MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete Suede album

zoeken in:
Lillywhite heeft weinig goed gedaan hè, hoor je wel vaker...
Qua hoes overigens ook vrij flets vgl met NGD.

4. Simple Minds - Once Upon a Time (1985) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3172.jpg?cb=1511194713
Mocht ik er de knaller Don't You (Forget About Me) bij rekenen, dan stijgt hij een plaats of twee. Maar Once Upon A Time telt uiteindelijk slechts acht tracks waarvan de helft onbetwistbaar dikke hits werden. Een beter geluid dan SITR maar opnieuw geen plaat die ik vaak in zijn geheel zou draaien.

luigifort schreef:
Lillywhite heeft weinig goed gedaan hè, hoor je wel vaker...

Ik hou nochtans van zijn productie bij XTC, U2 en Big Country. Bij Lillywhite moeten de drums knallen.
SM heeft meer baat bij een atmosferisch geluid. En daar wringt het volgens mij op Sparkle In Te Rain.

Ondanks dat NGD en SitR al geweest waren met hun hits was dit toch hun stardom plaat. SM op hun commerciële hoogtepunt. We kennen allemaal wel de video van Alive and Kicking.

Als je Don't You niet meerekent, is dat ook met afstand hun grootste hit tegenwoordig.

Ik denk dat 1985 ook zo'n omslagpunt was. Van artistiek naar stadiumrock, zag je ook bij TFF bv met Shout en Everybody Wants to Rule the World uit hetzelfde jaar en ws meer artiesten. Alsof we van de obscuurdere begin jaren '80 naar de wat meer vrije gezelliger tweede helft van de '80s gingen. Ms door meer welvaart. Ms is Live Aid to blame

U2 ging dan al wat eerder op de stadiontoer

Ja die waren altijd al gezellig

Die werden geboren in een stadion

johan de witt schreef:
Als je Don't You niet meerekent, is dat ook met afstand hun grootste hit tegenwoordig.

Belfast child...

Ja, dat is de nummer 3, maar Alive and Kicking heeft ruim twee keer zoveel luisteraars

What's in a name

You turn me on

Teveel wol en gebakken lucht volgens iemand hier...

Het lift mij altijd up

En daarom voelen wij ons wel springlevend

En is dit topic alive en kicking

Ba-ba-da-da-da

Even de Johan en Luigi show onderbreken

4. Sons and Fascination (1981)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4831.300.jpg

Voor de vroege die hard fan misschien wel de ultieme SM plaat, al dan niet met een bijna onafscheidelijke en niet nader te noemen 'aanhangsel'.
Het experimentele van de vorige platen kreeg op dit album al een iets meer melodieus karakter.
Persoonlijk gezien zijn vooral de opener 'In Trance as Mission', het titelnummer zelf en de afsluiter 'Seeing Out the Angel' hier de sterkhouders!

Ik voel wat zustergevoelens roepen

Sons and Sisters and Fascinations Feelings Call (81-81).

Da's pas een sick en twisted album
The show continues (23-24-25-26)

Casartelli (moderator)
5. Sister Feelings Call
https://www.musicmeter.nl/images/covers/5000/5797.jpg
4. Real to Real Cacophony

Ook bij mij hun tweedeling op 4. Hoewel het eigen geluid nog niet helemaal uitgekristalliseerd is, is dit een ferme stap voorwaarts ten opzichte van het debuut. Factory, Premonition en Scar zijn ook hier favoriet.

Da’s waar ook .. dit spel gaat ook tijdens Carnaval gewoon door. Even een inhaalslagje:

5. Empires and Dances
4. Sister Feelings Call

De Simple Minds waren bij mij vooral bekend van hun Verrukkelijke 15 hits (Waterfront, Catwalk) en hun Radio Veronica stampers met veel ge-hee-hee en ge-hoo-hoo.

Verbazing alom toen ik begin jaren 90 een paar New Wave verzamelaars kocht en zodoende I Travel en Theme for Great Cities voor het eerst hoorde. Heb vervolgens de single boxes (Themes) en de oude albums gekocht en deze 2 bevallen het beste.

Zou je beide A kanten op 1 album zetten, dan had ie wellicht (bijna) bovenaan gestaan…

5. Good News Fron the Next World
4.Real to Real Cacophony
https://www.musicmeter.nl/images/covers/5000/5797.jpg?cb=1533040109

Dit was één van de albums die ik ben gaan 'bijluisteren' ten behoeve van dit spel. Inmiddels al twee keer gedraaid en zo maar op 4 binnen in mijn lijst. Waarom? Ik vind het een intrigerende plaat waar ze nog wel op zoek lijken naar hun uiteindelijke sound, maar waar toch meer dan genoeg potentie en kwaliteit te horen is. Riep geregeld wat associaties op met Split Enz, wat zeker geen slechte kwalificatie is. Of dat ergens op slaat mag u zelf bepalen, maar met deze vroege uit hun oeuvre heeft dit spel voor mij al een leuke ontdekking opgeleverd.

Benieuwd of we nog iets gaan tegen komen van na 1995...

Dat covers album misschien? Of hun laatste

Die heeft Premo denk

johan de witt schreef:
Het lift mij altijd up

4. Sister Feelings Call

Het zusje en wat vergeten album (zeker bij de MM mods ), maar onmiskenbaar een volwaardig album.
Mijn favorieten zijn Wonderful in Young Life en Careful in Career, geweldige postpunk nummers.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.