Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
1
geplaatst: 28 december 2023, 10:10 uur
Nou, spoedig herstel Martin! Mijn lijstje volgt, ter bevordering uwer bezigheden, deze avond! 

2
geplaatst: 28 december 2023, 11:25 uur
Rudi S schreef:
Blijf dicht bij jezelf.
Blijf dicht bij jezelf.
Ja, dat gedoe is hartstikke besmettelijk dus dat lijkt me een prima advies.
1
geplaatst: 28 december 2023, 11:59 uur
zaaf schreef:
ik heb ook een gezondheidsprobleempje, dat diende zich al even aan (maar ja, glashard ontkennen...). Corona.
zend gerust uw lijsten,.graag zelfs, want ik ben ernstig voornemens me door zo'n kutakkefietje niet op de kop te laten zitten!
dus graag uw lijsten 50tracks, AOVV, Arno, chevy93, Coma Cat, Dwejkk_, esteban, EvilDrSmith, ForWhomThePeteTolls, herman, JayM, Jacoto, johan de witt, jordidj1, Koenr, Martijn Jonkers, nico1616, remcodulac, Salvadore, stardust_be, Teunnis, voskat, vigil
ik heb ook een gezondheidsprobleempje, dat diende zich al even aan (maar ja, glashard ontkennen...). Corona.
zend gerust uw lijsten,.graag zelfs, want ik ben ernstig voornemens me door zo'n kutakkefietje niet op de kop te laten zitten!
dus graag uw lijsten 50tracks, AOVV, Arno, chevy93, Coma Cat, Dwejkk_, esteban, EvilDrSmith, ForWhomThePeteTolls, herman, JayM, Jacoto, johan de witt, jordidj1, Koenr, Martijn Jonkers, nico1616, remcodulac, Salvadore, stardust_be, Teunnis, voskat, vigil
Drink het Covid-bier met smaak op! Mijn lijstje komt zo!
6
zaaf
geplaatst: 28 december 2023, 20:29 uur
https://cms-assets.nporadio.nl/npo3fm/archief/135450_de-jeugd-van-tegenwoordig-2005.jpg2005 is verzameld, nu nog het werk verrichten.... ik probeer een gestaag tempo aan te houden - heb wat goed te maken. ik doe mijn best! het wordt weer interessant beloof ik en eh... hiphop?
4
zaaf
geplaatst: 29 december 2023, 07:34 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/24746
Common - Be (23)
166 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Nr.4 en Johnny Marr )
Meer een 'foutje' van de vorige editie dat hij er niet in stond, dan nu opvallend van wel. Dit album is onmiskenbaar een van de topalbums van 2005. En in die zin niet precies een nummer 15. Sorry. Zijn vijfde en vorige, Electric Circus, was omstreden; de knipoog naar rock viel niet echt goed. Hulp van Kanye West en een beetje van J Dilla en een goede focus maakt dit weer een album van klasse.
Common - Be (23)
166 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Nr.4 en Johnny Marr )
Meer een 'foutje' van de vorige editie dat hij er niet in stond, dan nu opvallend van wel. Dit album is onmiskenbaar een van de topalbums van 2005. En in die zin niet precies een nummer 15. Sorry. Zijn vijfde en vorige, Electric Circus, was omstreden; de knipoog naar rock viel niet echt goed. Hulp van Kanye West en een beetje van J Dilla en een goede focus maakt dit weer een album van klasse.
4
geplaatst: 29 december 2023, 08:42 uur
Niet in mijn lijstje, maar destijds wel naar Paradiso geweest waar meneer Common zichzelf een bloedneus bezorgde door te dicht boven z'n microfoon te headbangen, waarschijnlijk tijdens een nummer van z'n voorgaande album 

0
geplaatst: 29 december 2023, 08:52 uur
GrafGantz schreef:
Niet in mijn lijstje, maar destijds wel naar Paradiso geweest waar meneer Common zichzelf een bloedneus bezorgde door te dicht boven z'n microfoon te headbangen, waarschijnlijk tijdens een nummer van z'n voorgaande album

Ik heb 'm gewoon in Gent gezien, net voor corona. Echt vet, G.
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:26 uur
Ah, traditioneel weer een album op 15 dat ik niet ken. Not so common, derhalve
0
geplaatst: 29 december 2023, 11:21 uur
Heerlijk soulvolle, warme plaat van Common. Mooi begin inderdaad!
0
geplaatst: 29 december 2023, 11:31 uur
Gelukkig weer een verrassend album op 15. En wat voor een album.
