Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2024, 07:40 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
puur bij toeval zag ik vandaag voor de zoveelste keer de verfilming van Noel Cowards Blithe spirit door David Lean uit 1945, en daarin speelt dit nummer een belangrijke rol bij een quasi-desastreuze séance.
puur bij toeval zag ik vandaag voor de zoveelste keer de verfilming van Noel Cowards Blithe spirit door David Lean uit 1945, en daarin speelt dit nummer een belangrijke rol bij een quasi-desastreuze séance.
Toeval of houd ik jou via mijn ouijabord in de gaten?
1
geplaatst: 6 juni 2024, 08:57 uur
Shaky schreef:
Toeval of houd ik jou via mijn ouijabord in de gaten?
Wil ik niet weten! Toeval of houd ik jou via mijn ouijabord in de gaten?

0
geplaatst: 6 juni 2024, 19:21 uur
Plek 105 voor Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra - Always met 5,66 gemiddeld.
116. Marvin Gaye - Pride & Joy (1963)
Afkomstig van het album: Marvin Gaye - That Stubborn Kinda Fellow (1963)
Early 60s Marvin liet nog een heel ander geluid horen dan 70s Marvin. Dit topic is pas net begonnen, hij komt vast nog wel eens voorbij dus laten we gewoon beginnen bij zijn beginperiode. In 1961 bracht hij zijn eerste single uit en twee jaar later had hij zijn eerste top 10-hit te pakken met de song waar wij vandaag naar gaan luisteren.
Er bestaan twee Marvin versies van dit nummer die vrijwel tegelijk werden uitgebracht: de single versie en de albumversie. Welke jij gaat beoordelen? Degene die jij in jouw hoofd hebt tijdens het beoordelen, daar kan en wil ik niet op controleren. Kies de versie die je het leukst vindt. Ik beoordeel de versie die ik hier post.
Afkomstig van het album: Marvin Gaye - That Stubborn Kinda Fellow (1963)
Early 60s Marvin liet nog een heel ander geluid horen dan 70s Marvin. Dit topic is pas net begonnen, hij komt vast nog wel eens voorbij dus laten we gewoon beginnen bij zijn beginperiode. In 1961 bracht hij zijn eerste single uit en twee jaar later had hij zijn eerste top 10-hit te pakken met de song waar wij vandaag naar gaan luisteren.
Er bestaan twee Marvin versies van dit nummer die vrijwel tegelijk werden uitgebracht: de single versie en de albumversie. Welke jij gaat beoordelen? Degene die jij in jouw hoofd hebt tijdens het beoordelen, daar kan en wil ik niet op controleren. Kies de versie die je het leukst vindt. Ik beoordeel de versie die ik hier post.
0
geplaatst: 6 juni 2024, 19:27 uur
115. Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra - Always (1926)
Ook voor mij een eerste kennismaking.
Wat captain scarlet zegt: het is heel filmisch/cartoonesk. Het had zomaar een vroege, balladeske compositie van Carl Stalling kunnen zijn. Al is Stalling toch wat duidelijker bedoeld voor animatiemuziek.
Best aardig.
6,4
Ik vind de vroege Marvin zeker niet minder dan zijn geëngageerde jaren. Het is allemaal wat traditioneler en voorspelbaarder, maar (deze singleversie is) wel verdomd lekker uitgevoerd.
7,8
Ook voor mij een eerste kennismaking.
Wat captain scarlet zegt: het is heel filmisch/cartoonesk. Het had zomaar een vroege, balladeske compositie van Carl Stalling kunnen zijn. Al is Stalling toch wat duidelijker bedoeld voor animatiemuziek.
Best aardig.
6,4
Ik vind de vroege Marvin zeker niet minder dan zijn geëngageerde jaren. Het is allemaal wat traditioneler en voorspelbaarder, maar (deze singleversie is) wel verdomd lekker uitgevoerd.
7,8
0
geplaatst: 6 juni 2024, 19:35 uur
Johnnie Ray: 7,5
Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra: 4,0
Marvin Gaye: 6,5
Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra: 4,0
Marvin Gaye: 6,5
0
geplaatst: 6 juni 2024, 20:08 uur
Door die kreetjes en woordjes en gilletjes tussendoor moet ik op het einde nogal aan Sam Cooke denken, en wanneer Gaye een paar jaar later zijn "eigen stem" vindt wordt hij nóg beter, maar dit is toch al een heel leuk nummer. Een 7½.
0
geplaatst: 6 juni 2024, 20:19 uur
Leuk nummer en prima backings ook, maar ik trek iets af voor de lelijke fade out.
