Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2017, 12:55 uur
Zo, dus nu hoef ik mij niet meer te haasten. Kan ik rustig de tijd nemen voor het jaar 2005 en wat daar op volgt. 2003 en 2004 heb ik trouwens al af.
0
geplaatst: 25 mei 2017, 12:59 uur
Ah, dat is vakantie- en luistertechnisch wel fijn die langere deadlines. 

0
Telamon
geplaatst: 25 mei 2017, 14:10 uur
Ik krijg t niet (meer) voor elkaar om er 10 te vinden voor in mn top10, zaaf. Ik sla dit matige jaar over.
( )
( )
0
geplaatst: 25 mei 2017, 14:29 uur
Mooi, nog genoeg luistertijd voor de zeros waar nog genoeg uit te ontdekken valt 

1
geplaatst: 25 mei 2017, 14:48 uur
3
geplaatst: 25 mei 2017, 15:20 uur
Rudi S schreef:
Ja fijn, echter ik begin mij wel zorgen te maken wat ik toch in 2018 moet gaan doen
(quote)
Ja fijn, echter ik begin mij wel zorgen te maken wat ik toch in 2018 moet gaan doen
Dan gaan we regelmatig in het echt afspreken om spelletjes te spelen. Risk, Monopoly, sjoelen, etc. Lekker muziekje d'r bij natuurlijk (elke keer een ander jaar).
0
geplaatst: 25 mei 2017, 19:07 uur
GrafGantz schreef:
Dan gaan we regelmatig in het echt afspreken om spelletjes te spelen. Risk, Monopoly, sjoelen, etc. Lekker muziekje d'r bij natuurlijk (elke keer een ander jaar).
(quote)
Kijk dat zijn nou echte vrieden die zorgen dat de oudjes hier niet vereenzamen.
0
geplaatst: 25 mei 2017, 20:38 uur
Voorspellingen over het jaar 2002 heb ik binnen van:
ArthurDZ, Casartelli, dix, EttaJamesBrown, GrafGantz, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, motel matches, vigil, wibro
Een aantal vaste klanten ontbreken nog, waaronder herman, Joezer49263 en luigifort.
Ik geef jullie vanwege Hemelvaart en het lekkere weer nog tot klokslag 0:00 om een prono in te dienen.
Ik heb mijn eigen voorspelling naar johan de witt opgestuurd.
ArthurDZ, Casartelli, dix, EttaJamesBrown, GrafGantz, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, motel matches, vigil, wibro
Een aantal vaste klanten ontbreken nog, waaronder herman, Joezer49263 en luigifort.
Ik geef jullie vanwege Hemelvaart en het lekkere weer nog tot klokslag 0:00 om een prono in te dienen.
Ik heb mijn eigen voorspelling naar johan de witt opgestuurd.
1
zaaf
geplaatst: 25 mei 2017, 21:05 uur
Kees Kloost (2002)
323 albums bestempeld door 43 lijsten en de nr 1 werd op 27 stuks vermeld wat 642 pnt genereerde.
323 albums bestempeld door 43 lijsten en de nr 1 werd op 27 stuks vermeld wat 642 pnt genereerde.
0
geplaatst: 25 mei 2017, 23:59 uur
zaaf schreef:
Ik wil bij deze ook mijn plannen qua timing onthullen voor de rest van de race:
Na volgende week wil ik overschakelen naar een tweewekelijkse cyclus - o.a. ivm vakantie maar ook om iets meer rust en luistertijd in te bouwen.
Ik wil bij deze ook mijn plannen qua timing onthullen voor de rest van de race:
Na volgende week wil ik overschakelen naar een tweewekelijkse cyclus - o.a. ivm vakantie maar ook om iets meer rust en luistertijd in te bouwen.
Goed plan, dit levert waarschijnlijk per jaar een aantal extra deelnemers op. Bovendien hoeven wij MuMe-verslaafden die aan +10 spellen tegelijk meedoen nu iets minder te stressen.
