MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

8,5

Een van m'n favorieten van Rubber Soul.
Maar het hele album is Eén groot feest.
8,5

Eén van de mindere uit Rubber Soul maar nog goed voor ...

8,5

7,7

Shaky zegt het al: geen hit, maar een onmisbare albumtrack. Èn de perfecte themamuziek voor de zowel hilarische als ontroerende film Ghost town met Ricky Gervais. Een 9.

Die lekker scheurende hammondbreak met dat gitaarriedeltje en de soms wat opvallend vileine uithalen van Paul zorgen nog voor een benauwde 7, verder is dit maar een heel erg grijzemuizig, schier lullig doorsneedeuntje dat niet veel meer dan een 6je waard is. Zeker voor een clubje waarvan elke scheet drievoudig heilig is verklaard.

6,9

wavanbuuren
De zogenaamde kenners zijn het niet met me eens, maar Rubber Soul is voor mij verreweg het beste album van de Beatles. Daarna werd het stapsgewijs minder.

Deze zit aan de onderkant van het middenveld van het album, maar toch nog steeds 8,3
Al is Rubber Soul natuurlijk meer dan de som der delen.

39. The Beatles - I'm Looking Through You (1965) : 7

Lesley Gore 7
Beatles 7.8

I Don't Wanna Be a Loser: 6,5
I'm Looking Through You: 7,75

Ast
7

The Beatles - I'm Looking Through You neemt met een gemiddelde van 7,82 de eerste plek over in ons klassement.

40. Kitty Wells - Making Believe (1955)

Afkomstig van het album: Kitty Wells - Country Hit Parade (1956)

Een nummer dat veelvuldig opduikt in 'beste country songs ooit-lijsten'. Gecoverd door onder anderen Dolly Parton, Johnny Cash, Bob Dylan en Ray Charles. Gaan wij naar het origineel luisteren? Neen. Wij gaan naar de versie luisteren die de grootste hit werd in de US Country Chart. Over grote hits kan deze Kitty sowieso wel meepraten, die reeg ze namelijk als een dolle aan elkaar. Terug naar 1955.

Als ik het gemiddelde van I'm Looking through You nog een beetje naar beneden mag bijstellen:

6,5

Aardig nummertje, maar het minste van Rubber Soul. Al hebben de fabbers ook wel nog mindere gemaakt.
Liep vanmiddag nog in het Beatles Story Museum, dus ik kan het weten

8,5

Bij dit nummer denk ik vooral aan Emmylou H

Kitty krijgt een 6,2

Kitty Wells heeft ongetwijfeld 'n dijk van 'n stem, maar ik heb er niet zoveel mee, zoals trouwens met de meeste countryzangeressen niet. (uitzonderingen: Patsy Cline en Jeannie C. Riley, en nog 'n paar die me nu even niet te binnen schieten)
Voor deze : 6,2

40. Kitty Wells - Making Believe (1955) : 7,5

Ook voor mij hoort dit nummer het meest bij Emmylou Harris. Deze versie kende ik nog niet.

Ik hoor de wanhoop van de tekst eigenlijk nauwelijks terug in de zang, en dat maakt het wat gewoontjes. Een 5.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.