MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
Een recordaantal stemmers van 11? En een record hoge score? Nice resultaat alvast.

01-03: Suldusk - Anthesis (ProGNerD / 10 / 7,66)
04-03: Borknagar - Northward (Apollo / 9 / 7,72)
07-03: Ou - Frailty (The_CrY / 7 / 6,26)
09-03: Inter Arma - New Heaven (Odi / 8 / 6,21)
11-03: Morvigor - De Spiegel (ProGNerD / 11 / 8,12)
14-03: Judas Priest - Panic Attack (Johnny Marr / /)

Apollo schreef:
En anders wel leuk om iets van Judas Priest te nomineren voor de score? Supergaaf album weer van deze legendes.

Zo gezegd zo gedaan:

Zal mijn nominatie dan wel later dan vandaag plaatsen.

9,5 voor Panic Attack.

Vette intro. Klinkt heel back to the 80's!

8,2

Johnny Marr schreef:
Een recordaantal stemmers van 11? En een record hoge score? Nice resultaat alvast.

Recordaantal stemmers staat op 12 dit jaar. De hoogste score behoort vooralsnog aan 'Mourning Dawn' (8,18).

Panic Attack: Gezellig nummertje van Judas Priest weer. Het zal nooit mijn favoriete soort metal worden en ik hoor zelf liever een geluid dat ik nog niet ken dan een herhaling van zetten door een band met een lange staat van dienst, maar goed, wat ze doen doen ze goed.

7,4

Ik vind het prima, hoor. Sterker nog: stomtoevallig zojuist hun album gedraaid!
Echter, dit nummer hebben we al in oktober 2023 in 'Maak kennis met Metal anno 2023' de revue laten passeren.

Toen gaf je een 7,3, JM. Wel fijn dat het nummer bij je gegroeid is.
Bij mij trouwens ook. Ik gaf een 7. Nu geef ik een 7,5 (vooral vanwege het ijzersterke intro).

EvilDrSmith schreef:
Ik vind het prima, hoor. Sterker nog: stomtoevallig zojuist hun album gedraaid!
Echter, dit nummer hebben we al in oktober 2023 in 'Maak kennis met Metal anno 2023' de revue laten passeren.

Grappig dat de stemmen nu hoger uitvallen. Maar dan plaats ik straks alsnog iets (duurt wel een beetje lang moet ik toegeven...), ik neem aan dat iedereen al bekend is met Panic Attack.

5,5
Vooral het refrein is erg simpel, ik kan hier niet veel mee.

Ik had al zo'n voorgevoel, dus tijdens m'n avondwandelingetje het album maar even opgezet. Conclusie: Ik kan me erg goed vinden in het commentaar van madmadder.

ProGNerD schreef:

Maar ik laat me intussen ook graag verrassen door jullie nieuwe nominaties !

Van een verrassing kan hier natuurlijk geen sprake zijn, maar wel respect voor de oude rotten. Zal de plaat niet meer opzetten, maar ik kan me voorstellen dat dit live nog wel leuk kan zijn net zoals oldskool collega's Testament vorig jaar op Into The Grave een onverwacht feestje was...

Uit eerbetoon:
Judas Priest - Panic Attack: 7

04-03: Borknagar - Northward (Apollo / 10 / 7,78)
07-03: Ou - Frailty (The_CrY / 9 / 6,18)
09-03: Inter Arma - New Heaven (Odi / 10 / 6,48)
11-03: Morvigor - De spiegel (ProGNerD / 11 / 8,12)
14-03: Judas Priest - Panic Attack (Johnny Marr / 6 / 7,52)
14-03: Ulcerate - The Dawn is Hollow (Apollo / / )

Ik laat Judas Priest voor nu maar staan.

Vers van de pers, en ik vind het dus weer helemaal te gek verklap ik alvast.

Maak Kennis met Metal Anno 2024

Nu al zin in m'n ochtendwandeling morgen...

Het vorige album van Ulcerate heb ik wel gehoord en bestemd, maar dat kon op 'slechts' 3,5* van mij rekenen. Nu snap ik dat op zich wel, want dit soort vocalen, daar kan ik nog niet heel lang goed tegen, maar nu ik dit nummer nu hoor ben ik best wel omvergeblazen. Echt rete-intens, het is bij vlagen echt een ondoordringbare muur van geluid, en toch is er ook heel veel ruimte voor melodie en rust. Ja, deze grijpt me direct heel erg aan. Heb 'm ook meteen enkele keren achter elkaar gehoord.

