Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2017, 13:47 uur
Mooi album (plek 12 hier), maar de opvolger hoor ik nog liever. Heb ze destijds (in 2001 gok ik) live in Paradiso gezien en dat was haast een religieuze ervaring. Zie dat ik hem precies goed voorspeld heb op plek 9. Dat maakt mijn BoC flater weer een beetje goed.
1
geplaatst: 14 april 2017, 14:15 uur
GrafGantz schreef:
Mooi album (plek 12 hier), maar de opvolger hoor ik nog liever. Heb ze destijds (in 2001 gok ik) live in Paradiso gezien en dat was haast een religieuze ervaring. Zie dat ik hem precies goed voorspeld heb op plek 9. Dat maakt mijn BoC flater weer een beetje goed.
20 april 2002 was dat. 4 dagen ervoor speelde GYBE in Paradiso en beide concerten waren echt fantastisch.
1
geplaatst: 14 april 2017, 14:25 uur
Ze waren het voorprogramma van Nick Cave & the Bad Seeds in HMH in 2005, dat was een aangename verrassing 

0
geplaatst: 14 april 2017, 14:30 uur
herman schreef:
20 april 2002 was dat. 4 dagen ervoor speelde GYBE in Paradiso en beide concerten waren echt fantastisch.
(quote)
Dank voor de info, heb het kaartje hier vast nog wel ergens maar deed een gokje uit m'n hoofd

1
zaaf
geplaatst: 14 april 2017, 16:16 uur
8. Placebo - Without You I'm Nothing
https://www.musicmeter.nl/album/170
Punten : 388
Nom. : 21
Nr. 1 van : niemand
Vallen en opstaan voor Placebo, startte goed, viel uit de top 10, klom er weer in, viel er weer uit en na een stevig herstel zakten ze op het eind weer twee plaatsjes.
Hoewel Brian Molko en Stefan Olsdal beiden op the American International School in Luxembourg hadden gezeten, ontmoetten ze elkaar pas in Londen, 1994. Molko trad daar op in een kroegje en hij zag Olsdal onderweg in de metro met een gitaarkoffer (deze had zojuist een gitaarles gevolgd) en nodigde deze uit. Dat optreden vond Olsdal indrukwekkend en wilde graag met Molko een band starten. Dat werd Ashtray Heart, naar een song van Beefheart.
Ze hadden wat moeilijkheden bij het vinden van een drummer: de drummer die Molko kende, Steve Hewitt, had verplichtingen en kon alleen helpen met hun demo’s. Eind ’94 vonden ze Robert Schultzberg. Met hem werd de naam gewijzigd en hun debuutplaat opgenomen. Molko en Schulzberg echter lagen vaak met elkaar in de clinch, exit Schulberg dus. En Hewitt werd zijn vaste vervanger.
Placebo’s ster rees snel, de glamrock connotatie door de muziek en vooral het uiterlijk van Molko gaf ze veel aandacht en de groep speelde begin ’96 al als voorprogramma van Bowie bij zijn concerten in Italië (Outside-toer) en mochten ze zijn 50e verjaardagsfeest in New York opluisteren.
Op de singleversie van de voorloper van hun volgende plaat Without You I'm Nothing zingt Bowie zelfs een duet met Molko.
De sessies voor deze opvolger verliepen niet zonder slag of stoot, want Molko had het moeilijk met de producer, Steve Osborne. Er was een beetje uit armoe voor hem gekozen, omdat ze weliswaar een producer wilden die ervaring had zowel met rock als in de dance en er op dat moment niet veel opties beschikbaar waren. Het uiteindelijke opnameresultaat vond Molko wat overgeproduceerd en het bevatte wat teveel langzame songs naar zijn zin voor een tweede album…
De plaat is in drie maanden tijd opgenomen in Real World Studios in Wiltshire met als gitarist degene die de gitaarpartij had bedacht – hetzij Olsdal hetzij Molko. Molko zingt een stuk lager, hij was zijn knijpstem (eigen woorden) moe.
Later werd het door Phil Vinall geproduceerde Pure Morning, bedoeld als B-kantje, aan de plaat toegevoegd.
