Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2023, 11:59 uur
Nothing Fails slaagt er niet in veel hoger te reiken dan Hollywood.
31. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )
32. Deeper And Deeper (27 stemmen 7,177777778 )
33. Don't Tell Me (26 stemmen 7,126923077 )
34. This Used To Be My Playground (28 stemmen 7,091071429 )
35. Rain (25 stemmen 7,084 )
36. Who's That Girl (23 stemmen 7,069565217 )
37. Nothing Fails (16 stemmen 6,9375 )
38. Erotica (28 stemmen 6,932142857 )
39. Hollywood (23 stemmen 6,880434783 )
40. Dear Jessie (26 stemmen 6,878846154 )
41. Bad Girl (27 stemmen 6,718518519 )
#64: Love Profusion (2003, American Life)
Deze vierde en laatste single van American Life werd bij release opgedragen aan Guy Ritchie, zoals vermeld toen getrouwd met Madonna. Toch gaat de tekst niet echt over de liefde, maar meer over hoe Madonna’s kijk op de Amerikaanse manier van leven veranderd is naarmate ze ouder wordt. Een beetje hetzelfde thema als nog wat andere nummers op de plaat dus, waaronder natuurlijk het titelnummer.
Het liedje werd destijds gezien als een van de beste nummers op het album, maar opnieuw werd het net echt een hitlijstensucces voor Madge. Zelfs in het VK, waar bijna iedere Madonna-song automatisch de top 10 leek te halen in die tijd, bleef de track op 11 steken. In zuiders Europa deed Love Profusion het echter veel beter, met een nummer 1-plek in Spanje als beste resultaat.
31. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )
32. Deeper And Deeper (27 stemmen 7,177777778 )
33. Don't Tell Me (26 stemmen 7,126923077 )
34. This Used To Be My Playground (28 stemmen 7,091071429 )
35. Rain (25 stemmen 7,084 )
36. Who's That Girl (23 stemmen 7,069565217 )
37. Nothing Fails (16 stemmen 6,9375 )
38. Erotica (28 stemmen 6,932142857 )
39. Hollywood (23 stemmen 6,880434783 )
40. Dear Jessie (26 stemmen 6,878846154 )
41. Bad Girl (27 stemmen 6,718518519 )
#64: Love Profusion (2003, American Life)
Deze vierde en laatste single van American Life werd bij release opgedragen aan Guy Ritchie, zoals vermeld toen getrouwd met Madonna. Toch gaat de tekst niet echt over de liefde, maar meer over hoe Madonna’s kijk op de Amerikaanse manier van leven veranderd is naarmate ze ouder wordt. Een beetje hetzelfde thema als nog wat andere nummers op de plaat dus, waaronder natuurlijk het titelnummer.
Het liedje werd destijds gezien als een van de beste nummers op het album, maar opnieuw werd het net echt een hitlijstensucces voor Madge. Zelfs in het VK, waar bijna iedere Madonna-song automatisch de top 10 leek te halen in die tijd, bleef de track op 11 steken. In zuiders Europa deed Love Profusion het echter veel beter, met een nummer 1-plek in Spanje als beste resultaat.
0
geplaatst: 7 april 2023, 12:00 uur
6,5
Best mooi, maar wil alsnog niet helemaal landen bij me. Het nummer mist iets om het echt tot een knaller te maken voor mij.
Best mooi, maar wil alsnog niet helemaal landen bij me. Het nummer mist iets om het echt tot een knaller te maken voor mij.
0
geplaatst: 7 april 2023, 12:55 uur
Nooit geweten dat dit een single was. Clip zegt me ook helemaal niets net zoals de hoes (net even opgezocht), ze ziet er goed uit als ik dat zeggen mag. Het liedje zelf is leuk en aardig en dat is het dan wel, het I got you under my skin gedeelte wordt wel erg vaak herhaald....
6,6
6,6
0
geplaatst: 7 april 2023, 12:58 uur
En al weer de vierde prima single van American Life, een ondergewaardeerd album van Madonna met een te lage score van 3.17.
7,8
7,8
2
geplaatst: 7 april 2023, 13:49 uur
Deze week stuitte ik op dit leuke topic waarvan ik niet op de hoogte was..
Gisteren even met Arthur overleg gehad. Ik geef mijn beoordeling over de al gepasseerde nummers in chronologische volgorde (waarschijnlijk verdeeld over enkele berichte, anders worden ze eindeloos lang
en blijf daarna 'aangehaakt'
Terug lezend is het wel duidelijk dat Madonna in de afgelopen 40 jaar voor veel commotie heeft gezorgd...
En dat er maar weinig solo artiesten zijn met deze staat van dienst...