8,5

6 Priest
8 Ulcerate

7,5 Priest
7,5 Ulcerate

Ulcerate, altijd goed.

8

Eens met Johnny Marr: 8,5.

Mooie nominatie Apollo

Moet een klein beetje wennen aan de specifieke brul en de dichtgeplamuurde, of ondoordringbare muren van geluid (met dan aan madmadder), maar de dynamiek met de rustiger passages is dan wel weer erg mooi en echt m'n ding.
Ik denk dus dat ik ga genieten van het album en als ik me daarin echt verdiep de waardering verder zal groeien...

Ulcerate - The Dawn is Hollow: 7,7

Ik herken wat jullie zeggen over die ondoordringbare muren van geluid. Dat maakt Ulcerate ook een band waar je vaker naar moet luisteren voordat je door die muren heen komt en je er 'comfortabel' bij voelt. Om als het ware je plek te vinden in de alles opslokkende atmosfeer. Als je dat eenmaal weet te vinden wil je niet meer terug naar de echte wereld.
Ik geef het een 9,5. Meesterlijke band.

odi
9 voor Ulcerate

6,5 voor Judas Priest

Ulcerate: 8

Meestal als ik de naam Ulcerate zie verwacht ik niet dat het mijn kopje thee is, maar eerlijk is eerlijk, ik vind dit best lekker. Duistere, en toch best avontuurlijke bak herrie. Misschien begint mijn smaak langzaam te veranderen. Verderfelijke invloed hebben jullie op mij

Priest: 8,5

Deze is inderdaad vorig jaar al langsgekomen, maar blijft een sterke track.

Iemand die Priest dan bij de volgende plaatsing schrapt als die inderdaad al vorig jaar langsgekomen is?

Ik ben benieuwd wat Phil Spector van deze muur van geluid had gevonden.

8,1

EvilDrSmith schreef:
Ik ben benieuwd wat Phil Spector van deze muur van geluid had gevonden.

Het is hier inmiddels wel bekend dat ik het Pelagic Records label een warm hart toedraag, dus toen ik dit toevallig onder ogen kreeg niet getwijfeld en vrijdag meteen een ticket gekocht. Een heel eind weg en nog geen idee van overnachtingsmogelijkheden en -kosten, maar dit kan ik gewoon niet missen: wat een line-up !

https://pelagic-records.com/wp-content/uploads/2024/03/Pelagic_Fest_Facebook_Ticketshop-1.png

Van harte aanbevolen voor collega liefhebbers (zoals o.a. ABDrums )

Spijtig dat ik dan net op vakantie ben, want dit ziet er wel heel erg goed uit. Het kan bijna niet misgaan met zo'n line-up. Veel plezier alvast in ieder geval!

04-03: Borknagar - Northward (Apollo / 10 / 7,78)
07-03: Ou - Frailty (The_CrY / 9 / 6,18)
09-03: Inter Arma - New Heaven (Odi / 10 / 6,48)
11-03: Morvigor - De spiegel (ProGNerD / 11 / 8,12)
14-03: Judas Priest - Panic Attack (Johnny Marr / 10 / 7,36)
14-03: Ulcerate - The Dawn is Hollow (Apollo / 12 / 8,01)
17-03: Hämnd - Eldhav (ProGNerD / 0 / 0)

Gisteravond op gestuit tijdens mijn dagelijkse speurtocht in de krochten van het digitale metalen muziek universum en prijkt inmiddels bovenaan mijn nieuwe interessante releases watchlist. Mooie ontdekking; erg benieuwd wat jullie ervan vinden...

Maak Kennis met Metal Anno 2024

8,5

Intense bak herrie, zeker niet verkeerd!

Gaaf nummer dat me in de rustigere passages wel wat aan ISIS doet denken. Dat is een groot compliment, want die band is denk ik - als puntje bij paaltje komt - toch wel mijn favoriete postmetalband aller tijden. Zeker Panopticon is echt een fabelachtige wereldschijf.

Dit nummer moet nog een aantal keer de revue passeren, maar de eerste indrukken zijn erg positief.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:25 uur

geplaatst: vandaag om 21:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.