1
geplaatst: 12 juni 2021, 23:28 uur
Bij anderstalig mis ik toch wel Michel Polnareff's La Poupée Quit Fait Non, echt een juweeltje. En bij rock/top 40 dan weer Small Faces' All Or Nothing, misschien wel hun beste nummer.
Dit waren mijn nominaties, voor wie het leuk vindt die in te zien:
MusicMeter: Jordy's - Google Spreadsheets - docs.google.com
Dit waren mijn nominaties, voor wie het leuk vindt die in te zien:
MusicMeter: Jordy's - Google Spreadsheets - docs.google.com
0
geplaatst: 12 juni 2021, 23:35 uur
herman schreef:
En geen A Banda van Nara Leao, die vind ik eigenlijk leuker dan de Chico Buarque-versie.
Onbekend maakt onbemind. Ik was er helemaal niet op de hoogte van dat Nara ook dit jaar muziek had uitgebracht. Twee albums zelfs. Twee beoordelingen in totaal, 3,25* gemiddeld. Op RYM ook veel minder stemmen dan voorgaande albums. Is één van die twee albums de moeite waard (met het gegeven dat ik haar album uit 1965 grandioos vond)?
0
geplaatst: 12 juni 2021, 23:47 uur
Teunnis schreef:
Onbekend maakt onbemind. Ik was er helemaal niet op de hoogte van dat Nara ook dit jaar muziek had uitgebracht. Twee albums zelfs. Twee beoordelingen in totaal, 3,25* gemiddeld. Op RYM ook veel minder stemmen dan voorgaande albums. Is één van die twee albums de moeite waard (met het gegeven dat ik haar album uit 1965 grandioos vond)?
(quote)
Beide stemmen zijn van mij
Ik ken haar eerste 5 albums, de eerste en de derde vind ik er toch wel wat bovenuit steken. A Banda vind ik wel een uitschieter op die albums. Ik zou dan eerder dat album uit 1971 eens proberen dat op RYM goed scoort, daar word ik zelf in ieder geval wel nieuwsgierig naar.
0
geplaatst: 13 juni 2021, 01:59 uur
Mooie lijstjes weer en genoeg om te (her)beluisteren. Toch zijn er inderdaad wel de nodige omissies te bespeuren, niet in de laatste plaats in de jazz (daar heb ik ook voornamelijk naar zitten luisteren).
Een fraai rijtje, daar niet van, maar verbazingwekkend dat Art Blakey & The Jazz Messengers - Indestructible (nota bene wel bij beste albumhoes!), Joe Henderson - Mode for Joe, Chico Hamilton - The Dealer, de twee andere albums van Nina Simone of tenminste één van de drie Wayne Shorters uit 1966 er niet tussen staan. Een gemiste kans! Onbegrijpelijk ook dat het fenomenale Footprints van Wayne Shorter niet genomineerd is bij de nummers, echt een klassieker!
Verder vind ik het erg jammer dat Them ontbreekt, zowel hun sterke album Them Again als het kippenvelnummer It's All over Now, Baby Blue zijn er helaas niet bij.
ArthurDZ schreef:
Albums: beste jazz 1966
Cecil Taylor - Unit Structures
John Coltrane - Ascension
John Coltrane - Meditations
Krzysztof Komeda - Astigmatic
Lee Morgan - Search for the New Land
Nina Simone - Wild Is the Wind
Albums: beste jazz 1966
Cecil Taylor - Unit Structures
John Coltrane - Ascension
John Coltrane - Meditations
Krzysztof Komeda - Astigmatic
Lee Morgan - Search for the New Land
Nina Simone - Wild Is the Wind
Een fraai rijtje, daar niet van, maar verbazingwekkend dat Art Blakey & The Jazz Messengers - Indestructible (nota bene wel bij beste albumhoes!), Joe Henderson - Mode for Joe, Chico Hamilton - The Dealer, de twee andere albums van Nina Simone of tenminste één van de drie Wayne Shorters uit 1966 er niet tussen staan. Een gemiste kans! Onbegrijpelijk ook dat het fenomenale Footprints van Wayne Shorter niet genomineerd is bij de nummers, echt een klassieker!
Verder vind ik het erg jammer dat Them ontbreekt, zowel hun sterke album Them Again als het kippenvelnummer It's All over Now, Baby Blue zijn er helaas niet bij.
0
geplaatst: 13 juni 2021, 07:25 uur
Joe stond erin bij mij, Choconas, Art en Wayne net niet, Chico ken ik niet. Maar het maximum aantal nominaties per deelnemer per categorie staat op 10,denk ik (ArthurDZ?), en 1966 blijkt een voortreffelijk jazzjaar te zijn. 
Wayne Shorter staat wel bij de avant-garde te blinken, dus doet ie toch een beetje mee.

