Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 7 september 2024, 19:24 uur
Wat de Evil Doctor zegt. Instrumentale gedeelte zou ook perfect passen bij zo'n jaren 30 zwart wit tekenfilm.
Overigens nog nooit zoveel ouwe muziek geluisterd als sinds het begin van deze muziekgame.
Begin het bijna leuk te vinden.
Paar tiende extra vanwege de geweldige bandnaam: 6,8
Overigens nog nooit zoveel ouwe muziek geluisterd als sinds het begin van deze muziekgame.
Paar tiende extra vanwege de geweldige bandnaam: 6,8
1
geplaatst: 7 september 2024, 21:04 uur
captain scarlet schreef:
Hmmm..... duimpje omhoog van mij of juist een andere vinger vanwege die 'bijna'?

0
geplaatst: 8 september 2024, 05:01 uur
193. Rudy Vallée and His Connecticut Yankees - Betty Co-Ed (1930) : 7
2
geplaatst: 8 september 2024, 13:13 uur
Ik denk dat je dat "bijna" niet gradueel maar temporeel moet interpreteren, Shaky. Mijn vrouw vertelt graag hoe haar jongste broer in zijn jeugd aan zijn iets oudere broer vroeg hoe lang het eigenlijk duurde voordat je koffie lekker ging vinden. Zijn antwoord: "Ongeveer 50 kopjes." Dus je weet op hoeveel ouwe nummers je de captain nog moet trakteren...
0
geplaatst: 8 september 2024, 18:25 uur
6,43 betekent plek 134 voor Rudy Vallée and His Connecticut Yankees - Betty Co-Ed.
194. Freddy Cannon - Betty Jean (1962)
Afkomstig van het album: Freddy Cannon - "Steps Out" (1962)
Ruim 20 noteringen op de reguliere US chart en 6 hits in de UK. Freddy was een grote fan van R&B en 'noise' in zijn rock. Hij maakte dan ook veel gebruik van drums en overdubs om een wat ruiger, maar toch nog steeds R&B,-geluid te creëren. Zeker in zijn vroegere jaren als zanger.
Dit was het B-kantje van Patty Baby dat een notering in de lagere regionen van de hitlijst wist te bereiken.
Themaweekend
Songs met dezelfde vrouwennaam in de titel
Songs met dezelfde vrouwennaam in de titel
194. Freddy Cannon - Betty Jean (1962)
Afkomstig van het album: Freddy Cannon - "Steps Out" (1962)
Ruim 20 noteringen op de reguliere US chart en 6 hits in de UK. Freddy was een grote fan van R&B en 'noise' in zijn rock. Hij maakte dan ook veel gebruik van drums en overdubs om een wat ruiger, maar toch nog steeds R&B,-geluid te creëren. Zeker in zijn vroegere jaren als zanger.
Dit was het B-kantje van Patty Baby dat een notering in de lagere regionen van de hitlijst wist te bereiken.
2
geplaatst: 8 september 2024, 20:04 uur
Het is geen Gene Vincent of (zowaar) een piepjonge Nilsson, maar wel pittiger dan Ritchie Valens. Althans, in dit spelletje. Het nummer is echter wel héél erg obligaat en naadloos volgens het rock&rollboekje.
Vanwege het wat rauwe randje toch een ruime voldoende, maar ik mag hopen dat de rest van zijn oeuvre een iets originelere insteek heeft.
6,5
Vanwege het wat rauwe randje toch een ruime voldoende, maar ik mag hopen dat de rest van zijn oeuvre een iets originelere insteek heeft.
6,5
1
geplaatst: 9 september 2024, 08:04 uur
EvilDrSmith wat ben je allemaal aan het vertellen man? Dat generieke rock'n'roll deuntje van Nilsson, 1-op-1 gekopieerd van Little Richard, maar dan slap gezongen, heeft evenveel vuur als een glas water.
Ritchie Valens??? Laten we daar helemaal niet over beginnen. Misschien moeten ze gewoon een film over Cannon maken, dan vinden we hem vast ook plots allemaal goed. Ba la ba la ba la bamba!
Nee, ik plaag maar wat. Mensen moeten leuk vinden wat ze leuk vinden. Maar als je Nilsson's rock'n'roll en Valens goed vindt dan moet je Rene Schuman eens luisteren, lijkt me helemaal in jouw straatje passen dan....
Ritchie Valens??? Laten we daar helemaal niet over beginnen. Misschien moeten ze gewoon een film over Cannon maken, dan vinden we hem vast ook plots allemaal goed. Ba la ba la ba la bamba!
Nee, ik plaag maar wat. Mensen moeten leuk vinden wat ze leuk vinden. Maar als je Nilsson's rock'n'roll en Valens goed vindt dan moet je Rene Schuman eens luisteren, lijkt me helemaal in jouw straatje passen dan....

0
geplaatst: 9 september 2024, 08:06 uur
Uiteraard niet zoals zijn 50's werk, maar zeker voor een 1962 nummer rockt en swingt dit de ballen uit de broek. Old school rock'n'rock meets R&B.
8
8
0
geplaatst: 9 september 2024, 09:29 uur
Shaky schreef:
Maar als je Nilsson's rock'n'roll en Valens goed vindt dan moet je Rene Schuman eens luisteren, lijkt me helemaal in jouw straatje passen dan....
Maar als je Nilsson's rock'n'roll en Valens goed vindt dan moet je Rene Schuman eens luisteren, lijkt me helemaal in jouw straatje passen dan....
Laat hem dan maar eens langskomen in dit spelletje, zijn hitje(s) is (zijn) toch ook inmiddels al zo'n 40 jaar oud, dan wil ik je wel vertellen wat ik van Rene vind. 
* denotes required fields.