Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
4
geplaatst: 14 maart 2024, 19:50 uur
Dit staat in mijn persoonlijke Hendrix-top-3, en daarmee scoort het automatisch een 10. Prachtige melodie met gitaarloopjes eronder en erlangs en erdoorheen, en na de false stop/start nog even een geweldige solo met phasing plus Eddie Kramers klavecimbel. Totaal àf.
0
geplaatst: 15 maart 2024, 14:32 uur
Frankie Lymon: 4,5
Mary Hopkin: 7,5
The Jimi Hendrix Experience: 8,0
Mary Hopkin: 7,5
The Jimi Hendrix Experience: 8,0
0
geplaatst: 15 maart 2024, 18:26 uur
7,46 zorgt voor de 7e plek voor The Jimi Hendrix Experience - Bold as Love.
33. Patti Page - I Stayed Too Long at the Fair (1957)
Afkomstig van het album: Patti Page - The East Side (1957)
Enorm populaire en succesvolle artiest die meer dan 100 miljoen album- en single-verkopen op haar naam heeft staan. Met een carrière die ruim 60 jaar duurde valt er genoeg te kiezen. Ik heb ervoor gekozen om een Page original te nemen die later nog gecoverd werd door onder anderen Rosemary Clooney, Barbra Streisand en Marlena Shaw.
33. Patti Page - I Stayed Too Long at the Fair (1957)
Afkomstig van het album: Patti Page - The East Side (1957)
Enorm populaire en succesvolle artiest die meer dan 100 miljoen album- en single-verkopen op haar naam heeft staan. Met een carrière die ruim 60 jaar duurde valt er genoeg te kiezen. Ik heb ervoor gekozen om een Page original te nemen die later nog gecoverd werd door onder anderen Rosemary Clooney, Barbra Streisand en Marlena Shaw.
0
geplaatst: 15 maart 2024, 19:29 uur
Ik heb altijd wat moeite met zulke etherische arrangementen wanneer er geen zeer pakkende melodie onder (of boven) zit. Een 5.
0
geplaatst: 15 maart 2024, 19:34 uur
Het eerste nummer dat ik draai nadat vier planken van een van mijn LP-kasten waren doorgezakt en ik deze middag met wat provisorische, maar mijns inziens stevigere hulp- en vervangingsmiddelen, de hele boel weer heb gefikst. Godzijdank viel niet de hele kast in elkaar (the worst nightmare of a collector), want dan had ik echt wel even iets héél erg veel stevigers nodig dan dit lichtgewicht Disney(aandoend) deuntje. Maar omdat alles weer staat, kom ik even lekker tot fysieke en vooral mentale rust met Patti. Bonuspuntje dan maar voor haar: it's all about timing.
6,8
6,8
1
geplaatst: 15 maart 2024, 19:41 uur
Oh damn EvilDrSmith, dat zal wel even schrikken zijn geweest inderdaad. Gelukkig is het goed afgelopen. De zoetgevooisde Patti zorgt voor een welverdiende 'moment of zen'.
1
geplaatst: 15 maart 2024, 22:05 uur
Ik ga mee met BoyOnHeavenHill. Ik mis een pakkende melodie-lijn.
5.5
5.5
1
geplaatst: 15 maart 2024, 22:59 uur
EvilDrSmith schreef:
Het eerste nummer dat ik draai nadat vier planken van een van mijn LP-kasten waren doorgezakt
Het eerste nummer dat ik draai nadat vier planken van een van mijn LP-kasten waren doorgezakt
Herkenbaar probleem. Heb hetzelfde meegemaakt.
Heb inmiddels 'n paar van die oude Ikea Kallax kasten gekocht bij de kringloop en vervolgens op elkaar gestapeld.
Kost weinig en is oerdegelijk spul. Aanrader.
* denotes required fields.