Lang niet beluisterd deze. Wist me nooit compleet te overtuigen hoewel ik Pure Morning een erg mooi nummer vind. Ik zal hem weer uit de kast halen…
https://www.musicmeter.nl/album/170
Punten : 388
Nom. : 21
Nr. 1 van : niemand
Vallen en opstaan voor Placebo, startte goed, viel uit de top 10, klom er weer in, viel er weer uit en na een stevig herstel zakten ze op het eind weer twee plaatsjes.
Hoewel Brian Molko en Stefan Olsdal beiden op the American International School in Luxembourg hadden gezeten, ontmoetten ze elkaar pas in Londen, 1994. Molko trad daar op in een kroegje en hij zag Olsdal onderweg in de metro met een gitaarkoffer (deze had zojuist een gitaarles gevolgd) en nodigde deze uit. Dat optreden vond Olsdal indrukwekkend en wilde graag met Molko een band starten. Dat werd Ashtray Heart, naar een song van Beefheart.
Ze hadden wat moeilijkheden bij het vinden van een drummer: de drummer die Molko kende, Steve Hewitt, had verplichtingen en kon alleen helpen met hun demo’s. Eind ’94 vonden ze Robert Schultzberg. Met hem werd de naam gewijzigd en hun debuutplaat opgenomen. Molko en Schulzberg echter lagen vaak met elkaar in de clinch, exit Schulberg dus. En Hewitt werd zijn vaste vervanger.
Placebo’s ster rees snel, de glamrock connotatie door de muziek en vooral het uiterlijk van Molko gaf ze veel aandacht en de groep speelde begin ’96 al als voorprogramma van Bowie bij zijn concerten in Italië (Outside-toer) en mochten ze zijn 50e verjaardagsfeest in New York opluisteren.
Op de singleversie van de voorloper van hun volgende plaat Without You I'm Nothing zingt Bowie zelfs een duet met Molko.
De sessies voor deze opvolger verliepen niet zonder slag of stoot, want Molko had het moeilijk met de producer, Steve Osborne. Er was een beetje uit armoe voor hem gekozen, omdat ze weliswaar een producer wilden die ervaring had zowel met rock als in de dance en er op dat moment niet veel opties beschikbaar waren. Het uiteindelijke opnameresultaat vond Molko wat overgeproduceerd en het bevatte wat teveel langzame songs naar zijn zin voor een tweede album…
De plaat is in drie maanden tijd opgenomen in Real World Studios in Wiltshire met als gitarist degene die de gitaarpartij had bedacht – hetzij Olsdal hetzij Molko. Molko zingt een stuk lager, hij was zijn knijpstem (eigen woorden) moe.
Later werd het door Phil Vinall geproduceerde Pure Morning, bedoeld als B-kantje, aan de plaat toegevoegd.
Lang niet beluisterd deze. Wist me nooit compleet te overtuigen hoewel ik Pure Morning een erg mooi nummer vind. Ik zal hem weer uit de kast halen…
0
geplaatst: 14 april 2017, 16:24 uur
14 in mijn lijst en op 10 voorspeld. De singles zijn geweldig en de plaat viel mij destijds voor de rest wat tegen. Wel hun beste plaat.
1
geplaatst: 14 april 2017, 16:27 uur
Mooie notering.
Niet in de lijst opgenomen.
Ik kom er nooit echt in bij Placebo.
Al eerder geprobeerd, maar op een bep.manier komt het niet binnen.
Goeie band, daar niet van, maar vrees niet mijn band.
Beetje hetzelfde als Muse. Nooit aan kunnen wennen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 april 2017, 16:29 uur
Op 19 in mijn lijst. Ook voor mij is met name Pure Morning een sterk nummer. Voor de rest een plaat die niet stoort als hij opstaat, maar ook niet echt uitnodigt om naar terug te keren. Waarschijnlijk wel de eerste plaat uit dit topic die ik met mijn studententijd (die overigens pas in 1999 begint) associeer. Vond het toen maar wat alternatief allemaal.
't Is verder ook wel een band die ik met MuMe associeer en ik had hem dan ook op 5 voorspeld. Dat was dus wat te hoog, maar soit, de 0 is in elk geval van het scorebord af.