Gisteren even met Arthur overleg gehad. Ik geef mijn beoordeling over de al gepasseerde nummers in chronologische volgorde (waarschijnlijk verdeeld over enkele berichte, anders worden ze eindeloos lang

en blijf daarna 'aangehaakt'
Terug lezend is het wel duidelijk dat Madonna in de afgelopen 40 jaar voor veel commotie heeft gezorgd...
En dat er maar weinig solo artiesten zijn met deze staat van dienst...
0
geplaatst: 7 april 2023, 13:56 uur
ArthurDZ schreef:
#62: Hollywood (2003, American Life)
[...]
Er werden ook een heleboel remixen aan de single toegevoegd in een poging om de verkoopcijfers verder te boosten. Sommige van deze versies, waaronder die van Victor Calderone, of de versie waarin Hollywood met Into The Groove werd gemixt en een rap door Missy Elliott werd toegevoegd, bereikten onder fans een legendarische status (al staat deze laatste dan weer niet op de single). Ook hier zou ik zeggen: stem op je favoriete/meest gekende versie.
#62: Hollywood (2003, American Life)
[...]
Er werden ook een heleboel remixen aan de single toegevoegd in een poging om de verkoopcijfers verder te boosten. Sommige van deze versies, waaronder die van Victor Calderone, of de versie waarin Hollywood met Into The Groove werd gemixt en een rap door Missy Elliott werd toegevoegd, bereikten onder fans een legendarische status (al staat deze laatste dan weer niet op de single). Ook hier zou ik zeggen: stem op je favoriete/meest gekende versie.
Bij Hollywood is dat voor mij de Jacques Lu Cont-remix. Een van haar beste nummers wat mij betreft. Hoorde hem destijds voorafgaand aan een concert van Vive La Fete en dat was waanzinnig. De wat knullige 'uitroep' (trip the station, change channel) komt hier ook veel beter uit de verf. Geen wonder dat hij hierna Confessions zou produceren.
De 2 daaropvolgende singles zijn niet verkeerd, maar ook wat saai.
10 Hollywood
7,0 Nothing Fails
6,5 Love Profusion
0
geplaatst: 7 april 2023, 14:22 uur
Aardige periode van Madonna, ook niet meer dan dat ..
American Life 6,4
Hollywood 6,8
Nothing Fails 5,2
Love Profusion 7
American Life 6,4
Hollywood 6,8
Nothing Fails 5,2
Love Profusion 7
2
geplaatst: 7 april 2023, 14:42 uur
Hier mijn deel 1 met excuses voor de late instap!
Begin jaren '80 was ik aanvankelijk meer bezig met Bowie-Blondie- Eurythmics en Kate Bush o.a.
Het eerste Madonna album ken ik daardoor vooral van de radio, Bij het tweede album raakte ik meer geïnteresseerd, da tis aan de scores wel te zien. Maar een echte follower werd ik vanaf Open Your Heart / La Isla Bonita...
Everybody 5
Burning up 6. In close -up zou het de zus van Cindy Lauper kunnen zijn
Holiday. 7,5 Dit intro met stevige bass blijft lekker, beste track op het debuutalbum
Lucky Star 7 Wel een echte eighties track
Borderline 7,5 Prachtig refrein, de clips van dit album zijn wel erg inwisselbaar
Like a Virgin. 6
Het valt mij nu op in de clip dat ze wel met een geforceerd stemmetje zingt…wel fraaie beelden van Venetië, bij dit nummer moet ik ook nog altijd denken aan de act van Bette Midler uit die dagen waarin ze zegt:
“Madonna, touched for the very first time,…. She means touched by the very first time today”
Material Girl. 7,5. Vrij tijdloos nummer met Prachtige clip ook, ze is -bijna- net zo goed als Monroe zelf waar de clip op gebaseerd is.
Crazy for you. 6 Doet mij niet zoveel.
Angel. 6 Idem, duidelijk wel een voorloper naar het volgende album
Into The Groove 7,5. Een van de swingendste nummers uit de jaren 80
Dress You Up 6,5
Gambler. 6 niemendalletje
Live To Tell 8 Nog steeds prachtig, vooral het stukje na drie minuten waneer ze weer invalt.
Papa Don’t Preach 7,5 Intro is super, en duidelijk een andere look en feel dan het vorige album
True Blue. 7 Een aardig nummer in de Grease-traditie...
Open Your Heart 8,5 Een van de twee topnummers van het album, waar La Ciccone de wereld voor het eerst kennis liet maken met de Gaultier-bra die zich daarna veelvuldig lit zien
La Isla Bonita. 8,5Dit is voor mij een van de beste nummers uit die periode, verveelt nooit, alles klopt de song, de clip, de sfeer etc. Sommige beelden werpen al een blik vooruit naar Like a Prayer: het knielen voor het altaar….
