Muziek / Muziekgames / Album Top 5 per jaar (Metal)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2014, 20:58 uur
Cured schreef:
Vanaf 1981 dus bijna 3 dagen duur per jaar en deadline dan 3e dag om 21.00 zo dat ik nog wat kan plaatsen en dan de volgende dag verder met het nieuwe jaar. Zo houden we de vaart er wat in en duurt het niet te lang. Morgen even een 'rustdag', maar je kunt alvast voor 1981 wat rondneuzen, maar nog niet plaatsen a.u.b.
Vanaf 1981 dus bijna 3 dagen duur per jaar en deadline dan 3e dag om 21.00 zo dat ik nog wat kan plaatsen en dan de volgende dag verder met het nieuwe jaar. Zo houden we de vaart er wat in en duurt het niet te lang. Morgen even een 'rustdag', maar je kunt alvast voor 1981 wat rondneuzen, maar nog niet plaatsen a.u.b.
Tof, ik ga vandaag of morgen meteen eens kijken wat ik nog kan vinden van 1981!
0
Cured
geplaatst: 15 maart 2014, 04:28 uur
Goed, 1980. Een toch wel vrij afgetekende Top 5 en een duidelijke Top 2.
5. British Steel - (Judas Priest) : 18 punten, hoogste notering nummer 2 (2x)
Niemand had dit album op no.1 en het album werd ook wel eens niet genoemd bij de Top 5. Met dit album werd een groter publiek bereikt, maar er staan naast de singles toch zeker ook sterke albumtracks op.
5. British Steel - (Judas Priest) : 18 punten, hoogste notering nummer 2 (2x)
Niemand had dit album op no.1 en het album werd ook wel eens niet genoemd bij de Top 5. Met dit album werd een groter publiek bereikt, maar er staan naast de singles toch zeker ook sterke albumtracks op.
iggy schreef:
Breaking The Law,Rapid Fire,Metal Gods en Grinder. Hard, rete strak, gemeen,metal,british, heftig en Robbie. Vier metal klassiekers dus. Vooral rock nicht Robbie Halford staat zijn mannetje ha. Ik geloof niet nee dat weet ik zeker dat mijn ouders en iedereen die in mijn decibel level leefde in die tijd blij was met British Steel ha. Helaas moet er ook even meegezongen worden. Old to Be Wise is gelukkig alweer beter. The Rage prachtig opgebouwd en wederom is het Halford die de show steelt. Zonder de rest van de band tekort te doen he he. Robbie is toch de man die judas net naar dat extra nivo tilt. Luister maar eens hoe hij invalt bij het tweede rustige stuk brrrrr. Steeler ha een waardige afsluiter van dit prachtig metal album.
Breaking The Law,Rapid Fire,Metal Gods en Grinder. Hard, rete strak, gemeen,metal,british, heftig en Robbie. Vier metal klassiekers dus. Vooral rock nicht Robbie Halford staat zijn mannetje ha. Ik geloof niet nee dat weet ik zeker dat mijn ouders en iedereen die in mijn decibel level leefde in die tijd blij was met British Steel ha. Helaas moet er ook even meegezongen worden. Old to Be Wise is gelukkig alweer beter. The Rage prachtig opgebouwd en wederom is het Halford die de show steelt. Zonder de rest van de band tekort te doen he he. Robbie is toch de man die judas net naar dat extra nivo tilt. Luister maar eens hoe hij invalt bij het tweede rustige stuk brrrrr. Steeler ha een waardige afsluiter van dit prachtig metal album.
0
Cured
geplaatst: 15 maart 2014, 04:45 uur
4. Blizzard Of Ozz - (Ozzy Osbourne) : 20 punten, hoogste notering nummer 2 (3x)
Met dit album sloeg Ozzy Osbourne , de ex-frontman van Black Sabbath, keihard terug en niet in de minste plaats door 'Blizzard' gitarist Randy Rhoads, zijn composities én invloedrijk gitaarwerk.
Met dit album sloeg Ozzy Osbourne , de ex-frontman van Black Sabbath, keihard terug en niet in de minste plaats door 'Blizzard' gitarist Randy Rhoads, zijn composities én invloedrijk gitaarwerk.
Edwynn schreef:
Alle klassiekers van de man staan op deze jongen. The Blizzard. En als een Blizzard raast het album aan je voorbij. Met af en toe een rustpuntje in deiner Goodbye To Romance of Revelation Mother Earth. Verder is het volop genieten van het gevaarlijke Suicide Solution, het psychopatisce Crazy Train of het duistere Mr. Crowley en noem ze allemaal maar op. De iele produktie geeft de plaat juist zijn charme. Het klinkt nog niet zo gelikt en de muziek staat nog centraal. Heerlijk debuut van de man die toen al afgeschreven was.
