Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2016, 21:38 uur
west schreef:
Echt waar GrafGantz? Ik probeer er een paar kort en dan springen er altijd wel één of twee uit. Die kan ik in die week zeker 2 keer luisteren. Zo kwam Tom Waits er afgelopen week bij mij bij.
Echt waar GrafGantz? Ik probeer er een paar kort en dan springen er altijd wel één of twee uit. Die kan ik in die week zeker 2 keer luisteren. Zo kwam Tom Waits er afgelopen week bij mij bij.
Voor de meeste jaren geldt voor mij dat ik de usual suspects of al ken, of ik weet vrijwel zeker dat het niets voor mij is. Eventuele onbekende pareltjes is lastig om van tevoren te ontdekken omdat die vaak niet in de toplijst van het jaar staan, dus die probeer ik er achteraf uit te pikken.
Probleem blijft voor mij gebrek aan tijd, probeer standaard ook minstens 5 films per week te kijken, volg een en ander op tv en kijk 's avonds in bed nog allerhande series en lees veel. Als m'n focus alleen op muziek lag zou het wellicht wat makkelijker zijn om vooraf veel te beluisteren. En dan zit ik thuis ook nog met een vriendin die niet zo veel heeft met oudere (pop/rock) muziek, dus er staat veel nieuwere electronische meuk op. Zo veel te doen, zo weinig tijd...
1
geplaatst: 4 december 2016, 22:20 uur
Ik besef dat ik niet zo'n albumvreter was toendertijd.
Ik heb de schade inmiddels redelijk ingehaald, maar de smaak is inmiddels ook anders.
Ik kocht in de 80's vooral singeltjes en in een uitzonderlijk geval een langspeelplaat.
Ik moet dus best wat tijd besteden aan luisteren.
Ook betreft de 60's en 70's, een hoop mooie dingen ontdekt.
Ik vind dit forum dus ook een zegen aangaande ontdekkingen.
Ik vind jullie trouwens ook wel leuk hoor.
Ik heb de schade inmiddels redelijk ingehaald, maar de smaak is inmiddels ook anders.
Ik kocht in de 80's vooral singeltjes en in een uitzonderlijk geval een langspeelplaat.
Ik moet dus best wat tijd besteden aan luisteren.
Ook betreft de 60's en 70's, een hoop mooie dingen ontdekt.
Ik vind dit forum dus ook een zegen aangaande ontdekkingen.
Ik vind jullie trouwens ook wel leuk hoor.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2016, 00:13 uur
Het album is hier niet onverdeeld geliefd en de goede man zelf was er in retrospectief ook niet zo tevreden over. Allemaal onterecht, want het is een prima, bij vlagen uitstekende plaat. Mijn ene toegestande plug wijd ik in het ijzersterke albumjaar 1984 aan
Boudewijn de Groot - Maalstroom
Boudewijn de Groot - Maalstroom
1
geplaatst: 5 december 2016, 01:03 uur
De laatste paar maanden luister ik enorm veel, eigelijk onnozel veel. Voor november staat de teller op zo'n (nieuwe)190 albums, sommige draai ik dan nog meermaals en dan zijn er nog de plaatjes die ik al ken.
Moet wel zeggen dat ik TOTAAL niets te doen heb. Kijk zelden een film, heb geen TV, en mijn boeken heb ik reeds in de winter gelezen.
Heb nog enkelle weekjes tijd en dan begint het (seisoens)werk weer. Het aantal plaatjes zal dan uiterst drastisch zakken.
Dankzei dit spel (en mume) heb ik toch al echt mooi plaatjes ontdekt.
Moet wel zeggen dat ik TOTAAL niets te doen heb. Kijk zelden een film, heb geen TV, en mijn boeken heb ik reeds in de winter gelezen.
Heb nog enkelle weekjes tijd en dan begint het (seisoens)werk weer. Het aantal plaatjes zal dan uiterst drastisch zakken.
Dankzei dit spel (en mume) heb ik toch al echt mooi plaatjes ontdekt.
1
geplaatst: 5 december 2016, 08:41 uur
Hoeveel albums ik beluister is helemaal afhankelijk van hoeveel films ik bekijk en dat zijn er de laatste tijd vrij veel, films dus. Tja, ik zit nu eenmaal ook op MovieMeter. Ik heb deze week een film quiz op die site geplaatst. Ik plaats 'm maar even als voorbeeld.
Tja, en dat betekent dan minder albums beluisteren. Je kunt geen twee dingen tegelijk.
Tja, en dat betekent dan minder albums beluisteren. Je kunt geen twee dingen tegelijk.

