MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Vergeet The Script niet.

En ik heb het laatste album van U2 ook nog niet beluisterd.

marsupilami schreef:
(quote)

Uiteraard zat de fout bij mij. Daarmee stijgt Marbles wel helemaal door naar plaats 7

Het gaat vlot, we zitten al aan 13 stemmen. Van de 146 genoemde albums zijn er ondertussen al 46 meer dan één genoemd. Dat is een betere verhouding dan de vorige editie.

Van de reguliere U2 albums staan er nu 12 op de lijst. Enkel de albums die beginnen met 'Songs of...' staan er nog niet op, benieuwd of dat nog gaat veranderen.

marsupilami schreef:
Enkel de albums die beginnen met 'Songs of...' staan er nog niet op, benieuwd of dat nog gaat veranderen.

Ik hou het wat dat betreft enkel en alleen bij die 2 Leonard Cohen albums. Maar die spelen deze editie niet mee

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Ik hou het wat dat betreft enkel en alleen bij die 2 Leonard Cohen albums. Maar die spelen deze editie niet mee
Je gaat geen Poekje doen?

Casartelli schreef:
(quote)
Je gaat geen Poekje doen?

Arcade Fire is mijn nummer 1 van Ierland.

Vind het wel bijzonder dat volgens MuMe de verzamelalbums van The Pogues uit Ierland komen en de reguliere niet.

Gevoelsmatig heb ik de meest Ierse platen uit mijn collectie nu niet bij Ierland kunnen inzetten. Hell’s Ditch!

dix
EttaJamesBrown schreef:
Vind het wel bijzonder dat volgens MuMe de verzamelalbums van The Pogues uit Ierland komen en de reguliere niet.

Da's inderdaad opmerkelijk. Gelukkig kon ik er eentje van Shane kwijt in mijn lijst, die soloplaten van hem zijn zo slecht nog niet.

Mijn nummer 1 uit Ierland is niet van The Pogues maar mag ik evenmin plaatsen. Terwijl alles uit Ulster toch echt wel Irish is.

dix schreef:
[Mijn nummer 1 uit Ierland is niet van The Pogues maar mag ik evenmin plaatsen. Terwijl alles uit Ulster toch echt wel Irish is.

Volgens mij is daar heel lang oorlog over gevoerd, wel of niet...

Overigens zou ik me door een fout van MuMe niet laten weerhouden of iets 'mag'.
Al lijken de pogies wel gewoon uit Londen, Engeland te komen.

Of je laat het gewoon aanpassen Heb ik al gedaan bij een band waarvan de ep op Ierland stond en het album uk.

Morgen sluiten we alweer af, dus hopelijk nog een lijstje van 123poetertjes, aerobag, BlackFinch, Bonk, Brunniepoo, El Ninjo, esteban, EvilDrSmith, Gyzzz, herman, johan de witt, jordidj1, Justus18, Koenr, Manfield, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, remcodulac, Ries_72, rudolphS, Teunnis, west

De deadline is op woensdag 26 juli 23:59.

Momenteel 18 stemmers, goed voor 182 albums. De top 3 lijkt me zowat vast te staan, maar de volgorde uiteraard niet. De rest van de top 20 kan nog alle kanten op, denk ik zo.

marsupilami schreef:
De top 3 lijkt me zowat vast te staan, maar de volgorde uiteraard niet.

2x U2 plus MBV zeker?

Lijstje ontvangen marsupilami?

En hier ook nog net op tijd een lijstje verstuurd....

marsupilami schreef:

.De top 3 lijkt me zowat vast te staan, maar de volgorde uiteraard niet. De rest van de top 20 kan nog alle kanten op, denk ik zo.

Sinéad O'Connor - I Do Not Want What I Haven't Got (1990) - MusicMeter.nl ?

marsupilami , sorry voor het ongemak maar er was nog een album tussendoor geglipt...ik heb nog een wijziging doorgestuurd.

