Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 9 november 2024, 17:52 uur
Met 5,33 gemiddeld net geen voldoende voor Babs. Barbra Streisand - Why Did I Choose You? staat op plek 241.
256. Rosco Gordon - Let's Get High (1955)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Rosco was onderdeel van The Beale Streeters. Deze groep muzikanten speelde vaak samen in venues, en ze hielpen elkaar als er iemand een band nodig had. Rosco vormde samen met John Alexander, Bobby Bland, Junior Parker, B.B. King, Earl Forest, Willie Nix die Beale Streeters. Wat een feest moet het geweest zijn om die live te hebben gezien.
Hij nam onder andere voor Sun Records en Chess Records op, en werd overal van alle kanten besodemieterd. Hij kreeg nooit royalties voor zijn songs en werd met een fooi afgescheept. Zo heeft hij dus zelfs van zijn R&B standard Just a Little Bit op financieel gebied weinig kunnen genieten.
256. Rosco Gordon - Let's Get High (1955)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Rosco was onderdeel van The Beale Streeters. Deze groep muzikanten speelde vaak samen in venues, en ze hielpen elkaar als er iemand een band nodig had. Rosco vormde samen met John Alexander, Bobby Bland, Junior Parker, B.B. King, Earl Forest, Willie Nix die Beale Streeters. Wat een feest moet het geweest zijn om die live te hebben gezien.
Hij nam onder andere voor Sun Records en Chess Records op, en werd overal van alle kanten besodemieterd. Hij kreeg nooit royalties voor zijn songs en werd met een fooi afgescheept. Zo heeft hij dus zelfs van zijn R&B standard Just a Little Bit op financieel gebied weinig kunnen genieten.
0
geplaatst: 10 november 2024, 03:09 uur
255. Barbra Streisand - Why Did I Choose You? (1965) : 5
256. Rosco Gordon - Let's Get High (1955) : 7,5
256. Rosco Gordon - Let's Get High (1955) : 7,5
0
geplaatst: 10 november 2024, 17:55 uur
Plek 32 voor Rosco Gordon - Let's Get High met 7,59.
257. The Hollies - We're Through (1964)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Met een 7e plek in de UK een dikke hit voor de mannen uit Manchester en omstreken. Dit nummer werd door Clarke, Hicks en Nash zelf geschreven en was na de geflopte single Lucille hun plek terug hoog in de hitlijst.
Ze begonnen trouwens met voornamelijk covers. Een aantal daarvan werden hits, maar ten tijde van We're Through begonnen ze veel van hun songs zelf te schrijven.
Een hele vroege van The Hollies om te beoordelen.
257. The Hollies - We're Through (1964)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Met een 7e plek in de UK een dikke hit voor de mannen uit Manchester en omstreken. Dit nummer werd door Clarke, Hicks en Nash zelf geschreven en was na de geflopte single Lucille hun plek terug hoog in de hitlijst.
Ze begonnen trouwens met voornamelijk covers. Een aantal daarvan werden hits, maar ten tijde van We're Through begonnen ze veel van hun songs zelf te schrijven.
Een hele vroege van The Hollies om te beoordelen.
0
geplaatst: 10 november 2024, 18:36 uur
Barbara Streisand: 4 (haar stem en timing trek ik slecht)
Rosco Gordon: 7.2
The Hollies: 7.3
Rosco Gordon: 7.2
The Hollies: 7.3
0
geplaatst: 11 november 2024, 17:57 uur
Weinig animo voor The Hollies, we komen nog niet eens in de dubbele cijfers qua aantal stemmen.
Hmm....
In ieder geval dank voor de binnengekomen stemmen! Ik zou het topic graag nog lang voortzetten namelijk
We're Through staat op plek 100 met 7,06
258. Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova (1962)
Afkomstig van het album: Quincy Jones - Big Band Bossa Nova (1962)
Afgelopen week overleed Quincy Jones. Met 28 Grammy's op zijn naam een bejubeld icoon in de muziekindustrie.
We gaan luisteren naar misschien wel de bekendste song die hij niet voor anderen schreef.
Allow myself to introduce...myself... YEAH BABY, YEAH!
Hmm....
In ieder geval dank voor de binnengekomen stemmen! Ik zou het topic graag nog lang voortzetten namelijk

We're Through staat op plek 100 met 7,06
258. Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova (1962)
Afkomstig van het album: Quincy Jones - Big Band Bossa Nova (1962)
Afgelopen week overleed Quincy Jones. Met 28 Grammy's op zijn naam een bejubeld icoon in de muziekindustrie.
We gaan luisteren naar misschien wel de bekendste song die hij niet voor anderen schreef.
Allow myself to introduce...myself... YEAH BABY, YEAH!
1
geplaatst: 11 november 2024, 18:25 uur
8
Ik beleef veel plezier aan dit topic, dus ik hoop dat het nog lang wordt voorgezet.
Ik beleef veel plezier aan dit topic, dus ik hoop dat het nog lang wordt voorgezet.
1
geplaatst: 11 november 2024, 19:03 uur
Justus18 schreef:
Idem!!
7,9
1
geplaatst: 11 november 2024, 19:31 uur
Hele bekende tune natuurlijk. Maar dat het een track van Quincy is (was), wist ik niet.
Dank je, Shaky! Weer wat geleerd!
NB: Eens met voorgangers
8
Dank je, Shaky! Weer wat geleerd!
NB: Eens met voorgangers
8
* denotes required fields.