Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 11 november 2024, 19:53 uur
Tjonge wat is dít bekend. Ik associeer het met sixties-comedy, bijvoorbeeld iets als The plank met Eric Sykes en Tommy Cooper, maar als ik op wiki kijk in welke films en series dit is gebruikt kom ik er niet uit. Wèl uit het cijfer: 9.
0
geplaatst: 11 november 2024, 21:36 uur
Johnny O'Neal: 8,2
Barbra Streisand: 6,2
Rosco Gordon: 7,0
The Hollies: 7,3 (De zangstem heeft wel wat weg van Dave von Raven)
Quincy Jones & His Orchestra: 8,4
Barbra Streisand: 6,2
The Hollies: 7,3 (De zangstem heeft wel wat weg van Dave von Raven)
Quincy Jones & His Orchestra: 8,4
1
geplaatst: 11 november 2024, 22:05 uur
Barbara Streisand : Leuke actrice, maar die stem trek ik niet lang. Mijn ex hield er wel van, misschien een van de redenen waarom het nu mijn ex is : 5,5
Rosco Gordon - Let's Get High : zullen best ook wel slechte dingen zijn verschenen op dat SUN label, alleen, ik ben ze nog niet tegen gekomen: 8
The Hollies - We're Through: puike britpop: 7,5
Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova : uiteraard o.a bekend van Austin Powers, maar volgens mij ook de begintune van een radioprogramma in de jaren 70, kan ik er alleen niet meer opkomen welk ? 8,2
Rosco Gordon - Let's Get High : zullen best ook wel slechte dingen zijn verschenen op dat SUN label, alleen, ik ben ze nog niet tegen gekomen: 8
The Hollies - We're Through: puike britpop: 7,5
Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova : uiteraard o.a bekend van Austin Powers, maar volgens mij ook de begintune van een radioprogramma in de jaren 70, kan ik er alleen niet meer opkomen welk ? 8,2
3
geplaatst: 12 november 2024, 00:31 uur
258. Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova (1962) : 6
Hopelijk ga je hier nog lang mee door, Shaky, voor mij is dit het leukste spelletje op MM.
Hopelijk ga je hier nog lang mee door, Shaky, voor mij is dit het leukste spelletje op MM.
1
geplaatst: 12 november 2024, 11:39 uur
The Hollies: 7,5
Quincy Jones & His Orchestra: 6,5
Er is nog zoveel te ontdekken hier Shaky, dus blijf vooral doorgaan!
The Hollies: 7,5
Quincy Jones & His Orchestra: 6,5
Er is nog zoveel te ontdekken hier Shaky, dus blijf vooral doorgaan!

1
geplaatst: 12 november 2024, 17:46 uur
256. Rosco Gordon - Let's Get High (1955)
7
257. The Hollies - We're Through (1964)
1964? Dit klinkt behoorlijk energiek en met een goede drive en urgentie voor 1964. Beter dan menig Merseybeatbandje uit Liverpool. En John en Paul zagen dat het beter was dan hen zelf.
7,8
258. Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova (1962)
Ha fijn, dit nummer luister ik veel liever ter nagedachtenis aan Quincy dan dat hemeltergende gekweel van 'USA For Africa' dat in het Top 40-spelletje voorbijkwam.
Het wordt trouwens de hoogste tijd om de films weer eens terug te zien.
Track 2 van het bewuste album is trouwens nóg gaver: die scoort bij mij nog zeker een halve punt hoger.
8,2
7
257. The Hollies - We're Through (1964)
1964? Dit klinkt behoorlijk energiek en met een goede drive en urgentie voor 1964. Beter dan menig Merseybeatbandje uit Liverpool. En John en Paul zagen dat het beter was dan hen zelf.
7,8
258. Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova (1962)
Ha fijn, dit nummer luister ik veel liever ter nagedachtenis aan Quincy dan dat hemeltergende gekweel van 'USA For Africa' dat in het Top 40-spelletje voorbijkwam.
Het wordt trouwens de hoogste tijd om de films weer eens terug te zien.
Track 2 van het bewuste album is trouwens nóg gaver: die scoort bij mij nog zeker een halve punt hoger.
8,2
5
geplaatst: 12 november 2024, 19:36 uur
Oh het topic wordt absoluut voortgezet, zeker met het prettige publiek dat het trekt.
Het gemiddelde van Quincy volgt morgen.
259. Big Joe Turner - Flip, Flop and Fly (1955)
Afkomstig van het album: Joe Turner - Rock & Roll (1957)
Big Joe Turner begon met blues en jazz, maar ging ook constant met zijn tijd mee. Toen hij met het album Rock & Roll kwam, groeide dit uit tot essential in de rock'n'roll muziek. 10 singles staan op dit album en 9 daarvan wisten de hitlijst te halen. Wat zeg ik: die de hitlijst wisten over te nemen. Bijna alle singles stonden in de Top 5 van de R&B chart en er zaten ook nummer 1-hits tussen.