3. Common - Be
3. Common - Be
2
zaaf
geplaatst: 29 december 2023, 11:35 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/21424
Madrugada - The Deep End (25)
182 p - 10 x genoemd - 2 HP (door Ries_72 )
Een nieuwe winter een vers geluid? Het werd geprobeerd met de leerling van Rick Rubin, George Drakoulias. Nog zeer Madrugada, maar het geluid heeft toch wel een knispertje. Excuus voor de korte tekst, maar meer avonturen werden niet beleefd.
Madrugada - The Deep End (25)
182 p - 10 x genoemd - 2 HP (door Ries_72 )
Een nieuwe winter een vers geluid? Het werd geprobeerd met de leerling van Rick Rubin, George Drakoulias. Nog zeer Madrugada, maar het geluid heeft toch wel een knispertje. Excuus voor de korte tekst, maar meer avonturen werden niet beleefd.
0
geplaatst: 29 december 2023, 12:09 uur
Twee albums op rij die 4* halen, maar kwamen allebei net te kort voor m'n top 15.
5
zaaf
geplaatst: 29 december 2023, 13:07 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mySUgUsaIsFka5jmrFpROsRpAMAr7NjT2ze-PPuWZIJ_0l_zOfVvm83liXlDpKL5CsyhvHIWq5mqfBpCTZK3dtC7a8dI-CQAwx7odb5ee5wSe4F4XdSTbZ-b6oqyzN-VD7J__JJ4UPShqJkztvAGOAPJO9uQsQ2qN6AThqjWbrj8kIq6Ncbp_YtSIwamW8YOa?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/28199
DANGERDOOM - The Mouse and the Mask (66)
187 p - 11 x genoemd - 1 HP (door Osiris Apis )
Daniel Dumile en Brian Burton die samen een album maken… SPRAAKMAKEND! Jaja als ik zeg MF DOOM met Danger Mouse, dan wordt het beter begrepen. De Mouseproducties zijn geweldig en fitten de raps en wordplay van DOOM erg goed. Of omgekeerd. Danger Mouse was on a roll, na zijn steen bijdrage aan Demon Days (waar is die trouwens?) met een Grammy Nominatie als gevolg, werd voor en over Cartoon Network's Adult Swim dit album gemaakt (om vervolgens door te stomen met Gnarls Barkley). En DOOM, het was u vast niet ontgaan dat hij ook zo zijn momenten had.
DANGERDOOM - The Mouse and the Mask (66)
187 p - 11 x genoemd - 1 HP (door Osiris Apis )
Daniel Dumile en Brian Burton die samen een album maken… SPRAAKMAKEND! Jaja als ik zeg MF DOOM met Danger Mouse, dan wordt het beter begrepen. De Mouseproducties zijn geweldig en fitten de raps en wordplay van DOOM erg goed. Of omgekeerd. Danger Mouse was on a roll, na zijn steen bijdrage aan Demon Days (waar is die trouwens?) met een Grammy Nominatie als gevolg, werd voor en over Cartoon Network's Adult Swim dit album gemaakt (om vervolgens door te stomen met Gnarls Barkley). En DOOM, het was u vast niet ontgaan dat hij ook zo zijn momenten had.
4
zaaf
geplaatst: 29 december 2023, 14:57 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mTG5JMX9uFiRGU61EzW98f_zJA7D0t7uNmhdSb76X6RLzZ0Q8jcOwsOhZhh_IeKvm7bpWTtw3lSxGKQiXJOblNc0oMCMJOgdYyAdoQuqPxRqbW0WE99gxpc3aizSsy5N-IalEYDqaJjLbnAoJVbFSAPERqJ7YDoRxHgHQTEjNAX6qOjMRm8FUO0VNNoinH51q?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/61980
Nujabes - Modal Soul (-)
213 p - 12 x genoemd - 3 HP (door jeroentjuhh )
Wel vaak in de lagere regionen, maar toch weer een hiphoppert in de toplijst! De betreurde Japanse DJ-grootmeester, Jun Seba (u ziet waar zijn artiestennaam vandaan komt?). Vergeleken met een andere vroeg overleden grootheid, J Dilla, maar Nujabes is nog iets meer van de chillhop, heeft ook wel een speels zwalkje in de producties, maar minder prominent dan Jay. Releaste 2 solo albums tijdens zijn leven, deze laatste strijkt hier terecht met de eer.
Nujabes - Modal Soul (-)
213 p - 12 x genoemd - 3 HP (door jeroentjuhh )
Wel vaak in de lagere regionen, maar toch weer een hiphoppert in de toplijst! De betreurde Japanse DJ-grootmeester, Jun Seba (u ziet waar zijn artiestennaam vandaan komt?). Vergeleken met een andere vroeg overleden grootheid, J Dilla, maar Nujabes is nog iets meer van de chillhop, heeft ook wel een speels zwalkje in de producties, maar minder prominent dan Jay. Releaste 2 solo albums tijdens zijn leven, deze laatste strijkt hier terecht met de eer.
