MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Ligt niet alleen aan jou, hoor. Ik heb dat ook wel, maar probeer die gedachte te verdringen. Bij het ene nummer lukt dat beter dan bij het ander.
7

Prachtig: 8,8

6,2

De versie van Dinah W had wel anderhalf punt meer gekregen

Ik ben op zich dol op de stem van Billie, maar dit is niet een van haar topnummers (in mijn opinie)

7,0

18. Billie Holiday - Crazy He Calls Me (1949) : 5,5

BoyOnHeavenHill schreef:
Billie Holiday: voor de fijnproevers. Waar anderen de littekens van een heel leven horen, hoor ík alleen maar een kinderstemmetje.

Damn, er zou maar een kind op je af lopen en zo klinken.... Dat zou een geweldige horrorfilm zijn.
Doet me denken aan baby Forest Whitaker https://www.youtube.com/watch?v=SxwMTAy1gP0.

Crazy He Calls Me:

7,75

Dat is een bizar filmpje, half grappig half creepy met dat rare hoofd...

wavanbuuren
7

Ik snap het creepy-gehalte wel dat je zegt. Eng, naar stemmetje. Nooit echt goed gevonden, Billie Holiday. Krijg er een beetje de creeps van, koude rillingen. Toch snap ik wel het historisch belang en kan ik geen onvoldoende geven.

5,7

B.J. Thomas: 7,0
Billie Holiday: 5,5

Mijn voorkeur gaat meer uit naar haar Jazz (bop) en R&B werk .
Maar dit is toch ook wel fraai: Billie Holiday 7

6,88 gemiddeld voor Billie Holiday - Crazy He Calls Me. Daarmee staat Lady Day op plek 12.

19. Marty Wilde - Bad Boy (1958)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Dat wil zeggen: in Europa was dit enkel een single. In de US werd het album Wilde About Marty (1959) er speciaal voor aangepast omdat Bad Boy daar zijn eerste hitsingle was. De cover Mean Woman Blues werd van het album verwijderd en deze Marty Wilde-original kwam ervoor in de plaats. In de UK was dit overigens verre van zijn eerste hitsingle: hij haalde vóór Bad Boy al 4x de top 4. 

Over 'Marty Wilde-originals' gesproken; zijn dochter heeft het schijnbaar later ook nog in de muziek geprobeerd.....

Jammer dat ik Billie gemist heb, zou een 8,5 hebben gekregen.

Dit nummer 7,5

Geen enkel probleem om wat later te stemmen aERodynamIC, zou wat zijn als ik je zou verplichten binnen de 24 uur te stemmen. De 8,5 staat genoteerd.

Billie Holiday: 5
Marty Wilde 7

Marty Wilde! Abergavenny ! Zegt misschien niemand iets, tot je het hoort... Bad boy is wat te generiek en wat te flauw gezongen naar mijn smaak, een 5.

Billie Holiday: 8,0
Marty Wilde: 6,0

200% truttigheid, Marty de bad boy

Heeft Marty ook groene vingers?

7,0

Marty Wilde: 6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.