7,8
7,8
0
geplaatst: 7 juni 2024, 18:02 uur
Plek 28 voor Marvin Gaye - Pride & Joy met een gemiddelde van 7,39.
117. Nancy Sinatra - Like I Do (1962)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Nancy had net haar eerste single uitbracht, maar op grote successen hoefde ze nog niet te rekenen. Wel wist ze een klein hitje in Italië te scoren met haar debuut en dat bleek het kiertje te zijn dat ze nodig had om de deur wat wijder open te kunnen gooien. Haar follow-up single, waar wij naar gaan luisteren, kwam namelijk tot plek 2 in Italië. Hierna zou ze nog een jaar of 4 moeten wachten totdat ze wereldwijd doorbrak met dat nummer over die laarzen, maar wij gaan terug naar het prille begin voor de dochter van Nancy Barbato.
117. Nancy Sinatra - Like I Do (1962)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Nancy had net haar eerste single uitbracht, maar op grote successen hoefde ze nog niet te rekenen. Wel wist ze een klein hitje in Italië te scoren met haar debuut en dat bleek het kiertje te zijn dat ze nodig had om de deur wat wijder open te kunnen gooien. Haar follow-up single, waar wij naar gaan luisteren, kwam namelijk tot plek 2 in Italië. Hierna zou ze nog een jaar of 4 moeten wachten totdat ze wereldwijd doorbrak met dat nummer over die laarzen, maar wij gaan terug naar het prille begin voor de dochter van Nancy Barbato.
0
geplaatst: 7 juni 2024, 18:26 uur
111. Roberta Flack - Jesse (1973): 8
Alleen al vanwege haar prachtige stem.
112. Steppenwolf - Magic Carpet Ride (1968): 8
Born to be Wild is hun ultieme klassieker maar dit nummer is ook prima, jammer van de fade-out.
113. Bessie Smith - Nobody Knows You When You're Down and Out (1929): 8
Een stem als een klok, wellicht heeft zij vele zangeressen beïnvloed.
114. Johnnie Ray - Just Walkin' in the Rain (1956) : 8
Dit heb ik teveel moeten doen vorige maand. Niettemin een heel leuke oldie.
115. Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra - Always (1926): 7
Past goed bij een ouderwetse zwart-wit-film. Leuke melodie, ken ik ook van Blue Diamonds.
116. Marvin Gaye - Pride & Joy (1963): 8,5
Marvin Gaye blijft voor mij een klassebak zowel in de jaren '60 als '70.
117. Nancy Sinatra - Like I Do (1962): 6,5
Een beetje niemendallerig maar aardig. Haar latere werk is inderdaad beter.
Alleen al vanwege haar prachtige stem.
112. Steppenwolf - Magic Carpet Ride (1968): 8
Born to be Wild is hun ultieme klassieker maar dit nummer is ook prima, jammer van de fade-out.
113. Bessie Smith - Nobody Knows You When You're Down and Out (1929): 8
Een stem als een klok, wellicht heeft zij vele zangeressen beïnvloed.
114. Johnnie Ray - Just Walkin' in the Rain (1956) : 8
Dit heb ik teveel moeten doen vorige maand. Niettemin een heel leuke oldie.
115. Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra - Always (1926): 7
Past goed bij een ouderwetse zwart-wit-film. Leuke melodie, ken ik ook van Blue Diamonds.
116. Marvin Gaye - Pride & Joy (1963): 8,5
Marvin Gaye blijft voor mij een klassebak zowel in de jaren '60 als '70.
117. Nancy Sinatra - Like I Do (1962): 6,5
Een beetje niemendallerig maar aardig. Haar latere werk is inderdaad beter.
0
geplaatst: 7 juni 2024, 18:47 uur
Tof nummer van Marvin Gaye, met als bonus Martha Reeves & The Vandellas voor the backing vocals. 7,8
Ben 'n Nancy Sinatra fan, maar deze behoort niet tot m'n favorieten : 6,2
(Wel 'n oorwurm overigens.)
Ben 'n Nancy Sinatra fan, maar deze behoort niet tot m'n favorieten : 6,2
(Wel 'n oorwurm overigens.)
0
geplaatst: 7 juni 2024, 21:09 uur
Bessie Smith: 7,7
Johnnie Ray: 6,6
Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra: 5
Marvin Gaye: 7,3
Nancy Sinatra: 5
Johnnie Ray: 6,6
Vincent Lopez and His Casa Lopez Orchestra: 5
Marvin Gaye: 7,3
Nancy Sinatra: 5
0
geplaatst: 7 juni 2024, 23:01 uur
Als dit nóg lichter was geweest hadden we het in de lucht kunnen nakijken, maar een oorwurm is het inderdaad. Daarom nog nèt een zesje.
* denotes required fields.