Wayne Shorter staat wel bij de avant-garde te blinken, dus doet ie toch een beetje mee.

0
geplaatst: 13 juni 2021, 10:15 uur
Ja, daar heb je wel een punt, tien nominaties is ook wel wat bescheiden in zo'n uitstekend jazzjaar! Wayne bij avant-garde beschouw ik dan maar als een pleister op de wonde.
0
geplaatst: 13 juni 2021, 11:19 uur
DjFrankie schreef:
Beste nieuwkomer (voor artiesten en bands die dit jaar hun debuutalbum uitbrachten. Telt ook voor zij die al eerder EP’s uitbrachten, maar pas dit jaar voor het eerst met een reguliere plaat komen. Bandleden die dit jaar solo gingen, komen niet in aanmerking
Kan dus pas in 1967 een single is geen EP
(quote)
Beste nieuwkomer (voor artiesten en bands die dit jaar hun debuutalbum uitbrachten. Telt ook voor zij die al eerder EP’s uitbrachten, maar pas dit jaar voor het eerst met een reguliere plaat komen. Bandleden die dit jaar solo gingen, komen niet in aanmerking
Kan dus pas in 1967 een single is geen EP
Het 'wedstrijdreglement' vergeten aan te passen na de discussie rond beste nieuwkomer vorige editie, mea culpa. Vanaf 1967 mag je in ieder geval kiezen of je een artiest bij het verschijnen van debuutalbum of -single noemt. De 'bandleden die solo gaan'-regel blijft wel behouden.
0
geplaatst: 13 juni 2021, 15:45 uur
Weten jullie trouwens wat deze editie de echte schande was? Dat alleen Teun en ik deze parel genoemd hebben 
Hier trouwens de playlist met alle genomineerde nummers per categorie:
Jordy awards 1966 - alle genomineerde songs - playlist by Arthur De Zutter | Spotify - open.spotify.com
De enige die mist is Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan (En Op Spotify Te Staan)

Hier trouwens de playlist met alle genomineerde nummers per categorie:
Jordy awards 1966 - alle genomineerde songs - playlist by Arthur De Zutter | Spotify - open.spotify.com
De enige die mist is Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan (En Op Spotify Te Staan)
1
geplaatst: 13 juni 2021, 16:03 uur
ArthurDZ schreef:
Weten jullie trouwens wat deze editie de echte schande was? Dat alleen Teun en ik deze parel genoemd hebben
(embed)

(embed)
Inderdaad zeg! Na het nummer dat mijn stem krijgt voor Nummer van het Jaar is dit het allerbeste nummer wat 1966 te bieden heeft. Maar ik ben dan ook wel behoorlijk verliefd op Mary Weiss, dus misschien niet geheel objectief. Is het erg ongezond om verliefd te zijn op een popster van 50+ jaar terug?
0
geplaatst: 16 juni 2021, 22:00 uur
Zullen we dan nog even overlopen welke artiesten het vaakst genomineerd zijn (= in het meeste categorieën voorkomen)? Kunnen we die binnen twee weken dan eens naast het rijtje overwinnaars leggen, ook altijd leuk! Kan dit meteen dienen als reminder aan zij die nog een lijstje willen insturen
U hebt nog tot volgende week vrijdag (25 juni) om 23u59!
8
Nina Simone
The Beatles
7
Boudewijn De Groot (interessant is hier dat hij zowel artiest van het jaar als beste nieuwkomer zou kunnen worden
)
The Mothers Of Invention
6
Bob Dylan
5
The Beach Boys
4
13th Floor Elevators
Baden Powell & Vinícius De Moraes
Elis Regina
Jacques Brel
Otis Redding
The Velvet Underground
3
Krzysztof Komeda
Sun Ra
The Kinks
Tim Hardin
Violeta Parra
2
Astrud Gilberto
Cecil Taylor
Cream
Doc Watson
Ennio Morricone
France Gall
John Coltrane
John Lee Hooker
Lee Morgan
Love
Mississippi John Hurt
Nancy Sinatra
Patty Waters
Ramses Shaffy
Sergio Mendes & Brasil '66
Simon & Garfunkel
The Rolling Stones
Tim Buckley
Tod Dockstader
Wilson Pickett
1
Armand
Art Blakey & The Jazz Messengers
Buffalo Springfield
Chico Buarque
Dexter Gordon
Dimitri van Toren
Four Tops
Francis Lai
Herbie Hancock
Herman's Hermits
Het
Ike & Tina Turner
Jacques Dutronc
Jimmy Ruffin
Joe Henderson
John Mayall
Lee Hazlewood
Monks
Orlando Julius & His Modern Aces
Peter Thomas
Q65
Sam & Dave
Sonny Rollins
The Byrds
The Easybeats
The Jimi Hendrix Experience
The Lovin' Spoonful
The Paul Butterfield Blues Band
The Walker Brothers
Vashti Bunyan
Víctor Jara
U hebt nog tot volgende week vrijdag (25 juni) om 23u59! 8
Nina Simone
The Beatles
7
Boudewijn De Groot (interessant is hier dat hij zowel artiest van het jaar als beste nieuwkomer zou kunnen worden
)The Mothers Of Invention
6
Bob Dylan
5
The Beach Boys
4
13th Floor Elevators
Baden Powell & Vinícius De Moraes
Elis Regina
Jacques Brel
Otis Redding
The Velvet Underground
3
Krzysztof Komeda
Sun Ra
The Kinks
Tim Hardin
Violeta Parra
2
Astrud Gilberto
Cecil Taylor
Cream
Doc Watson
Ennio Morricone
France Gall
John Coltrane
John Lee Hooker
Lee Morgan
Love
Mississippi John Hurt
Nancy Sinatra
Patty Waters
Ramses Shaffy
Sergio Mendes & Brasil '66
Simon & Garfunkel
The Rolling Stones
Tim Buckley
Tod Dockstader
Wilson Pickett
1
Armand
Art Blakey & The Jazz Messengers
Buffalo Springfield
Chico Buarque
Dexter Gordon
Dimitri van Toren
Four Tops
Francis Lai
Herbie Hancock
Herman's Hermits
Het
Ike & Tina Turner
Jacques Dutronc
Jimmy Ruffin
Joe Henderson
John Mayall
Lee Hazlewood
Monks
Orlando Julius & His Modern Aces
Peter Thomas
Q65
Sam & Dave
Sonny Rollins
The Byrds
The Easybeats
The Jimi Hendrix Experience
The Lovin' Spoonful
The Paul Butterfield Blues Band
The Walker Brothers
Vashti Bunyan
Víctor Jara
0
geplaatst: 17 juni 2021, 08:56 uur
Ik mis - zo op het eerste zicht - The Velvet Underground in het rijtje, ArthurDZ. Hadden die ook niet enkele nominaties? 

