Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 28 februari 2024, 21:46 uur
De eerste x dat kennis maakte met Hooked On A Feeling was de versie van Jonathan King .....vreemd nr met die hooka chaca klanken,maar ook humoristisch en vond het toch wel pakkend
Pas later kwam ik er achter dat die versie van King een soort eigenzinnige cover van BJ Thomas was..vond toen het orgineel een beetje kaal
Nu een 7,7 waard
Pas later kwam ik er achter dat die versie van King een soort eigenzinnige cover van BJ Thomas was..vond toen het orgineel een beetje kaal
Nu een 7,7 waard
0
geplaatst: 28 februari 2024, 22:48 uur
Wat mijn bovenbuurman zegt, maar dan met een iets zûniger cijfer.
6,5
Dat ge-ooga-chaka ooga-ooga in de cover van Blue Swede is nog wel vervreemdend grappig, maar de rest is met een dusdanig flauwe platheid gebracht dat het mij laat terugsnakken naar dit origineel.
Die cover zou mijn eerste onvoldoende in dit spelletje zijn, maar helaas: nog steeds niet.
6,5
Dat ge-ooga-chaka ooga-ooga in de cover van Blue Swede is nog wel vervreemdend grappig, maar de rest is met een dusdanig flauwe platheid gebracht dat het mij laat terugsnakken naar dit origineel.
Die cover zou mijn eerste onvoldoende in dit spelletje zijn, maar helaas: nog steeds niet.
1
wavanbuuren
geplaatst: 29 februari 2024, 08:44 uur
2
geplaatst: 29 februari 2024, 08:45 uur
Volgens mijn editie van Johan van Slootens Top 40 Hitdossier waren dit de eerste Zweden die op 1 stonden in de VS, "uitgerekend op de dag (6 apr 1974) dat landgenoten Abba het Eurovisie Songfestival wonnen." Met een beetje gevoel voor drama kun je dus zeggen dat op dat moment Zweden heel even over de Oude èn de Nieuwe (muziek)Wereld heerste. Minstens zo belangrijk is echter dat dit een stukje jeugdsentiment voor BoyOnHeavenHill is, want dit was in Nederland een klein hitje toen zijn oor nog aan de radio (Veronica) vastgelijmd zat. En extra leuk om het dan jaren later aan het begin van de gevangenisscène van de eerste Guardians of the galaxy-film tegen te komen. Maar ook los van dat alles blijft het gewoon een leuk nummer. Een 8.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 09:50 uur
B.J. Thomas: 7.5
De sitarklanken doen me aan het gitaarspel denken van Reggie Young op Elvis' nummer You'll Think Of Me.
De sitarklanken doen me aan het gitaarspel denken van Reggie Young op Elvis' nummer You'll Think Of Me.
1
geplaatst: 29 februari 2024, 11:51 uur
Voor alle duidelijk dat hooka chaca is bedacht door Jonathan King
En een paar jaar later pas kwam Blue Swede
Met zo'n zelfde hooka chaca Cover
Beetje slap na-apen (imo)

En een paar jaar later pas kwam Blue Swede
Met zo'n zelfde hooka chaca Cover
Beetje slap na-apen (imo)

0
geplaatst: 29 februari 2024, 14:31 uur
B. J Thomas : 6,2. Aardig nummer, maar de stem van deze zanger doet me hier niet zo veel.
Raindrops vind ik dan bijvoorbeeld weer wel fijn klinken met zijn stem.
Raindrops vind ik dan bijvoorbeeld weer wel fijn klinken met zijn stem.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:24 uur
Ja. Ik vind BJ Thomas wel iets hebben van The Hoff trouwens.
https://www.the-sun.com/wp-content/uploads/sites/6/2021/05/7e193725-22cc-4e5d-be04-42c081506e7c.jpg
0
geplaatst: 29 februari 2024, 18:33 uur
B.J. Thomas - Hooked on a Feeling scoort 6,96 en dat 0,01 te weinig voor een top 10 plek. Plek 11 it is.
18. Billie Holiday - Crazy He Calls Me (1949)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Dit nummer groeide uit tot een jazzstandard en werd opgenomen door onder anderen Dinah Washington, Aretha Franklin, Tony Bennett en Nat King Cole. Het werd Billie's 2e grootste hit voor Decca, al werd ze in de 40's nog maar weinig op de radio gedraaid. Iets zegt me dat ze nu nog minder op de radio voorbij komt. Laten wij haar muziek maar gewoon lekker zelf draaien dan.
18. Billie Holiday - Crazy He Calls Me (1949)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Dit nummer groeide uit tot een jazzstandard en werd opgenomen door onder anderen Dinah Washington, Aretha Franklin, Tony Bennett en Nat King Cole. Het werd Billie's 2e grootste hit voor Decca, al werd ze in de 40's nog maar weinig op de radio gedraaid. Iets zegt me dat ze nu nog minder op de radio voorbij komt. Laten wij haar muziek maar gewoon lekker zelf draaien dan.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 19:52 uur
18. Billie Holiday - Crazy He Calls Me (1949): 8
17. B.J. Thomas - Hooked on a Feeling (1968): 7
17. B.J. Thomas - Hooked on a Feeling (1968): 7
0
geplaatst: 29 februari 2024, 20:14 uur
Nog even terugkomend op Hooked on a feeling : tot mijn schande zie ik nu dat ik over de uitvoerende artiest heen heb gelezen, en ik heb dus een stukje over Blue Swede geschreven dat nergens op sloeg. Excuus, en mijn cijfer keldert wel van 8 naar 5. Ik heb het toch al nooit zo op B.J. Thomas gehad, Butch Cassidy and the Sundance Kid is een geweldige film maar Raindrops keep fallin' on my hat (zoals Paul van Vliet het zei) reken ik niet tot de beste momenten daaruit.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 20:18 uur
Billie Holiday: voor de fijnproevers. Waar anderen de littekens van een heel leven horen, hoor ík alleen maar een kinderstemmetje. Ligt helemaal aan mij. Wat is de waarde van mijn score dan nog? Altijd moeilijk. Maar een leuk nummer, dus een 6.
* denotes required fields.