0
zaaf
geplaatst: 26 mei 2017, 07:08 uur
10. Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf
https://www.musicmeter.nl/album/293
Punten : 291
Nom. : 15
Nr. 1 van : niemand
Dit is ook zo'n plaat die de helft van het spel niks doet en dan plots flink komt opstomen. Pas in de 2e helft bij de besten en hield dat vast, vooral door het aantal nominaties.
Na het uiteenvallen van zijn band Kyuss, speelde Josh(ua) Homme een tijdje als gitarist met Screaming Trees en raakte weliswaar close met zanger Mark Lanegan, maar had de pest aan de spanningen in de band.
Hij richtte in 1996 Gamma Rae op, de naam veranderend in Queens of the Stone Age na de dreiging van een rechtszaak door de Duitse powermetalband met de naam.. juist.
Songs for the Deaf is het derde album van de groep en markeert wat personele overgangen. Waar Dave Grohl al ten tijde van voorganger Rated R had aangegeven met hen te willen spelen, werd dit op dit album een feit.
Hij was het frontman zijn even zat en had lang niet gedrumd. Foo Fighters even op pauze en van maart tot september 2002 was hij voltijds drummer van de band. Opgevolgd door Danzig-drummer Joey Castillo.
Daarnaast spelen op deze plaat Brendon McNichol (lap steel), Gene Trautmann (drums), en core member bassist/zanger Nick Oliveri voor het laatst mee.
Voor het eerst doen hier mee multi-instrumentalisten en setje Natasha Shneider (†) en Alain Johannes, van de band Eleven.
Verder werd hen voor het eerst een producer toegewezen door Interscope, Eric Valentine, eerder gewerkt met Oliveri op een paar Dwarves-albums. Homme vond het werk van Valentine met hen (herfst 2001) maar niks en de groep deed later met Kyuss producer en Masters of Reality-frontman Chris Goss (en drummer Grohl dus) de hele zooi nog eens over in de lente van 2002.
De zang op het album is verdeeld over Oliveri, Homme en Lanegan.
Een aantal van de songs zijn bewerkingen van materiaal dat eerder op de befaamde Desert Sessions-albums verscheen: You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire was de opener van Volume 5 met zangwerk van Mario Lalli (in plaats van Oliveri). Hangin' Tree verscheen eerder op Volume 7 en de riff van No One Knows komt van de Desert Sessions track Cold Sore Superstars.
Fijne muzikale beukplaat. Leuk om erbij te hebben.
https://www.musicmeter.nl/album/293
Punten : 291
Nr. 1 van : niemand
Dit is ook zo'n plaat die de helft van het spel niks doet en dan plots flink komt opstomen. Pas in de 2e helft bij de besten en hield dat vast, vooral door het aantal nominaties.
Na het uiteenvallen van zijn band Kyuss, speelde Josh(ua) Homme een tijdje als gitarist met Screaming Trees en raakte weliswaar close met zanger Mark Lanegan, maar had de pest aan de spanningen in de band.
Hij richtte in 1996 Gamma Rae op, de naam veranderend in Queens of the Stone Age na de dreiging van een rechtszaak door de Duitse powermetalband met de naam.. juist.
Songs for the Deaf is het derde album van de groep en markeert wat personele overgangen. Waar Dave Grohl al ten tijde van voorganger Rated R had aangegeven met hen te willen spelen, werd dit op dit album een feit.
Hij was het frontman zijn even zat en had lang niet gedrumd. Foo Fighters even op pauze en van maart tot september 2002 was hij voltijds drummer van de band. Opgevolgd door Danzig-drummer Joey Castillo.
Daarnaast spelen op deze plaat Brendon McNichol (lap steel), Gene Trautmann (drums), en core member bassist/zanger Nick Oliveri voor het laatst mee.
Voor het eerst doen hier mee multi-instrumentalisten en setje Natasha Shneider (†) en Alain Johannes, van de band Eleven.
