MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
The Platters - Twilight Time : Moest meteen aan Ronnie Tober denken waarvan in 1965 in een Nederlandstalige cover verscheen getiteld "Iedere Avond". Deze uitvoering kende ik gek genoeg eerder dan het origineel omdat die destijds vaak op de radio te horen was. Voor deze versie: 7,5

290. The Platters - Twilight Time (1958) : 7

Mij iets te zoet
5.8

Otis Rush 7
The Platters 7,1

Wat word ik blij van deze zoetigheid 9,0

De singles van The Platters zijn eigenlijk allemaal erg fijn. Muziek door en voor de braafste jongetjes van de klas.

7

Granicus: 7.5
Otis Rush: 8.5
The Platters: 8.5

Plek 61 voor The Platters - Twilight Time met een gemiddelde van 7,43.
Dank voor jullie verzoekjes!

291. Dick Wagner and The Frosts - Sunshine (1968)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Voordat Dick wereldwijde faam bereikte door met Alice Cooper, Kiss en Lou Reed samen te werken, was hij de frontman van zijn eigen rockband. 

Die band heeft een aantal verschillende namen gehad: The Frost, The Frost and The Bossmen, en Dick Wagner and The Frost. Er werden 7 singles uitgebracht tussen 1968 en 1970, maar op veel commercieel succes hoefde niet gerekend te worden. 

Tijdens een festival optreden met The Stooges en MC5 was het The Frost die de hoogste ogen gooiden en de platenmaatschappijen stonden in de rij om ze te tekenen. Er werden drie albums opgenomen en in Detroit en omstreken waren ze wereldberoemd. Een slechte marketingmanager zorgde er echter voor dat ze achterbleven bij andere acts uit Detroit en een nationale doorbraak zat er dan ook nooit in. 

Dick Wagner zou vandaag 82 zijn geworden.

291. Dick Wagner and The Frosts - Sunshine (1968) : 6,5

Rock n roll animal was het belangrijkste scharnier in mijn muzikale ontwikkeling, en als één van de twee gitaarbeulen op die plaat is Dick Wagner sowieso verzekerd van een plaats op de voorste rij van de grote zaal in mijn gitaristenhemel. Wat me bij dit nummer van de Frosts opvalt is het contrast tussen de poppy zang, tekst en muziek enerzijds en de knetterende begeleiding anderzijds, en waar dat soms tot een fascinerende mix kan leiden, bijten die twee elementen elkaar hier voor mijn gevoel, een beetje zoals bij Deep Purple Mk 1. De 7 die ik hier voor geef had dan ook eigenlijk veel hoger moeten zijn.

Dick Wagner and The Frosts : 8.0

Met 7,12 staat Dick Wagner and The Frosts - Sunshine op plek 109.

292. Fats Waller and His Rhythm - Believe It, Beloved (1934)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Zullen we eens een keer niet Ain't Misbehavin' doen? Natuurlijk een geweldige plaat, maar Fats heeft veel meer gemaakt. Zoals dit nummer bijvoorbeeld, dat later nog gecovered zou worden door onder andere Al Hibbler en Django Reinhardt. 

Ja okay, Ain't Misbehavin' en Honeysuckle Rose zijn jazzstandards geworden en zijn beide opgenomen in de Grammy Hall of Fame om 'qualitative or historical significance'. Laten wij onze muzikale horizon maar eens wat verbreden.

Fats was een kleurrijk figuur, maar valt hij hier in de smaak?

81 jaar geleden vandaag overleed Fats Waller op 39 jarige leeftijd.

290. The Platters - Twilight Time (1958)
Klassieker of niet, ik houd dan meer van obscure en in de vergetelheid geraakte nummers. Smetteloos uitgevoerd, maar het is mij too slick, too sweet, too Christmas.
5,5

291. Dick Wagner and The Frosts - Sunshine (1968)
Dick Wagner, ik herkende de naam, maar het was iets met klok en klepel. En dat was niet vanwege Alice Cooper, Kiss en Lou Reed. Maar van The Frost ken ik hem wél. Deze voorloper kende ik niet, maar een heerlijk nummer! Precies wat BoyOnHeavenHill erover schrijft, maar ik houd dan juist wel van die bite in de mix.
8

292. Fats Waller and His Rhythm - Believe It, Beloved (1934)
Ja, bij mij wel. Eigenlijk is het niet mijn type jazz niet, maar Fats heeft iets humoresque dat me erg aanspreekt en dat is meer dan zijn zeer aanstekelijk timbre.
7

Heerlijk die piano, ergens tussen Scott Joplin en Chico Marx in, smullen mits met mate. 7,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.