Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:19 uur
yeahyeahyeah schreef:
Mijn ervaring is dat de teneur echt per jaar verschilt en dat er geen sprake is van een langzaam stijgende/dalende grafiek in 'mainstreamigheid' of zoiets.
Mijn ervaring is dat de teneur echt per jaar verschilt en dat er geen sprake is van een langzaam stijgende/dalende grafiek in 'mainstreamigheid' of zoiets.
Zo iets als stijgende "mainstreamheid" zit wel in mijn gedachten, heb het nog niet helemaal uitgezocht, maar kom hier nog op terug in de loop van de week.
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:21 uur
Volgend jaar is te vroeg, maar over een jaartje of 5 a 7 zal het mij niet verbazen.
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:22 uur
Ik had eigenlijk dit jaar Coldplay al een goede kans gegeven, het valt me op dat erg veel nieuwe stemmers van de laatste 2 jaar daar veel punten aan geven. Net als Muse. Maar zelf zit ik daar niet echt op te wachten 

0
geplaatst: 7 december 2014, 23:23 uur
Co Jackso schreef:
De opmars van Archive is dit jaar ook gestuit.
De opmars van Archive is dit jaar ook gestuit.
Helaas wel ja... Maar goed volgend jaar weer met goede moed Again en Lights richting (minimaal) top 100 proberen te stemmen

0
geplaatst: 7 december 2014, 23:25 uur
laxus11 schreef:
Volgens mij wel de beste finale lijst tot nu toe, gelukkig mijn nummer 32, 30 en 29 eruit van vorig jaar
Volgens mij wel de beste finale lijst tot nu toe, gelukkig mijn nummer 32, 30 en 29 eruit van vorig jaar
Is er al een overzicht van wat er in de finale zit dan? Of weet je dat uit je hoofd?
Volgens mij ben ik uit mijn top 10 mijn nummer 2, 5, 6, 7, 8 en 9 kwijtgeraakt, dus dat gaat nog. Curtis zal mijn top 10 nu sowieso wel halen.
Onderin wordt het dringen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2014, 23:26 uur
Vragen -> Draaien
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Curtis Mayfield - Move On Up
David Bowie - "Heroes"
Depeche Mode - Enjoy The Silence
dEUS - Instant Street
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Oasis - Don't Look Back In Anger
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Pearl Jam - Black
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Sinéad O'Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
Talking Heads - Once In A Lifetime
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Who - Baba O'Riley
U2 - The Unforgettable Fire

0
geplaatst: 7 december 2014, 23:28 uur
herman schreef:
Is er al een overzicht van wat er in de finale zit dan? Of weet je dat uit je hoofd?
(quote)
El Ninjo (EDIT: of Onweerwolf
) zal zo wel komen met een overzicht (mijn pm staat al klaar om verzonden te worden), maar voor degenen die het nu al willen weten:Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
David Bowie - "Heroes"
dEUS - Instant Street
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Sinéad O'Connor - Troy
The Cure - A Forest
The Who - Baba O'Riley
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:29 uur
herman schreef:
Volgens mij ben ik uit mijn top 10 mijn nummer 2, 5, 6, 7, 8 en 9 kwijtgeraakt, dus dat gaat nog. Curtis zal mijn top 10 nu sowieso wel halen.
(quote)
Neuh ik haal gewoon het oude pm bericht van el ninjo terug en kijk wat mijn lijstje daar is