Verder werd hen voor het eerst een producer toegewezen door Interscope, Eric Valentine, eerder gewerkt met Oliveri op een paar Dwarves-albums. Homme vond het werk van Valentine met hen (herfst 2001) maar niks en de groep deed later met Kyuss producer en Masters of Reality-frontman Chris Goss (en drummer Grohl dus) de hele zooi nog eens over in de lente van 2002.
De zang op het album is verdeeld over Oliveri, Homme en Lanegan.
Een aantal van de songs zijn bewerkingen van materiaal dat eerder op de befaamde Desert Sessions-albums verscheen: You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire was de opener van Volume 5 met zangwerk van Mario Lalli (in plaats van Oliveri). Hangin' Tree verscheen eerder op Volume 7 en de riff van No One Knows komt van de Desert Sessions track Cold Sore Superstars.
Fijne muzikale beukplaat. Leuk om erbij te hebben.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 07:36 uur
Dubbel zo hoog verwacht. Zelf had ik 'm op 8. Dikke classic natuurlijk en inderdaad een heerlijke beukplaat.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 08:17 uur
Dit is nog eens een lekker begin van de vrijdagochtend. Niets lekker rustig met de dag/lijst beginnen, maar direct erin knallen, of beuken zo u wilt, met the Queens. Mijn nummer 6.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 08:17 uur
En daar gaan we weer, deze heb ik net buiten de top tien voorspeld op plek 12.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 08:18 uur
Niet aan mij besteed. Ik houd nu eenmaal niet van beukplaten. Wel voorspeld in de top tien 10: op plek 9. 

0
geplaatst: 26 mei 2017, 08:27 uur
GrafGantz schreef:
jij maakt zelfs een voorspellingslijst die verder gaat als 10

maar goed, in mijn eigen lijst op 12 en in de voorspelling had ik deze wel (leek me een zekerheidje) maar wel een stukje hoger (dus toch iets minder zeker dan verwacht)
0
geplaatst: 26 mei 2017, 08:32 uur
Leuk album als ik zin heb in iets makkelijks dat stevig rockt, maar geen top 20 materiaal voor mij. Had hem geloof ik wel net binnen de top 10 voorspeld.
Edit: oh nee, toch net op 11.
Edit: oh nee, toch net op 11.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 08:40 uur
zaaf schreef:
Dit is ook zo'n plaat die de helft van het spel niks doet en dan plots flink komt opstomen.
Dit is ook zo'n plaat die de helft van het spel niks doet en dan plots flink komt opstomen.
Dit album was in 2002 met megavoorsprong plaat vh jaar bij Oor http://www.muzieklijstjes.nl/2002.htm
Maar goed wij blijven hier altijd verre van dit soort etiketten.

3
geplaatst: 26 mei 2017, 09:02 uur
johan de witt schreef:
Niet in mijn lijst, wel in mijn voorspelling.
Niet in mijn lijst, wel in mijn voorspelling.
Same here.
Voor beukplaten ga ik overigens naar de Gamma. Ze staan daar naast de eikplaten.
(En draai ik onderweg the Ramones)
0
geplaatst: 26 mei 2017, 09:37 uur
QoTSA op vier hier. 
Oortjes in de nek, blik op oneindig en knallen maar.

Oortjes in de nek, blik op oneindig en knallen maar.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 mei 2017, 09:50 uur
In mijn herinnering was de aanwezigheid van Dave Grohl goed voor behoorlijk wat reuring rond dit album. Dat er al twee albums aan voorafgingen had ik dan ook nauwelijks paraat. No One Knows is een klassieker, maar het album kan me niet over de volle lengte boeien. Niet in mijn lijst derhalve.
In mijn voorspelling op 3 (!). Zo te lezen ben ik niet de enige die hem te hoog ingeschat had.
