MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTO0rp6pEGOTD8O4lFHQlUygWwwdCn5QBp6fq6wpgjjJHqi1JFg

Chelsea Wolfe - Flatlands 264 punten genomineerd door DjFrankie

Nummer 1 van Co Jackso
Nummer laatst van Bardt1980

Chelsea Wolfe – Flatlands
dynamo d schreef:
mooi subtiel gezongen en prachtige instrumenten, hou van dit soort folk pop

2MY schreef:
Even dacht ik dat het een cover van Hallelujah zou worden, maar dat blijkt niet het geval. Het achtergrondgeluid doet me wat aan een kabbelend beekje denken, en dat doet het nummer op zich eigenlijk ook: rustig voortkabbelen. En dat doet het prima.

remcodulac schreef:
Afgaand op stem en stijl heeft ze vast wel nummers die ik nog leuker vind, dus zal hier wel meer van gaan opzoeken.

Salvadore schreef:
Rustig nummer dat heel langzaam een beetje los komt. Mooi maar 't dringt toch (nog) niet echt binnen. Komt misschien nog?

Papartis schreef:
niet echt mijn ding.

Mijn hele top 3 nog in het spel.

DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTO0rp6pEGOTD8O4lFHQlUygWwwdCn5QBp6fq6wpgjjJHqi1JFg

Eaux - New Peaks 264 punten genomineerd door Sunderland

Nummer 1 van stoepkrijt
Nummer laatst van Justus18

Eaux - New Peaks
deric raven schreef:
Moby heeft in Go ook het Twin Peaks thema verwerkt, daarbij werkte het geweldig. Deze versie is minder, maar zeker wel geslaagd te noemen. Op het einde hoor ik New Order met Blue Monday er nog doorheen.

jassn schreef:
instrumentaal zit dit nummer schitterend in elkaar maar de zang is maar matig

2MY schreef:
Het hoge stemgeluid vibreert bij tijde onaangenaam in de holle ruimte tussen m'n oren. De break snap ik ook niet echt, maar muziek hoeft niet altijd logisch te zijn. Buiten de stem zeker geen slecht nummer.

Bardt1980 schreef:
Aardige synth-electronic met new-wave inslag. Duurt even voordat het nummer openbreekt. Maar de laatste anderhalve minuut smaakt sowieso naar meer.

Poeha schreef:
Prima electro, maar het had de break wel even nodig, hoe kort ook. Na de break wordt het allemaal gelukkig wel wat spannender. De zangstem is fijntjes.

Justus18 schreef:
Leuke break? Dat was gewoon een knopje aanzetten. Het is behoorlijk goed voor wegwerpmuziek. De zangeres was wel een pluspunt.

Ik had Thee Oh Sees op 2, de rest van mijn top 4 gaat er nog voor. Edit: nr 4 kaputt.

DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTkxWO8aGe6jk26b6xHnbdWlmuhQ0-YHgOn7aE1B_KV2TmP6nIRcg

Hauschka - Radar 267 punten genomneerd door herman

Nummer 1 van herman Bardt1980
Nummer laatst van niemand

Hauschka – Radar
DjFrankie schreef:
Instrumentaal stukje muziek dat ook wordt beinvloed door de clip, je hoort er allerlei invloeden in jazz, dance, minimal maar ik mis de ontlading de climax of wat ik ook verwacht, het komt niet.

deric raven schreef:
De clip maakt het geheel wel helemaal af. Blijkbaar richt deze persoon zich ook niet alleen op muziek, maar tevens op film en theater.

jassn schreef:
Eerste ontdekking van deze editie, dit nummer heeft echt alles spanning, minimaal en toch dansbaar. Heerlijk

Bardt1980 schreef:
De structuur van het ritme aan het begin doet me een beetje denken aan Atoms for Peace. Ook heeft het een jazzy sausje a la Flying Lotus. Pluspunt is ook het gebruik van diverse instrumenten terwijl de muziek toch min of meer onder het kopje Electronic valt. Lekker plaat voor de zondagmorgen lijkt me!

sokra schreef:
Alles straccato, minimaal, het experiment is geslaagd. Een remix met toegevoegde beats kan mooi worden...

2MY schreef:
Eén van de zeldzame keren dat ik eens níet 'aanstellerij' dacht bij het aanschouwen van moderne dans. Ik ben een cultuurbarbaar. Met Duvel en rauw gehakt

Sunderland schreef:
Experimentele, haast kunstzinnige electro. Leuk om eens te horen maar het raakt mij onvoldoende om er iets mee te doen.

