Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2024, 21:18 uur
Sam Cooke, altijd goed. Ik ben fan. En dit is wel 'n hele lekkere. Swingt als de neten.
Twijfel tussen 8 en 8,5 .
Weet je wat, maak er maar 8,5 van.
Twijfel tussen 8 en 8,5 .
Weet je wat, maak er maar 8,5 van.
0
geplaatst: 10 maart 2024, 23:49 uur
Lekker loom swingend en veel trager dan ik de song ken van een zekere andere zanger. Eigenlijk ben ik helemaal niet (zo) bekend met deze versie: 8
Maar een (willekeurige) live versie van Otis schuurt tegen een perfecte score aan: holy moly, wat een energie en bruisende power!
Hij is daar 25, maar lijkt en klinkt zeker tien jaar ouder.
Oh, en ik zie hier een liveversie van Otis mét Eric Burdon: nooit eerder gezien, maar ook geweldig zeg! Wow!
Maar een (willekeurige) live versie van Otis schuurt tegen een perfecte score aan: holy moly, wat een energie en bruisende power!
Hij is daar 25, maar lijkt en klinkt zeker tien jaar ouder. Oh, en ik zie hier een liveversie van Otis mét Eric Burdon: nooit eerder gezien, maar ook geweldig zeg! Wow!
0
geplaatst: 11 maart 2024, 09:41 uur
Fleetwood Mac: 8
De bluesy Fleetwood Mac met Peter Green vind ik vrijwel even interessant dan de Fleetwood Mac met Lindsey Buckingham. Fraai gitaarspel.
Bing Crosby: 6,5
Nu klinkt het wel oubollig - ik draai zoiets zelden en alleen 's avonds - maar het heeft nog zijn charme door de zang.
Sam Cooke: 8
Niet zo'n bekend nummer van Sam Cooke maar het is wederom de zang die alles doet.
De bluesy Fleetwood Mac met Peter Green vind ik vrijwel even interessant dan de Fleetwood Mac met Lindsey Buckingham. Fraai gitaarspel.
Bing Crosby: 6,5
Nu klinkt het wel oubollig - ik draai zoiets zelden en alleen 's avonds - maar het heeft nog zijn charme door de zang.
Sam Cooke: 8
Niet zo'n bekend nummer van Sam Cooke maar het is wederom de zang die alles doet.
0
wavanbuuren
geplaatst: 11 maart 2024, 09:42 uur
De urgentie van Otis en de Stem van Eric Burden doen er nog wel een flnke schep op ja.
0
geplaatst: 11 maart 2024, 09:59 uur
De cover van Animals ken ik niet, die van Otis Redding wel en vind ik net iets beter (ik kende eerst die versie).
1
geplaatst: 11 maart 2024, 10:12 uur
Qua nummer eigenlijk een beetje de middelmaat, maar als de mooiste stem ooit zich erover ontfermt... Een 7.
0
geplaatst: 11 maart 2024, 11:23 uur
Het begint een beetje als een verplicht nummertje, lijkt wel (ik heb dit wel vaker met Cooke songs), maar naarmate de tijd vordert, wordt je er toch ingezogen.
Neemt niet weg dat ik de Otis-versie(s) ook prefereer.
7,0
Neemt niet weg dat ik de Otis-versie(s) ook prefereer.
7,0
0
geplaatst: 11 maart 2024, 18:24 uur
Met 7,55 gemiddeld komt Sam Cooke - Shake binnen op plek 3 in ons klassement.
29. Hank Williams - Never Again (Will I Knock on Your Door) (1948)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Hank bracht dit nummer in 1946/1947 uit als zijn allereerste single, maar het wist geen potten te breken in de hitlijsten. Het nummer werd in betere kwaliteit opnieuw uitgebracht in 1948 en toen scoorde Hank er een 6e plek in de hitlijst mee.
Nee, inderdaad niet één van de standaard Williams songs die wel eens voorbijkomen. Welcome, I see you might be new to this topic
29. Hank Williams - Never Again (Will I Knock on Your Door) (1948)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Hank bracht dit nummer in 1946/1947 uit als zijn allereerste single, maar het wist geen potten te breken in de hitlijsten. Het nummer werd in betere kwaliteit opnieuw uitgebracht in 1948 en toen scoorde Hank er een 6e plek in de hitlijst mee.
Nee, inderdaad niet één van de standaard Williams songs die wel eens voorbijkomen. Welcome, I see you might be new to this topic

1
geplaatst: 11 maart 2024, 21:03 uur
Leuke keuze! Dit nummer van Hank Willams kende ik nog niet. Ik heb thuis de verzamelaar met zijn 'veertig grootste hits' staan, maar volgens mij staat deze daar niet op. Tis wel wat zoetig gezongen voor Hank begrippen. Ik mis de snedige knauw die hem typeert.
7,5
7,5
1
geplaatst: 11 maart 2024, 22:03 uur
Net als Edgar18 heb ik de 40 greatest hits-verzamelaar, en ook voor mij was dit nummer nieuw. Degelijk standaard-Hank Williams-liedje zoals hij er zoveel schreef.
2
geplaatst: 11 maart 2024, 22:05 uur
Deze kende ik nog niet.
Enige wat ik van hem heb is 'n Taiwanese bootleg LP op transparant oranje vinyl met 12 nummers, The Very Best of, ooit op 'n rommelmarkt opgeduikeld, en die klinkt verrassend goed.
Het levensverhaal van Hank Williams, die zich voor de teksten van zijn liedjes naar verluid onder meer liet inspireren door wat hij las in de stuiverromannetjes van z'n zus, is overigens minstens zo interessant als zijn muziek.
Hank klinkt hier 'n beetje braafjes en wat minder cynisch en scherp dan ik van hem gewend ben.
Cijfer: 7,2
Enige wat ik van hem heb is 'n Taiwanese bootleg LP op transparant oranje vinyl met 12 nummers, The Very Best of, ooit op 'n rommelmarkt opgeduikeld, en die klinkt verrassend goed.
Het levensverhaal van Hank Williams, die zich voor de teksten van zijn liedjes naar verluid onder meer liet inspireren door wat hij las in de stuiverromannetjes van z'n zus, is overigens minstens zo interessant als zijn muziek.
Hank klinkt hier 'n beetje braafjes en wat minder cynisch en scherp dan ik van hem gewend ben.
Cijfer: 7,2
2
geplaatst: 12 maart 2024, 00:37 uur
Hm, 2:40. Het lijken wel acht minuten. Nee, tussen Hank en mij zal het nooit klikken.
5,0
5,0
0
geplaatst: 12 maart 2024, 00:57 uur
28. Sam Cooke - Shake (1964) : 7
29. Hank Williams - Never Again (Will I Knock on Your Door) (1948) : 8
29. Hank Williams - Never Again (Will I Knock on Your Door) (1948) : 8
* denotes required fields.