Door deze twee laatste nummers wel dik wel een follower…
Who’s That Girl 7,5 Lekker nummer. (de soundtrack bracht drie geweldige nummers ..)
Causing A Commotion. 7 Idem
The Look of Love 7,5 Onderscheidend nummer..
Spotlight. 6. Beetje een herhalingsoefening
Later deel 2 waar de periode aanbrak waarbij ikMadonna nauwlettend volgde...
Begin jaren '80 was ik aanvankelijk meer bezig met Bowie-Blondie- Eurythmics en Kate Bush o.a.
Het eerste Madonna album ken ik daardoor vooral van de radio, Bij het tweede album raakte ik meer geïnteresseerd, da tis aan de scores wel te zien. Maar een echte follower werd ik vanaf Open Your Heart / La Isla Bonita...
Everybody 5
Burning up 6. In close -up zou het de zus van Cindy Lauper kunnen zijn
Holiday. 7,5 Dit intro met stevige bass blijft lekker, beste track op het debuutalbum
Lucky Star 7 Wel een echte eighties track
Borderline 7,5 Prachtig refrein, de clips van dit album zijn wel erg inwisselbaar
Like a Virgin. 6
Het valt mij nu op in de clip dat ze wel met een geforceerd stemmetje zingt…wel fraaie beelden van Venetië, bij dit nummer moet ik ook nog altijd denken aan de act van Bette Midler uit die dagen waarin ze zegt:
“Madonna, touched for the very first time,…. She means touched by the very first time today”
Material Girl. 7,5. Vrij tijdloos nummer met Prachtige clip ook, ze is -bijna- net zo goed als Monroe zelf waar de clip op gebaseerd is.
Crazy for you. 6 Doet mij niet zoveel.
Angel. 6 Idem, duidelijk wel een voorloper naar het volgende album
Into The Groove 7,5. Een van de swingendste nummers uit de jaren 80
Dress You Up 6,5
Gambler. 6 niemendalletje
Live To Tell 8 Nog steeds prachtig, vooral het stukje na drie minuten waneer ze weer invalt.
Papa Don’t Preach 7,5 Intro is super, en duidelijk een andere look en feel dan het vorige album
True Blue. 7 Een aardig nummer in de Grease-traditie...
Open Your Heart 8,5 Een van de twee topnummers van het album, waar La Ciccone de wereld voor het eerst kennis liet maken met de Gaultier-bra die zich daarna veelvuldig lit zien
La Isla Bonita. 8,5Dit is voor mij een van de beste nummers uit die periode, verveelt nooit, alles klopt de song, de clip, de sfeer etc. Sommige beelden werpen al een blik vooruit naar Like a Prayer: het knielen voor het altaar….
Door deze twee laatste nummers wel dik wel een follower…
Who’s That Girl 7,5 Lekker nummer. (de soundtrack bracht drie geweldige nummers ..)
Causing A Commotion. 7 Idem
The Look of Love 7,5 Onderscheidend nummer..
Spotlight. 6. Beetje een herhalingsoefening
Later deel 2 waar de periode aanbrak waarbij ikMadonna nauwlettend volgde...
3
geplaatst: 7 april 2023, 18:09 uur
Vervolg:
Like a Prayer 10 Now we’re talking! Dit is nog steeds een van mijn grote favoriete Madonna nummers….ik kan mij herinneren dat zij hier op de top van haar roem was, als ik het goed heb zou het nummer op de dag van de release voor het eerst om 12:00 uur te horen zijn, een groot deel van de wereld hield zijn adem in….schitterend!
Express Yourself 10 ook smashing! Dressed by Gaultier maar de clip ademt Mugler…Dit nummer is al een Statement op zich zelf, daarom was Erotica later ook eigenlijk overbodig….
Cherish 8 een heerlijk nummer met een absolute zomersfeer.
Oh Father 8,5 prachtige song met dito clip in zwart-wit
Dear Jessie 8 Lief liedje, beetje een lullaby
Keep It Together 8 Lekker swingend nummer, maar staat wel in de schaduw van de titeltrack.
Voque 10 Dit was een super nummer in die periode, een absolute evergreen! Een van de meest gestileerde Madonna songs waarbij ze terecht verwijst naar de ultieme Diva der diva’s > Marlene DIetrich.
Hanky Panky 6.5 een Cabaret - Vaudeville-achtig nummer, wel goed gebracht.
