Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2014, 21:24 uur
Vorig jaar 4 erin gekregen bij de eerste keer nomineren. Dit jaar weer 4 erbij, maakt 8. Ik probeer toch een iets hoger gemiddelde te halen komend jaar.
0
geplaatst: 11 december 2014, 21:30 uur
MIjn 3de jaar van nomineren, waarin ik in mijn eerste jaar er 10 op 10 wist de MuMeladder in te loodsen. Nu zijn het er nog 5 dacht ik, maar er zijn er ook enkele uitgevallen. In totaal nog 17 die erin zitten.
0
geplaatst: 12 december 2014, 01:53 uur
53 stuks en heb afgelopen jaar geen nominatielijst ingediend en komend jaar waarschijnlijk ook niet..
0
geplaatst: 12 december 2014, 09:45 uur
3 nominaties op 2 deelnames, valt nogal mee, maar wel een liedje (The Cure - Lullaby) in de top 100 gekregen, da's toch ook sterk.
0
geplaatst: 12 december 2014, 10:14 uur
In 2 jaar tijd heb ik 4 nummers in de lijst weten te krijgen. Gelukkig staan er 3 in de top 1000 dus die blijven waarschijnlijk nog wel een aantal jaren staan.
0
geplaatst: 12 december 2014, 11:20 uur
Bij deze een herinneringspost voor de finale van de MuMeLadder 2014, de top 2000 van MusicMeter.
Na een jaar lang stemmen zijn de nummers 33 t/m 2000 bekend en zjin er nog 32 nummers over uit de startlijst van 2808 nummers die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 19 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 21december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 155 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 19 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Finale MuMeLadder 2014 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Curtis Mayfield - Move On Up
David Bowie - "Heroes"
Depeche Mode - Enjoy The Silence
dEUS - Instant Street
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Oasis - Don't Look Back In Anger
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Pearl Jam - Black
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Sinéad O'Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
Talking Heads - Once In A Lifetime
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Who - Baba O'Riley
U2 - The Unforgettable Fire
En wie e.e.a. op Spotify wil afluisteren, wederom met dank aan Onweerwolf, hier de link naar de spotify lijst voor de finale, alleen The Beatles - A Day In The Life staat niet op Spotify)
Spotify:
MuMeLadder Finaleladder 2014 on Spotify - open.spotify.com
of
spotify:user:onweerwolf:playlist:6JEbhkcJAb8gz7x6cft0rS
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt. Ook de mensen die al een lijstje hebben ingestuurd dit jaar zijn verwijderd van de adreslijst in deze post.
Geadresseerden van dit bericht:
#koen, [[YaTaMiNo]], 50tracks, 7744leon, akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, arcade monkeys, AriTupari, Aroentje, Arrie, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Bucquoy, c-moon, Ceasar, Cerclezot, cherksken, chevy93, Choconas, Chrisseh, Chronos85, Comrade, cosmic kid, cosmo, CWTAB, Cygnus, Dance Lover, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dwejkk_, Dystopia, Edgar18, Edwynn, El Ninjo, Etiul, Exfrozen, Facedown, Fathead, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Glen Hansard, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, Gretz, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Gyzzz, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, herman, Hermy, hmaeghs, hoi123, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, jassn, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, JoaMuse, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, judgepaddy, Julian0809, Justus18, kaj_666, Kasperbert, kemm, Klumpie, Koenr, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, maaartjje, Madjack71, madmadder, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Onweerwolf, Orbilin, Osiris Apis, Outlaw104, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Ploppesteksel, Poa, Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, remcodulac, Rhythm & Poetry, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, Salvadore, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Screenager, sebas, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, Snoeperd, sokra, sq, starbright boy, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, stoepkrijt, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Sunderland, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, tbouwh, Telamon, The Eraser, the hustler, thelion, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, west, wibro, willemdeux, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki
Na een jaar lang stemmen zijn de nummers 33 t/m 2000 bekend en zjin er nog 32 nummers over uit de startlijst van 2808 nummers die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 19 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 21december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 155 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 19 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Finale MuMeLadder 2014 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
dEUS - Instant Street
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Sinéad O'Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Who - Baba O'Riley
En wie e.e.a. op Spotify wil afluisteren, wederom met dank aan Onweerwolf, hier de link naar de spotify lijst voor de finale, alleen The Beatles - A Day In The Life staat niet op Spotify)
Spotify:
MuMeLadder Finaleladder 2014 on Spotify - open.spotify.com
of
spotify:user:onweerwolf:playlist:6JEbhkcJAb8gz7x6cft0rS
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt. Ook de mensen die al een lijstje hebben ingestuurd dit jaar zijn verwijderd van de adreslijst in deze post.