't Is verder ook wel een band die ik met MuMe associeer en ik had hem dan ook op 5 voorspeld. Dat was dus wat te hoog, maar soit, de 0 is in elk geval van het scorebord af.
0
geplaatst: 14 april 2017, 16:30 uur
1
geplaatst: 14 april 2017, 16:31 uur
Ik vind deze een stukje minder dan het debuut.
De singles zijn wel goed, de rest kan me niet echt bekoren. Niet in mijn lijst.
Ik had deze ook wat hoger verwacht, op 5.
Ik denk dat we een nieuwe koploper hebben
De singles zijn wel goed, de rest kan me niet echt bekoren. Niet in mijn lijst.
Ik had deze ook wat hoger verwacht, op 5.
Ik denk dat we een nieuwe koploper hebben

1
Joezer49263
geplaatst: 14 april 2017, 16:37 uur
Van de nummer 9 waren niet zo veel deelnemers overtuigd blijkbaar, want 6 van de 13 voorspellers gaven Mercury Rev op.
2 keer is de exacte klassering aangegeven.
4 man hebben nu nog een 100 % score, en dat geeft de volgende stand :
39 luigifort +19
37 johan de witt +17
34 nico1616 +20
32 wibro +17
20 GrafGantz +20
19 EttaJamesBrown 0
19 motel matches +19
18 vigil 0
16 Johnny Marr 0
15 dix 0
15 Joezer49263 0
00 Casartelli 0
00 herman 0
Placebo is met 12 noteringen de op 3 na meest genoemde artiest van de 20. Van het dozijn deelnemers dat hier scoort, gaf niemand de juiste plek op.
3 mensen met 100 %, en verder geen puntloze deelnemers meer nu
58 luigifort +19
54 johan de witt +17
51 wibro +19
37 motel matches +18
37 vigil +19
36 EttaJamesBrown +17
35 Johnny Marr +19
34 GrafGantz +14
34 nico1616 +0
33 Joezer49263 +18
31 dix +16
17 Casartelli +17
16 herman +16
2 keer is de exacte klassering aangegeven.
4 man hebben nu nog een 100 % score, en dat geeft de volgende stand :
39 luigifort +19
37 johan de witt +17
34 nico1616 +20
32 wibro +17
20 GrafGantz +20
19 EttaJamesBrown 0
19 motel matches +19
18 vigil 0
16 Johnny Marr 0
15 dix 0
15 Joezer49263 0
00 Casartelli 0
00 herman 0
Placebo is met 12 noteringen de op 3 na meest genoemde artiest van de 20. Van het dozijn deelnemers dat hier scoort, gaf niemand de juiste plek op.
3 mensen met 100 %, en verder geen puntloze deelnemers meer nu

58 luigifort +19
54 johan de witt +17
51 wibro +19
37 motel matches +18
37 vigil +19
36 EttaJamesBrown +17
35 Johnny Marr +19
34 GrafGantz +14
34 nico1616 +0
33 Joezer49263 +18
31 dix +16
17 Casartelli +17
16 herman +16
0
geplaatst: 14 april 2017, 16:41 uur
Prachtige plaat van Placebo, lichtjaren beter dan het debuut. In m'n eigen lijstje op 2, en in m'n enthousiasme ook op plek 2 voorspeld, maar dat bleek helaas wat overdreven 

0
geplaatst: 14 april 2017, 17:03 uur
Placebo had ik in de voorspelling op 9 dus erg in de buurt. Niet in mijn lijst, daar had ik wel Rialto maar die zal vast zo wel komen...
0
geplaatst: 14 april 2017, 17:28 uur
Had hem wel wat hoger voorspeld, gezien de bekendheid van het album.
Bij mij ook in de lijst, vind het veruit hun beste album. Brick Shithouse, Burger Queen en Allergic doen toch niet onder voor de singles, alhoewel ik hem daarvoor destijds wel gekocht heb.
Hierna was de koek voor mij wel op met Placebo.