Justify My Love 8 een swingend, hypnotiserende, trance track
Rescue Me 8 een overduidelijk Madonna nummer…
This Used To Be My Playground 6 waar ik Live to Tell wel kan waarderen is dit not my cup of tea…
Erotica 7,5 Tja, wat zal ik hier nou van zeggen…borduurt duidelijk voort naar mijn idee op Justify my Love, ik dacht altijd: meisje zorg toch dat je geen blaasontsteking krijgt, of erger….
Deeper and Deeper 9 De Floorfiller op dit album, blijft een aanstekelijk nummer.
Bad Girl 7,5 Mooi verhalende clip erbij
Fever 7. Lekkere swingende versie van La Ciccone
Rain 7 Oke.
Bye Bye Baby 7 wel een lekker groove heeft dit nummer, een van de swingendste…..
I’ll Remember 7- een mindere ballad
Secret 8 dit daarentegen vind ik wel klasse’s beter…wanneer na 47 seconden de muziek invalt…
Take a Bow 8,Prachtig nummer met dito clip, waarbij ik uiteraard voor de stier was…maar dat terzijde, Madonna gooit ook Erotica nog even in de reprise op beeld.
Bedtime Story 8 intro brengt muzikaal Justify My Love weer in herinnering.
Ook een trance-achtige sfeer, een fraaie clip met Sufi dancers maakt het af.
Human Nature 7 ook een duidelijk vervolg op het vorige album, Madonna als meesteres die zich in de meer duistere sferen begeeft SM en wat dies meer zij….”did I have a point of View”
You’ll See 8.5 laat een totaal andere Madonna zien én horen, prachtig gezongen. In de clip weer een ‘stoere’ toreador met roze lapjes…
One More Chance. 6- Dit is mij iets te temerig…
Love Don’t Live Here Anymore 6,5 Ook niet iets waarvan ik op spring…
You Must Love Me 8 mooi gezongen en fraaie toevoeging aan de musical Evita.
Don’t Cry For Me Argentina 7,5 dit doet Madonna zeker niet onverdienstelijk, zeker niet na de zanglessen. De film vond ik destijds zeker de moeite waard.
Another Suitcase In Another Hall 7,5 ook heel fraai gezongen, chapeau.
Frozen 10 Madonna nam door de film (Evita). afstand van haar rebelse periode en ging zich weer toeleggen op muziek zonder zekere lading…
De eerste track van het nieuwe album was meer dan veelbelovend en werd een van haar beste songs ever….
Ray Of Light 10 wat een mega statement aan de mensen die haar al hadden afgeschreven..
Drowned World/Substitute For Love 10 drie op een rij, in dit geval voor een zeldzaam intrigerend nummer…
The Power Of Good-bye 10 En dit is nummer vier voor de ALLERBESTE Madonna single Ever…..alles klopt aan dit nummer! Ik krijg er iedere keer weer kippenvel van ….
Nothing Really Matters 9 Wat een artistiek hoogtepunt hebben Madonna en William Orbit met dit hele album gecreëerd. Deze clip is ook stunning.
Beautiful Stranger 7 dit succes heb ik nooit zo begrepen, na het overdonderende succes het Ray of Light album vind ik dit een matig nummertje..
America Pie 9 ook ik voel de positieve vibes bij dit nummer, het is lekker uptempo gezongen! Madonna stelde wel weer een aantal mensen op de proef door het tonen van haar stratenmakers snee-college
Music 7,5 Helaas werd William Orbit ingeruild voor Mirwais Ahmadzaï. Ik moest erg wennen aan het zenuwachtige geluid, met al die inhoudingen…
Don’t Tell Me 7 ook hier was ik er nog niet echt aan gewend…
What It Feels Like For A Girl 7,5 deze versie klinkt beter dan de albumversie.
Die Another Day 8 de eerste trackmet die nieuwe productie techniek die ik direct kon waarderen.
American Life 8 Hier had ik de productie volledig omarmt.
Hollywood 7 nooit een van mijn favoriete tracks, als je de clip ziet gaat het wel om een bepaald soort films
Nothing Fails 8,5 een van de mooiste nummers van het album, goed gezongen.
Love Profusion 8 mooie opbouw in dit nummer
Like a Prayer 10 Now we’re talking! Dit is nog steeds een van mijn grote favoriete Madonna nummers….ik kan mij herinneren dat zij hier op de top van haar roem was, als ik het goed heb zou het nummer op de dag van de release voor het eerst om 12:00 uur te horen zijn, een groot deel van de wereld hield zijn adem in….schitterend!
Express Yourself 10 ook smashing! Dressed by Gaultier maar de clip ademt Mugler…Dit nummer is al een Statement op zich zelf, daarom was Erotica later ook eigenlijk overbodig….
Cherish 8 een heerlijk nummer met een absolute zomersfeer.