In mijn voorspelling op 3 (!). Zo te lezen ben ik niet de enige die hem te hoog ingeschat had.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 10:36 uur
No One Knows is een geweldig nummer.
Het hele album is mij niet geheel bekend.
Ik zal er nog wel eens een luisterbeurt aan besteden.
Het hele album is mij niet geheel bekend.
Ik zal er nog wel eens een luisterbeurt aan besteden.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 10:58 uur
Ik had Songs for the Deaf blijkbaar op 3 sterren staan hier, maar dat was na het opnieuw te hebben geluisterd toch een stuk te laag. Heb 'm hier uiteindelijk op 7 in de lijst.
1
zaaf
geplaatst: 26 mei 2017, 12:34 uur
9. Damien Rice - O
https://www.musicmeter.nl/album/3597
Punten : 323
Nr. 1 van : Bonk
Aldoor aan de goede kant van de top 10 grens, laverend tussen plek 7, 8 en 9.
Damien Rice was nog student toen hij met studiegenoten de groep Juniper oprichtte. Ze maakten een aantal singles en een EP en hadden een 6-album deal met major Phonogram. Waar het materiaal van de groep een wending begon te nemen, ook door reacties van het publiek, wilde Phonogram dit een andere kant op buigen, drong aan op specifiek radiovriendelijk materiaal en was dominant in de singlekeuzes. Tot frustratie van met name Rice. Hij vertrok.
Hij reisde door Europa, boerde wat in Toscane en na een jaar of twee kwam hij in Ierland terug en liet een neef, de bekende producer David Arnold (James Bond!) een demo horen van liedjes die hij op zijn reis had gemaakt. Hij kreeg direct een mobiele studio tot zijn beschikking.
De band ondertussen had in de gaten dat Rice niet meer terugkwam bij de groep en zette voort onder de naam Bell X1
Rice verzamelde een eigen groep om zich heen, sloot een deal met een kleine maatschappij om vrijheid te behouden - een cruciaal punt voor de man - en bracht The Blower's Daughter als single uit, die het in de UK goed deed. Hij maakte zijn debuutplaat, met daarop Volcano dat nog stamde uit de Juniper tijd.
Damiens muntje O is bij mij niet gevallen. Betwijfel of dat zal gebeuren.
https://www.musicmeter.nl/album/3597
Punten : 323
Nr. 1 van : Bonk
Aldoor aan de goede kant van de top 10 grens, laverend tussen plek 7, 8 en 9.
Damien Rice was nog student toen hij met studiegenoten de groep Juniper oprichtte. Ze maakten een aantal singles en een EP en hadden een 6-album deal met major Phonogram. Waar het materiaal van de groep een wending begon te nemen, ook door reacties van het publiek, wilde Phonogram dit een andere kant op buigen, drong aan op specifiek radiovriendelijk materiaal en was dominant in de singlekeuzes. Tot frustratie van met name Rice. Hij vertrok.
Hij reisde door Europa, boerde wat in Toscane en na een jaar of twee kwam hij in Ierland terug en liet een neef, de bekende producer David Arnold (James Bond!) een demo horen van liedjes die hij op zijn reis had gemaakt. Hij kreeg direct een mobiele studio tot zijn beschikking.
De band ondertussen had in de gaten dat Rice niet meer terugkwam bij de groep en zette voort onder de naam Bell X1
Rice verzamelde een eigen groep om zich heen, sloot een deal met een kleine maatschappij om vrijheid te behouden - een cruciaal punt voor de man - en bracht The Blower's Daughter als single uit, die het in de UK goed deed. Hij maakte zijn debuutplaat, met daarop Volcano dat nog stamde uit de Juniper tijd.
Damiens muntje O is bij mij niet gevallen. Betwijfel of dat zal gebeuren.
0
geplaatst: 26 mei 2017, 12:37 uur
Gatver, wist dat ik 'm moest voorspellen. Toch nipt niet gedaan. Zelf heb ik 'm op 17, leuk plaatje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.