MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 Finale Albums

zoeken in:
Aangezien de 3 voorgaande edities een redelijk sucses waren gaan we ook dit jaar weer de albums waarop de nummers van de MuMe Ladder Finale staan op een zelfde manier als de MuMe Ladder Finale rangschikken.

MuMeLadder 2013 Finale Albums

Het principe is simpel maak van onderstaande albums een Top 29 en stuur die via PM naar mij toe. Ik zal alle inzendingen verwerken tot een eindlijst die vanaf 1 januari 2013 hier zal verschijnen. Plaats dus geen lijsten in dit Topic.

Het betreft (voor zo ver als mogelijk is) de originele studio albums en dan hebben we dus een probleem met Joy Division - Love Will Tear Us Apart aangezien deze niet op een regulier studio album is dit nummer gekoppeld aan de verzamelaar Substance en New Order - Blue Monday is gekoppeld aan Power, Corruption & Lies waar het nummer als bonus track opstaat.

We hebben dus deze 30 albums:

Arcade Fire - Funeral (2004) Neighborhood #1 (Tunnels) / Rebellion (Lies)
Curtis Mayfield - Curtis (1970) Move On Up
David Bowie - "Heroes" (1977) "Heroes"
Depeche Mode - Violator (1990) Enyoi the Silence
dEUS - The Ideal Crash (1999) Instant Street
Joy Division - Substance (1988) Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - The Kick Inside (1978) Wuthering Heights
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971) Stairway to Heaven
Marvin Gaye - What's Going On (1971) Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
New Order - Power, Corruption & Lies (1983) Blue Monday
Nina Simone - Pastel Blues (1965) Sinnerman
Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995) Don't Look Back In Anger
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981) Joan of Arc (Maid of Orleans)
Pearl Jam - Ten (1991) Black
Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) Shine On You Crazy Diamond (1-5)
Portishead - Dummy (1994) Glory Box
Pulp - Different Class (1995) Common People
Radiohead - The Bends (1995) Street Spirit (Fade Out)
Radiohead - OK Computer (1997) Exit Music (For A Film) / Paranoid Android /
Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999) Svefn-G-Englar
Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987) Troy
Songs: Ohia - The Lioness (2000) Lioness
Talking Heads - Remain in Light (1980) Once In A Lifetime
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) A Day In the Life
The Cure - Seventeen Seconds (1980) A Forest
The Rolling Stones - Let It Bleed (1969) Gimme Shelter
The Smiths - Meat Is Murder (1985) How Soon Is Now?
The Smiths - The Queen Is Dead (1986) There Is a Light That Never Goes Out
The Who - Who's Next (1971) Baba O'Riley
U2 - The Unforgettable Fire (1984) The Unforgettable Fire

Ik snap best dat niet iedereen die albums allemaal "gewoon" in de kast heeft staan, maar via pindakazen / spotify moet men toch wel een heel eind komen denk ik zo.
Lukt het echter niet om een Top 29 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 20, maar hoop natuurlijk dat ik alleen maar volledige lijsten krijg.
Graag je lijst nummeren 1. artiest - titel dit om misverstanden te voorkomen.

De punten verdeling is simpel nr. 1 29 pt, nr. 2 28pt, nr. 3 27pt. enz tot nr. 29 1pt. (ofwel omgekeerd evenredig)
Als er een kortere lijst word ingezonden is de punten verdeling afhankelijk van het aantal albums in de lijst. Je benadeeld dus je favorieten als je een kortere lijst instuurt.

De deadline voor het inzenden is 31-12-2013 19.00 uur.

De Eindlijst zal ik op 01-01 en 02-01-2014 bekend maken.

PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

Dus laat de lijsten maar komen.

Wellicht is dit topic ook iets voor julie. Heb deze lijst overgenomen uit de MuMe Ladder 2014.

50tracks, arcade monkeys, dynamo d, Edgar18, Gebruiker43757, Glen Hansard, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, mol, Scorpion_21, Simon77, starbright boy, tbouwh, Gyzzz, madmadder, Rhythm & Poetry, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, Casartelli, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, GrafGantz, Gretz, herman, hoi123, jassn, johannesA, Johnny Marr, kemm, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Salvadore, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah, #koen, [[YaTaMiNo]], akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, AriTupari, Aroentje, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Brunniepoo, Ceasar, Cerclezot, cherksken, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Comrade, cosmic kid, cosmo, Cured, CWTAB, Cygnus, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dircky007, divart, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dystopia, Edwynn, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, Hermy, hmaeghs, HugovdBos, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, kabouter76, Kasperbert, Kees-Jan, Klumpie, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, maaartjje, Madjack71, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, pauljojo, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Poa, Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Screenager, sebas, sheep67, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, sokra, sq, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, Telamon, the hustler, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, VladTheImpaler, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, wendyvortex, west, wibro, willemdeux, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki

Onweerwolf
Even die platen van Curtis en The Who downloaden en dan kan ik ook weer meedoen.