Dat was het dan weeral. Toch weer 28 deelnemers voor deze editie, met dank aan:
aERodynamIC, Arno, Bonk, Casartelli, dix, DjFrankie, dynamo d, El Ninjo, EttaJamesBrown, Finn, GrafGantz, Gyzzz, herman, Johnny Marr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, marsupilami, Papartis, Poek, ranja, remcodulac, Ries_72, Superbitch, vigil, wendyvortex, west, zaaf

In totaal stemden jullie op 225 albums waarvan 87 meer dan één stem kregen.

Als Sinéad niet wint hé... dan zwaait er wat!!

Johnny Marr schreef:

Net een weekje te laat voor de DAB

Daar was ik nog op tijd voor, want gisteravond pas ingestuurd. Maar het heeft geen invloed gehad op mijn lijstje.

GrafGantz schreef:
(quote)

Net een weekje te laat voor de DAB

De formule van marsipulami bevat al allerlei bonussen geloof ik, dus ik neem aan ook een DAB.

dix
Johnny Marr schreef:

Oh, vergeten...

Eigenlijk hoop ik stiekem dat mijn nummer 2 wint

De verdeling per decennium is als volgt:
1960 - 1 (0,45%)
1970 - 20 (9,01%)
1980 - 34 (15,32%)
1990 - 44 (19,82%)
2000 - 41 (18,47%)
2010 - 59 (26,58%)
2020 - 23 (10,36%)

En de verdeling per genre:
Rock - 81 (36,49%)
Folk - 70 (31,53%)
Pop - 35 (15,77%)
Blues - 8 (3,60%)
Electronic - 6 (2,70%)
Metal - 5 (2,25%)
Avant-Garde - 5 (2,25%)
Dance - 4 (1,80%)
Wereld - 3 (1,35%)

Heel veel folk dus deze keer, helaas is daarvan in de top 20 helaas niet veel van te merken.

20. The Cranberries - Everybody Else Is Doing It, So Why Can't We? (1993) (Rock) (Ierland)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2258.300.jpg
Punten: 116
Aantal stemmen: 7 - Hoogste positie: 3 (remcodulac)

Populairste lied op MuMe: Linger

Beluister op Spotify

Minstens 5 stemmen om de top 20 te halen, het is al makkelijker geweest. Openen doen we met het debuut van The Cranberries, zij kregen 7 stemmen. Nog één ander album met 7 stemmen haalde de top 20 net niet.

19. Virgin Prunes - ...If I Die, I Die (1982) (Avant-Garde) (Ierland)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/16000/16902.300.jpg
Punten: 119
Aantal stemmen: 6 - Hoogste positie: 2 (wendyvortex, Lying Mouth, dix)

Populairste lied op MuMe: Caucasian Walk

Beluister op Spotify

Het tweede album van Virgin Prunes brengt de Avant-Garde in de top 20.

18. U2 - Zooropa (1993) (Rock / Pop) (Ierland)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2079.300.jpg
Punten: 121
Aantal stemmen: 5 - Hoogste positie: 2 (dynamo d)

Populairste lied op MuMe: Stay (Faraway, So Close)

Beluister op Spotify

Een Ierse lijst zonder de bekendste Ierse band zou wel vreemd zijn, dus hier zijn ze al voor de eerste keer. Je kan ze zeker nog eens verwachten...

17. Róisín Murphy - Róisín Machine (2020) (Dance / Pop) (Ierland)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/792000/792326.300.jpg
Punten: 125
Aantal stemmen: 5 - Hoogste positie: 2 (herman)

Populairste lied op MuMe: Simulation

Beluister op Spotify

Samen met Zooropa de enige 2 albums die met 5 stemmen voldoende hadden voor een plaatsje in de top 20. Róisín had nog een ander album met 7 stemmen, maar die haalde de top 20 net niet.

Casartelli (moderator)
En we beginnen met die andere nog niet zo lang overleden zangeres. De hits kwamen hierna, maar Dreams en Linger horen er (in retrospectief) ook bij.

08 [18] U2 - Zooropa
09 [20] The Cranberries - Everybody Else Is Doing It, So Why Can't We?

Deze van de Cranberries bij mij op 13, van U2 heb ik 1 andere

Gast
geplaatst: vandaag om 01:03 uur

geplaatst: vandaag om 01:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.