Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2024, 18:22 uur
Fleetwood Mac - Merry Go Round komt onze top 5 binnen op plek 5 met een gemiddelde van 7,48.
27. Bing Crosby - Out of Nowhere (1931)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Good ol' Bing. De man waar alle zangers tegen opkeken in de 30's, 40's en pre-rock'n'roll 50's. Frank Sinatra, Dean Martin, Andy Williams, allemaal wilden ze Bing kunnen evenaren. Of het ze gelukt is zal een kwestie van smaak zijn. Qua hits in ieder geval niet want Bing was ongekend succesvol. Alles wat hij aanraakte veranderde in goud, sowieso tot en met midden jaren 50. In Nederland kent het grote publiek hem vooral van White Christmas, in de US is hij een instituut.
We gaan luisteren naar één van zijn tig nummer 1-hits en de oudste song in dit oldies topic tot dusver.
27. Bing Crosby - Out of Nowhere (1931)
Good ol' Bing. De man waar alle zangers tegen opkeken in de 30's, 40's en pre-rock'n'roll 50's. Frank Sinatra, Dean Martin, Andy Williams, allemaal wilden ze Bing kunnen evenaren. Of het ze gelukt is zal een kwestie van smaak zijn. Qua hits in ieder geval niet want Bing was ongekend succesvol. Alles wat hij aanraakte veranderde in goud, sowieso tot en met midden jaren 50. In Nederland kent het grote publiek hem vooral van White Christmas, in de US is hij een instituut.
We gaan luisteren naar één van zijn tig nummer 1-hits en de oudste song in dit oldies topic tot dusver.
0
geplaatst: 9 maart 2024, 18:52 uur
26. Fleetwood Mac - Merry Go Round (1968) 6,5
27. Bing Crosby - Out of Nowhere (1931) 7,0
27. Bing Crosby - Out of Nowhere (1931) 7,0
0
geplaatst: 9 maart 2024, 19:54 uur
Bing Crosby, is ongetwijfeld 'n begenadigd zanger met een unieke stem. Dat staat buiten kijf.
Hoewel weer prachtig gezongen weet deze song me toch niet echt te raken.
Dit heeft me wel getriggerd om zijn duet met Bowie weer 's op te zoeken, wat me dan wel weer kippenvel bezorgde.
Cijfer: 6,5
Hoewel weer prachtig gezongen weet deze song me toch niet echt te raken.
Dit heeft me wel getriggerd om zijn duet met Bowie weer 's op te zoeken, wat me dan wel weer kippenvel bezorgde.
Cijfer: 6,5
2
geplaatst: 10 maart 2024, 13:07 uur
Vooruit, de eerste 2:
7,0 / 1. Townes Van Zandt - Tecumseh Valley (1969)
8,5 / 2. Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland (1955)
Die 2e kwam ook langs in 50smeter dat ik in 2018 heb opgestart en na een klein jaar werd overgenomen door Marzipaintree. Grappig genoeg scoort ie vrijwel hetzelfde.
Mocht je het leuk vinden, hier de uiteindelijke stand, We zijn tot een top 280 gekomen:
50smeter - MusicMeter.nl
Ik zie dat jij -wat althans de 50s betreft- tot weer een heel andere keuzes komt, dus interessant voor mij om dit te volgen.

1
geplaatst: 10 maart 2024, 13:26 uur
Bing Crosby staat bij mij synoniem voor ultiem burgerlijke gezapigheid. Weeïge middle of the road niemendalletjes voor grijzemuismensen die alleen maar van muziek houden zolang het niet te hard staat en louter bestaat uit hele brave akkoorden en makkelijk meewiegbaar: maximaal standje 2 (op 10).
Bouquetreeksmuzak. *GAAP!*
Dus mijn eerste onvoldoende stond in de startblokken.
Pffff, ik ben blijkbaar net zo'n burgerlijk gezapige ouwelul aan het worden.
Lager dan een 6,5 kan ik er toch echt niet voor geven. Wat een tegenvaller: een voldoende, een ruime zelfs. Verdomme nog aan toe. Ik ga een ander synoniem verzinnen.
Bouquetreeksmuzak. *GAAP!*
Dus mijn eerste onvoldoende stond in de startblokken.
Pffff, ik ben blijkbaar net zo'n burgerlijk gezapige ouwelul aan het worden.
Lager dan een 6,5 kan ik er toch echt niet voor geven. Wat een tegenvaller: een voldoende, een ruime zelfs. Verdomme nog aan toe. Ik ga een ander synoniem verzinnen.
0
geplaatst: 10 maart 2024, 18:05 uur
Toots & The Maytals: 7,0
Sonny Burgess: 6,0
Golden Gate Quartet: 4,0
Fleetwood Mac: 7,5
Bing Crosby: 6,5
Sonny Burgess: 6,0
Golden Gate Quartet: 4,0
Fleetwood Mac: 7,5
Bing Crosby: 6,5
0
geplaatst: 10 maart 2024, 18:06 uur
Ik zit bij de Pathé Oscar Day, dus het gemiddelde van Bing Crosby - Out of Nowhere zal morgen gepost worden.
28. Sam Cooke - Shake (1964)
Ja, nou ja, 'single only'.... Dit nummer kwam uit vlak na de dood van Cooke (dit nummer is een uitkomst van zijn allerlaatste opnamesessie) en kwam na het uitbrengen van de single in 1964 op het album Shake in 1965 uit. Hoe dan ook, dit was kantje A van de single die als kantje B 'die ene Cooke song' heeft, je weet wel welke. Die werd al eens eerder uitgebracht, maar in een iets andere versie kwam die dus nogmaals uit nadat Cooke gestorven was. Die gaan we natuurlijk niet beluisteren want die komt al meer dan genoeg voorbij. Wij gaan naar kantje B.
Shake werd later nog gecoverd door onder andere Rod Stewart, Small Faces en The Animals. Zullen wij toch maar naar het origineel gaan luisteren?
28. Sam Cooke - Shake (1964)
Ja, nou ja, 'single only'.... Dit nummer kwam uit vlak na de dood van Cooke (dit nummer is een uitkomst van zijn allerlaatste opnamesessie) en kwam na het uitbrengen van de single in 1964 op het album Shake in 1965 uit. Hoe dan ook, dit was kantje A van de single die als kantje B 'die ene Cooke song' heeft, je weet wel welke. Die werd al eens eerder uitgebracht, maar in een iets andere versie kwam die dus nogmaals uit nadat Cooke gestorven was. Die gaan we natuurlijk niet beluisteren want die komt al meer dan genoeg voorbij. Wij gaan naar kantje B.
Shake werd later nog gecoverd door onder andere Rod Stewart, Small Faces en The Animals. Zullen wij toch maar naar het origineel gaan luisteren?
0
geplaatst: 10 maart 2024, 18:14 uur
Vaak verkies ik de originele uitvoering van liedjes, maar in dit geval bevalt de versie van Otis Redding mij beter. Met meer passie en vuur gezongen en dat is precies wat de uitvoering van Cooke enigszins ontbeert. Neemt niet weg dat ook Sam Cooke een goed cijfer van me krijgt.
8,0
8,0
1
geplaatst: 10 maart 2024, 19:26 uur
Shaky is doing the shake
7.7
Ken m vooral door de versie van The Animals.
7.7
Ken m vooral door de versie van The Animals.
* denotes required fields.