Oh Father 8,5 prachtige song met dito clip in zwart-wit
Dear Jessie 8 Lief liedje, beetje een lullaby
Keep It Together 8 Lekker swingend nummer, maar staat wel in de schaduw van de titeltrack.
Voque 10 Dit was een super nummer in die periode, een absolute evergreen! Een van de meest gestileerde Madonna songs waarbij ze terecht verwijst naar de ultieme Diva der diva’s > Marlene DIetrich.
Hanky Panky 6.5 een Cabaret - Vaudeville-achtig nummer, wel goed gebracht.
Justify My Love 8 een swingend, hypnotiserende, trance track
Rescue Me 8 een overduidelijk Madonna nummer…
This Used To Be My Playground 6 waar ik Live to Tell wel kan waarderen is dit not my cup of tea…
Erotica 7,5 Tja, wat zal ik hier nou van zeggen…borduurt duidelijk voort naar mijn idee op Justify my Love, ik dacht altijd: meisje zorg toch dat je geen blaasontsteking krijgt, of erger….
Deeper and Deeper 9 De Floorfiller op dit album, blijft een aanstekelijk nummer.
Bad Girl 7,5 Mooi verhalende clip erbij
Fever 7. Lekkere swingende versie van La Ciccone
Rain 7 Oke.
Bye Bye Baby 7 wel een lekker groove heeft dit nummer, een van de swingendste…..
I’ll Remember 7- een mindere ballad
Secret 8 dit daarentegen vind ik wel klasse’s beter…wanneer na 47 seconden de muziek invalt…
Take a Bow 8,Prachtig nummer met dito clip, waarbij ik uiteraard voor de stier was…maar dat terzijde, Madonna gooit ook Erotica nog even in de reprise op beeld.
Bedtime Story 8 intro brengt muzikaal Justify My Love weer in herinnering.
Ook een trance-achtige sfeer, een fraaie clip met Sufi dancers maakt het af.
Human Nature 7 ook een duidelijk vervolg op het vorige album, Madonna als meesteres die zich in de meer duistere sferen begeeft SM en wat dies meer zij….”did I have a point of View”
You’ll See 8.5 laat een totaal andere Madonna zien én horen, prachtig gezongen. In de clip weer een ‘stoere’ toreador met roze lapjes…
One More Chance. 6- Dit is mij iets te temerig…
Love Don’t Live Here Anymore 6,5 Ook niet iets waarvan ik op spring…
You Must Love Me 8 mooi gezongen en fraaie toevoeging aan de musical Evita.
Don’t Cry For Me Argentina 7,5 dit doet Madonna zeker niet onverdienstelijk, zeker niet na de zanglessen. De film vond ik destijds zeker de moeite waard.
Another Suitcase In Another Hall 7,5 ook heel fraai gezongen, chapeau.
Frozen 10 Madonna nam door de film (Evita). afstand van haar rebelse periode en ging zich weer toeleggen op muziek zonder zekere lading…
De eerste track van het nieuwe album was meer dan veelbelovend en werd een van haar beste songs ever….
Ray Of Light 10 wat een mega statement aan de mensen die haar al hadden afgeschreven..
Drowned World/Substitute For Love 10 drie op een rij, in dit geval voor een zeldzaam intrigerend nummer…
The Power Of Good-bye 10 En dit is nummer vier voor de ALLERBESTE Madonna single Ever…..alles klopt aan dit nummer! Ik krijg er iedere keer weer kippenvel van ….
Nothing Really Matters 9 Wat een artistiek hoogtepunt hebben Madonna en William Orbit met dit hele album gecreëerd. Deze clip is ook stunning.
Beautiful Stranger 7 dit succes heb ik nooit zo begrepen, na het overdonderende succes het Ray of Light album vind ik dit een matig nummertje..
America Pie 9 ook ik voel de positieve vibes bij dit nummer, het is lekker uptempo gezongen! Madonna stelde wel weer een aantal mensen op de proef door het tonen van haar stratenmakers snee-college
Music 7,5 Helaas werd William Orbit ingeruild voor Mirwais Ahmadzaï. Ik moest erg wennen aan het zenuwachtige geluid, met al die inhoudingen…
Don’t Tell Me 7 ook hier was ik er nog niet echt aan gewend…
What It Feels Like For A Girl 7,5 deze versie klinkt beter dan de albumversie.
Die Another Day 8 de eerste trackmet die nieuwe productie techniek die ik direct kon waarderen.
American Life 8 Hier had ik de productie volledig omarmt.
Hollywood 7 nooit een van mijn favoriete tracks, als je de clip ziet gaat het wel om een bepaald soort films

Nothing Fails 8,5 een van de mooiste nummers van het album, goed gezongen.