1
geplaatst: 17 juni 2021, 09:00 uur
AOVV schreef:
Ik mis - zo op het eerste zicht - The Velvet Underground in het rijtje, ArthurDZ. Hadden die ook niet enkele nominaties?
Vier maar liefst! Heb ze nog snel even kunnen toevoegen, hopelijk is dit de enige misser (heb die post in stukjes samengesteld verspreid over een paar dagen, dan zie je al eens iets over het hoofd blijkbaar).
0
geplaatst: 22 juni 2021, 19:49 uur
Dit weekend is het weer zover, dan gaan we middels een nieuwe prestigieuze *kuch* awardceremonie ontdekken welke artiesten beeldjes gaan scheppen, en welke teleurgesteld getroost zullen moeten worden, op de Jordy's 1966! De deadline is dan ook vrijdagavond 23u59.
Ik heb reeds lijstjes ontvangen van zaaf, Shaky, Funky Bookie, Venceremos, Poek en debuterend jurylid LucM! En bij deze ook een remindertje voor Johnny Marr wiens stemlijstje nog onvolledig was.
Ik hoop nog op lijstjes van:
SBube, ,DjFrankie, esteban, Koenr, LuukRamaker, Teunnis, aerobag, Choconas, jordidj1, stardust_be, Manfield, remcodulac, wibro, motel matches, Salvadore, Edgar18, herman en natuurlijk AOVV!
En stiekem ook een beetje op die van:
blur8, ranja, likeahurricane, Arno, yeahyeahyeah, dynamo d, MRDammann, aERodynamIC, dumb_helicopter, stoepkrijt, LuukRamaker, AstroStart, laxus11, johan de witt, nelis, 50tracks, Simon77, GrafGantz, andré, shimahero, teus, Cervantes, jeroentjuhh, Barney Rubble, Rudi S, EttaJamesBrown, Bonk en shinybeast
Als je geen idee hebt wat de Jordy's zijn of waarop te stemmen valt: uitleg over het concept vind je in de openingspost van dit topic, de verschillende categorieën en genomineerden staan dan weer in het overzichtstopic.
Ik heb reeds lijstjes ontvangen van zaaf, Shaky, Funky Bookie, Venceremos, Poek en debuterend jurylid LucM! En bij deze ook een remindertje voor Johnny Marr wiens stemlijstje nog onvolledig was.
Ik hoop nog op lijstjes van:
SBube, ,DjFrankie, esteban, Koenr, LuukRamaker, Teunnis, aerobag, Choconas, jordidj1, stardust_be, Manfield, remcodulac, wibro, motel matches, Salvadore, Edgar18, herman en natuurlijk AOVV!
En stiekem ook een beetje op die van:
blur8, ranja, likeahurricane, Arno, yeahyeahyeah, dynamo d, MRDammann, aERodynamIC, dumb_helicopter, stoepkrijt, LuukRamaker, AstroStart, laxus11, johan de witt, nelis, 50tracks, Simon77, GrafGantz, andré, shimahero, teus, Cervantes, jeroentjuhh, Barney Rubble, Rudi S, EttaJamesBrown, Bonk en shinybeast
Als je geen idee hebt wat de Jordy's zijn of waarop te stemmen valt: uitleg over het concept vind je in de openingspost van dit topic, de verschillende categorieën en genomineerden staan dan weer in het overzichtstopic.
1
geplaatst: 22 juni 2021, 20:03 uur
Hier moet ik mij nog eens over zien te buigen. Al is het maar voor de geinige presentatie achteraf. 

