Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
3
geplaatst: 15 september 2024, 19:24 uur
Over Oldies gesproken: Les de Groot en ik zijn een topic begonnen waarin wij onze Elvis Presley Top 100 presenteren. Als je het leuk vindt om mee te lezen, dit is het topic: The Man, The Legend, The Music: Les en Shaky's Elvis Presley Top Songs
Wij vinden het uiteraard leuk als je meeleest!
Wij vinden het uiteraard leuk als je meeleest!
0
geplaatst: 15 september 2024, 22:41 uur
Zingen kan ie wel, die Aznavour. Alleen, aan mij is het niet besteed.
Word er na 'n tijdje ook nog un peux nerveux van: 6,2
Word er na 'n tijdje ook nog un peux nerveux van: 6,2
0
geplaatst: 16 september 2024, 18:48 uur
Met 7,07 is plek 80 voor Charles Aznavour - Emmenez-Moi.
Deze hele week gaan we songs beluisteren en beoordelen met het volgende thema:
202. Ronnie Hilton - No Other Love (1956)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Vanaf de eerste week van mei 1956 stond dit nummer maar liefst 6 weken op de eerste plek van de UK chart.
Ronnie was een ster in eigen land. Een ster die de overstap naar andere landen niet hoefde te maken want deze man uit Hull was een Yorkshireman in hart en nieren. Naast succesvolle zanger (18 hitsingles waaronder 5 top 10-hits) was Ronnie een populaire radiodj en was hij de stem van het programma 'Sounds of the fifties'.
De meeste songs die hij uitbracht waren covers van de grote Amerikaanse zangers. Zo nu en dan kwam er een Hilton original uit, maar de song waar wij naar gaan luisteren was eerst een grote hit voor Perry Como.
Deze hele week gaan we songs beluisteren en beoordelen met het volgende thema:
Themaweek: nummer 1 hits in de UK
Vanaf de eerste week van mei 1956 stond dit nummer maar liefst 6 weken op de eerste plek van de UK chart.
Ronnie was een ster in eigen land. Een ster die de overstap naar andere landen niet hoefde te maken want deze man uit Hull was een Yorkshireman in hart en nieren. Naast succesvolle zanger (18 hitsingles waaronder 5 top 10-hits) was Ronnie een populaire radiodj en was hij de stem van het programma 'Sounds of the fifties'.
De meeste songs die hij uitbracht waren covers van de grote Amerikaanse zangers. Zo nu en dan kwam er een Hilton original uit, maar de song waar wij naar gaan luisteren was eerst een grote hit voor Perry Como.
0
geplaatst: 16 september 2024, 19:55 uur
Zo, die eerste 15 seconden knallen er wel in, en dan nog die Bolero-loopjes eronder... Helaas haalt de rest van het nummer het niet bij dat intro, maar het is toch een degelijke uitvoering. 6,5.
0
geplaatst: 16 september 2024, 22:33 uur
Ronnie Hilton - No Other Love (1956): Dit is mij toch wat te operette-achtig.
En dat vibrato stemgeluid maakt het er voor mij ook niet aantrekkelijker op: 5,2
En dat vibrato stemgeluid maakt het er voor mij ook niet aantrekkelijker op: 5,2
0
geplaatst: 16 september 2024, 23:28 uur
Even het weekend inhalen.
199. Miles Davis - Solea (1960)
Fantastische sfeer- en toonzetting. 8,5
200. The Big Bopper - Chantilly Lace (1958)
Dit is wel even schakelen. Ik ben absoluut voor humor & novelty (zie de treurige een-na-laatste plek van een van mijn helden Spike Jones in de Top 200: zonder mij had hij wellicht zelfs de allerlaatste plek bezet), maar dit vind ik nogal flauw. Beetje tamme TROS-humor van de jaren 50 ofzo. Vier keer gedraaid, maar het wil me maar geen (glim)lach bezorgen. Uitvoering is ook wat slap, braaf en flauw. Er wordt geschreven dat het dezelfde akkoordenschema heeft als Chuck Berry's 'Sweet Little Sixteen' die een half jaar eerder verscheen, maar die bevalt me heel veel beter. Die 25e plaats voor The Big Bopper en dan een 81e voor Miles is dan ook... surrealistisch.
5,5
201. Charles Aznavour - Emmenez-Moi (1967)
Verre van mijn favoriete chansonnier, maar ik kan prima naar luisteren. Wel irritant dat er op het eind zo nodig weer gelalalaad moet worden.
7,2
Een Britse crooner? Daar ken ik er niet veel van. Ik denk alleen deze Ronnie, maar ook pas sinds... nu.
Ik ben er eigenlijk niet zo kapot van. Zijn stem heeft het net niet. En aangezien het verder nogal mierzoet en aalglad is gearrangeerd, ik krijg er bijkans een kerstgevoel bij (brrrr!), ben ik vrij snel klaar met Ronnie's bouquetreeksmuzak.