Love Profusion 8 mooie opbouw in dit nummer
1
geplaatst: 7 april 2023, 18:15 uur
ArthurDZ schreef:
Misschien lukt het wel als je mijn 8 er nog bij optelt?
Fijne verrassing dit nummer. Komt waarschijnlijk omdat het nummer uit de folkhoek komt, en ik ben nogal een folky metalhead. Ik hoor vanwege de melancholie in dit nummer enorm vele potentie dat een of ander doom(death)metalband als Swallow The Sun, Katatonia of My Dying Bride er wel een cover van kan brouwen. Het gospelkoor had evenwel niet gehoeven, dat werd iets te (onnodig) bombastisch: het had klein mogen blijven. Ik vind het origineel van die Jem trouwens stukken minder: ik haalde het einde niet eens...
Love Profusion: wat Vigil zegt over Madonna en over de herhaling. Toch ook een prettig/pretty liedje. 7
1
geplaatst: 10 april 2023, 11:03 uur
Hollywood, Nothing Fails en Love Profusion ook in deze lijst mooi zij aan zij. Er is trouwens wel wat veranderd door de inhaalslag van Roxy6, daarom ook weer eventjes de hele ranking tot nu toe erbij halen:
1. Like A Prayer (26 stemmen 9,067307692 )
2. Vogue (27 stemmen 8,774074074 )
3. Live To Tell (27 stemmen 8,701851852 )
4. Frozen (28 stemmen 8,605357143 )
5. Borderline (29 stemmen 8,601724138 )
6. Into The Groove (31 stemmen 8,59516129 )
7. The Power Of Good-Bye (31 stemmen 8,564516129 )
8. Drowned World/Substitute For Love (29 stemmen 8,562068966 )
9. Ray Of Light (29 stemmen 8,496551724 )
10. Justify My Love (27 stemmen 8,403703704 )
11. Beautiful Stranger (27 stemmen 8,292592593 )
12. La Isla Bonita (28 stemmen 8,283928571 )
13. Papa Don't Preach (27 stemmen 8,238888889 )
14. Material Girl (26 stemmen 8,075 )
15. Open Your Heart (27 stemmen 7,937037037 )
16. Dress You Up (27 stemmen 7,731481481 )
17. Like A Virgin (27 stemmen 7,592592593 )
18. Express Yourself (27 stemmen 7,562962963 )
19. Bedtime Story (29 stemmen 7,544827586 )
20. Secret (27 stemmen 7,5 )
21. Oh Father (27 stemmen 7,464814815 )
22. Lucky Star (26 stemmen 7,428846154 )
23. Music (29 stemmen 7,405172414 )
24. Cherish (27 stemmen 7,353703704 )
25. You'll See (26 stemmen 7,35 )
26. Take A Bow (28 stemmen 7,342857143 )
27. Nothing Really Matters (26 stemmen 7,328846154 )
28. Crazy For You (26 stemmen 7,248076923 )
29. Deeper And Deeper (28 stemmen 7,242857143 )
30. True Blue (25 stemmen 7,224 )
31. What It Feels Like For A Girl (26 stemmen 7,215384615 )
32. Holiday (29 stemmen 7,213793103 )
33. Don't Tell Me (27 stemmen 7,122222222 )
34. Who's That Girl (24 stemmen 7,0875 )
35. Rain (26 stemmen 7,080769231 )
36. This Used To Be My Playground (29 stemmen 7,053448276 )
37. Hollywood (26 stemmen 7,001923077 )
38. Love Profusion (21 stemmen) 6,961904762 )
39. Nothing Fails (24 stemmen 6,954166667 )
40. Erotica (29 stemmen 6,951724138 )
41. Dear Jessie (27 stemmen 6,92037037 )
42. American Pie (28 stemmen 6,783928571 )
43. Bad Girl (28 stemmen 6,746428571 )
44. Gambler (26 stemmen 6,688461538 )
45. Die Another Day (29 stemmen 6,667241379 )
46. Human Nature (27 stemmen 6,642592593 )
47. Rescue Me (25 stemmen 6,456 )
48. Burning Up (26 stemmen 6,448076923 )
49. Causing A Commotion (26 stemmen 6,421153846 )
50. Everybody (27 stemmen 6,225925926 )
51. The Look Of Love (22 stemmen 6,209090909 )
52. I'll Remember (27 stemmen 6,185185185 )
53. Fever (26 stemmen 6,171153846 )
54. Keep It Together (28 stemmen 6,153571429 )
55. American Life (26 stemmen 6,101923077 )
56. Angel (26 stemmen 6,086 )
57. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )
58. Don't Cry For Me Argentina (28 stemmen 5,891071429 )
59. Another Suitcase In Another Hall (23 stemmen 5,854347826 )
60. Spotlight (25 stemmen 5,834 )
61. Hanky Panky (27 stemmen 5,607407407 )
62. Bye Bye Baby (25 stemmen 5,55 )
63. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
64. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
1. Like A Prayer (26 stemmen 9,067307692 )
2. Vogue (27 stemmen 8,774074074 )
3. Live To Tell (27 stemmen 8,701851852 )
4. Frozen (28 stemmen 8,605357143 )
5. Borderline (29 stemmen 8,601724138 )
6. Into The Groove (31 stemmen 8,59516129 )
7. The Power Of Good-Bye (31 stemmen 8,564516129 )
8. Drowned World/Substitute For Love (29 stemmen 8,562068966 )
9. Ray Of Light (29 stemmen 8,496551724 )
10. Justify My Love (27 stemmen 8,403703704 )
11. Beautiful Stranger (27 stemmen 8,292592593 )
12. La Isla Bonita (28 stemmen 8,283928571 )
13. Papa Don't Preach (27 stemmen 8,238888889 )
14. Material Girl (26 stemmen 8,075 )
15. Open Your Heart (27 stemmen 7,937037037 )
16. Dress You Up (27 stemmen 7,731481481 )
17. Like A Virgin (27 stemmen 7,592592593 )
18. Express Yourself (27 stemmen 7,562962963 )
19. Bedtime Story (29 stemmen 7,544827586 )
20. Secret (27 stemmen 7,5 )
21. Oh Father (27 stemmen 7,464814815 )
22. Lucky Star (26 stemmen 7,428846154 )
23. Music (29 stemmen 7,405172414 )
24. Cherish (27 stemmen 7,353703704 )
25. You'll See (26 stemmen 7,35 )
26. Take A Bow (28 stemmen 7,342857143 )
27. Nothing Really Matters (26 stemmen 7,328846154 )
28. Crazy For You (26 stemmen 7,248076923 )
29. Deeper And Deeper (28 stemmen 7,242857143 )
30. True Blue (25 stemmen 7,224 )
31. What It Feels Like For A Girl (26 stemmen 7,215384615 )
32. Holiday (29 stemmen 7,213793103 )
33. Don't Tell Me (27 stemmen 7,122222222 )
34. Who's That Girl (24 stemmen 7,0875 )
35. Rain (26 stemmen 7,080769231 )
36. This Used To Be My Playground (29 stemmen 7,053448276 )
37. Hollywood (26 stemmen 7,001923077 )
38. Love Profusion (21 stemmen) 6,961904762 )
39. Nothing Fails (24 stemmen 6,954166667 )
40. Erotica (29 stemmen 6,951724138 )
41. Dear Jessie (27 stemmen 6,92037037 )
42. American Pie (28 stemmen 6,783928571 )
43. Bad Girl (28 stemmen 6,746428571 )
44. Gambler (26 stemmen 6,688461538 )
45. Die Another Day (29 stemmen 6,667241379 )
46. Human Nature (27 stemmen 6,642592593 )
47. Rescue Me (25 stemmen 6,456 )
48. Burning Up (26 stemmen 6,448076923 )
49. Causing A Commotion (26 stemmen 6,421153846 )
50. Everybody (27 stemmen 6,225925926 )
51. The Look Of Love (22 stemmen 6,209090909 )
52. I'll Remember (27 stemmen 6,185185185 )
53. Fever (26 stemmen 6,171153846 )
54. Keep It Together (28 stemmen 6,153571429 )
55. American Life (26 stemmen 6,101923077 )
56. Angel (26 stemmen 6,086 )
57. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )
58. Don't Cry For Me Argentina (28 stemmen 5,891071429 )
59. Another Suitcase In Another Hall (23 stemmen 5,854347826 )
60. Spotlight (25 stemmen 5,834 )
61. Hanky Panky (27 stemmen 5,607407407 )
62. Bye Bye Baby (25 stemmen 5,55 )
63. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
64. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
0
geplaatst: 10 april 2023, 11:09 uur
#65: Hung Up (2005, Confessions On A Dance Floor)
Na American Life stortte Madonna zich op een nieuw filmproject: samen met Luc Besson (die de videoclip van Love Profusion had geschoten) werkte ze aan een filmscript waarin Madonna een oude vrouw zou spelen die op haar sterfbed terugkijkt op haar leven. Tegelijkertijd vroeg ze oudgedienden Patrick Leonard en Mirwais Ahmadzaï met nummers voor de soundtrack op de proppen te komen. Iets wat ze ook vroeg aan Stuart Price, die als ‘musical director’ had gefungeerd voor haar laatste twee concerttournees, verschillende remixen voor haar had verzorgd, en voor American Life een nummer genaamd X-Static Process had geschreven. Tegen hem vroeg ze zelfs specifiek om nummers te schrijven die klonken als ‘ABBA aan de drugs’.