Geadresseerden van dit bericht:
#koen, [[YaTaMiNo]], 50tracks, 7744leon, akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, arcade monkeys, AriTupari, Aroentje, Arrie, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Bucquoy, c-moon, Ceasar, Cerclezot, cherksken, chevy93, Choconas, Chrisseh, Chronos85, Comrade, cosmic kid, cosmo, CWTAB, Cygnus, Dance Lover, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dwejkk_, Dystopia, Edgar18, Edwynn, El Ninjo, Etiul, Exfrozen, Facedown, Fathead, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Glen Hansard, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, Gretz, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Gyzzz, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, herman, Hermy, hmaeghs, hoi123, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, jassn, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, JoaMuse, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, judgepaddy, Julian0809, Justus18, kaj_666, Kasperbert, kemm, Klumpie, Koenr, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, maaartjje, Madjack71, madmadder, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Onweerwolf, Orbilin, Osiris Apis, Outlaw104, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Ploppesteksel, Poa, Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, remcodulac, Rhythm & Poetry, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, Salvadore, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Screenager, sebas, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, Snoeperd, sokra, sq, starbright boy, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, stoepkrijt, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Sunderland, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, tbouwh, Telamon, The Eraser, the hustler, thelion, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, west, wibro, willemdeux, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki
0
geplaatst: 12 december 2014, 11:21 uur
Inmiddels alles beluisterd. Mijn nummer 32 is wel duidelijk en stond daar al vaker, over de rest moet ik nog even nadenken.
0
geplaatst: 12 december 2014, 11:34 uur
Ik zal er binnenkort ook eens werk van maken. De helft al beluisterd, dank voor de Spotifylijst! Rare versie van Bowies Heroes, of ken ik zelf de rare versie?
0
geplaatst: 12 december 2014, 14:04 uur
Fathead schreef:
Ik zal er binnenkort ook eens werk van maken. De helft al beluisterd, dank voor de Spotifylijst! Rare versie van Bowies Heroes, of ken ik zelf de rare versie?
Ik denk dat laatste.
0
geplaatst: 12 december 2014, 14:06 uur
0
geplaatst: 12 december 2014, 16:42 uur
Fathead schreef:
De radioversie begint met een ander couplet dan de albumversie. Denk dat dat het is?Ik zal er binnenkort ook eens werk van maken. De helft al beluisterd, dank voor de Spotifylijst! Rare versie van Bowies Heroes, of ken ik zelf de rare versie?
0
geplaatst: 12 december 2014, 17:15 uur
Wat een finale... beter dan dit gaat het nooit meer worden.
19 van de 32 in mijn Top 250 aller tijden, waarvan 7 in de top 50 en 5 zelfs top 20.
En van de overige 13 hebben er nog eens 4 ooit in gestaan.
Uitgezonderd de nummer 32 scoort ook ieder nummer minimaal een 7 en het gros scoort dus minimaal een 9.
19 van de 32 in mijn Top 250 aller tijden, waarvan 7 in de top 50 en 5 zelfs top 20.

En van de overige 13 hebben er nog eens 4 ooit in gestaan.
Uitgezonderd de nummer 32 scoort ook ieder nummer minimaal een 7 en het gros scoort dus minimaal een 9.
0
geplaatst: 12 december 2014, 18:24 uur
Lijstje net opgestuurd. Ik heb een aantal statistieken bekeken:
Mijn nummers 3, 7, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22 en 27 (gemiddeld 16.27) van 2013 zijn weggevallen. Daarvoor kwamen de nummers 3, 10, 13, 14, 18, 19, 20, 22, 28, 31 en 32 (gemiddeld 19.09) terug. Een een flinke achteruitgang dus. We zitten weer ongeveer op het niveau van 2012 (toen 19.17). Ook qua becijfering is het dit jaar een stukje minder, al zit het verschil waarschijnlijk vooral in de binnenkomst van mijn #31 en #32. Ik heb trouwens wel een nieuwe nummer 1.
MuMeLadder 2013: 7.75
MuMeLadder 2014: 7.63
De Witte Trui 2013: 8.87
De Witte Trui 2014: 9.39
In cijfers: 10 - 10 - 10 - 9.8 - 9.5 - 9.5 - 9.4 - 9.4 - 9.4 - 9 - 9 - 9 - 8.8 - 8.8 - 8.5 - 8.3 - 8.0 - 7.5 - 7.5 - 7.3 - 6.6 - 6.5 - 6.5 - 6.5 - 6 - 6 - 6 - 5.7 - 5.7 - 4.5 - 4 - 1.5.
