Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juli 2017, 19:13 uur
Tja voorspellingen: wat zegt de tol eigenlijk?
http://www.treenjebreen.nl/wp-content/uploads/TOL-model-Edith-Steijns-lage-resolutie-1920x1806.jpg
http://www.treenjebreen.nl/wp-content/uploads/TOL-model-Edith-Steijns-lage-resolutie-1920x1806.jpg
2
geplaatst: 10 juli 2017, 18:30 uur
luigifort schreef:
Apen lijkt me...
Ik kan uit eerste hand melden dat er plekken op dit forum zijn waar de Aapjes het af moeten leggen tegen een Aap en een Beer.Apen lijkt me...
0
geplaatst: 10 juli 2017, 20:32 uur
Mijn beste 20 uit het jaar 2006 inmiddels verzonden naar Zaaf. Albums komen uit 9 verschillende landen. Op het laatst nog een Zuid Afrikaanse goudvis toegevoegd.
0
zaaf
geplaatst: 11 juli 2017, 05:49 uur
Nog 2,63 dagen… lijstjes over het jaar 2006 binnen van:
andré, Arno, Brunniepoo, chevy93, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, herman, Joezer49263, Johnny Marr, likeahurricane, Lura, Lying Mouth, motel matches, nelis, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, vigil, west, wibro
Dus nog niet en graag wel van:
50tracks, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, Dwejkk_, Film Pegasus, Finidi, Gretz, HugovdBos, J.J. Wever, johan de witt, johannesA, Koenr, LucM, luigifort, Manfield, nico1616, Niek, Telamon, Teunnis
andré, Arno, Brunniepoo, chevy93, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, herman, Joezer49263, Johnny Marr, likeahurricane, Lura, Lying Mouth, motel matches, nelis, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, vigil, west, wibro
Dus nog niet en graag wel van:
50tracks, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, Dwejkk_, Film Pegasus, Finidi, Gretz, HugovdBos, J.J. Wever, johan de witt, johannesA, Koenr, LucM, luigifort, Manfield, nico1616, Niek, Telamon, Teunnis
0
Joezer49263
geplaatst: 12 juli 2017, 09:47 uur
Wiens naam zal er over ruim 3 dagen in dit rijtje toegevoegd worden ?
Winnaars ATT voorspelcompetitie
(oude puntentelling)
1992: herman
Invoering van het 20-puntensysteem:
1993: EttaJamesBrown
1994: Joezer49263
1995: johan de witt
1996: johan de witt
1997: johan de witt
1998: luigifort
1999: johan de witt
2000: Gretz
2001: Gretz
2002: vigil
2003: ArthurDZ
2004: dix
2005: Johnny Marr
7 gebruikers dienden tot nu een prognose in, waarbij ( slechts ? ) 3 albums door iedereen zijn genoemd.
Nog iets meer dan 35 uur voor degenen die zich aan willen sluiten bij dit illustere gezelschap !
Winnaars ATT voorspelcompetitie
(oude puntentelling)
1992: herman
Invoering van het 20-puntensysteem:
1993: EttaJamesBrown
1994: Joezer49263
1995: johan de witt
1996: johan de witt
1997: johan de witt
1998: luigifort
1999: johan de witt
2000: Gretz
2001: Gretz
2002: vigil
2003: ArthurDZ
2004: dix
2005: Johnny Marr
7 gebruikers dienden tot nu een prognose in, waarbij ( slechts ? ) 3 albums door iedereen zijn genoemd.
Nog iets meer dan 35 uur voor degenen die zich aan willen sluiten bij dit illustere gezelschap !
0
Joezer49263
geplaatst: 13 juli 2017, 21:00 uur
Rien Ne Va Plus !