0
geplaatst: 7 december 2014, 23:34 uur
Met Baba O' Riley en Shine On twee mooie nieuwkomers om te gaan strijden voor de onderste plekken en met Inner City Blues, Move On Up en Oasis drie mooie kandidaten om te gaan strijden voor de bovenste.
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:37 uur
Op 18 december 2013, 22:17 werd het 8e ladderjaar geopend en 7 minuten later poste Kees-Jan het allereerste nominatielijstje voor een nieuwe jaargang MuMeLadderen.
Op 24 decenber 00.00 uur plaatste steun en toeverlaat Onweerwolf de eerste voorrondes voor de artiesten met meer dan 16 nominaties hadden in het Overzichtstopic, op 27 december 11:16 uur was ArthurDZ de eerste user die stemde op de voorronde ladders en op 1 januari 2013, 17:00 uur vond de echte aftrap plaats. Maar liefst 2816 nummers gingen strijden voor de toppositie in onze eigen top 2000. tomatosz was vervolgens de allereerste user die punten uitdeelde en die Atomic – Pyramid Song als allereerste koploper stemde in ladder 1.
Vanavond, 7 december 22:55 was johan de witt de allerlaatste user die punten uitdeelde .
Na bijna een jaar stemmen, 829 pagina's met vele stemrondes later zijn er dus nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 19 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 21december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 155 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 19 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Finale MuMeLadder 2014 (Top 2000 van MuMeter):
David Bowie - "Heroes"
dEUS - Instant Street
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Sinéad O'Connor - Troy
The Cure - A Forest
The Who - Baba O'Riley
En wie e.e.a. op Spotify wil afluisteren, wederom met dank aan Onweerwolf, hier de link naar de spotify lijst voor de finale, alleen The Beatles - A Day In The Life staat niet op Spotify)
Spotify:
MuMeLadder Finaleladder 2014 on Spotify - open.spotify.com
of
spotify:user:onweerwolf:playlist:6JEbhkcJAb8gz7x6cft0rS
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Geadresseerden van dit bericht: 50tracks, arcade monkeys, dynamo d, Edgar18, Gebruiker43757, Glen Hansard, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, mol, Scorpion_21, Simon77, starbright boy, tbouwh, Gyzzz, madmadder, Rhythm & Poetry, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, Casartelli, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, GrafGantz, Gretz, herman, hoi123, jassn, johannesA, Johnny Marr, kemm, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Salvadore, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah, #koen, [[YaTaMiNo]], akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, AriTupari, Aroentje, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Brunniepoo, Ceasar, Cerclezot, cherksken, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Comrade, cosmic kid, cosmo, Cured, CWTAB, Cygnus, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dircky007, divart, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dystopia, Edwynn, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, Hermy, hmaeghs, HugovdBos, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, kabouter76, Kasperbert, Kees-Jan, Klumpie, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, maaartjje, Madjack71, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, pauljojo, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Poa, Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Screenager, sebas, sheep67, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, sokra, sq, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, Telamon, the hustler, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, VladTheImpaler, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, wendyvortex, west, wibro, willemdeux, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki
Op 24 decenber 00.00 uur plaatste steun en toeverlaat Onweerwolf de eerste voorrondes voor de artiesten met meer dan 16 nominaties hadden in het Overzichtstopic, op 27 december 11:16 uur was ArthurDZ de eerste user die stemde op de voorronde ladders en op 1 januari 2013, 17:00 uur vond de echte aftrap plaats. Maar liefst 2816 nummers gingen strijden voor de toppositie in onze eigen top 2000. tomatosz was vervolgens de allereerste user die punten uitdeelde en die Atomic – Pyramid Song als allereerste koploper stemde in ladder 1.
Vanavond, 7 december 22:55 was johan de witt de allerlaatste user die punten uitdeelde .
Na bijna een jaar stemmen, 829 pagina's met vele stemrondes later zijn er dus nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 19 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 21december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 155 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 19 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Finale MuMeLadder 2014 (Top 2000 van MuMeter):
David Bowie - "Heroes"
dEUS - Instant Street
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Sinéad O'Connor - Troy
The Cure - A Forest
The Who - Baba O'Riley
En wie e.e.a. op Spotify wil afluisteren, wederom met dank aan Onweerwolf, hier de link naar de spotify lijst voor de finale, alleen The Beatles - A Day In The Life staat niet op Spotify)
Spotify:
MuMeLadder Finaleladder 2014 on Spotify - open.spotify.com
of
spotify:user:onweerwolf:playlist:6JEbhkcJAb8gz7x6cft0rS
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Geadresseerden van dit bericht: 50tracks, arcade monkeys, dynamo d, Edgar18, Gebruiker43757, Glen Hansard, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, mol, Scorpion_21, Simon77, starbright boy, tbouwh, Gyzzz, madmadder, Rhythm & Poetry, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, Casartelli, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, GrafGantz, Gretz, herman, hoi123, jassn, johannesA, Johnny Marr, kemm, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Salvadore, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah, #koen, [[YaTaMiNo]], akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, AriTupari, Aroentje, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Brunniepoo, Ceasar, Cerclezot, cherksken, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Comrade, cosmic kid, cosmo, Cured, CWTAB, Cygnus, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dircky007, divart, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dystopia, Edwynn, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, Hermy, hmaeghs, HugovdBos, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, kabouter76, Kasperbert, Kees-Jan, Klumpie, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, maaartjje, Madjack71, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, pauljojo, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Poa, Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Screenager, sebas, sheep67, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, sokra, sq, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, Telamon, the hustler, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, VladTheImpaler, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, wendyvortex, west, wibro, willemdeux, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:39 uur
Tov vorig jaar zijn mijn nummers 1, 11, 13, 17, 18, 21, 22, 24, 27, 30 en 32 eruit gevallen. Het meeste uit de onderste helft dus, maar dat zegt natuurlijk nog niks over de nieuwkomers of eventuele verschuivingen. Ik ga ze zeker allemaal nog vele malen luisteren voor ik iets opsturen.
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:41 uur
We hebben hier ook het topic De Witte Trui. Denk dat je dat ook wel wat vindt.
0
geplaatst: 7 december 2014, 23:41 uur
De eerste 2 lijstjes zijn alweer binnen.... Teunnis was yeahyeahyeah net te snel af voor het eerste lijstje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2014, 23:42 uur
herman schreef:
(quote)
Is met alleen nieuwe muziek toch?
Dat trek ik niet zo.