Bij mij ook in de lijst, vind het veruit hun beste album. Brick Shithouse, Burger Queen en Allergic doen toch niet onder voor de singles, alhoewel ik hem daarvoor destijds wel gekocht heb.
Hierna was de koek voor mij wel op met Placebo.
0
geplaatst: 14 april 2017, 17:41 uur
bikkel2 schreef:
Mooie notering.
Mooie notering.
Keb er ook niks mee..
1
geplaatst: 14 april 2017, 17:56 uur
Geniale plaat, mijn nummer 3. Hun op één na beste want in 2006 hebben ze deze nog nipt overtroffen vind ik. Vind de singles er zeker niet uitspringen, nummers als Ask for Answers, Allergic en My Sweet Prince zijn bloedmooi en ja ook mooier dan de singles (buiten Pure Morning dan). Vind het titelnummer met de achtergrondvocalen van Bowie wel het allerbeste/mooiste wat de band ooit gemaakt heeft.
Had 'm bijna goed voorspeld, op 7.
Had 'm bijna goed voorspeld, op 7.
0
geplaatst: 14 april 2017, 19:04 uur
Prachtige plaat van Placebo, bij mij op 4. Heb ik op donkergeel vinyl. Zie dat dit de hoogst gewaardeerde plaat van hen is op MM met nog net een plek in de top 250.
0
geplaatst: 14 april 2017, 19:05 uur
west schreef:
Prachtige plaat van Placebo, bij mij op 4. Heb ik op donkergeel vinyl. Zie dat dit de hoogst gewaardeerde plaat van hen is op MM met nog net een plek in de top 250.
Jouw avatar?
1
geplaatst: 14 april 2017, 19:37 uur
Dat is deze:
https://img.discogs.com/7Cl1a9G2v2Itcr1D_M-mazJY-A0=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-6558430-1421962585-9891.jpeg.jpg
Isaac Hayes - Hot Buttered Soul
3
geplaatst: 14 april 2017, 20:09 uur
1
zaaf
geplaatst: 14 april 2017, 20:33 uur
7. Belle & Sebastian - The Boy with the Arab Strap
https://www.musicmeter.nl/album/510
Punten : 402
Nom. : 17
Nr. 1 van : johan de witt, herman, LucM
Begon voorzichtig maar stootte lekker door ? . Pas aan het eind van de week verslapte de aandacht wat.
The Boy with the Arab Strap, de 3e van Belle and Sebastian (door die rare Britten https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/1c/7e/96/1c7e9632f2628e2cccedd8705b85c84c.jpg
in 1999 beloond met de BRIT AWARD voor best newcomer…) is qua naam geïnspireerd op de naam van de band van hun landgenoten, die kort met de band getoerd heeft. Een Arab strap is een… nou ja, dat weten jullie echt wel. Maar destijds wist Stuart Murdoch het niet.
Deze band, van Moffat en Middleton, was niet echt ingenomen met deze keuze. Het zou qua humor middelmatig zijn, en verwarring scheppen over een eventuele collaboratie.
Opvallend is dat er nogal wat songs op de plaat staan die door anderen gezongen worden dan Murdoch: Seymour Stein en Chickfactor worden gezongen door Stevie Jackson, Stuart David doet een spoken wordje op A Space Boy Dream en Isobel Campbell zingt solo op Is It Wicked Not To Care en samen met Murdoch op Sleep The Clock Around.
Tijdens de opname is Mick Cooke, als studiotrompettist, gevraagd voltijds lid te worden van de groep.
Het album is zowel bejubeld als verguisd. Het laatste werd o.a. door Pitchfork gedaan met de bewoordingen: ”a parody of their earlier work”. Pitchfork heeft de review van haar website verwijderd.
Zoals voor alle Belles geldt: staan erg fijne nummers op.
https://www.musicmeter.nl/album/510
Punten : 402
Nom. : 17
Nr. 1 van : johan de witt, herman, LucM
Begon voorzichtig maar stootte lekker door ? . Pas aan het eind van de week verslapte de aandacht wat.