Onze ( 11 ) Participants Pour Le Prédiction Compétition
Onze ( 11 ) Participants Pour Le Prédiction Compétition
1
zaaf
geplaatst: 13 juli 2017, 21:04 uur
na een spannende periode heb ik 43 lieden op 366 albums zien stemmen. het leverde toch wel strijd op.
de nr 1 positie is van album naar album gegaan, uiteindelijk toch vrij markant gepakt met topposities in 21 lijsten en een totaal van 485 punten
de nr 10 positie was als troostprijs zeer gewild. nrs 1-9 namen duidelijk afstand en er waren nogal wat gegadigden voor die laatste plek.
vanaf morgen de ontknoping
de nr 1 positie is van album naar album gegaan, uiteindelijk toch vrij markant gepakt met topposities in 21 lijsten en een totaal van 485 punten
de nr 10 positie was als troostprijs zeer gewild. nrs 1-9 namen duidelijk afstand en er waren nogal wat gegadigden voor die laatste plek.
vanaf morgen de ontknoping
0
geplaatst: 13 juli 2017, 21:18 uur
Wel opmerkelijk dat vandaag Planet of the Apes (3) in premiere gaat en wij Apes hoog / bovenaan hebben staan dit weekend. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2f7b_PxhT4SzqpnvCKOQ1wx84pLIrX3_gnwmNvccpuD8QOGUy
zaaf die alle 43 voorspellingen fysiek en mentaal verwerkt.
zaaf die alle 43 voorspellingen fysiek en mentaal verwerkt.
0
geplaatst: 13 juli 2017, 22:39 uur
Vanuit een Bloemendaals resort krijgen jullie anders nog even de groeten van een olijke Deen die hoopt dat we hem dit jaar niet teleurgesteld hebben.
2
zaaf
geplaatst: 14 juli 2017, 07:00 uur
10. Liars - Drum's Not Dead
https://www.musicmeter.nl/album/39102
Punten : 211
Nom. : 9
Nr. 1 van : Lying Mouth, Koenr
Ik voelde me een aantal dagen roepende in de woestijn, met Liars hoog in mijn lijst. Tot er medestanders kwamen, meer dan ik dacht en ook met hoge posities. En dat deed het hem.
Liars is een driekoppige experimentele noiseband bestaande uit de in Australië geboren Angus Andrew (zang en gitaar) en de Amerikanen Aaron Hemphill (percussie, gitaar en synthesizer) en Julian Gross (drums). Hoewel in eerste instantie bestempeld als een van de nieuwe bands van de New Yorkse dancepunkscene rond het jaar 2000, veranderde de band na zijn debuut radicaal van stijl en begon zich meer toe te leggen op een autonome vorm van ritmische, repetitieve muziek. Liars maakt veelvuldig gebruik van alternatieve gitaarstemmingen.
De band werd geformeerd in Los Angeles, waar Andrew en Gross studeerden aan de kunstacademie Cal Arts. Andrew studeerde fotografie, Gross grafische vormgeving. Hemphill studeerde microbiologie in San Diego en werkte daarnaast in Los Angeles in een platenzaak. Na een ontmoeting aldaar, begonnen Andrew en Hemphill opnames te maken op 4-track.
Direct nadat Andrew zijn opleiding afgerond had, verhuisde het duo naar New York. Via een advertentie werden twee musici uit Nebraska aangetrokken om een band te creëren, Pat Noecker (basgitaar) en Ron Albertson (drums). Hoewel Gross nog geen bandlid was tijdens de New Yorkse periode, werd hij wel vaak meegenomen op tour als gezelschap en merchandise verkoper. In deze line-up (Andrew/Hemphill/Noecker/Albertson) werd het eerste album uitgebracht in oktober 2001, wat goed ontvangen werd.
Waar de band wars van is is niet zozeer de media aandacht als wel het in een hokje geduwd worden, met de bijbehorende verwachtingen. Vandaar de albumtitel van het debuut, They Threw Us All in a Trench and Stuck a Monument on Top. Elke plaat draag de missie met zich mee zich daaraan te ontworstelen.