0
geplaatst: 7 december 2014, 23:43 uur
herman schreef:
(quote)
Alleen is dat topic wel net afgelopen. Aan het begin van het nieuwe jaar gaan we beginnen met een nieuwe editie - je bent welkom!
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2014, 23:43 uur
El Ninjo schreef:
De eerste 2 lijstjes zijn alweer binnen.... Teunnis was yeahyeahyeah net te snel af voor het eerste lijstje.

0
geplaatst: 7 december 2014, 23:51 uur
Oasis in de finale 
Daarentegen wel props voor Curtis Mayfield en Marvin Gaye, goed voor de variatie!

Daarentegen wel props voor Curtis Mayfield en Marvin Gaye, goed voor de variatie!
0
geplaatst: 8 december 2014, 00:17 uur
Ik sla een jaar over.
Deze editie veel nummers in de lijst waar ik niks mee heb.
Deze editie veel nummers in de lijst waar ik niks mee heb.
0
geplaatst: 8 december 2014, 00:23 uur
Globaal weet ik al wel wat bovenin en onderin komt, maar ik ga de komende dagen lekker alles nog naluisteren en heerlijk schuiven. Zin in.
0
geplaatst: 8 december 2014, 00:56 uur
Ik dacht dat de meesten hier er niets in hoorden, maar van mij mag die ook in de finale.
The End
Wat een verrijking voor de finale...ome Curtis komt de gelederen versterken. Nu heb ik voor het eerst sinds ik meedoe een top 5 om van te smullen.
0
geplaatst: 8 december 2014, 01:01 uur
14 (13) [12] |11|
60s: 3 (4) [7] |5|
70s: 7 (5) [4] |5|
80s: 9 (7) [10] |11|
90s: 10 (12) [9] |8|
00s: 3 (4) [1] |3|
10s: 0 (0) [1] |0|
Wat betreft de decenniaverdeling in de finale hebben de jaren 70 en 80 gewonnen, de overige decennia gaan er op achteruit. Ik ben benieuwd wanneer we weer een nummer uit de jaren 10 kunnen verwachten. De een nummer uit de 50s dat de finale haalt zie ik niet meer gebeuren.
60s: 3 (4) [7] |5|
70s: 7 (5) [4] |5|
80s: 9 (7) [10] |11|
90s: 10 (12) [9] |8|
00s: 3 (4) [1] |3|
10s: 0 (0) [1] |0|
Wat betreft de decenniaverdeling in de finale hebben de jaren 70 en 80 gewonnen, de overige decennia gaan er op achteruit. Ik ben benieuwd wanneer we weer een nummer uit de jaren 10 kunnen verwachten. De een nummer uit de 50s dat de finale haalt zie ik niet meer gebeuren.
0
geplaatst: 8 december 2014, 01:29 uur
11 andere nummers in de finalelijst ten opzichte van die van vorig jaar (hoeveel andere finalisten hadden we vorig jaar ten opzichte van 2012, Onweerwolf?). Wat vind ik van de finale van dit jaar?
M'n nummer één van vorig jaar had helaas al eerder het onderspit gedolven (Tom Waits - Martha), maar een oude nummer één van mij neemt die plek weer in, daar zit dus geen verbetering of verslechtering in.
Maar nu het goede nieuws: wat een slachting onder mijn plek 24 t/m 32 van vorig jaar!
Alleen de nummers 26 en 27 zijn overgebleven en mijn hele bottom top 5 is weggevaagd. Tijd om even compleet uit m'n bolletje te gaan:

Daarna de finalisten beluisteren om te kijken wie ik dit jaar in hemelsnaam onderaan moet plaatsen.
M'n nummer één van vorig jaar had helaas al eerder het onderspit gedolven (Tom Waits - Martha), maar een oude nummer één van mij neemt die plek weer in, daar zit dus geen verbetering of verslechtering in.
Maar nu het goede nieuws: wat een slachting onder mijn plek 24 t/m 32 van vorig jaar!

