Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2025, 18:39 uur
Cowboy Gerard de Vries was de inspiratie voor Lou Reed. Krijgt hij toch verdomd weinig credits voor. Alleen dit bijbels spel kaarten trek ik niet. Dan toch liever Teddybear of Giddy Up Go.
Johnny Lion is natuurlijk geweldig: Ik zag meisjes in Parijs en in Tuuu-rijn. Dat orgel is natuurlijk de grootste troef.
Sophietje: 8
Het Spel Kaarten: 2
Johnny Lion is natuurlijk geweldig: Ik zag meisjes in Parijs en in Tuuu-rijn. Dat orgel is natuurlijk de grootste troef.
Sophietje: 8
0
geplaatst: 20 oktober 2025, 20:01 uur
0
geplaatst: 20 oktober 2025, 20:16 uur
Even wat inloop
Yardbirds-For your love 7,7
Yardbirds-Still I'm sad 7,5
Yardbirds-For your love 7,7
Yardbirds-Still I'm sad 7,5
0
geplaatst: 20 oktober 2025, 22:21 uur
Poeh poeh…sterk duo.
Johnny Lion - Sophietje - 4
Goede dictie. Dat dan weer wel.
Cowboy Gerard - Het Spel Kaarten - 1
„ Ik hoop U te kunnen overtuigen van de oprechtheid van mijn bedoelingen. “
Johnny Lion - Sophietje - 4
Goede dictie. Dat dan weer wel.
Cowboy Gerard - Het Spel Kaarten - 1
„ Ik hoop U te kunnen overtuigen van de oprechtheid van mijn bedoelingen. “

0
geplaatst: 21 oktober 2025, 00:08 uur
Johnny Lion – Sophietje : 8
Cowboy Gerard – Het Spel Kaarten : 6
(ik vraag me alleen iedere keer af of Cowboy Gerard nog straf heeft gekregen van zijn Luitenant of dat zijn smoes geslikt is
)
Cowboy Gerard – Het Spel Kaarten : 6
(ik vraag me alleen iedere keer af of Cowboy Gerard nog straf heeft gekregen van zijn Luitenant of dat zijn smoes geslikt is
)
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 02:30 uur
# 2324 Johnny Lion - Sophietje: 5,5
# 2325 Cowboy Gerard - Het Spel Kaarten: 4,0
# 2325 Cowboy Gerard - Het Spel Kaarten: 4,0
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 02:40 uur
Inmiddels zit ik in Hong Kong en scoren de Nederlanders in 1965 ondertussen matig tot slecht:
Motions - It's Gone 6,54
The Golden Earrings - Please Go 6,39
Johnny Lion - Sophietje 6,27
Cowboy Gerard - Het Spel Kaarten 4,11
The Searchers komen uit Liverpool, zijn opgericht in 1959, en hoorden bij de eerste lichting Merseybeatbands die internationaal doorbraken. De meeste van hun grootste hits zijn van voor 1965 en dus voor het ontstaan van de Top 40: Sweets For My Sweet, Love Potion No. 9, Sugar and Spice en Needles and Pins. In 1965 stonden The Searchers met maar liefst vijf singles in de Top 40.
Begin dat jaar brachten ze What Have They Done To The Rain uit, een bewerking van het protestlied van Malvina Reynolds over kernproeven en milieuvervuiling. Daarmee lieten The Searchers een andere kant van zichzelf horen dan het luchtige liefdesrepertoire waarmee ze bekend waren geworden. De single bereikte in Nederland de 25e plaats en bleef negen weken genoteerd.
Daarna volgde hun grootste Top 40 hit Goodbye My Love, een ballad waarin de zang van Mike Pender en Chris Curtis centraal staat. Het is geschreven door Robert Mosely, Leroy Swearingen en Lamar Simington. Het werd voor het eerst opgenomen in 1963 door Robert Mosely zelf en uitgebracht als de B-kant van Crazy 'Bout My Baby. Mosely werd vooral bekend als co-schrijver van Sha La La een hit van The Shirelles en Manfred Mann. The Searchers versie van Goodbye My Love haalde in het voorjaar de 7e plaats en stond zeventien weken in de lijst.