Justus18 schreef:
Mooi stukje muziek, maar ze hadden het ritme door moeten zetten. Nu werd het te nadrukkelijk experimenteel.

Poeha schreef:
Net geen minimal. Nu ben ik daar ook niet direct een liefhebber van. Over het geheel niet boeiend genoeg om dit nog eens op te zetten.

Erg happy met de nummers 13 en 9!

Oei, Hauschka (mijn nr 3) nu ook al, er vallen serieuze klappen. Maar wel een mooie ereplaats voor een echt alternatief nummer.

DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTkxWO8aGe6jk26b6xHnbdWlmuhQ0-YHgOn7aE1B_KV2TmP6nIRcg

Skye - Exhale 267 punten genomineerd door Salvadore

Nummer 1 van niemand

Skye – Exhale
deric raven schreef:
Beetje Massive Attack achtig, maar dan met Kylie Minogue als zangeres.

kemm schreef:
Met Morcheeba heeft ze erg sterk werk afgeleverd, en zodra die sublieme stem weer door de speakers galt komt dat goede gevoel weer boven. Al wordt ineens wel duidelijk waarom ze solo nooit hetzelfde succes heeft gehaald. De fijne sound ligt in de lijn, maar het nummer mist de vonk. Te onderhoudend en niets anders.

Sunderland schreef:
Dit nummer doet me niet zo veel.

remcodulac schreef:
Liever Skye zonder Morcheeba dan Morcheeba zonder Skye

the viking schreef:
Bekende sample in dit nummer,iemand die het weet? Mijn grijze hersencellen laten het weer eens afweten

Hauschka en Eaux waren mijn nummer 1 en 2. Onbegrijpelijk dat zo'n niemandalletje van Skye daarboven eindigt...

Skye is juist m'n grootste groeinummer deze editie, Hauschka is niet mijn kopje thee - is mijn nummer 22 geworden.

Anne Clark verrassend hoog.

Lydia op 23 Rowland S. Howard op 21 The KVB op 20 en ook verdorie mijn laatste nominatie die nog leefde niet de top 10 in de Thee Oh Sees die stranden op 11.... Ik heb echt niet een gemiddelde smaak hier.

Dat Anne Clark nu maar snel komt en Lhasa de winst pakt!

Skye vind ik zelfs vervelend

DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRsgpzRR1SEbIjF_EzbkMFAqpMxPWGkHb0_dgkZtRKJl5wK3wc

Anne Clark - Full Moon 268 punten genomineerd door El Ninjo

Nummer 1 van Svendra Aroentje
Numeer laatst van Co Jackso

Anne Clark - Full Moon
deric raven schreef:
Anne Clark op de Rammstein toer

2MY schreef:
ik hou wel van de sound van deze madame. Alleen blijf ik telkens toch het gevoel hebben dat ze elke keer gewoon hetzelfde truukje presenteert: één van haar gedichten voordragen op een duistere electro-beat.

vleertje schreef:
Ik haakte af na Unstill Life maar zo te horen is mevrouw Clark terug en moet ik me maar weer eens in haar gaan verdiepen. Dit is helemaal spekkie naar mijn bekkie in ieder geval.

Country Trash schreef:
muzikaal is het wel ok, maar ik haak echt af als ze begint te vertellen... Ik ben misschien bevooroordeeld maar tussen mij en Anne zal het nooit iets worden.

Bardt1980 schreef:
Het zal voor insiders allemaal wel meer inhoud hebben dan mijn oor kan waarnemen, maar ik heb hier vrij weinig mee.

Ik gok nog steeds op Eivor voor de winst.

Heb wel 2 nominaties in de top 5....deze editie kan al niet meer stuk voor mij
M.n. Anne Clark had ik nooit zo hoog verwacht.

vleertje schreef:
Lydia op 23 Rowland S. Howard op 21 The KVB op 20 en ook verdorie mijn laatste nominatie die nog leefde niet de top 10 in de Thee Oh Sees die stranden op 11.... Ik heb echt niet een gemiddelde smaak hier.
Je hebt net VIER nummers opgenoemd, hoe bedoel je?

DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQr2VflbiLGQVgm_XAEpIwavzvvRCeC6JgUHd23ty04cYEnICHRBw

Lhasa De Sela - Anywhere On This Road 280 punten genomineerd door Salvadore

Nummer 1 van niemand

Lhasa De Sela - Anywhere On This Road
DjFrankie schreef:
Apart nummer, parte zang, aparte achtergrond. Dat me denken aan Lorde deze stem. Spannend is het in ieder geval, mooi einde met die verkoude trompetist.