Alleen de nummers 26 en 27 zijn overgebleven en mijn hele bottom top 5 is weggevaagd. Tijd om even compleet uit m'n bolletje te gaan:
Daarna de finalisten beluisteren om te kijken wie ik dit jaar in hemelsnaam onderaan moet plaatsen.

0
geplaatst: 8 december 2014, 01:57 uur
Eruit: mijn vorige nummers 1, 6, 7, 8, 11, 14, 19, 20, 21, 29, 30.
Erin: mijn nummers: 3, 5, 6, 8, 15, 17, 18, 19, 24, 27, 30.
Gemiddeld eruit: 15,1
Gemiddeld erin: 15,6
Een kleine achteruitgang dus, maar eigenlijk te verwaarlozen. Zeker als ik gewoon naar de nummers zelf kijk. Wel is het lijstje met de nummers die eruit zijn gegaan een stukje spannender dan het belegen lijstje nieuwkomers.
Erin: mijn nummers: 3, 5, 6, 8, 15, 17, 18, 19, 24, 27, 30.
Gemiddeld eruit: 15,1
Gemiddeld erin: 15,6
Een kleine achteruitgang dus, maar eigenlijk te verwaarlozen. Zeker als ik gewoon naar de nummers zelf kijk. Wel is het lijstje met de nummers die eruit zijn gegaan een stukje spannender dan het belegen lijstje nieuwkomers.
0
geplaatst: 8 december 2014, 02:43 uur
Mijn lijst ook verstuurd!
Eruit: mijn vorige nummers 6, 7, 18, 20, 21, 25, 26, 27, 29, 31, 32.
Erin: mijn nummers: 2, 3, 10, 13, 14, 15, 16, 21, 26, 27, 28.
Gemiddeld eruit: 22,0
Gemiddeld erin: 15,9
Dat mag je toch een opmerkelijke verbetering noemen.
Eruit: mijn vorige nummers 6, 7, 18, 20, 21, 25, 26, 27, 29, 31, 32.
Erin: mijn nummers: 2, 3, 10, 13, 14, 15, 16, 21, 26, 27, 28.
Gemiddeld eruit: 22,0
Gemiddeld erin: 15,9
Dat mag je toch een opmerkelijke verbetering noemen.
0
geplaatst: 8 december 2014, 03:09 uur
Lijstje is de deur uit.
Eruit: nummers 1, 9, 11, 12, 24, 25, 28, 29, 30, 31, 32
Erin: nummers 1, 5, 6, 8, 12, 14, 15, 20, 23, 25, 32
Dus zowel een nieuwe nummer 1 als een nieuwe nummer laatst
Gemiddeld eruit: 21,1
Gemiddeld erin: 14,6
Het zal duidelijk zijn dat ik tevreden ben met de finale van dit jaar.
En Bruce is ook stijgende in de ladder. Wie weet over een paar jaar....
Eruit: nummers 1, 9, 11, 12, 24, 25, 28, 29, 30, 31, 32
Erin: nummers 1, 5, 6, 8, 12, 14, 15, 20, 23, 25, 32
Dus zowel een nieuwe nummer 1 als een nieuwe nummer laatst

Gemiddeld eruit: 21,1
Gemiddeld erin: 14,6
Het zal duidelijk zijn dat ik tevreden ben met de finale van dit jaar.
En Bruce is ook stijgende in de ladder. Wie weet over een paar jaar....

0
geplaatst: 8 december 2014, 08:08 uur
Erg tevreden over deze finale. Mijn nummers 29, 30 en 32 van vorig jaar zitter niet meer bij (en bovenin enkel 2 en 5 kwijt). In de plaats een zevental nieuwkomers die naar alle waarschijnlijkheid in mijn linkerrijtje terechtkomen, vermoedelijk zelfs top 10. De spijtige aanwezigheid van Oasis en SR neem ik er met plezier maar bij.
0
geplaatst: 8 december 2014, 08:20 uur
Ik vind dat de beste finalelijst tot nu toe. Allemaal uitstekende songs, ik zou niet weten wat ik op 32 moet zetten.
* denotes required fields.