MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

86. Jerry Lee Lewis - Wild One (1958) : 9,5

8,5 voor deze uitvoering van The Killer. De cover van Iggy is trouwens ook vet.

Ast
8

Rock'n'rolllllll!!!

10

7,84 voor Jerry Lee Lewis - Wild One, plek 6.

87. Skeeter Davis - I Can't Stay Mad at You (1963)

Afkomstig van het album: Skeeter Davis - Let Me Get Close to You (1964)

Is dit een 60s girl group song? Of een Sedaka Breaking Up Is Hard to Do cover? Neen! Dit is een song geschreven door het befaamde duo Goffin en King, met wat sprinkles van beide hiervoor genoemde elementen en als doel een knaller van een hit te produceren. 

Nou, aardig gelukt: dit was de 2e grootste hit die Skeeter ooit zou scoren. Ze wist 2x de top 25 van de reguliere US Chart te bereiken. De eerste keer was met haar signature song, de 2e en laatste keer was met deze feel-good productie. 

Nou, Shaky heeft er al zo'n beetje alles over gezegd, behalve wat dan wel die signature song was, maar dat is wellicht omdat hij The end of the world misschien net als ik eerst via de medley van de Carpenters op Now and then heeft leren kennen. Voor I can't stay mad at you zat ik te twijfelen tussen een 6 en een 7, maar het feit dat er op 1:38 een pauze valt die schrééuwt om een modulatie... die vervolgens uitblijft, hoera! trok het laatste puntje over de spreekwoordelijke streep.

Hè, ik verheug me nú al op de golden oldie van komende zaterdag. Met Koningsdag heeft onze spelleider ons behoorlijk laten zitten, maar voor zaterdag reken ik op iets van Johnny Logan, of Teach In, of Brotherhood Of Man, of Céline Dion, of...

7,25

BoyOnHeavenHill schreef:
wellicht omdat hij The end of the world misschien net als ik eerst via de medley van de Carpenters op Now and then heeft leren kennen.

Voor mij was het de prachtige Paul Anka cover waardoor ik die song leerde kennen.
(Ik noemde het nummer trouwens niet omdat ik geen open deuren wilde intrappen....)

BoyOnHeavenHill schreef:
Hè, ik verheug me nú al op de golden oldie van komende zaterdag. Met Koningsdag heeft onze spelleider ons behoorlijk laten zitten, maar voor zaterdag reken ik op iets van Johnny Logan, of Teach In, of Brotherhood Of Man, of Céline Dion, of...

...over open deuren gesproken; NEIN!, ik denk er nog niet over. Koningsdag, songfestival, Carpenters....ga jij eens gauw je mond spoelen. Mijn leerlingen/studenten moeten zich om minder gaan melden bij de directeur. Dit soort vieze praat duld ik niet in dit classy topic .

"Laten zitten" ook nog .
Om Geer en Goor te citeren: "Kun je rekenen? Reken er maar niet op."

Zo hoorde ik ooit dat iemand een cursus "Hoe vertel ik een collega slecht nieuws op luchtige wijze" moest volgen en toen zelf een goede insteek wist: "Hou je van vliegen? Ja? Nou, dat komt dan goed uit, want je vliegt eruit!"

87. Skeeter Davis - I Can't Stay Mad at You (1963) : 7,5

The End of The World zou een 10! hebben gekregen. Deze is wat minder iconisch.

7,5

Art Tatum: 7
Jerry Lee Lewis: 9.5
Skeeter Davis: 9

Ast
7,3

Leuke Sedaka-kloon:

7

87. Skeeter Davis - I Can't Stay Mad at You (1963): 7,5
86. Jerry Lee Lewis - Wild One: 6
85. Art Tatum - Tea for Two (1933): 7

7,42 = plek 20 voor Skeeter Davis - I Can't Stay Mad at You

88. Jacques Brel - Les Flamandes (1959)

Afkomstig van het album: Jacques Brel - Jacques Brel 4 (1959)

Op dit album klinkt Brel anders dan voorheen, hij is met een diepere stem gaan zingen en dat bleek een gouden zet te zijn.

Het nummer waar wij naar gaan luisteren was het eerste nummer waarmee hij voor ophef zorgde. In Vlaanderen sprak men schande van deze song, hoe durfde Brel de Vlaamse volksaard op de hak te nemen. Hebben wij hem vergeven of wordt hij hier ook veroordeeld?

Jacques Brel: 4

Heel irritant.

Ik weet nooit precies wat ik met Brel aanmoet. Ik hoor het goede wel, maar het geniale wel. Een 6.

BoyOnHeavenHill schreef:
Ik hoor het goede wel, maar het geniale wel.

Diep, BoHH, heel diep.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.