Alle klassiekers van de man staan op deze jongen. The Blizzard. En als een Blizzard raast het album aan je voorbij. Met af en toe een rustpuntje in deiner Goodbye To Romance of Revelation Mother Earth. Verder is het volop genieten van het gevaarlijke Suicide Solution, het psychopatisce Crazy Train of het duistere Mr. Crowley en noem ze allemaal maar op. De iele produktie geeft de plaat juist zijn charme. Het klinkt nog niet zo gelikt en de muziek staat nog centraal. Heerlijk debuut van de man die toen al afgeschreven was.
0
Cured
geplaatst: 15 maart 2014, 04:58 uur
3. Angel Witch - (Angel Witch) : 21 punten, hoogste notering nummer 2 (3x)

Een minder bekend album als de andere 4, maar onder de meer 'insiders' wel degelijk bekend en ook goed gewaardeerd debuutalbum van dit Engelse gezelschap, ook hier op MM. Enigszins verrassend dus, maar toch net genoeg punten voor de 3e stek hier in dit topic.

Een minder bekend album als de andere 4, maar onder de meer 'insiders' wel degelijk bekend en ook goed gewaardeerd debuutalbum van dit Engelse gezelschap, ook hier op MM. Enigszins verrassend dus, maar toch net genoeg punten voor de 3e stek hier in dit topic.
Rinus schreef:
Dit is echt een klassieker uit de N.W.O.B.M. periode. In het kielzog van Iron Maiden, Praying Mantis, Savage, Blade Runner, Satan en andere bands, leverde Angel Witch een klasse album af, nadat ze eerst een 12" hadden mogen maken voor het EMI label en ook verschenen op de verzamelaar "Metal for Muthas", waar ook Iron Maiden 2 nummers op had staan. De meeste nummers staan kwalitatief erg hoog, en zitten knap in elkaar. Luister maar eens naar het titel nummer, "Gorgon, "Sweet danger", "Free man"of "Angel of death". Goede produktie en een prachtige hoes.
Dit is echt een klassieker uit de N.W.O.B.M. periode. In het kielzog van Iron Maiden, Praying Mantis, Savage, Blade Runner, Satan en andere bands, leverde Angel Witch een klasse album af, nadat ze eerst een 12" hadden mogen maken voor het EMI label en ook verschenen op de verzamelaar "Metal for Muthas", waar ook Iron Maiden 2 nummers op had staan. De meeste nummers staan kwalitatief erg hoog, en zitten knap in elkaar. Luister maar eens naar het titel nummer, "Gorgon, "Sweet danger", "Free man"of "Angel of death". Goede produktie en een prachtige hoes.
0
Cured
geplaatst: 15 maart 2014, 05:12 uur
2. Iron Maiden - (Iron Maiden) : 36 punten, hoogste notering nummer 1 (4x)

Duidelijk en met afstand op nummer 2 dit debuutalbum van Iron Maiden, hier nog met zanger Paul Di'Anno met een scherp en aggressief album. Dit zal niet de eerste keer zijn dat we dit gezelschap tegenkomen, dat is wel zeker.

Duidelijk en met afstand op nummer 2 dit debuutalbum van Iron Maiden, hier nog met zanger Paul Di'Anno met een scherp en aggressief album. Dit zal niet de eerste keer zijn dat we dit gezelschap tegenkomen, dat is wel zeker.
wizard schreef:
Di’Anno past in ieder geval goed bij het wat simpeler en ruiger klinkende werk dat op dit album staat, zoals Running Free of Iron Maiden. Een nummer als Phantom of the Opera klinkt als een voorbode voor het soort nummers dat Maiden later zou gaan schrijven, net als Transylvania eigenlijk. Wat dat betreft is dit debuut een mengeling van simpeler nummers waar in de verte wat punkinvloeden doorheen schijnen en complexer nummers met veel ruimte voor gitaarspel.
Di’Anno past in ieder geval goed bij het wat simpeler en ruiger klinkende werk dat op dit album staat, zoals Running Free of Iron Maiden. Een nummer als Phantom of the Opera klinkt als een voorbode voor het soort nummers dat Maiden later zou gaan schrijven, net als Transylvania eigenlijk. Wat dat betreft is dit debuut een mengeling van simpeler nummers waar in de verte wat punkinvloeden doorheen schijnen en complexer nummers met veel ruimte voor gitaarspel.