4
199. Miles Davis - Solea (1960)
Fantastische sfeer- en toonzetting. 8,5
200. The Big Bopper - Chantilly Lace (1958)
Dit is wel even schakelen. Ik ben absoluut voor humor & novelty (zie de treurige een-na-laatste plek van een van mijn helden Spike Jones in de Top 200: zonder mij had hij wellicht zelfs de allerlaatste plek bezet), maar dit vind ik nogal flauw. Beetje tamme TROS-humor van de jaren 50 ofzo. Vier keer gedraaid, maar het wil me maar geen (glim)lach bezorgen. Uitvoering is ook wat slap, braaf en flauw. Er wordt geschreven dat het dezelfde akkoordenschema heeft als Chuck Berry's 'Sweet Little Sixteen' die een half jaar eerder verscheen, maar die bevalt me heel veel beter. Die 25e plaats voor The Big Bopper en dan een 81e voor Miles is dan ook... surrealistisch.
5,5
201. Charles Aznavour - Emmenez-Moi (1967)
Verre van mijn favoriete chansonnier, maar ik kan prima naar luisteren. Wel irritant dat er op het eind zo nodig weer gelalalaad moet worden.
7,2
Een Britse crooner? Daar ken ik er niet veel van. Ik denk alleen deze Ronnie, maar ook pas sinds... nu.
Ik ben er eigenlijk niet zo kapot van. Zijn stem heeft het net niet. En aangezien het verder nogal mierzoet en aalglad is gearrangeerd, ik krijg er bijkans een kerstgevoel bij (brrrr!), ben ik vrij snel klaar met Ronnie's bouquetreeksmuzak.
4
0
geplaatst: 17 september 2024, 00:36 uur
201. Charles Aznavour - Emmenez-Moi (1967) : 6,5
202. Ronnie Hilton - No Other Love (1956) : 4,5
202. Ronnie Hilton - No Other Love (1956) : 4,5
1
geplaatst: 17 september 2024, 00:42 uur
EvilDrSmith schreef:
Die 25e plaats voor The Big Bopper en dan een 81e voor Miles is dan ook... surrealistisch.
Die 25e plaats voor The Big Bopper en dan een 81e voor Miles is dan ook... surrealistisch.
Mee ens. Maar ja, onderzoek heeft uitgewezen dat maar 5% van de muziekliefhebbers serieus in Jazz is geinteresseerd, dus dat in acht genomen is het wel weer verklaarbaar.
0
geplaatst: 17 september 2024, 06:56 uur
Geen verkeerde versie, maar kan wat mij betreft niet tippen aan de Como-versie.
6
6
0
geplaatst: 17 september 2024, 18:00 uur
Net geen voldoende: 5,43 voor Ronnie Hilton - No Other Love betekent dat we onze 14e onvoldoende gemiddelde te pakken hebben. Op 202 songs is dat toch wel mooi dat we vrijwel alles (gemiddeld genomen dan he) met een voldoende beoordelen.
203. Connie Francis - Stupid Cupid (1958)
Vanaf de laatste week van september 1958 stond ook dit nummer maar liefst 6 weken op de eerste plek van de UK chart.
Invloedrijke artiesten komen geregeld voorbij in dit topic en als je het over trailblazers hebt dan mag deze superster uit Newark niet ontbreken. Connie was de eerste vrouw die een nummer 1-hit op de US Billboard Hot 100 wist te scoren en begin jaren 60 was ze in meerdere landen de succesvolste vrouw in de hitlijsten allertijden.
Tussen 1956 en 1965 was ze ook in een aantal films te zien, geregeld in een rol waar in gezongen moest worden.
In 1955 scoorde ze haar eerste hitje op de Cashbox chart en twee jaar later maakte ze haar intrede binnen de reguliere chart.
Themaweek: nummer 1 hits in de UK
203. Connie Francis - Stupid Cupid (1958)
Vanaf de laatste week van september 1958 stond ook dit nummer maar liefst 6 weken op de eerste plek van de UK chart.
Invloedrijke artiesten komen geregeld voorbij in dit topic en als je het over trailblazers hebt dan mag deze superster uit Newark niet ontbreken. Connie was de eerste vrouw die een nummer 1-hit op de US Billboard Hot 100 wist te scoren en begin jaren 60 was ze in meerdere landen de succesvolste vrouw in de hitlijsten allertijden.
Tussen 1956 en 1965 was ze ook in een aantal films te zien, geregeld in een rol waar in gezongen moest worden.
In 1955 scoorde ze haar eerste hitje op de Cashbox chart en twee jaar later maakte ze haar intrede binnen de reguliere chart.
* denotes required fields.