The Boy with the Arab Strap, de 3e van Belle and Sebastian (door die rare Britten https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/1c/7e/96/1c7e9632f2628e2cccedd8705b85c84c.jpg
in 1999 beloond met de BRIT AWARD voor best newcomer…) is qua naam geïnspireerd op de naam van de band van hun landgenoten, die kort met de band getoerd heeft. Een Arab strap is een… nou ja, dat weten jullie echt wel. Maar destijds wist Stuart Murdoch het niet.
Deze band, van Moffat en Middleton, was niet echt ingenomen met deze keuze. Het zou qua humor middelmatig zijn, en verwarring scheppen over een eventuele collaboratie.
Opvallend is dat er nogal wat songs op de plaat staan die door anderen gezongen worden dan Murdoch: Seymour Stein en Chickfactor worden gezongen door Stevie Jackson, Stuart David doet een spoken wordje op A Space Boy Dream en Isobel Campbell zingt solo op Is It Wicked Not To Care en samen met Murdoch op Sleep The Clock Around.
Tijdens de opname is Mick Cooke, als studiotrompettist, gevraagd voltijds lid te worden van de groep.
Het album is zowel bejubeld als verguisd. Het laatste werd o.a. door Pitchfork gedaan met de bewoordingen: ”a parody of their earlier work”. Pitchfork heeft de review van haar website verwijderd.
Zoals voor alle Belles geldt: staan erg fijne nummers op.
2
geplaatst: 14 april 2017, 20:37 uur
Prachtige plaat, voor mij nipt hun beste (met Dirty Dream Number Two als voor mij nipt hun beste nummer). Stond bij mij op 4.
Mercury Rev, BoC en Placebo stonden bij mij respectievelijk op 15,16 en 17. Lang geleden dat ik nog zo goed gescoord heb hier.
Mercury Rev, BoC en Placebo stonden bij mij respectievelijk op 15,16 en 17. Lang geleden dat ik nog zo goed gescoord heb hier.
0
geplaatst: 14 april 2017, 20:52 uur
Plaatje! 
Naar aanleiding van hun vorige album en notering van "97", deze maar eens beetgepakt.
Fraai album die vrijwel gelijk goed viel.
Daar doen we het voor! Weer wat ontdekt.
Op 7 in mijn lijst.

Naar aanleiding van hun vorige album en notering van "97", deze maar eens beetgepakt.
Fraai album die vrijwel gelijk goed viel.
Daar doen we het voor! Weer wat ontdekt.
Op 7 in mijn lijst.
2
Joezer49263
geplaatst: 14 april 2017, 20:53 uur
Ja, Belle en Sebas; die komen we hier in dit spel zo nog wel eens tegen...
Gelezen op 1 april in dit topic ( geen grap ! ) :
Dat hebben 9 gebruikers hoogstwaarschijnlijk goed onthouden
, en daarvan heeft vigil als enige de 7e stek juist voorspeld !
Rankings so far :
75 luigifort +17
73 johan de witt +19
70 wibro +19
57 vigil +20
55 motel matches +18
54 Johnny Marr +19
53 nico1616 +19
52 Joezer49263 +19
36 EttaJamesBrown +0
35 herman +19
34 GrafGantz +0
31 dix +0
17 Casartelli +0
Gelezen op 1 april in dit topic ( geen grap ! ) :
Joezer49263 schreef:
Het 5e van De Tien Geboden : gij zult Belle and Sebastian in uw voorspelling opnemen...
Het 5e van De Tien Geboden : gij zult Belle and Sebastian in uw voorspelling opnemen...
Dat hebben 9 gebruikers hoogstwaarschijnlijk goed onthouden
, en daarvan heeft vigil als enige de 7e stek juist voorspeld !Rankings so far :
75 luigifort +17
73 johan de witt +19
70 wibro +19
57 vigil +20
55 motel matches +18
54 Johnny Marr +19
53 nico1616 +19
52 Joezer49263 +19
36 EttaJamesBrown +0
35 herman +19
34 GrafGantz +0
31 dix +0
17 Casartelli +0
0
geplaatst: 14 april 2017, 21:02 uur
Idioot die ik ben. Mercury Rev en Belle & Sebastian hoog in mijn eigen lijst en niet meegenomen in de voorspelling.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.