Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2024, 18:37 uur
6,73 voor Kitty Wells - Making Believe, daarmee staat die song op plek 26.
41. The Rocky Horror Picture Show - The Time Warp (1975)
Afkomstig van het album: Richard O'Brien - The Rocky Horror Picture Show (1975)
In 1975 kwam de, inmiddels cult-klassieker, Rocky Horror Picture Show film uit. Twee jaar eerder draaide die al als musical en een van de nummers die het fantastisch deed en doet bij het publiek is deze song. Ga even lekker make-uppen, hang de boa's om en dans dan mee met de Time Warp.
Afkomstig van het album: Richard O'Brien - The Rocky Horror Picture Show (1975)
In 1975 kwam de, inmiddels cult-klassieker, Rocky Horror Picture Show film uit. Twee jaar eerder draaide die al als musical en een van de nummers die het fantastisch deed en doet bij het publiek is deze song. Ga even lekker make-uppen, hang de boa's om en dans dan mee met de Time Warp.
1
geplaatst: 24 maart 2024, 02:45 uur
40. Kitty Wells - Making Believe (1955)
Nooit van gehoord. Maar zij reeg hits aan elkaar als een dolle? Dus ze is een beetje de Ariana Grande van de jaren 50?
Ze is in ieder geval net zo drammerig, zeurderig en zeikerig. Nog erger zelfs. Zij belichaamt in deze drie minuten alles wat mij decennialang een pleurishekel aan country liet houden. Blèh.
Raar idee trouwens dat ze vier ouder was dan Hank Williams en pas een goede tien jaar geleden is overleden. Ze werd dan ook een behoorlijk oud besje. Ik vond nog een duet van Hank & Kitty: voor mij wel goed om te horen dat ik ook van haar kan genieten. Al dan niet dankzij Hank.
Dit vind ik in ieder geval een mispeer.
3
Camp, novelty, knipoogfout, over the top, tongue in cheek, Alice Cooper-on-Broadway: ik kan er wel met een glimlach naar luisteren.
Ik dacht trouwens dat ik deze plaat had, maar ik zie nu dat ik deze versie niet heb, maar wel die musicalversie uit 1973. Die versie vind ik wat minder powerful en (logischerwijs) meer "musical" dan deze versie.
7,2
Nooit van gehoord. Maar zij reeg hits aan elkaar als een dolle? Dus ze is een beetje de Ariana Grande van de jaren 50?
Ze is in ieder geval net zo drammerig, zeurderig en zeikerig. Nog erger zelfs. Zij belichaamt in deze drie minuten alles wat mij decennialang een pleurishekel aan country liet houden. Blèh.
Raar idee trouwens dat ze vier ouder was dan Hank Williams en pas een goede tien jaar geleden is overleden. Ze werd dan ook een behoorlijk oud besje. Ik vond nog een duet van Hank & Kitty: voor mij wel goed om te horen dat ik ook van haar kan genieten. Al dan niet dankzij Hank.
Dit vind ik in ieder geval een mispeer.
3
Camp, novelty, knipoogfout, over the top, tongue in cheek, Alice Cooper-on-Broadway: ik kan er wel met een glimlach naar luisteren.
Ik dacht trouwens dat ik deze plaat had, maar ik zie nu dat ik deze versie niet heb, maar wel die musicalversie uit 1973. Die versie vind ik wat minder powerful en (logischerwijs) meer "musical" dan deze versie.
7,2
2
geplaatst: 24 maart 2024, 12:26 uur
De Rocky Horror Show destijds (1979) nog gezien in het prachtige Comedy Theatre in Panton Street in West End, Londen (tegenwoordig het Harold Pinter Theater) waar het in totaal 2,960 keer werd opgevoerd, heb ik even gegoogeld.
Was 'n mooie happening, omdat zowel voor , tijdens als na de show voor het publiek allerlei horror-elementen waren toegevoegd. 'n soort cosplay avant la lettre dus.
Meer uit nostalgie en het glamrock tijdsbeeld dat het weerspiegelt dan dat ik het echt goed vind: 6,5
Was 'n mooie happening, omdat zowel voor , tijdens als na de show voor het publiek allerlei horror-elementen waren toegevoegd. 'n soort cosplay avant la lettre dus.
Meer uit nostalgie en het glamrock tijdsbeeld dat het weerspiegelt dan dat ik het echt goed vind: 6,5
0
geplaatst: 24 maart 2024, 15:08 uur
40. Kitty Wells - Making Believe 7,5
Emmy is hier al eerder aangehaald...voor mij is die uitvoering nog steeds favoriet
41. The Rocky Horror Picture Show - The Time Warp 4.5
Emmy is hier al eerder aangehaald...voor mij is die uitvoering nog steeds favoriet
41. The Rocky Horror Picture Show - The Time Warp 4.5

0
geplaatst: 24 maart 2024, 16:15 uur
The Rocky Horror Picture Show is geweldig. Het échte prijsnummer voor mij is Sweet Transvestite, heerlijk. The Time Warp ook prima natuurlijk:
8,25
8,25
1
geplaatst: 24 maart 2024, 17:06 uur
Glamrock kan erg leuk zijn (Roxy Music, David Bowie, Alice Cooper, zelfs Sweet, Slade en Mud) maar ook te kitscherig zoals dit hier.
4,5
4,5
0
geplaatst: 24 maart 2024, 17:29 uur
Gary Glitter was poepsimpele glamrock, niet erg hoogstaand maar wel amusant.
0
geplaatst: 24 maart 2024, 18:17 uur
The Rocky Horror Picture Show - The Time Warp komt op plek 31 met 6,58 gemiddeld.
42. Corry Brokken - Weet je (1958)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Corry heeft 2 Edisons op haar naam staan, wist het Songfestival te winnen en werd na haar carrière in de muziekwereld advocate en zelfs rechter.
Tussen 2002 en 2008 stond ze in de Top 2000 met La Mamma. Wij gaan echter niet naar die 60s hit luisteren, maar naar een 50s song van Cornelia.
42. Corry Brokken - Weet je (1958)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Corry heeft 2 Edisons op haar naam staan, wist het Songfestival te winnen en werd na haar carrière in de muziekwereld advocate en zelfs rechter.
Tussen 2002 en 2008 stond ze in de Top 2000 met La Mamma. Wij gaan echter niet naar die 60s hit luisteren, maar naar een 50s song van Cornelia.
1
geplaatst: 24 maart 2024, 20:44 uur
Alles is oubollig. De compositie, de tekst, de zang. Werkelijk alles. Alles ruikt en proeft ook naar spruitjes.
Door het schattigheidsgehalte, geef ik tot nog een
5
Door het schattigheidsgehalte, geef ik tot nog een
5
* denotes required fields.