Onlangs probeerde ik in te schatten hoe hoog ik de Witte Trui-finalisten in een eventuele MuMeLadder-finale zou zetten:
Zelfs mijn nummer 17 in De Witte Trui-finale zou dit jaar net in de Top 10 staan als het zich had gekwalificeerd. Maar het algehele niveau in de top van het jongerenklassement is dan ook extreem hoog, met geen enkel nummer dat lager scoort dan 7.5.
Gemiddelde positie:
In de Top 2000 (2014): 19.28 (22 nummers)
Niet in de Top 2000 (2014): 10.40 (10 nummers)
Top 2000-noteringen:
2011: 16
2012: 19
2013: 15
2014: 22
Mijn nummers 3, 7, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22 en 27 (gemiddeld 16.27) van 2013 zijn weggevallen. Daarvoor kwamen de nummers 3, 10, 13, 14, 18, 19, 20, 22, 28, 31 en 32 (gemiddeld 19.09) terug. Een een flinke achteruitgang dus. We zitten weer ongeveer op het niveau van 2012 (toen 19.17). Ook qua becijfering is het dit jaar een stukje minder, al zit het verschil waarschijnlijk vooral in de binnenkomst van mijn #31 en #32. Ik heb trouwens wel een nieuwe nummer 1.

MuMeLadder 2013: 7.75
MuMeLadder 2014: 7.63
De Witte Trui 2013: 8.87
De Witte Trui 2014: 9.39

In cijfers: 10 - 10 - 10 - 9.8 - 9.5 - 9.5 - 9.4 - 9.4 - 9.4 - 9 - 9 - 9 - 8.8 - 8.8 - 8.5 - 8.3 - 8.0 - 7.5 - 7.5 - 7.3 - 6.6 - 6.5 - 6.5 - 6.5 - 6 - 6 - 6 - 5.7 - 5.7 - 4.5 - 4 - 1.5.
Onlangs probeerde ik in te schatten hoe hoog ik de Witte Trui-finalisten in een eventuele MuMeLadder-finale zou zetten:
Gretz schreef:
10 (geniaal, top 100 allertijden)
1 t/m 8
9.5 of hoger (nummers die met gemak top 10 halen als ze in de Ladderfinale zouden staan):
9 t/m 15
10 (geniaal, top 100 allertijden)
1 t/m 8
9.5 of hoger (nummers die met gemak top 10 halen als ze in de Ladderfinale zouden staan):
9 t/m 15
Zelfs mijn nummer 17 in De Witte Trui-finale zou dit jaar net in de Top 10 staan als het zich had gekwalificeerd. Maar het algehele niveau in de top van het jongerenklassement is dan ook extreem hoog, met geen enkel nummer dat lager scoort dan 7.5.
Gemiddelde positie:
In de Top 2000 (2014): 19.28 (22 nummers)
Niet in de Top 2000 (2014): 10.40 (10 nummers)
Top 2000-noteringen:
2011: 16
2012: 19
2013: 15
2014: 22
0
geplaatst: 12 december 2014, 19:09 uur
Deze staan allemaal in de lijst van radio 2:
David Bowie - "Heroes"
New Order - Blue Monday
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Sinéad O'Connor - Troy
The Cure - A Forest
The Who - Baba O'Riley
David Bowie - "Heroes"
New Order - Blue Monday
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Sinéad O'Connor - Troy
The Cure - A Forest
The Who - Baba O'Riley
0
Glory Box is er dit jaar bijgekomen in de Top 2000. Nummers die vorig jaar bij ons ontbraken als Don't Look Back in Anger, Once in a Lifetime, Blue Monday, Move on Up, Baba O'Riley, Shine On You Crazy Diamond (1-5), The Unforgettable Fire en Troy staan er vanzelfsprekend wel in bij Radio 2.
Moet even rectificeren, want Exit Music (For a Film) staat er nog niet in. 22 dus.