En de eerste lijst is binnen.........

2e lijst ook al.......

Eehm, Street Spirit lijkt mij afkomstig van The Bends

Scherp.

Moet een makkie zijn: ik ken ze allemaal. Slechts eentje alleen op mp3

Ik heb er zelfs twee dubbel.

Ik ga er zeker weer even voor zitten, thelion

Gebruiker43757 schreef:
Eehm, Street Spirit lijkt mij afkomstig van The Bends

Foutje, thanx voor de opmerkzaamheid.

Lijst aangepast.

Ken ze allemaal en heb er slechts 5 niet in de kast staan. Moet dus geen probleem zijn lijkt me zo.

Ga helaas niet mee doen denk ik. 6 staan er bij mij in de kast denk ik (The Funeral toevallig dit jaar voor Sinterklaas gekregen), maar van de rest ken ik er echt nog te weinig om op tijd helemaal goed te leren kennen. Ken er al wel een stuk meer dan vorig jaar, dus over een paar jaar iets insturen moet lukken.

herman schreef:
Ik heb er zelfs twee dubbel.

Oh gaan we zo beginnen...

......dan heb ik er 19 dubbel (cd én vinyl)

Nou dan win je wel hoor.

Nu mis ik de dansende smiley.

Ik heb er 2 3 dubbel en 1 4 dubbel en natuurlijk "gewoon" alle 30 in de kast staan...........

Joy Division - Substance (1988) Love Will Tear Us Apart
Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987) Troy
Deze twee heb ik nog nooit in zijn volledigheid beluisterd.

Sgt. Pepper's, Agaetis Byrjun en OK Computer zijn de enige die heb daadwerkelijk zelf heb.

Ik ga passen. Zie het echt niet zitten om een volledig U2 of OMD album te gaan beluisteren.

Hoera, joehoe: dit is pas een mooie lijst!

corn1holio1 schreef:
Ik ga passen. Zie het echt niet zitten om een volledig U2 of OMD album te gaan beluisteren.

Dit vind ik echt falen (sorry, heb ik geen ander woord voor). Alsof anderen geen albums verplicht moeten luisteren, die ze eigenlijk niks vinden. Wat te denken in mijn geval van Sigur Ros of The Smith?

Je mag er trouwens sowieso tien skippen als je wilt. Je moet minimaal een top-20 inleveren.

Aangezien ik alle albums bestemd heb nog maar wat meer statistieken:

13 x 5,0*
11 x 4,5*
6 x 4,0*

Gemiddeld per album dus de krankzinnig hoge score van 4,62*

voor alle duidelijkheid een vraagje; het gaat toch om albums? waarom noem je dan een aantal singles als love will tear us apart? waarom staat de naam van een nummer achter de plaat?

De deadline voor het inzenden is 31-12-2013 19.00 uur.

Gaat me niet lukken

rolandobabel schreef:
voor alle duidelijkheid een vraagje; het gaat toch om albums? waarom noem je dan een aantal singles als love will tear us apart? waarom staat de naam van een nummer achter de plaat?

Dat is het nummer van het betreffende album dat in de finale staat van de MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter].

Maar het gaat hier om de albums neem ik aan?

GrafGantz schreef:
Jij waait ook met alle winden mee, hè?

rolandobabel schreef:
Maar het gaat hier om de albums neem ik aan?

Jup, het gaat hier om de albums (die horen bij de finalisten van de MuMeLadder).

GrafGantz schreef:
Aangezien ik alle albums bestemd heb nog maar wat meer statistieken:

13 x 5,0*
11 x 4,5*
6 x 4,0*

11 x 5,0*
3 x 4,5 *
15 x 4*
1 x 3,5*

Ook niet verkeerd toch

Gast
geplaatst: vandaag om 00:23 uur

geplaatst: vandaag om 00:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.