MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Sam Cooke: 8.5
Hank Williams: 8.5
Frankie Lymon & The Teenagers: 7.5
Mary Hopkin: 9

Mary Hopkins carriere in de muziek was zeker niet over. Sterker nog, die carriere is nog steeds levensvatbaar.

Ja de laatste tijd is ze zeker weer een bezig bijtje, maar indertijd betekende dit album nu eenmaal even het einde en hits kon ze verder vergeten.

8,5

7,25

Geef toch de voorkeur aan de versie van Ralph McTell, deze een

6.8

Maar ga het album een kans geven..

Vind haar stem niet bij dit nr passen
Komt mss ook dat ik de Ralph McTell versie gewend ben
7

Shaky schreef:
Het betekende het einde van haar tijd bij Apple Records en daarmee was haar carrière in de muziek ook wel zo goed als voorbij.
Wat vreemd is, want het is een uitstekend album. Ik begrijp wel dat Mary er trots op is. Haar versie van Streets of London vind ik ook nog eens de mooiste die ik ken.

8,0

Same here Edgar18, sterk album en ook voor mij de beste versie van dit nummer.

31. Mary Hopkin - Streets of London (1971) : 7

Kende deze alleen van Ralph McTell, maar deze mag er ook zijn.
Prachtig nummer, fraaie uitvoering van Mary.
En in mijn geval 'n fijn slaapmutsje.
8+. 8,2 dus.

Na het prachtige origineel van Ralph McTell had ik nooit behoefte aan een andere versie (en zéker niet aan de versie met blazers en koor die hijzelf jaren later uitbracht als single, door mij gekocht omdat ik dacht dat dat het sobere origineel was...), maar deze cover van Mary Hopkin is toch erg mooi, met die stem die tegelijk ijl en aards is en die redelijk sobere begeleiding. Het is alleen raar als ze vanaf het tweede couplet de regel "So how can you tell me you're lonely" met een tweede stem zingt, alsof ze daarmee zegt "jíj voelt je dan wel eenzaam, maar ík heb lekker iemand naast me staan bij de microfoon!" Een 8.

wavanbuuren
Niet de beste versie

6

Net als spinout hierboven heb ik structureel de neiging om Mary Hopkins te zeggen/schrijven, maar ze heeft geen s in de naam. Ik ben waarschijnlijk stelselmatig in de war met Matthew Hopkins, the witchfinder general.
Niet dat ik Mary voor een heks aanzie, integendeel: ik heb een behoorlijk zwak voor haar.
Wat minder voor het nummer echter. Haar versie vind ik niet meer dan "wel okay", en dat vind ik ook van het origineel. Voor een feminiene interpretatie geef ik nipt de voorkeur aan deze versie van mijn favoriete folkzangeres (even wat sluikreclame: ze geeft in april weer enkele concerten), al ben ik ook van haar beter gewend.

6,5

EvilDrSmith schreef:
Net als spinout hierboven heb ik structureel de neiging om Mary Hopkins te zeggen
Maar spinout heeft het over de carriere van Mary Hopkin, niet die van Mary Hopkins.

remcodulac schreef:
(quote)
Maar spinout heeft het over de carriere van Mary Hopkin, niet die van Mary Hopkins.
Oja, pardon! Dan ben ik dus de enige met die schrijfafwijking. Althans, hier. Tot nu toe.
Thnx.

Ast
8,5

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Oja, pardon! Dan ben ik dus de enige met die schrijfafwijking. Althans, hier. Tot nu toe.
Thnx.
Ik kan je gerust stellen, hoor; in het vuur van de popquizstrijd wil die "s" er bij mij ook nog wel eens uitschieten.

Ze mogen bij de volgende popquiz trouwens wel eens deze versie draaien. Veel mooier dan het origineel

9,0

8,25

EvilDrSmith schreef:
Net als spinout hierboven heb ik structureel de neiging om Mary Hopkins te zeggen/schrijven,

Om hier nog even door te zagen, spinout had het over Mary Hopkins carriere, maar had de apostrof achter de letter s weggelaten. Vandaar de verwarring waarschijnlijk .

We hebben een nieuwe nummer 1. Mary Hopkin - Streets of London scoort 7,63 gemiddeld.

32. The Jimi Hendrix Experience - Bold as Love (1967)

Afkomstig van het album: The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold as Love (1967)

Jimi schreef dit nummer zelf en het kon op de goedkeuring van de critici en fans rekenen. Deze afsluiter en titelsong van het tweede album van The Jimi Hendrix Experience werd niet als single uitgebracht. Er werden sowieso maar weinig songs van dit album als single uitgebracht, in tegenstelling tot zijn debuutalbum Are You Experienced waar een karrevracht aan singles uit voortkwam.

captain scarlet schreef:
Om hier nog even door te zagen, spinout had het over Mary Hopkins carriere, maar had de apostrof achter de letter s weggelaten. Vandaar de verwarring waarschijnlijk .
Ik had het begrepen, hoor.
En grammaticaal is het zonder apostrof ook correct geschreven, hoezeer dat ook tot verwarring kan leiden bij slechte snellezers als ik of als om marketingtechnische redenen doelbewust in een boektitel juist wél een apostrof wordt toegevoegd.

Goh, nummer 1 zelfs? Nou, fijn voor Mary.
Ik denk niet dat dit nummer van Jimi die nummer 1-positie zal overnemen, maar ik zie hier wel vreemdere resultaten (zoals Mary op 1) en van mij mag-ie.
Lekker nummer, maar not a personal favourite. Tweede deel van het nummer is met afstand het fijnste deel. Als dat eerste deel nou net zo gaaf was.
8

Tja, dit is ´n inkoppertje Shaky,
Dit nummer zit zowat in m´n DNA, need I say more.
Krijgt van mij dan ook een 9 , vooral ook vanwege dat laatste deel waar Jimmy compleet spaced out gaat.
En ikzelf ook trouwens, met name via de koptelefoon.

7.75

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.