MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Dit album was mijn kennismaking met deze man. Zijn gitaarspel is geweldig, maar aan zijn stem heb ik helaas nooit helemaal kunnen wennen. Neemt niet weg dat dit een heerlijke opener van deze plaat is: een 8.

Gefeliciteerd Shaky! Grappig, ik ben morgen jarig.

Johnny: 7,2

Woehoe Johnny Winter!! 2 keer live mogen zien. 8,8

Van harte gefeliciteerd Shaky !

7,8 voor deze van Johnny Winter. Fantastische bluesgitarist, matige zanger.

Ja, van harte Shaky !

35. Pat Boone - Bernardine (1957)
Pat heb ik natuurlijk altijd gemeden als de pest. Wat moest ik in hemelsnaam met die aftandse ouwe meuk die zelfs mijn opa en oma nog slappe poep vonden?
Maar ja, toen bracht hij in 1997 dit album uit. Toen gaf ik Pat toch een schouderklopje om zijn moedige en stoere actie. En een swingende! Tot op heden is dat nog steeds het enige album dat ik van hem in mijn collectie heb (en koester!), en als ik dit nummer zo hoor, dan komt daar geen verandering in. I.t.t. remcodulac en Captain scarlet heb ik hier geen jeugdtrauma's of anderssoortige herinneringen aan, dus ik kan het in alle rust het cijfer geven dat het verdient.
4,5 (ik meen mijn eerste onvoldoende: that's about bloody time!)

36. Johnny Winter - I'm Yours and I'm Hers (1969)
Nee, dan dit! Ik heb totaal geen problemen met zijn stem, integendeel: die heesrauw ongeschoolde klanken passen perfect in de lekker voortjakkerende bluesrawk. Ben twee tikjes jaloers op Les de Groot.
Dit album is trouwens momenteel nieuw voor een luttele €13,- te koop in de betere platenzaken. Dus doe jezelf een leuk verjaardagscadeautje, Shaky.
Of heb je 'em (natuurlijk) al?
8,4

35. Pat Boone - Bernardine (1957) : 7

36. Johnny Winter - I'm Yours and I'm Hers (1969) : 5,5

wavanbuuren
gefeliciteerd shaky.

6.5

Thanks allen. Weer een jaartje erbij. Ik ga zelf richting de oldies.

Gefeliciteerd wendyvortex

Zeker EvilDrSmith, van Johnny heb ik vrijwel alles in huis. Wat een gigant.

Joa, dat hoor ik wel eens vaker Simon77, ook in het echte leven . Ik houd gewoon heel erg van muziek; het jaartal en alle andere randzaken interesseren me verder niet. Denk dat ik daarom vrijwel alles luister.

Dat gezegd hebbende. Pat Boone - Bernardine; goed gezongen, lekker gitaarritme, pakkend als de neten.: fantastisch nummer natuurlijk. Ow shit, mag dit wel? Of hoor ik er nu niet meer bij? Djuu!
https://i.chzbgr.com/full/7936861696/hB8A6EEFE/im-hip-im-with-it
Dikke 10

Johnny Winter - I'm Yours and I'm Hers: geweldige zanger, nog betere gitarist. Moeilijk nummer, zou er niet aan beginnen als je een beginnend bandje bent en je eerste covers gaat uitzoeken.
Dikke 10

36. Johnny Winter - I'm Yours and I'm Hers. 6

Johnny Winter: 9

Johnny Winter - I'm Yours and I'm Hers scoort 7,37 gemiddeld en staat daarmee op plek 9.

37. Nicola Di Bari - La Prima Cosa Bella (1970)

Afkomstig van het album: Nicola Di Bari - Nicola Di Bari (1970)

Nicola schreef dit nummer zelf en liet het voor het eerst aan de wereld horen op het Festival di Sanremo in 1970. Zelf hoorde ik het nummer voor eerst in 2019 in La Prima Cosa Bella (2010) en ik was op slag verliefd; op zowel de film als het nummer. 

Kende dit nummer niet. Heerlijk sentimenteel gedragen liedje, zoals die Italianen dat kunnen. Vanavond komt-ie prima (cosa bella) binnen.

7.7

Winter 7,5
Nicola 5,7

Mooie orkestrale pop van vroeger, knap gezongen. Een 7.

Nicola Di Bari, had nog nooit van de goede man gehoord, maar schijnt dus 'n karrevracht aan albums te hebben gemaakt.
Blijkt ook erg populair te zijn in Zuid-amerika en enkele albums in het Spaans te hebben opgenomen.
Daar moet ik nog eens naar gaan luisteren.
Hij heeft ook 'n mooie krachtige zangstem en legt veel emotie in de song.
Helaas, orkestraal, en gezongen in het Italiaans. Een combinatie waar ik doorgaans ik de kriebels van krijg.
6,2

37. Nicola Di Bari - La Prima Cosa Bella (1970) : 6,5

6.5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.