Sunderland schreef:
Potverdikkie zeg! Vanaf de eerste tonen grijpt dit nummer mij direct! Fantastisch! Mooi ritme, fijn trompetje en mooie zang! Snel eens het hele album proberen. Dank Salvadore! Ow wat triest om te lezen dat ze al is overleden. Damn!

kemm schreef:
Dit deed me gelijk denken aan Lorde, maar dan minder hip en meer in touch with nature, zonder de geiten in wollen sokken te veranderen. Binnen de minuut slaat de Lorde-associatie dus al nergens meer op. Puur, direct en vrij van enige moetens. Alles mogens, en ik mag dit zeer!

Bardt1980 schreef:
Mooie dreigende ondertoon in dit nummer dankzij gebruik van didgeridoo (?) goede opbouw verder, vooral wanneer de trompet/koperblazer er in komt.

dynamo d schreef:
mooie trompet

Ja ik weet het 3 nummers in de finale is mooi maar dat er dan geen de top 10 van haalt Lydia was nominatie van Deric maar dat is een hele oude liefde van me (figuurlijk hoor) ik mag ook niet klagen maar ik doe het wel graag

DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRLkWE4qAhmPmy5F9-CD7DbZZtoQ7teVrFFNhnz5igNO7CY60U8

Eivør - True Love 289 punten genomineerd door DjFrankie

Nummer 1 van Salvadore

Eivør - True Love
the viking schreef:
Sfeervol intro gevolgd door het scandinavische equivalent van Kate Bush .Zat te denken aan een beoordeling ruim boven de 8 ,maar het laatste (luchtige)gedeelte doet toch wat afbreuk aan mijn eindoordeel.

Svendra schreef:
Jammer van die nasleep inderdaad. Het begin was veelbelovend.

kemm schreef:
Een Kate Bush dier er toch niet helemaal een is. Te veel afleidende echo’s, ietwat eenzijdig pianowerk en dan die macabere ondertoon...

Justus18 schreef:
het beste wat ik hiervan kan zeggen is dat het me reuze meevalt

El Ninjo schreef:
Wat komt er toch een hoop moois uit Scandinavie.Sterk nummer, sterk gezongen, dit kan nog wel eens verder doorgroeien. Benieuwd geworden naar het album ook.

deric raven schreef:
Scary begin, maar als die zangeres invalt, wordt het wel erg mooi.

DjFrankie (moderator)
the Faroer-eilanden dus in top 3 maar niet op 1

DjFrankie (moderator)
[img][/img]

Eivør is toch wat in mijn achting gestegen. Wou het zelfs eerst laatst zetten, maar is dan toch nog een half lijstje omhoog gegaan.

Finale Frankrijk - Duitsland!

Buiten Muziek >> Muziekgames >> Knappe musici! #4 het enige topic waar vrouwen zo goed scoren.

DjFrankie (moderator)
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStB5K0rVyXh3PCw1MUhkA10u4NyEqBDsO3ckTzXnJnVfdtFWgY

Lali Puna – Grin & Bear 301 punten genomineerd door yeahyeahyeah

Nummer 1 van yeahyeahyeah

Lali Puna - Grin & Bear
sokra schreef:
Fijn dromerige electro-indie.

yeahyeahyeah schreef:
Dit is een nummer dat me echt raakt. Meeslepend en melancholisch; de herhalende teksten nestelen zich als mantra's in mijn hoofd.

Svendra schreef:
'Afgekeken van The Notwist' was mijn eerste gedachte. Maar het blijkt dus een zijproject te zijn. Leuke ontdekking.

Bardt1980 schreef:
Fijn nummer, zowel vocaal als instrumentaal. Wint niet de originaliteitsprijs maar kan hier op z'n tijd goed van genieten.

the viking schreef:
Misschien een tikkeltje monotoon maar wat heeft het een heerlijke drive (deze lijkt een klein beetje op I Can't Escape Myself vanThe Sound). Prima zangeres bovendien

Jaah, mooie nummer 1 hoor!

2MY
... en traditioneel staat de nummer 1 weer ergens halverwege mijn lijstje

En ook de nummer 1 heeft naar het einde nog wat plaatsjes gewonnen, tot in de top 10!
Fijne plaat en een mooie winnaar inderdaad!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.