0
Cured
geplaatst: 15 maart 2014, 05:22 uur
1. Heaven And Hell - (Black Sabbath) : 44 punten, hoogste notering nummer 1 ( 5x)

Je zou haast zeggen: wat een prachtig debuutalbum, ware het niet dat de pioniers van de Metal al 10 ! jaar aan de weg timmerden, maar na een vreselijke/slechte periode terugkwamen met een nieuwe zanger (Ronnie James Dio) en een verfrissend album. Black Sabbath was 'back' en hoe !

Je zou haast zeggen: wat een prachtig debuutalbum, ware het niet dat de pioniers van de Metal al 10 ! jaar aan de weg timmerden, maar na een vreselijke/slechte periode terugkwamen met een nieuwe zanger (Ronnie James Dio) en een verfrissend album. Black Sabbath was 'back' en hoe !
James Douglas schreef:
Met de grote kleine man aan boord kreeg Black Sabbath een geweldige kwaliteitsinjectie en de fans een schop onder hun kont. Want Dio zingt immers iedereen naar huis. Lekkere plaat van Sabbath en je merkt hoe groot de invloed van Ronnie James is. Dio staat immers voor kracht én melodie. En dat laatste is in overvloede aanwezig op deze plaat. Van het scheurende 'Neon Knights' tot het majestieuze 'Children of the Sea' en het titelnummer tot de emotievolle afsluiter 'Lonely is the Word'.
Met de grote kleine man aan boord kreeg Black Sabbath een geweldige kwaliteitsinjectie en de fans een schop onder hun kont. Want Dio zingt immers iedereen naar huis. Lekkere plaat van Sabbath en je merkt hoe groot de invloed van Ronnie James is. Dio staat immers voor kracht én melodie. En dat laatste is in overvloede aanwezig op deze plaat. Van het scheurende 'Neon Knights' tot het majestieuze 'Children of the Sea' en het titelnummer tot de emotievolle afsluiter 'Lonely is the Word'.
0
Cured
geplaatst: 15 maart 2014, 05:33 uur
Was vanmorgen vroeg wakker, dus ik ben uitgerust
. Eerder als gepland deze korte impressie van de Top 5 albums uit 1980, dus beginnen we vandaag al aan 1981: kon in dit jaar een vervolg worden gegeven aan de topalbums van 1980 (en meer) of kwam er even een dip ? We zullen het zien.
. Eerder als gepland deze korte impressie van de Top 5 albums uit 1980, dus beginnen we vandaag al aan 1981: kon in dit jaar een vervolg worden gegeven aan de topalbums van 1980 (en meer) of kwam er even een dip ? We zullen het zien.
0
Cured
geplaatst: 15 maart 2014, 05:42 uur
1981:
5 Killers +5
4 Mob Rules +4
3 Diary Of A Madman +3
2 Fire Down Under +2
1 Spellbound +1
Deadline: maandag 20.00 uur !
Dit was lastiger voor mij als het vorige jaar. De eerste drie albums wist ik wel, maar voor die andere 2 heb ik de afgelopen dagen nog even geshopt. het werden dan toch Riot met Fire Down Under en Tygers Of Pan Tang, waarbij het gitaarwerk van John Sykes me het meest bij bleef : geweldig !
5 Killers +5
4 Mob Rules +4
3 Diary Of A Madman +3
2 Fire Down Under +2
1 Spellbound +1
Dit was lastiger voor mij als het vorige jaar. De eerste drie albums wist ik wel, maar voor die andere 2 heb ik de afgelopen dagen nog even geshopt. het werden dan toch Riot met Fire Down Under en Tygers Of Pan Tang, waarbij het gitaarwerk van John Sykes me het meest bij bleef : geweldig !
