MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Ik vind die versie van Herman van Keeken toch wat sterker: 6,7

Een 4. Zelf hoor ik alleen maar Rubberen Robbie:

Pappie loop eens mee naar huis
De melkboer is bij ons thuis
En de deur zit op slot
Vindt u dat nou niet zot?
Pappie kom eens mee naar huis!

Eens met Wendy;

7

Net ook nog eens naar de versie van Herman van Keeken geluisterd, en ben het met mijn voorgangers eens, die is toch echt beter.
Misschien is dit zelfs wel een van de beste Nederlandstalige covers van een Engelstalig liedje ooit gemaakt.
.
Enfin, 'n goeie smartlap op z'n tijd heb ik altijd wel oren naar:
Wayne Newton - Daddy Don't You Walk So Fast : 6,6

Wat een boel artiestennamen voor iemand waar ik nog nooit van gehoord heb.
Misschien heb ik te veel onder een steen gelegen aangaande de muziekbizz in Las Vegas, maar als ik dit zo hoor, dan kruip ik weer terug onder diezelfde steen.
4

EvilDrSmith schreef:
Wat een boel artiestennamen voor iemand waar ik nog nooit van gehoord heb.

https://i.discogs.com/-1Dzy3qQ-nDoZ5-6UiFiHXn0MY3E5KawaNJ9lg_KGDs/rs:fit/g:sm/q:90/h:597/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTUzMDQx/MTItMTM5MDA3MDk0/OS0xMTIzLmpwZWc.jpeg
Mocht je tijdens één van je vele kringloopwinkel bezoekjes nog eens tegen deze in een prachtige hoes gestoken LP uit mijn geboortejaar lopen, neem hem toch maar eens mee. Voor de rest ben ik ook niet zo bekend met het oeuvre van de heer van Keeken, maar Pappie Loop Toch Niet Zo Snel is toch wel een verdomd goeie tearjerker.

wendyvortex schreef:
Mocht je tijdens één van je vele kringloopwinkel bezoekjes nog eens tegen deze in een prachtige hoes gestoken LP uit mijn geboortejaar lopen, neem hem toch maar eens mee. Voor de rest ben ik ook niet zo bekend met het oeuvre van de heer van Keeken, maar Pappie Loop Toch Niet Zo Snel is toch wel een verdomd goeie tearjerker.
Ik ken de hoes (is trouwens zijn enige lp), maar gek genoeg ben ik die nog nooit tegen het lijf gelopen. Ik zou 'em zeker meenemen: prachtig tijdsbeeld en foto. Kwam wel het pappie-singletje van Herman eens tegen (zonder hoesje) en die heb ik toch maar meegenomen. Blijft toch Neerlands cultureel erfgoed.

188. Liz Anderson - Mama Spank (1967) : 7,5

189. Wayne Newton - Daddy Don't You Walk So Fast (1972) : 6

Ai ai ai, ben ik toch wel blij dat ik nog gevoel in mijn pens heb:

Dikke 10 natuurlijk.

(Van Keeken: uiteraard ook een 10)

6,44 voor Wayne Newton - Daddy Don't You Walk So Fast betekent plek 133.

190. David McCallum - The Edge (1967)

Afkomstig van het album: David McCallum - Music: A Bit More of Me (1967)

Hey, is dit niet 'Ducky'? Jazeker beste fans van NCIS, dat hebben jullie goed in de gaten. Deze succesvolle acteur (zo was hij natuurlijk ook Illya Kuryakin in The Man from U.N.C.L.E. (Serie, 1964 - 1968) voor de wat oudere deelnemer hier) maakte ook muziek. 

Deze klassiek geschoolde muzikant nam een aantal albums op en de song waar wij naar gaan luisteren zal toch wel door de meesten hier herkend worden. Misschien wel één van de bekendste samples ooit. 

190. David McCallum - The Edge (1967) : 5

Ik ben oud genoeg om David McCallum allereerst met The man from U.N.C.L.E. te associëren, maar daarmee ook zó oud dat ik geen van de 49 nummers waarop deze track schijnbaar is gesampled kende. Wel een lekkere James Bond-vibe, een 7.

Nico Fidenco: 6,5
Bo-Pete: 7,0
Liz Anderson: 6,0
Wayne Newton: 7,0
David McCallum:: 6,0 (Sorry Ducky, het intro is het leukst)

6,8

Wayne 6,5

Shaky schreef:
190. David McCallum - The Edge (1967) [...] de song waar wij naar gaan luisteren
Grappig hoe dat woord als een algemene aanduiding in ons taalgebruik is geslopen, want als dit íéts níét is is het wel een song...

Dichterlijke vrijheid

David McCallum : 6

The Man from U.N.C.L.E was een van de eerste Amerikaanse misdaad series die als kind zag, destijds nog op zwart-wit TV. Vond dat toen bloedstollend spannend.
David McCallum - The Edge. Wow. Kende ik niet, moet ik tot mijn schaamte bekennen. Dit is overigens verdomd goed. Heb het al drie keer achter elkaar geluisterd. Weet niet of dit ooit als soundtrack is gebruikt , maar is er wel ideaal voor. Weer iets waar ik achteraan moet: 8

David McCallum - The Edge scoort 6,66 en belandt op plek 115. Geen top 100 plek dus, nou goed... misschien doet hij het beter in een volgende aflevering ... ha!...ey!....?...nee?, niemand? Nou goed.. we gaan door.

191. Aretha Franklin - Ac-Cent-Tchu-Ate the Positive (1962)

Afkomstig van het album: Aretha Franklin - The Electrifying Aretha Franklin (1962)

Deze afsluiter van Aretha's 2e studioalbum is origineel van Johnny Mercer uit de 40s en tig keer gecovered: Artie Shaw, Sammy Davis Jr., Ella Fitzgerald, Gene Vincent en Willie Nelson zijn slechts een handjevol artiesten die het nummer onder handen namen.

Dit album kende 3 singles waarvan er eentje een top 12-hit in Canada werd. Uiteraard waren dit nog niet de hitjaren voor Aretha. 

De song waar wij naar gaan luisteren kwam uit net nadat Aretha door het tijdschrift DownBeat werd uitgeroepen tot new-star female vocalist. 

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.