Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2025, 18:00 uur
Plek 205 voor Color Humano - Hombres de las Cumbres met 6,54.
319. Bud Powell - Cleopatra's Dream (1958)
Afkomstig van het album: Bud Powell - The Amazing Bud Powell Vol 5 : The Scene Changes (1958)
Niet "enkel" jazzpianist, maar ook muziektheoreticus. Bud is erg belangrijk geweest voor de jazzwereld en heeft een enorme legacy achtergelaten.
In 1965 werd hij, onder andere door zwaar alcoholmisbruik, ernstig ziek en een jaar later overleed hij.
319. Bud Powell - Cleopatra's Dream (1958)
Afkomstig van het album: Bud Powell - The Amazing Bud Powell Vol 5 : The Scene Changes (1958)
Niet "enkel" jazzpianist, maar ook muziektheoreticus. Bud is erg belangrijk geweest voor de jazzwereld en heeft een enorme legacy achtergelaten.
In 1965 werd hij, onder andere door zwaar alcoholmisbruik, ernstig ziek en een jaar later overleed hij.
0
geplaatst: 23 januari 2025, 18:05 uur
Ik erken de virtuositeit, maar mij laat het totaal Siberisch. 4.
1
geplaatst: 23 januari 2025, 18:40 uur
Het leven van Bud Powell was ook (samen met Lester Young) de inspiratie voor de mooie jazzfilm 'Round Midnight (1986)
Op zich houd ik wel van jazz, maar ben iets minder van de piano's: 6
Op zich houd ik wel van jazz, maar ben iets minder van de piano's: 6
0
geplaatst: 24 januari 2025, 03:39 uur
318. Color Humano - Hombres de las Cumbres (1973) : 4
319. Bud Powell - Cleopatra's Dream (1958) : 4,5
319. Bud Powell - Cleopatra's Dream (1958) : 4,5
0
geplaatst: 24 januari 2025, 17:47 uur
Het gaat alle kanten op met de cijfers voor deze jazz song. Bud Powell - Cleopatra's Dream scoort 6,27 en staat op plek 242.
320. Johnny Leyton - Johnny Remember Me (1961)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single Only
Deze door de BBC verboden single werd een dikke nummer 1-hit.
Johnny scoort met zijn follow-up single een nummer 2-hit en was daarnaast vooral bekend als acteur. Je hebt hem misschien gezien in The Joey Meeks Story, The Great Escape of Von Ryan's Express.
Na 1964 was het gedaan met de hits, maar deze song zal altijd een Engelse klassieker zijn.
320. Johnny Leyton - Johnny Remember Me (1961)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single Only
Deze door de BBC verboden single werd een dikke nummer 1-hit.
Johnny scoort met zijn follow-up single een nummer 2-hit en was daarnaast vooral bekend als acteur. Je hebt hem misschien gezien in The Joey Meeks Story, The Great Escape of Von Ryan's Express.
Na 1964 was het gedaan met de hits, maar deze song zal altijd een Engelse klassieker zijn.
0
geplaatst: 24 januari 2025, 19:46 uur
Johnny Leyton - Johnny Remember Me : Dit is van zo'n opgeklopte dramatiek dat ik er bijna om moet lachen. Maar verder wel prima song en leuk om weer eens te horen. Met name dat ijle stemmetje op de achtergrond is geweldig. 7,5 Geen idee overigens waarom de BBC dit destijds precies in de ban heeft gedaan. Omdat het over 'n geest ging ?
1
geplaatst: 24 januari 2025, 20:10 uur
Omdat het tieners tot romantische zelfmoord zou aanzetten door "een morbide fascinatie met de dood". Bizar dat we 60 jaar later nog steeds met dat onderwerp bezig zijn, nu in de vorm van illegale hulp bij zelfdoding. Voor mij is dit van Bronski Beat met Marc Almond, maat deze iets soberder uitvoering vind ik toch leuker. Geweldig gebruik van die vrouwenstem, 8.
* denotes required fields.