0
geplaatst: 15 maart 2014, 08:39 uur
10 Killers +5
8 Mob Rules +4
6 Diary Of A Madman +3
2 Welcome To Hell +2
2 Fire Down Under
1 Frost And Fire +1
1 Spellbound
8 Mob Rules +4
6 Diary Of A Madman +3
2 Welcome To Hell +2
2 Fire Down Under
1 Frost And Fire +1
1 Spellbound
0
geplaatst: 15 maart 2014, 11:02 uur
Ik dacht dat ik in de jaren 80 meteen al wel mee zou kunnen doen. Vooralsnog ken ik echter slechts drie albums per jaar. In 1980 kende ik er wel vier, maar de vierde zou ik geen stem gegund hebben. Ik join later wel.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 12:20 uur
Eindig ik weer met een Black Sabbathalbum bovenaan...dit is voorlopig een van de laatste keren dat dat gaat gebeuren. In 1981 verscheen er een aantal aardige NWOBHM-albums, waarvan The Nightcomers voor mij de beste is. Ook Dark Star's titelloze album en Night of the Demon van Demon zijn aardige albums, die mijn lijstje toch niet gehaald hebben (de eerste omdat het een zwakker album is dan de 5 die ik gekozen heb), de laatste omdat die nogal naar hard rock neigt en op MuMe niet als metalalbum is gecategoriseerd.
Heavy Metal Ears is stampende en vrij simpele Nederlandse metal waarvan ik zo nu en dan erg van kan genieten. Killers and Diary of a Madman vind ik hele degelijke platen, maar ik luister ze nauwelijks.
13 Mob Rules +5
11 Killers +1
8 Diary Of A Madman +2
4 The Nightcomers +4
3 Heavy Metal Ears +3
2 Welcome To Hell
2 Fire Down Under
1 Frost And Fire
1 Spellbound
Heavy Metal Ears is stampende en vrij simpele Nederlandse metal waarvan ik zo nu en dan erg van kan genieten. Killers and Diary of a Madman vind ik hele degelijke platen, maar ik luister ze nauwelijks.
13 Mob Rules +5
11 Killers +1
8 Diary Of A Madman +2
4 The Nightcomers +4
3 Heavy Metal Ears +3
2 Welcome To Hell
2 Fire Down Under
1 Frost And Fire
1 Spellbound
0
geplaatst: 15 maart 2014, 12:39 uur
Op uitnodiging van Cured, en meteen gecorrigeerd naar aanleiding van de vorige post.
17 Mob Rules +4
11 Killers
8 Diary of a Madman
7 Welcome to Hell +5
4 The Nightcomers
3 Heavy Metal Ears
3 Denim and Leather +3
2 The Birthday Eve +2
2 Fire Down Under
1 Rock Until You Drop +1
1 Frost and Fire
1 Spellbound
17 Mob Rules +4
11 Killers
8 Diary of a Madman
7 Welcome to Hell +5
4 The Nightcomers
3 Heavy Metal Ears
3 Denim and Leather +3
2 The Birthday Eve +2
2 Fire Down Under
1 Rock Until You Drop +1
1 Frost and Fire
1 Spellbound
0
geplaatst: 15 maart 2014, 12:44 uur
Wederom een leuk jaar, al zal ik wel in elk jaar iets leuks kunnen vinden.
Eerst even een speciale vermelding voor Picture en Anvil, zeer sympathieke bands met degelijk debuut. Ik moet zeggen dat dit topic me wel triggert om weer wat Iron Maiden te luisteren, ik ben er niet een al te grote fan van. Toch verdienen ze het om een deze top 5 te staan. Ozzy maakt weer een lekker album, maar dat van BS was toch net wat beter.
het blijkt dat ik een zwak voor Saxon heb, want ze staan er weer in bij mij, maar de winnaar is Venom. Goeie band verdomme...
20 Black Sabbath - Mob Rules +3
12 Iron Maiden - Killers +1
12 Venom - Welcome To Hell +5
10 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +2
7 Saxon - Denim And Leather +4
4 Holocaust - The Nightcomers
3 Picture - Heavy Metal Ears
2 Loudness - The Birthday Eve
2 Riot - Fire Down Under
1 Raven - Rock Until You Drop
1 Cirith Ungol - Frost And Fire
1 Tygers of Pan Tang - Spellbound
Eerst even een speciale vermelding voor Picture en Anvil, zeer sympathieke bands met degelijk debuut. Ik moet zeggen dat dit topic me wel triggert om weer wat Iron Maiden te luisteren, ik ben er niet een al te grote fan van. Toch verdienen ze het om een deze top 5 te staan. Ozzy maakt weer een lekker album, maar dat van BS was toch net wat beter.
het blijkt dat ik een zwak voor Saxon heb, want ze staan er weer in bij mij, maar de winnaar is Venom. Goeie band verdomme...