Besson en Madonna kregen oneindigheid over het script dus de film werd al snel geschrapt (wellicht een zegen voor het publiek, Madonna’s reputatie op vlak van films kennende). Aan Hung Up, een nummer dat oorspronkelijk voor de film was bedoeld, besloot ze desondanks verder te werken.
De prominente sample van ABBA’s Gimme Gimme Gimme zou voor iedere artiest een hinderpaal geweest zijn, want Bjorn en Benny stonden erom bekend maar heel zelden samples van hun werk te autoriseren. Maar niet Madonna natuurlijk: ze schreef beide songwriters een lange, hartstochtelijke brief om hen te overtuigen, die ze opstuurde naar de Amerikaanse ambassade in Stockholm. De mannen waren geroerd en stemden toe… maar niet voor er een afspraak bekomen werd waarin ze een aanzienlijk deel van de royalty’s zouden opstrijken, natuurlijk!
Na het wat lauwer ontvangen American Life werd Hung Up weer een gigantische hit voor comeback queen Madonna. Ze haalde er zelfs het Guinness Book Of World Records mee als het nummer dat in het grootste aantal landen op nummer 1 heeft gestaan, 41 maar liefst. Voor de verandering hoorden België en Nederland daar ook nog eens toe, dat was van Vogue (in België) en Who’s That Girl (Nederland) geleden
De VS bleef achter met een 7de plek, maar Madge werd daar nu wel de artiest met het hoogste aantal top 10-noteringen, samen met Elvis.
En dan moest het bijhorende album Confessions On A Dance Floor nog uitkomen…
Na American Life stortte Madonna zich op een nieuw filmproject: samen met Luc Besson (die de videoclip van Love Profusion had geschoten) werkte ze aan een filmscript waarin Madonna een oude vrouw zou spelen die op haar sterfbed terugkijkt op haar leven. Tegelijkertijd vroeg ze oudgedienden Patrick Leonard en Mirwais Ahmadzaï met nummers voor de soundtrack op de proppen te komen. Iets wat ze ook vroeg aan Stuart Price, die als ‘musical director’ had gefungeerd voor haar laatste twee concerttournees, verschillende remixen voor haar had verzorgd, en voor American Life een nummer genaamd X-Static Process had geschreven. Tegen hem vroeg ze zelfs specifiek om nummers te schrijven die klonken als ‘ABBA aan de drugs’.
Besson en Madonna kregen oneindigheid over het script dus de film werd al snel geschrapt (wellicht een zegen voor het publiek, Madonna’s reputatie op vlak van films kennende). Aan Hung Up, een nummer dat oorspronkelijk voor de film was bedoeld, besloot ze desondanks verder te werken.
De prominente sample van ABBA’s Gimme Gimme Gimme zou voor iedere artiest een hinderpaal geweest zijn, want Bjorn en Benny stonden erom bekend maar heel zelden samples van hun werk te autoriseren. Maar niet Madonna natuurlijk: ze schreef beide songwriters een lange, hartstochtelijke brief om hen te overtuigen, die ze opstuurde naar de Amerikaanse ambassade in Stockholm. De mannen waren geroerd en stemden toe… maar niet voor er een afspraak bekomen werd waarin ze een aanzienlijk deel van de royalty’s zouden opstrijken, natuurlijk!

Na het wat lauwer ontvangen American Life werd Hung Up weer een gigantische hit voor comeback queen Madonna. Ze haalde er zelfs het Guinness Book Of World Records mee als het nummer dat in het grootste aantal landen op nummer 1 heeft gestaan, 41 maar liefst. Voor de verandering hoorden België en Nederland daar ook nog eens toe, dat was van Vogue (in België) en Who’s That Girl (Nederland) geleden
De VS bleef achter met een 7de plek, maar Madge werd daar nu wel de artiest met het hoogste aantal top 10-noteringen, samen met Elvis.En dan moest het bijhorende album Confessions On A Dance Floor nog uitkomen…
1
geplaatst: 10 april 2023, 11:11 uur
9
Gewoon weer een geweldige dansvloerkraker van Madge. 65 singles diep in je carrière nog zoiets episch en urgent kunnen afleveren, nou petje af hoor.
Gewoon weer een geweldige dansvloerkraker van Madge. 65 singles diep in je carrière nog zoiets episch en urgent kunnen afleveren, nou petje af hoor.
* denotes required fields.