Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2024, 03:04 uur
260. Patsy Montana - I Want to Be a Cowboy's Sweetheart (1935) : 7,5
1
geplaatst: 14 november 2024, 14:00 uur
Ik vind jodelen als novelty hartstikke leuk, maar niet als het serieus bedoeld is.
En dan ook nog eens traditionele country: just too much voor mij. Nee, ik ben jouw sweetheart niet, Patsy.
4
En dan ook nog eens traditionele country: just too much voor mij. Nee, ik ben jouw sweetheart niet, Patsy.
4
0
geplaatst: 14 november 2024, 17:59 uur
Het ging alle kanten op voor Patsy Montana - I Want to Be a Cowboy's Sweetheart. In cijfers van 'heel slecht' tot 'geweldig'. Gemiddeld komt ze daarmee op 6,37 en staat het nummer op plek 186.
261. Elton John - Empty Sky (1969)
Afkomstig van het album: Elton John - Empty Sky (1969)
In de UK werd dit album uitgebracht in 1969, in de VS zou het tot 1975 duren (nadat de nodige hits en bekendheid bereikt was) voordat het album uitkwam. Het deed in de UK niets, in de VS werd de 8e plek in de album chart gehaald.
We gaan luisteren naar de titeltrack van het debuutalbum van Elton John.
261. Elton John - Empty Sky (1969)
Afkomstig van het album: Elton John - Empty Sky (1969)
In de UK werd dit album uitgebracht in 1969, in de VS zou het tot 1975 duren (nadat de nodige hits en bekendheid bereikt was) voordat het album uitkwam. Het deed in de UK niets, in de VS werd de 8e plek in de album chart gehaald.
We gaan luisteren naar de titeltrack van het debuutalbum van Elton John.
0
geplaatst: 14 november 2024, 18:28 uur
Misschien het beste wat ik ooit van SIr John gehoord heb...
7.8
7.8
1
geplaatst: 14 november 2024, 18:52 uur
Mijn allereerste muzikale held, en in tegenstelling tot vele latere "idolen" wordt hij hier in huis nog veel gedraaid - zijn eerste 11 albums liggen nog vaak op de draaitafel, net als zijn eerste 3 platen van na 2001. Dat gezegd hebbende prefereer ik toch de latere Elton, die van Don't shoot me I'm only the piano player (de allereerste elpee die ik ooit zelf kocht), Goodbye yellow brick road en Captain Fantastic. Het nummer van vandaag heeft naar mijn smaak meer ambitie dan kwaliteit, alsof Elton iets probeert wat hij eigenlijk niet aankan, maar vanwege die ambitie (en ondanks de suffe drumtrack) krijgt het van mij toch een 7.
1
geplaatst: 14 november 2024, 20:10 uur
koosknook schreef:
Misschien het beste wat ik ooit van SIr John gehoord heb...
Luister dan maar eens naar deze extra lange uitvoering van 'Madman Across the Water' met een weergaloze Mick Ronson op gitaar. Misschien het beste wat ik ooit van SIr John gehoord heb...
Mad Mick Across The Water
Op de veel kortere albumversie hoor je Chris Spedding het veel minder bijzondere gitaarwerk uitvoeren. Althans, dat staat in de credits op de lp. Op Wiki staat dat Davey Johnstone (Magna Carta) het gitaarwerk doet. Vreemd. Nouja, het gaat mij om deze versie met Mick die al voor het album 'Tumbleweed Connection' (1970) was opgenomen, maar uiteindelijk tientallen jaren lang in de prullenbak belandde en pas op de Deluxe versie van 'Tumbleweed' in 2008 er weer werd uitgehaald:
Dit nummer, deze uitvoering, stuitert bij mij diep in de 9. Schurkt misschien wel voorzichtig tegen een 10 aan.
Maar ook 'Empty Sky' bevalt me meer dan prima. Al kan ik wel een beetje meegaan met de kritiek in de laatste zin van BoyOnHeavenHill.
Toch een kleine 8, ook vanwege het eigenwijze einde.
0
geplaatst: 14 november 2024, 21:02 uur
Patsy Montana - I Want to Be a Cowboy's Sweetheart: ben allergisch voor jodelen. Als er iemand in mijn directe omgeving begint te jodelen pak ik meteen m'n biezen : 4,5
Elton John - Empty Sky : krijg spontaan zin weer 's wat van het vroege werk van Elton op de draaitafel te leggen: 7,8
Elton John - Empty Sky : krijg spontaan zin weer 's wat van het vroege werk van Elton op de draaitafel te leggen: 7,8
0
geplaatst: 15 november 2024, 17:55 uur
Elton John - Empty Sky komt op plek 134 terecht met een gemiddelde van 6,86.
262. Charles Wright & the Watts 103rd Street Rhythm Band - Love Land (1969)
Afkomstig van het album: The Watts 103rd Street Rhythm Band - In the Jungle, Babe (1969)
Deze cover van Al Hibbler bereikte de 16e plek in de Billboard chart en zou de 2e grootste hit zijn van de mannen onder deze bandnaam. Als Charles Wright scoorde hij 1 hit op de R&B chart, als de Soul Runners stonden ze ook 1x in de R&B chart, en als de Watts 103rd Street Rhythm Band werd een 11e plek op de reguliere chart gescoord.
Charles zelf was in de 50s al lid van een Doo Wop groep en zelfs in de 00's nam hij nog steeds nieuwe muziek op.
Wij gaan terug naar een van zijn grootste successen.
262. Charles Wright & the Watts 103rd Street Rhythm Band - Love Land (1969)
Afkomstig van het album: The Watts 103rd Street Rhythm Band - In the Jungle, Babe (1969)
Deze cover van Al Hibbler bereikte de 16e plek in de Billboard chart en zou de 2e grootste hit zijn van de mannen onder deze bandnaam. Als Charles Wright scoorde hij 1 hit op de R&B chart, als de Soul Runners stonden ze ook 1x in de R&B chart, en als de Watts 103rd Street Rhythm Band werd een 11e plek op de reguliere chart gescoord.
Charles zelf was in de 50s al lid van een Doo Wop groep en zelfs in de 00's nam hij nog steeds nieuwe muziek op.
Wij gaan terug naar een van zijn grootste successen.
0
geplaatst: 15 november 2024, 18:41 uur
Lekker maar gewoontjes. Of is het gewoontjes maar lekker? Sint zegt: Het gegeven cijfer / Weerspiegelt mijn twijfel: 6,5.
* denotes required fields.