20 Black Sabbath - Mob Rules +3
12 Iron Maiden - Killers +1
12 Venom - Welcome To Hell +5
10 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +2
7 Saxon - Denim And Leather +4
2 Riot - Fire Down Under
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 maart 2014, 14:36 uur
Andermaal pas, aangezien Killers mijn enige MuMeMetalalbum is. Nu was Rainbow ten tijde van Difficult to Cure inderdaad met goed fatsoen geen metal meer te noemen en Blue Öyster Cult met Fire of Unknown Origin ook niet. Nog een eervolle vermelding van Allied Forces van Triumph.
Tja en mijn nummer 1 komt dus ook uit 1981, maar net als de meeste Rush-albums: wel stevig, geen metal.
Tja en mijn nummer 1 komt dus ook uit 1981, maar net als de meeste Rush-albums: wel stevig, geen metal.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 15:38 uur
1981:
20 Black Sabbath - Mob Rules
17 Iron Maiden - Killers +5
15 Venom - Welcome To Hell +3
11 Saxon - Denim And Leather +4
10 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman
6 Holocaust - The Nightcomers +2
3 Riot - Fire Down Under +1
Dit jaar een duidelijke nummer 1 voor mij als Maiden fan, Killers is toch wel dé plaat van dit jaar. Verder heb ik net als Wolfmother vaker de neiging om Saxon in mijn lijstje te zetten, maar ze hebben ook zoveel verdomd goede nummers gemaakt. Een heerlijk slecht geproduceerd geluid van Venom brengt de heren op een derde plaats. Dan wordt het toch lastiger, aangezien Priest een slecht jaar beleefde met Point of Entry en ook Sabbath met Mob Rules kan me niet volledig bekoren. Toen kwam ik tot mijn verbazing een zeer toffe plaat van Holocaust tegen. Laatste puntjes gaan naar Riot, die net Tyger of Pan Tang aftroeven voor de vijfde plek. Ik kijk al uit naar de rest van de 80'er jaren!!
20 Black Sabbath - Mob Rules
17 Iron Maiden - Killers +5
15 Venom - Welcome To Hell +3
11 Saxon - Denim And Leather +4
10 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman
6 Holocaust - The Nightcomers +2
3 Riot - Fire Down Under +1
Dit jaar een duidelijke nummer 1 voor mij als Maiden fan, Killers is toch wel dé plaat van dit jaar. Verder heb ik net als Wolfmother vaker de neiging om Saxon in mijn lijstje te zetten, maar ze hebben ook zoveel verdomd goede nummers gemaakt. Een heerlijk slecht geproduceerd geluid van Venom brengt de heren op een derde plaats. Dan wordt het toch lastiger, aangezien Priest een slecht jaar beleefde met Point of Entry en ook Sabbath met Mob Rules kan me niet volledig bekoren. Toen kwam ik tot mijn verbazing een zeer toffe plaat van Holocaust tegen. Laatste puntjes gaan naar Riot, die net Tyger of Pan Tang aftroeven voor de vijfde plek. Ik kijk al uit naar de rest van de 80'er jaren!!
0
Cured
geplaatst: 16 maart 2014, 20:04 uur
Von Helsing,gigage,AOVV, uffing,crosskip,Sir Spamalot, Vergeet niet de deadline is morgenavond 20.00 ! uur.
0
geplaatst: 16 maart 2014, 20:27 uur
1981:
23 Black Sabbath - Mob Rules +3
18 Iron Maiden - Killers +1
15 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +5
15 Venom - Welcome To Hell
11 Saxon - Denim And Leather
7 Riot - Fire Down Under +4
6 Holocaust - The Nightcomers
3 Raven - Rock Until You Drop +2
Deadline Monday 20.00 u
Ozzy's beste op 1 en de rete strakke plaat van Riot is een must-have. Maiden viel wat tegen tov hun eerste worp, maar buiten de top 5 is die uiteraard niet gevallen.
23 Black Sabbath - Mob Rules +3
18 Iron Maiden - Killers +1
15 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +5
15 Venom - Welcome To Hell
7 Riot - Fire Down Under +4
3 Raven - Rock Until You Drop +2
Deadline Monday 20.00 u
Ozzy's beste op 1 en de rete strakke plaat van Riot is een must-have. Maiden viel wat tegen tov hun eerste worp, maar buiten de top 5 is die uiteraard niet gevallen.
0
geplaatst: 16 maart 2014, 21:24 uur
Ik pas voor dit jaar. Ken slechts Killers goed genoeg en het ontbrak me aan tijd om de rest te leren kennen. Vanaf 1982 ben ik weer van de partij.
0
geplaatst: 16 maart 2014, 22:19 uur
Earthshaker van Y&T had hier wel tussen gemogen. Loudness en Saxon zijn wel aardig maar de punten gaan naar anderen.