1
geplaatst: 22 juni 2021, 20:22 uur
Niet als het aan mij ligt hoor! *smijt de deur open en duwt een door de regen doorweekte AOVV hardhandig de prettig warme zaal in*
1
geplaatst: 22 juni 2021, 20:25 uur
0
geplaatst: 23 juni 2021, 14:19 uur
Er gebeuren hele rare dingen in mijn albumkeuzes:
- mijn keuze (uit de genomineerden) voor Album van het Jaar doet in nog twee categorieën mee en verliest die allebei
- één van de albums waar het van verliest, verliest dan weer in zijn tweede categorie
- vervolgens verliest dát album dan weer in de anderstalige categorie
- mijn keuze (uit de genomineerden) voor Album van het Jaar doet in nog twee categorieën mee en verliest die allebei
- één van de albums waar het van verliest, verliest dan weer in zijn tweede categorie
- vervolgens verliest dát album dan weer in de anderstalige categorie
0
geplaatst: 23 juni 2021, 14:55 uur
Twee opmerkingen over Sun Ra - The Magic City:
Ik heb de albumhoes gewijzigd naar het origineel. De nominatie heeft het waarschijnlijk verdiend op basis van de heruitgave uit 1973. Oeps. Persoonlijk vind ik het origineel net zo mooi als de heruitgave.
En ik zag dat het - in tegenstelling tot twee van zijn andere albums uit 1966 niet de genretag avant-garde had. Dat verklaart meteen waarom het mindere The Heliocentric Worlds of Sun Ra, Vol. 2 wél genomineerd is in die categorie en The Magic City niet.
Ik heb de albumhoes gewijzigd naar het origineel. De nominatie heeft het waarschijnlijk verdiend op basis van de heruitgave uit 1973. Oeps. Persoonlijk vind ik het origineel net zo mooi als de heruitgave.
En ik zag dat het - in tegenstelling tot twee van zijn andere albums uit 1966 niet de genretag avant-garde had. Dat verklaart meteen waarom het mindere The Heliocentric Worlds of Sun Ra, Vol. 2 wél genomineerd is in die categorie en The Magic City niet.
0
geplaatst: 23 juni 2021, 15:15 uur
Zag ik ook al ergens dat die met de felle kleuren niet de originele hoes was. Vind ze ook beiden erg fraai, Teunnis.
0
geplaatst: 23 juni 2021, 18:06 uur
Mensen die op die foutieve hoes hebben gestemd, mogen bij deze hun stem aanpassen mochten ze dat willen (hoewel de 'echte' hoes ook wel niet misstaat in die categorie gelukkig
)
)
1
geplaatst: 24 juni 2021, 19:24 uur
ArthurDZ schreef:
And finally:
Bob Dylan
Boudewijn de Groot
John Coltrane
Nina Simone
Otis Redding
The Beach Boys
The Beatles
Bob, John, Nina, Otis en The Beatles keren terug, en worden deze keer vergezeld door Boudewijn en de Strandjongens. Ook hier was het minimum 4 nomi's.
And finally:
(quote)
Bob Dylan
Boudewijn de Groot
John Coltrane
Nina Simone
Otis Redding
The Beach Boys
The Beatles
Bob, John, Nina, Otis en The Beatles keren terug, en worden deze keer vergezeld door Boudewijn en de Strandjongens. Ook hier was het minimum 4 nomi's.
Ik bedenk me nu pas dat het schandalig is dat Brel niet genomineerd is in deze categorie. Zeker alleen maar arrogante Hollanders hier?
1
geplaatst: 25 juni 2021, 12:14 uur
Schiet het me net te binnen: weet Poeha al dat we hiermee bezig zijn? 

0
geplaatst: 25 juni 2021, 12:41 uur
Gij, kwajongen 
Dat is wel heel kort dag vandaag, dat ga ik niet redden. Maar bedankt voor de invitatie.

Dat is wel heel kort dag vandaag, dat ga ik niet redden. Maar bedankt voor de invitatie.
* denotes required fields.