MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Bloem: 7

Robbie: 7,5

Teddy. 6,3
BJ Wat(t een drol). 2
BJ Halfwatt. 1,5

Bloem 7,5
Rob 7,7

Pfoe, hoge cijfers hoor voor Rob.

7,0

Rob De Nijs - Malle Babbe : 8

Rob De Nijs - Malle Babbe: 7,0

Inderdaad hoge cijfers voor Rob. Een mooie 7,63 voor Malle Babbe. Op Oldies but goodies kunnen we dankzij Justus18 stemmen op de versie van Adele Bloemendaal en ook nog op de nominatie van wendyvortex Marijke van Rob de Nijs.

GrafGantz " Gewoon een paar dagen op rij. Mag bij Rob best een beetje meer... ". johan de witt "Een hele week Rob wat mij betreft". Teletubbies: "Nog een keer!"

Op R.I.P. #2 een grappig verhaal van RonaldjK "Ten tijde dat Banger hart op 1 stond in de Mega Top 50, was ZZ Top te gast bij 3FM. Ze traden dat weekend op in Nederland. Traditie was dat gasten een plaatje uit de Mega Top 50 mochten laten draaien. De heren kozen voor Rob de Nijs. Voor een moment vroeg ik me af waarom de Texanen voor dít plaatje kozen, maar hun uitspraak van het liedje maakte dat duidelijk".
'Bang her hard'... It is.

Banger Hart komt van zijn album De Band, De Zanger en Het Meisje uit 1996. De single werd op 12 juli 1996 uitgebracht in Nederland en België (Vlaanderen) en groeide uit tot zijn grootste hit. Het nummer is geschreven door Belinda Meuldijk, de ex-vrouw van Rob de Nijs, en gecomponeerd door Ellert Driessen, bekend als zanger van Spargo. De tekst gaat over kwetsbaarheid en overgave in de liefde. Opvallend genoeg hadden zowel Rob de Nijs als Belinda Meuldijk niet verwacht dat het nummer zo’n groot succes zou worden. Zij waren zelfs verbaasd over de enorme populariteit van Banger Hart, omdat Rob volgens hen "betere nummers had gemaakt".

Het nummer stond 26 weken in de Top 40 waarvan vijf weken op nummer 1. In Vlaanderen bereikte het nummer eveneens de nummer 1-positie in zowel de Vlaamse Ultratop 50 als de Vlaamse Radio 2 Top 30.
Sinds de allereerste editie in december 1999 staat Banger Hart onafgebroken in de NPO Radio 2 Top 2000. De hoogste notering behaalde het in 2001, met een 265e plaats.

# 2086 Rob De Nijs - Banger Hart

Malle Babbe 6

Banger hart 8

5,5

5,1

Lennaert >>> Belinda.
Geen wonder dat Rob schuinsmarcheerde en ze uit elkaar gingen, al kan ik me de uitspraak van de heren ZZ Top destijds best goed begrijpen.
3,5

Banger Hart: 8

Malle Babbe: 5

Banger Hart: 5
Wanneer jij low bent, ben ik high genoeg voor allebei
Deze gaat mee in de vakantieplaylist naar Italië komende zomer, mijn tienerkinderen vinden dit leuk, maar vooral vanwege de matige kwaliteit. Echt een hoogvlieger is het niet, en de tijd heeft het nummer ook geen goed gedaan. Rob heeft het w.m.b. altijd moeten hebben van zijn hoge gunfactor. Een plaat zou ik nooit van hem draaien, denk ik...

Geen hoogvlieger van hem idd, wel best een lekker nummer verder.

7,2

Over de doden niets dan goed... maar bij dit nummer is dat lastig, het succes was m gegund maar ik vrees zo'n beetje zijn slechtste single (en dat waren er nogal wat). Ik snap ook geen jota van die paar hoge cijfers.

3,0

7,5

Zijn grootste hit maar niet zijn beste.

7

Eerst Malle Babbe, nu Banger Hart. Geen reclame voor de beste man

Banger Hart: 5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:05 uur

geplaatst: vandaag om 18:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.