Flip, Flop & Fly is een van de vele klassiekers die op naam van Big Joe staan. Bill Haley, Jerry Lee Lewis, Elvis, allemaal waagden ze zich aan een cover.
Het gemiddelde van Quincy volgt morgen.
259. Big Joe Turner - Flip, Flop and Fly (1955)
Afkomstig van het album: Joe Turner - Rock & Roll (1957)
Big Joe Turner begon met blues en jazz, maar ging ook constant met zijn tijd mee. Toen hij met het album Rock & Roll kwam, groeide dit uit tot essential in de rock'n'roll muziek. 10 singles staan op dit album en 9 daarvan wisten de hitlijst te halen. Wat zeg ik: die de hitlijst wisten over te nemen. Bijna alle singles stonden in de Top 5 van de R&B chart en er zaten ook nummer 1-hits tussen.
Flip, Flop & Fly is een van de vele klassiekers die op naam van Big Joe staan. Bill Haley, Jerry Lee Lewis, Elvis, allemaal waagden ze zich aan een cover.
0
geplaatst: 12 november 2024, 21:23 uur
Big Joe Turner: ging meteen 'n belletje rinkelen.
En jawel: blijkt 'n Lp in de kast te staan van trompettist Buck Clayton met zang van Big Joe.
Flip Flop & Fly: 7,8
En jawel: blijkt 'n Lp in de kast te staan van trompettist Buck Clayton met zang van Big Joe.
Flip Flop & Fly: 7,8
0
geplaatst: 13 november 2024, 01:04 uur
Shaky schreef:
10 singles staan op dit album en 9 daarvan wisten de hitlijst te halen. Wat zeg ik: die de hitlijst wisten over te nemen.
Sodeju, daarmee vergeleken was het hitsinglesucces van Michael Jacksons 'Thriller' (7 uit 9) maar een povere vertoning. 10 singles staan op dit album en 9 daarvan wisten de hitlijst te halen. Wat zeg ik: die de hitlijst wisten over te nemen.
Dat album heb/ken ik trouwens niet, ik heb o.a. wel het album (in een hele lelijke reissuehoes) dat hij een jaar eerder uitbracht: 'The Boss Of The Blues Sings Kansas City Jazz' uit 1956 en die klinkt idd nog anders qua sound en stijl (meer piano en r&b). Zeker niet minder trouwens. Misschien bevalt me dat zelfs een fractie beter.
7
0
geplaatst: 13 november 2024, 18:13 uur
Twee hoog scorende songs achter elkaar:
Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova: 7,68
Big Joe Turner - Flip, Flop and Fly: 7,72
Plek 24 voor Quincy, plek 22 voor Big Joe.
260. Patsy Montana - I Want to Be a Cowboy's Sweetheart (1935)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Patsy was de eerste vrouw die in de country een million seller op haar naam zette. I Want to Be a Cowboy's Sweetheart werd ook nog eens door haarzelf geschreven. Ze miste haar vriendje, nam Texas Plains van Stuart Hamblen als voorbeeld en schreef haar eigen variant op die song.
Na dit enorme succes was het ver voorbij met haar hits. Rond de 50s ging ze met pensioen en kwam ze alleen af en toe nog eens in de studio. In de 60s kwam er nog een korte opleving, maar hits leverde het niet op.
Hoe dan ook, deze song is zeer belangrijk geweest voor het toekomstige succes van vrouwen in de countrymuziek.
Quincy Jones & His Orchestra - Soul Bossa Nova: 7,68
Big Joe Turner - Flip, Flop and Fly: 7,72
Plek 24 voor Quincy, plek 22 voor Big Joe.
260. Patsy Montana - I Want to Be a Cowboy's Sweetheart (1935)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Patsy was de eerste vrouw die in de country een million seller op haar naam zette. I Want to Be a Cowboy's Sweetheart werd ook nog eens door haarzelf geschreven. Ze miste haar vriendje, nam Texas Plains van Stuart Hamblen als voorbeeld en schreef haar eigen variant op die song.
Na dit enorme succes was het ver voorbij met haar hits. Rond de 50s ging ze met pensioen en kwam ze alleen af en toe nog eens in de studio. In de 60s kwam er nog een korte opleving, maar hits leverde het niet op.
Hoe dan ook, deze song is zeer belangrijk geweest voor het toekomstige succes van vrouwen in de countrymuziek.
* denotes required fields.