# 2326 The Searchers - What Have They Done To The Rain
# 2327 The Searchers - Goodbye My Love
Motions - It's Gone 6,54
The Golden Earrings - Please Go 6,39
Johnny Lion - Sophietje 6,27
Cowboy Gerard - Het Spel Kaarten 4,11
The Searchers komen uit Liverpool, zijn opgericht in 1959, en hoorden bij de eerste lichting Merseybeatbands die internationaal doorbraken. De meeste van hun grootste hits zijn van voor 1965 en dus voor het ontstaan van de Top 40: Sweets For My Sweet, Love Potion No. 9, Sugar and Spice en Needles and Pins. In 1965 stonden The Searchers met maar liefst vijf singles in de Top 40.
Begin dat jaar brachten ze What Have They Done To The Rain uit, een bewerking van het protestlied van Malvina Reynolds over kernproeven en milieuvervuiling. Daarmee lieten The Searchers een andere kant van zichzelf horen dan het luchtige liefdesrepertoire waarmee ze bekend waren geworden. De single bereikte in Nederland de 25e plaats en bleef negen weken genoteerd.
Daarna volgde hun grootste Top 40 hit Goodbye My Love, een ballad waarin de zang van Mike Pender en Chris Curtis centraal staat. Het is geschreven door Robert Mosely, Leroy Swearingen en Lamar Simington. Het werd voor het eerst opgenomen in 1963 door Robert Mosely zelf en uitgebracht als de B-kant van Crazy 'Bout My Baby. Mosely werd vooral bekend als co-schrijver van Sha La La een hit van The Shirelles en Manfred Mann. The Searchers versie van Goodbye My Love haalde in het voorjaar de 7e plaats en stond zeventien weken in de lijst.
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 07:10 uur
What Have They Done To The Rain: 5.5
Goodbye My Love: 5.7
Veel plezier in Hong Kong!
Goodbye My Love: 5.7
Veel plezier in Hong Kong!
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 10:18 uur
What Have They Done To The Rain: 8
Goodbye My Love: 7,5
Ik had altijd gedacht dat Rolling Stones de oudste popgroep was maar dat waren The Searchers die al sinds 1959 bestonden. Destijds waren ze (in GB) bijna zo populair als The Beatles. Hun hits vind ik nog steeds charmant.
Goodbye My Love: 7,5
Ik had altijd gedacht dat Rolling Stones de oudste popgroep was maar dat waren The Searchers die al sinds 1959 bestonden. Destijds waren ze (in GB) bijna zo populair als The Beatles. Hun hits vind ik nog steeds charmant.
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 11:20 uur
What Have They Done To The Rain: 6
Goodbye My Love: 7
Sophietje: 7
Goodbye My Love: 7
Sophietje: 7
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 12:06 uur
Sophietje 8
Het Spel Kaarten 4
What Have They Done to the Rain 7,4
Goodbye My Love 7
Het Spel Kaarten 4
What Have They Done to the Rain 7,4
Goodbye My Love 7
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 19:31 uur
The Searchers blijft voor mij toch voornamelijk Needles and Pins en Take It or Leave It en de rest is nogal wat inwisselbare sixties pop. Met deze twee kan ik niet veel.
What Have They Done To The Rain: 4,7
Goodbye My Love: 5,3
What Have They Done To The Rain: 4,7
Goodbye My Love: 5,3
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 21:04 uur
Sophietje - 7.5
Het Spel Kaarten - 4.0
What Have They Done To The Rain - 6.5
Goodbye My Love - 6.0
Het Spel Kaarten - 4.0
What Have They Done To The Rain - 6.5
Goodbye My Love - 6.0
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 22:02 uur
The Searchers - What Have They Done To The Rain - 7
The Searchers - Goodbye My Love - 7
Natuurlijk, dit is kleffe en zoetsappige kitsch. Maar toch kan ik hun nummers goed verdragen. Vooral vanwege de uitstekende closy harmony samenzang.
The Searchers - Goodbye My Love - 7
Natuurlijk, dit is kleffe en zoetsappige kitsch. Maar toch kan ik hun nummers goed verdragen. Vooral vanwege de uitstekende closy harmony samenzang.
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 22:21 uur
Ik kan de klefheid en zoetsappige kitsch niet goed verdragen.
3,5
4,5
3,5
4,5
* denotes required fields.