Hierna werden Noecker en Albertson vervangen door Gross, en begonnen de opnames van het tweede album in een blokhut in New Jersey, met David Andrew Sitek, de producer van TV On The Radio. Thema was de heksenfolklore en de plaat vertelt Andrews verhaal hierover. De pers reageerde kritisch op deze wending.
De band verhuisde naar Berlijn en nam daar de derde op, Drum's Not Dead. Zoals de titel aangeeft, op diverse wijzen opgenomen drums voeren de boventoon, samen met atmosferische gitaarpartijen en falsettozang. Het sfeervolle werk wordt als een highlight gezien in hun discografie.
Ik sta perplex van deze prestatie. Ik heb geloof in de mensheid. Zie mijn grijns.
https://www.musicmeter.nl/album/39102
Punten : 211
Nom. : 9
Nr. 1 van : Lying Mouth, Koenr
Ik voelde me een aantal dagen roepende in de woestijn, met Liars hoog in mijn lijst. Tot er medestanders kwamen, meer dan ik dacht en ook met hoge posities. En dat deed het hem.
Liars is een driekoppige experimentele noiseband bestaande uit de in Australië geboren Angus Andrew (zang en gitaar) en de Amerikanen Aaron Hemphill (percussie, gitaar en synthesizer) en Julian Gross (drums). Hoewel in eerste instantie bestempeld als een van de nieuwe bands van de New Yorkse dancepunkscene rond het jaar 2000, veranderde de band na zijn debuut radicaal van stijl en begon zich meer toe te leggen op een autonome vorm van ritmische, repetitieve muziek. Liars maakt veelvuldig gebruik van alternatieve gitaarstemmingen.
De band werd geformeerd in Los Angeles, waar Andrew en Gross studeerden aan de kunstacademie Cal Arts. Andrew studeerde fotografie, Gross grafische vormgeving. Hemphill studeerde microbiologie in San Diego en werkte daarnaast in Los Angeles in een platenzaak. Na een ontmoeting aldaar, begonnen Andrew en Hemphill opnames te maken op 4-track.
Direct nadat Andrew zijn opleiding afgerond had, verhuisde het duo naar New York. Via een advertentie werden twee musici uit Nebraska aangetrokken om een band te creëren, Pat Noecker (basgitaar) en Ron Albertson (drums). Hoewel Gross nog geen bandlid was tijdens de New Yorkse periode, werd hij wel vaak meegenomen op tour als gezelschap en merchandise verkoper. In deze line-up (Andrew/Hemphill/Noecker/Albertson) werd het eerste album uitgebracht in oktober 2001, wat goed ontvangen werd.
Waar de band wars van is is niet zozeer de media aandacht als wel het in een hokje geduwd worden, met de bijbehorende verwachtingen. Vandaar de albumtitel van het debuut, They Threw Us All in a Trench and Stuck a Monument on Top. Elke plaat draag de missie met zich mee zich daaraan te ontworstelen.
Hierna werden Noecker en Albertson vervangen door Gross, en begonnen de opnames van het tweede album in een blokhut in New Jersey, met David Andrew Sitek, de producer van TV On The Radio. Thema was de heksenfolklore en de plaat vertelt Andrews verhaal hierover. De pers reageerde kritisch op deze wending.
De band verhuisde naar Berlijn en nam daar de derde op, Drum's Not Dead. Zoals de titel aangeeft, op diverse wijzen opgenomen drums voeren de boventoon, samen met atmosferische gitaarpartijen en falsettozang. Het sfeervolle werk wordt als een highlight gezien in hun discografie.
Ik sta perplex van deze prestatie. Ik heb geloof in de mensheid. Zie mijn grijns.
0
geplaatst: 14 juli 2017, 07:18 uur
Geen moment aan gedacht dat dit in de top 10 zou komen. Zeker niet als dit album niet meer dan 169 stemmen heeft en een gemiddelde van 3.77. Zegt misschien meer over het niet al te sterke jaar 2006.
