MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
wavanbuuren
5,5

28. Sam Cooke - Shake (1964) : 7

29. Hank Williams - Never Again (Will I Knock on Your Door) (1948) : 5

Sam Cooke: 6,5
Hank Williams: 5,8

Ast
5,8

Hank Williams - Never Again (Will I Knock on Your Door) scoort 6,52 gemiddeld en dat is goed voor de 23e plek.

30. Frankie Lymon & The Teenagers - I'm Not a Juvenile Delinquent (1956)

Afkomstig van het album: Frankie Lymon and The Teenagers - The Teenagers Featuring Frankie Lymon (1956)

Een dieptreurig leven leidde deze sympathiek ogende Frankie Lymon. Zijn kleine postuur en bijna lieve uiterlijk werden volop in de strijd gegooid door Frankie zelf, maar vooral door de marketingmachine van de platenmaatschappijen. Hij werd gepresenteerd als een leuke good-guy, maar was in werkelijkheid behoorlijk anders. Vanaf zijn 15e was hij al flink verslaafd aan heroïne en hij was allesbehalve gemakkelijk om mee te werken. In 1964 overleed zijn eerste en enige kindje na slechts twee dagen geleefd te hebben en op 25 jarige leeftijd overleed Frankie zelf door een overdosis.Triest. Gelukkig heeft hij heel wat fijne muziek voor ons achtergelaten.

remcodulac schreef:
Hm, 2:40. Het lijken wel acht minuten.

Dat heb ik met de inzending van vandaag.

4,5

Hank 6
Frankie Lymon 7,4

Triest levensverhaal van Frankie Lymon die in 1955 op dertienjarige leeftijd al z'n eerste grote succes had met een prima uitvoering van Why do Fools Fall in Love.
Voor deze 'n 6,8

29. Hank Williams - Never Again (Will I Knock on Your Door) (1948) :
Mijn collectie Hank Williams-items is wat snobistischer: ik heb o.a. 'The Complete (1998)' hier staan. Maar draaien? Zo veel muziek, zo weinig tijd. Op zijn tijd kan ik een Hankie goed hebben.
7

30. Frankie Lymon & The Teenagers - I'm Not a Juvenile Delinquent (1956)
Best een okay deuntje, maar de jongen die het liedje opende had wat mij betreft wel het hele liedje mogen zingen. Die heeft tenminste goed de baard al in de keel!
Profetische titel trouwens. Wellicht was hij dat niet als 'juvenile', maar niet veel later was hij wel, een soort van, tegelijk getrouwd met drie vrouwen. Hij snoepte dus niet alleen te veel van drugs.
6

6,4

30. Frankie Lymon & The Teenagers - I'm Not a Juvenile Delinquent (1956) : 7

wavanbuuren
Als ik ergens allergisch voor ben is het kinderstemmen in de muziek.

4

Brrr. Opeens verlang ik ontzèttend naar vijf juvenile delinquents die niet steeds dat namasté-gebaar maken. Een 4.

Wellicht de eerste boysband. Ik vind het nog steeds charmant klinken (ik hou overigens veel van de oude doo wop).

8

Ik ben bepaald geen Lymon-fan, maar deze valt me eigenlijk best mee.

6,5

Ast
7,3

7,75

Frankie Lymon & The Teenagers - I'm Not a Juvenile Delinquent neemt de laatste plek van Will Tura over. Met 6,09 komt deze song op plek 30 binnen in ons klassement.

31. Mary Hopkin - Streets of London (1971)

Afkomstig van het album: Mary Hopkin - Earth Song / Ocean Song (1971)

Ralph McTell was de eerste die dit nummer uitbracht en er zouden nog heel wat versies volgen. Mary was niet bepaald de eerste: ze was zo ongeveer de 10e die het nummer officieel uitbracht.

Dit album was pas het tweede album van Mary, maar ze noemde het zelf 'het album dat ik altijd al heb willen opnemen.' Artistiek pakte het goed uit, commercieel niet. Het betekende het einde van haar tijd bij Apple Records en daarmee was haar carrière in de muziek ook wel zo goed als voorbij. Terug naar het album waar ze zelf apetrots op is.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:43 uur

geplaatst: vandaag om 05:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.