1981:
25 Black Sabbath - Mob Rules + 2
21 Iron Maiden - Killers +3
20 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +5
16 Venom - Welcome To Hell +1
11 Riot - Fire Down Under +4
3 Raven - Rock Until You Drop
Deadline Monday 20.00 u
1981:
25 Black Sabbath - Mob Rules + 2
21 Iron Maiden - Killers +3
20 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +5
16 Venom - Welcome To Hell +1
11 Riot - Fire Down Under +4
3 Raven - Rock Until You Drop
Deadline Monday 20.00 u
0
geplaatst: 16 maart 2014, 23:27 uur
1981, het jaar dat Hanneke' Stampij maakte voor Vara radio en Alfred zijn Betonuur had en LP's recenseerde voor de Hitkrant. Het jaar waarin Kim Bendix Petersen nog een demo opnam met Black Rose en "Radar Love" opnam van onze eigen Golden Earring.
22 Venom - Welcome To Hell +2
20 Michael Schenker Group - M.S.G. II
19 Saxon - Denim And Leather
18 Riot - Fire Down Under +3
15 Raven - Rock Until You Drop
14 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +5
9 Loudness - The Birthday Eve
8 Iron Maiden - Killers +4
3 Demon - Night Of The Demon +1
1 Bow Wow - Hard Dog
22 Venom - Welcome To Hell +2
20 Michael Schenker Group - M.S.G. II
19 Saxon - Denim And Leather
18 Riot - Fire Down Under +3
15 Raven - Rock Until You Drop
14 Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman +5
9 Loudness - The Birthday Eve
8 Iron Maiden - Killers +4
3 Demon - Night Of The Demon +1
1 Bow Wow - Hard Dog
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 maart 2014, 06:47 uur
Ik borduur voort op de stand na de bijdrage van notsub, vermits een aantal zaken niet lijken te kloppen aan de bijdrage van Von Helsing.
29 Black Sabbath - Mob Rules +4
26 Iron Maiden – Killers +5
20 Ozzy Osbourne - Diary of a Madman
19 Venom - Welcome To Hell +3
13 Riot - Fire Down Under +2
4 Raven - Rock Until You Drop +1
29 Black Sabbath - Mob Rules +4
26 Iron Maiden – Killers +5
20 Ozzy Osbourne - Diary of a Madman
19 Venom - Welcome To Hell +3
13 Riot - Fire Down Under +2
4 Raven - Rock Until You Drop +1
0
Cured
geplaatst: 17 maart 2014, 07:01 uur
Von Helsing Ik heb Von Helsings punten ingevuld op de stand van Sir Spamalot.
30 Iron Maiden – Killers +4
29 Black Sabbath - Mob Rules
25 Ozzy Osbourne - Diary of a Madman +5
21 Venom - Welcome To Hell +2
16 Riot - Fire Down Under +3
4 Raven - Rock Until You Drop
1 Demon - Night Of The Demon +1
30 Iron Maiden – Killers +4
29 Black Sabbath - Mob Rules
25 Ozzy Osbourne - Diary of a Madman +5
21 Venom - Welcome To Hell +2
16 Riot - Fire Down Under +3
4 Raven - Rock Until You Drop
1 Demon - Night Of The Demon +1
0
geplaatst: 17 maart 2014, 10:29 uur
Kent iemand hier toevallig de platen van Starfighters en Black Angel die ik vond toen ik op 'metal' en '1981' zocht?
0
Cured
geplaatst: 17 maart 2014, 11:01 uur
Starfighters was volgens mij een korte, maar slechte/matige kopie van AC/DC en trouwens ook gedeeltelijk (?) familie van de Youngs daarvan. Black Angel ken ik niet, misschien Edwynn ?
0
geplaatst: 17 maart 2014, 11:07 uur
Dit plaatje soms? Die komt niet direct naar bovendrijven als vergeten parel. Niet in mijn crypte althans.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 11:10 uur
Volgens mij komt Cirith Ungol's Frost and Fire uit 1980 trouwens. Het staat in ieder geval onder 1980 op Metal Archives, waar anders de drummer het daar wel had verbeterd =p Niet dat het veel uitmaakt verder met maar 1 punt tot nu toe, maar bij mij had toch het zeker in mijn top 5 gestaan.
0
Cured
geplaatst: 17 maart 2014, 13:13 uur
Bedankt Crosskip voor de vermelding; zal even kijken, al doet het er inderdaad niet meer toe.
* denotes required fields.