0
geplaatst: 14 juli 2017, 07:41 uur
Het ijdele idee dat ik had muziekkenner te zijn is zojuist op leugenachtige wijze ontmaskerd.
Het zegt me heeelemaaaal niets.
Het zegt me heeelemaaaal niets.
0
geplaatst: 14 juli 2017, 07:46 uur
Ook ik ben bang dat ik mijn ware gezicht zal moeten laten zien (en met masker was het al niet best
) en hoor blijkbaar niet bij de mensheid waar zaaf weer geloof in heeft, want ook ik had hier nog nooit van gehoord.
) en hoor blijkbaar niet bij de mensheid waar zaaf weer geloof in heeft, want ook ik had hier nog nooit van gehoord.
0
Joezer49263
geplaatst: 14 juli 2017, 08:10 uur
Met deze nummer 10 van het jaar 2006 hebben we ( denk ik ) een unicum te pakken in de ATT voorspelcompetitie, want geen der 11 deelnemers had dit album in zijn lijst opgenomen !
We mogen hier met Liars dus wel spreken van een 'dark horse', toch ?
En meteen is het ook zeker dat niemand deze editie een 'Full House' gaat scoren...
Aan de 1e tussenstand hoef ik denk ik verder niets toe te voegen :
0 ArthurDZ
0 Casartelli
0 chevy93
0 dix
0 EttaJamesBrown
0 Gretz
0 Joezer49263
0 johan de witt
0 Johnny Marr
0 motel matches
0 wibro
We mogen hier met Liars dus wel spreken van een 'dark horse', toch ?

En meteen is het ook zeker dat niemand deze editie een 'Full House' gaat scoren...
Aan de 1e tussenstand hoef ik denk ik verder niets toe te voegen :
0 ArthurDZ
0 Casartelli
0 chevy93
0 dix
0 EttaJamesBrown
0 Gretz
0 Joezer49263
0 johan de witt
0 Johnny Marr
0 motel matches
0 wibro
0
geplaatst: 14 juli 2017, 08:26 uur
Bijzonder dat deze de lijst heeft weten te halen. Ook bijzonder dat er hier mensen zijn die hier nog nooit van gehoord hebben. Dit is toch een forum met muziekkenners? 
Niet in mijn lijstje overigens, een van de vele vele albums met 4* dit jaar.

Niet in mijn lijstje overigens, een van de vele vele albums met 4* dit jaar.
2
geplaatst: 14 juli 2017, 08:42 uur
GrafGantz schreef:
Bijzonder dat deze de lijst heeft weten te halen. Ook bijzonder dat er hier mensen zijn die hier nog nooit van gehoord hebben. Dit is toch een forum met muziekkenners?

Dat waardeer ik zo aan jou. Jij bent niet van het zout in de wonden strooien.
Daar gebruik jij gewoon zoutzuur voor.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 juli 2017, 10:04 uur
Gehoord heb ik er wel van. Vermoedelijk wel eens een liedje in de MuMeLadder of zo. Heb er verder nogal een negatieve associatie bij, maar hoe empirisch verantwoord die is, blijft even onzeker.
Leuk unicum in de voorspellingen, dat dan weer wel.
Leuk unicum in de voorspellingen, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 14 juli 2017, 10:08 uur
Haha, de nummer 10 is de laatste jaren bijna altijd zo’n album dat bijna niemand verwacht (aka ‘dark horse’), dus heb ik ook maar besloten om een nicheplaat op 10 in mijn voorspellingen te zetten. Bleek het toch de verkeerde te zijn
Liars stond wel op mijn ‘te ontdekken’-lijstje, maar het is er niet van gekomen, misschien met terugwerkende kracht...
Liars stond wel op mijn ‘te ontdekken’-lijstje, maar het is er niet van gekomen, misschien met terugwerkende kracht...
0
geplaatst: 14 juli 2017, 11:08 uur
Hoe heet de opvolger van deze niche plaat: Guitar's Not dead? Of: Bass Is Alive! 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.