0
geplaatst: 29 december 2023, 15:04 uur
Heb 4 hip-hopplaten in mijn top 15 staan, komen er gelijk 3 langs! De vierde verwacht ik overigens niet.. 
Chillhop, goeie aanduiding! Gaat eigenlijk ook wel een beetje op voor die platen van Common en DANGERDOOM, al spant Nujabes de kroon met zijn fantastische producties.

Chillhop, goeie aanduiding! Gaat eigenlijk ook wel een beetje op voor die platen van Common en DANGERDOOM, al spant Nujabes de kroon met zijn fantastische producties.
0
geplaatst: 29 december 2023, 15:30 uur
1. Common - Be
15. DANGERDOOM - The Mouse and the Mask
31. Madrugada - The Deep End
Modal Soul van Nujabes gaat wel op de luisterlijst!
15. DANGERDOOM - The Mouse and the Mask
31. Madrugada - The Deep End
Modal Soul van Nujabes gaat wel op de luisterlijst!
0
geplaatst: 29 december 2023, 16:14 uur
Het kan niet op met de toffe hiphop.
03. Common - Be
05. Nujabes - Modal Soul
11. DANGERDOOM - The Mouse and the Mask
03. Common - Be
05. Nujabes - Modal Soul
11. DANGERDOOM - The Mouse and the Mask
3
zaaf
geplaatst: 29 december 2023, 16:54 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4msglfCL2UgCy5sjM0pQeXAo3-oZS0PdN27CWxfzOt3pRc6zAWSjChsNSXHByvpZ4qoKuIqWrXiXe3xc2FNvgov4Ppb8wTpuB2PO7pK6kBsLpeMAT7pCM5SGPVA8wmrDAEkQflH8wmUeuzqBqd9tKMswUzMAmlzPaEgK-uzZD71BQIJc-Jwzoeik1hmntsxwrp?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/27021
dEUS - Pocket Revolution (9)
214 p - 13 x genoemd - 1 HP (door herman )
Ha, de dEUS-pauze is voorbij. En dat maakt buiten Herman nog meer mensen blij. En deze dEUS kent een avontuur. Weer bijeen in 2004, weliswaar met een verse drummer, Stéphane Misseghers, en startend met het opnemen van downloadonlysingle If You Don't Get What You Want (aug '04) nam de spanning al snel toe. En bleek de pauze, met nevenactiviteiten ook wel fnuikend voor de samenhang. Danny Mommens en Craig Ward namen de benen en Alan Gevaert and Mauro Pawlowski namen hun plectra over. In weerwil van d'n toestanden deed de plaat het beter dan welke dEUS tevoren en de groep liet Jagz Kooner van zeven nummers remixes maken die op Pocket Revolution Burnt verschenen ('06).
dEUS - Pocket Revolution (9)
214 p - 13 x genoemd - 1 HP (door herman )
Ha, de dEUS-pauze is voorbij. En dat maakt buiten Herman nog meer mensen blij. En deze dEUS kent een avontuur. Weer bijeen in 2004, weliswaar met een verse drummer, Stéphane Misseghers, en startend met het opnemen van downloadonlysingle If You Don't Get What You Want (aug '04) nam de spanning al snel toe. En bleek de pauze, met nevenactiviteiten ook wel fnuikend voor de samenhang. Danny Mommens en Craig Ward namen de benen en Alan Gevaert and Mauro Pawlowski namen hun plectra over. In weerwil van d'n toestanden deed de plaat het beter dan welke dEUS tevoren en de groep liet Jagz Kooner van zeven nummers remixes maken die op Pocket Revolution Burnt verschenen ('06).
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:14 uur
Zo maar een treffer, mijn verwachting voor het nu gespeelde jaar zijn niet hoog betreffende overeenkomsten.
12. dEUS - Pocket Revolution
12. dEUS - Pocket Revolution
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 december 2023, 17:18 uur
Ik sluit zo af voor de dag. Ondanks de aanwezigheid van het R.E.M.-nummer ((c) EvilDrSmith) had ik geen match met Madrugada en de rest zat er verder vanaf.
Ook hier geen hoge verwachtingen van het aantal nog te verwachten matches... 1 lijkt me vrij zeker, misschien is dat een iets te veilige gok - als het hier boerenbridge was, zou ik wellicht op 2 inzetten. 4 lijkt me het theoretisch maximum.
Ook hier geen hoge verwachtingen van het aantal nog te verwachten matches... 1 lijkt me vrij zeker, misschien is dat een iets te veilige gok - als het hier boerenbridge was, zou ik wellicht op 2 inzetten. 4 lijkt me het theoretisch maximum.
* denotes required fields.