0
Onweerwolf
De Hoogste Binnenkomers uit de MuMeLadder 2014
Pos. 2014 Artiest - Titel
01. 62 Arcade Fire - Reflektor herman
02. 102 Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street [yeahyeahyeah]
03. 109 London Grammar - Strong [aERodynamIC]
04. 151 Joe Jackson - Real Men [yeahyeahyeah]
05. 330 Dire Straits - Romeo And Juliet [laxus11]
06. 351 The Boxer Rebellion - Diamonds [chevy93]
07. 409 The Cure - Inbetween Days [curufin]
08. 445 CHVRCHES - The Mother We Share [DjFrankie]
09. 479 Nada Surf - Popular [kaj_666]
10. 507 Editors - The Racing Rats [chevy93]
11. 550 U2 - Even Better Than The Real Thing [cosmic kid]
12. 553 Phosphorescent - Song For Zula [Co Jackso]
13. 559 Duran Duran - Ordinary World [Jester]
14. 597 The National - I Need My Girl [ArthurDZ]
15. 604 Joy Division - Disorder [yeahyeahyeah]
16. 637 Queen & David Bowie - Under Pressure [Gebruiker43757]
Pos. 2014 Artiest - Titel
01. 62 Arcade Fire - Reflektor herman
02. 102 Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street [yeahyeahyeah]
03. 109 London Grammar - Strong [aERodynamIC]
04. 151 Joe Jackson - Real Men [yeahyeahyeah]
05. 330 Dire Straits - Romeo And Juliet [laxus11]
06. 351 The Boxer Rebellion - Diamonds [chevy93]
07. 409 The Cure - Inbetween Days [curufin]
08. 445 CHVRCHES - The Mother We Share [DjFrankie]
09. 479 Nada Surf - Popular [kaj_666]
10. 507 Editors - The Racing Rats [chevy93]
11. 550 U2 - Even Better Than The Real Thing [cosmic kid]
12. 553 Phosphorescent - Song For Zula [Co Jackso]
13. 559 Duran Duran - Ordinary World [Jester]
14. 597 The National - I Need My Girl [ArthurDZ]
15. 604 Joy Division - Disorder [yeahyeahyeah]
16. 637 Queen & David Bowie - Under Pressure [Gebruiker43757]
0
geplaatst: 12 december 2014, 19:28 uur
Opvallend dat de bovenste drie allemaal uit 2013 komen. Was natuurlijk een geweldig muziekjaar.
0
geplaatst: 12 december 2014, 19:35 uur
http://i.imgur.com/9ui093a.jpg
Even off-topic:
Ik merk dat er mensen zijn die een lijstje in willen leveren voor de Finale van de Prehistorische Top 400, maar pas laat beseffen dat de inleverperiode daar een stuk korter is dan hier. De deadline is morgenavond (zaterdag) om 21:00 uur. Hopelijk redden zij dat nog.
Excuses aan wie dit als spam beschouwd
Even off-topic:
Ik merk dat er mensen zijn die een lijstje in willen leveren voor de Finale van de Prehistorische Top 400, maar pas laat beseffen dat de inleverperiode daar een stuk korter is dan hier. De deadline is morgenavond (zaterdag) om 21:00 uur. Hopelijk redden zij dat nog.
Excuses aan wie dit als spam beschouwd

0
geplaatst: 12 december 2014, 19:42 uur
Zonet mijn lijst ingeleverd.
Eruit: 3,4,6,9,10,11,14,18,25,,26,29
Erin: 2,4,8,11,12,14,17,26,29,31,32
Dus gemiddeld 14,1 eruit en 16,9 erin.
Lijkt heel veel achteruitgang, valt reuze mee. Ben alleen niet heel tevreden met de nummer 29,31 en 32. Vanaf nummer 27 t/m 1 is het echt smullen met allemaal goede nummers.
Tel daar ook een aantal megastijgingen bij op zoals mijn nummer 28 van vorig jaar die naar nummer 13 gaat, mijn nummer 30 naar 22 en mijn nummer 16 naar 5. Al bij al is het helemaal niet slecht dus.
En mijn nummer 1 staat daar ondertussen al 4 jaar, erg blij dat dit nummer de finale blijft halen.
Eruit: 3,4,6,9,10,11,14,18,25,,26,29
Erin: 2,4,8,11,12,14,17,26,29,31,32
Dus gemiddeld 14,1 eruit en 16,9 erin.
Lijkt heel veel achteruitgang, valt reuze mee. Ben alleen niet heel tevreden met de nummer 29,31 en 32. Vanaf nummer 27 t/m 1 is het echt smullen met allemaal goede nummers.
Tel daar ook een aantal megastijgingen bij op zoals mijn nummer 28 van vorig jaar die naar nummer 13 gaat, mijn nummer 30 naar 22 en mijn nummer 16 naar 5. Al bij al is het helemaal niet slecht dus.
En mijn nummer 1 staat daar ondertussen al 4 jaar, erg blij dat dit nummer de finale blijft halen.
0
geplaatst: 12 december 2014, 21:37 uur
chevy93 schreef:
Ik mag toch hopen van wel....

0
geplaatst: 12 december 2014, 22:30 uur
Alle 32 finalisten nog eens beluisterd (heb ze allemaal op CD) en vind ze alle 32 uitstekend, ik wil de MuMe-users bedanken om zulke sterke nummers in de finale te stemmen. Morgen maak ik mijn definitieve rangschikking.
