MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Ik ga meedoen, zaaf, maar haak pas aan als 1962 aan de beurt komt.

1962 was eergisteren toch al aan de beurt?
Vandaag 1966 en 1967, volgens teletekst.

Nee hoor, ik was eergisteren aan de beurt. Morgen dus.

zaaf
Succes Remco

Ik heb überhaupt maar 11 stemmen in totaal op albums t/m 1975.

zaaf
je hebt nog effe

zaaf schreef:
Nou dat lijkt wel op een go!

Start
Het geheel begint ietwat vaste vormen aan te nemen.
Wat op zeker de start zal zijn (en misschien de meest tijdrovende klus voor een ieder) is de eerste helft van de vorige eeuw (1900 t/m 1950). Misschien iets om nu vast in te verdiepen - dat heb ik tenminste wel gedaan.
De spoeling is vrij dun, maar er drijft nog wel genoeg interessants boven...

Ik denk intussen nog na over de beginjaren (hoe die te clusteren), over de puntentelling (doe ik dat als eerder - 15 tm 1 punt en 10 zaafbonus voor iedere vermelding na de eerste), en over de eventuele 'random' volgorde. Laat gerust weten wat de gedachten zijn en duik intussen in de plm 200 albums in de eerste historie van het schellak en vinyl.

Weet je al meer over ronde 2? Stel dat ik met de Kerstdagen daar een beginnetje mee wil maken.

Tijd-technisch moet ik kijken of en wanneer ik aanhaak. Ben sws een leek wat betreft alles voor begin jaren ‘60, dus ga het zeker in de gaten houden.

zaaf
Dat waardeer ik Jay, en als antwoord op EttaJamesBrown:

Ik kom er niet uit of ik nou wil heen en weren of gewoon straight. Laat ik maar gewoon straight starten en als er een ondersteunde impuls is om de teletijdmachine te gebruiken, dan roep ik professor Barabas in.

Dat betekent dat ik voorstel om als volgende blokje 1951/52/53 te doen, gevolgd door 1954/55/56, daarna 1957/58, dan 1959/60 en vanaf 1961 per jaar.

Casartelli (moderator)
Ik ben ook wel voorstander van een lineair verloop. Het zal nog even duren voor ik meedoe, maar dan is die voorkeur toch maar uitgesproken.

zaaf
check!

zaaf
Casartelli zou jij de topictitel kunnen aanpassen naar Album van het jaar top 15 (nu: jaren t/m 1950)

Casartelli (moderator)
check!
Ik denk dat het vanaf nu wel storm loopt

zaaf
jij hebt er in ieder geval bijna alles aan gedaan

dix
Toegevoegd aan mijn updates maar ik stap pas over twee decennia in

Ik sla over. Corona in mn lijf en weinig affiniteit met deze periode.

Ik ken (helaas) geen albums uit die periode, sla dus ook over.

zaaf
Frenkie! schreef:
Ik sla over. Corona in mn lijf en weinig affiniteit met deze periode.
beterschap!

Ik schiet fameus te kort qua kennis over die periode wat albums betreft. Helaas, ik moet passen.

Voor mij idem zaaf: na 1950 doe ik mee.

zaaf
waar hebben jullie in vredesnaam naar geluisterd, de afgelopen maand??

zaaf schreef:
waar hebben jullie in vredesnaam naar geluisterd, de afgelopen maand??

Platen van 2022.

Wacht maar als zaaf straks een paar schellakplaten met Beethoven sonates laat passeren hebben jullie wel spijt.

Same here. Ik haak wel aan bij periodes waar ik wél muziek uit ken...

Ik ben niet getagged dus ik doe sowieso niet mee. Veel plezier met dit spel allen komende maanden/jaren

Misschien is dit spel ook wel iets voor luigifort.

Nee, tis nu te laat, ik ben op mijn ziel getrapt

Ach beter een keer op je ziel getrapt ( zaaf veegt altijd zijn voeten) dan gedurende heel dit spel met jouw ziel onder de armen lopen

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.