0
geplaatst: 13 december 2014, 10:51 uur
Zo lijst ingeleverd......
Na 2x Enjoy the Silence (08, 09), What's Going On (10), A Change is Gonna Come (11) en 2x Sinnerman (12, 13) weer een andere nr. 1.
De nummer 32 is zo als elk jaar dezelfde.
De nieuwe binnenkomers / re-entrys staan op 1, 3, 6, 7, 17, 19, 21, 22, 27, 29 en 31.
Verder geen hele grote verschuivingen, één forse daler van 18 naar 28 en de snelste stijger gaat van 28 naar 20.
Nog mensen die mee willen doen met Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2014 Finale Albums
Na 2x Enjoy the Silence (08, 09), What's Going On (10), A Change is Gonna Come (11) en 2x Sinnerman (12, 13) weer een andere nr. 1.
De nummer 32 is zo als elk jaar dezelfde.
De nieuwe binnenkomers / re-entrys staan op 1, 3, 6, 7, 17, 19, 21, 22, 27, 29 en 31.
Verder geen hele grote verschuivingen, één forse daler van 18 naar 28 en de snelste stijger gaat van 28 naar 20.
Nog mensen die mee willen doen met Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2014 Finale Albums
0
geplaatst: 13 december 2014, 12:11 uur
Aan je top 10 te zien gok ik op Inner City Blues, met Move on Up op nummer drie.
0
geplaatst: 13 december 2014, 15:19 uur
Lijst ingestuurd. Weinig echte verschuivingen. Wel verarming door nieuwe nrs 32 en 31.
0
geplaatst: 13 december 2014, 15:43 uur
bezig met de tweede luisterronde, daarna ga ik mijn lijstje rangschikken en insturen. Voorselectie maak ik door het uitdelen van cijfers. Laagste cijfer is momenteel een 7.5 
Zelfs de platen die naar mijn mening onterecht in de finale staan waardeer ik dus nog. Denk dat de finale wel 'sterker' had gekunt, maar dat is altijd subjectief natuurlijk

Zelfs de platen die naar mijn mening onterecht in de finale staan waardeer ik dus nog. Denk dat de finale wel 'sterker' had gekunt, maar dat is altijd subjectief natuurlijk
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2014, 17:33 uur
De Hoogste Uitvallers uit de MuMeLadder 2014
Pos. 2014 Artiest - Titel [User]
01. 500 U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For [Klassiekers '09]
02. 770 Trentemøller - Shades Of Marble [Svendra]
03. 785 Grandaddy - Collective Dreamwish Of Upperclass Elegance [starbright boy]
04. 891 Muse - Map Of The Problematique [Magick1]
05. 943 Led Zeppelin - Achilles' Last Stand [Onweerwolf]
06. 944 Wim Sonneveld - Het Dorp [Status Seeker]
07. 945 Pink Floyd - Atom Heart Mother [ranboy]
08. 966 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon [aERodynamIC]
09. 977 Townes Van Zandt - Waiting Around To Die [Gyzzz]
10. 978 The Sound Movement - The Last Time [Klassiekers '13]
11. 1001 Bruce Springsteen - The Promised Land [ArthurDZ]
12. 1019 Rainbow - Stargazer [Casartelli]
13. 1029 Bruce Springsteen - No Surrender [cosmic kid]
14. 1037 The Cure - Faith [Klassiekers '07]
15. 1059 Low - Monkey [herman]
16. 1091 Godspeed You! Black Emperor - BBF3 [Onweerwolf]
Pos. 2014 Artiest - Titel [User]
01. 500 U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For [Klassiekers '09]
02. 770 Trentemøller - Shades Of Marble [Svendra]
03. 785 Grandaddy - Collective Dreamwish Of Upperclass Elegance [starbright boy]
04. 891 Muse - Map Of The Problematique [Magick1]
05. 943 Led Zeppelin - Achilles' Last Stand [Onweerwolf]
06. 944 Wim Sonneveld - Het Dorp [Status Seeker]
07. 945 Pink Floyd - Atom Heart Mother [ranboy]
08. 966 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon [aERodynamIC]
09. 977 Townes Van Zandt - Waiting Around To Die [Gyzzz]
10. 978 The Sound Movement - The Last Time [Klassiekers '13]
11. 1001 Bruce Springsteen - The Promised Land [ArthurDZ]
12. 1019 Rainbow - Stargazer [Casartelli]
13. 1029 Bruce Springsteen - No Surrender [cosmic kid]
14. 1037 The Cure - Faith [Klassiekers '07]
15. 1059 Low - Monkey [herman]