0
geplaatst: 5 december 2016, 09:05 uur
wibro schreef:
Kies je dan wel voor één van de mooiste albums van 1984: een Italiaanse plaat van de naamgenoot van de trainer van Chelsea? Ik zag jouw commentaar erbij staan.

Oh mensen, wat is die mooi!

0
geplaatst: 5 december 2016, 09:15 uur
GrafGantz schreef:
Probleem blijft voor mij gebrek aan tijd, probeer standaard ook minstens 5 films per week te kijken, volg een en ander op tv en kijk 's avonds in bed nog allerhande series en lees veel... Zo veel te doen, zo weinig tijd...
(quote)
Probleem blijft voor mij gebrek aan tijd, probeer standaard ook minstens 5 films per week te kijken, volg een en ander op tv en kijk 's avonds in bed nog allerhande series en lees veel... Zo veel te doen, zo weinig tijd...
Leuke hobby's! Films en series kijken doe ik ook, alleen momenteel inderdaad wat minder. En voor de muziek heb ik mijn eigen 'mancave' hier...

0
geplaatst: 5 december 2016, 09:26 uur
west schreef:
Kies je dan wel voor één van de mooiste albums van 1984: een Italiaanse plaat van de naamgenoot van de trainer van Chelsea? Ik zag jouw commentaar erbij staan.
(quote)

Ja hoor, staat in mijn top 10.

0
geplaatst: 5 december 2016, 09:28 uur
Ik begon de maandag ermee: veel beter kan toch niet? Ik doe zeker mee.
0
geplaatst: 5 december 2016, 09:31 uur
Nog even mijn lijstje van 1983:
1. Violent Femmes - Violent Femmes
2. New Order - Power, Corruption & Lies
3. Cocteau Twins - Head over Heels
4. R.E.M. - Murmur
5. David Bowie - Let's Dance
6. The Chameleons - Script of the Bridge
7. Marc and the Mambas - Torment and Toreros
8. ESG - Come Away with ESG
9. Sonic Youth - Confusion Is Sex
10. Pulp - It
11. The Fall - Perverted by Language
12. Malcolm McLaren - Duck Rock
13. The Nits - Omsk
14. Philip Glass - Koyaanisqatsi
15. Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
16. Anne Clark - Changing Places
17. Talking Heads - Speaking in Tongues
18. Pylon - Chomp
19. Cybotron - Enter
20. Madonna - Madonna
Heb nog even de eindlijst bekeken. Met Tom Waits heb ik niet veel, maar ik ben wel nieuwsgierig geworden naar het album van The The. Andere albums van hen vind ik erg goed, dus deze ga ik ook zeker eens luisteren. Vind het verrassend dat ie zo hoog geëindigd is. En dat Murmur zo hoog eindigt belooft ook veel voor de veel betere R.E.M.-platen die gaan komen in 1985 en 1986. Verder hoop ik Sonic Youth dit decennium toch wel een paar keer terug te zien in de top 10, al begrijp ik dat Confusion is Sex wel wat te ontoegankelijk hiervoor is.
1. Violent Femmes - Violent Femmes
2. New Order - Power, Corruption & Lies
3. Cocteau Twins - Head over Heels
4. R.E.M. - Murmur
5. David Bowie - Let's Dance
6. The Chameleons - Script of the Bridge
7. Marc and the Mambas - Torment and Toreros
8. ESG - Come Away with ESG
9. Sonic Youth - Confusion Is Sex
10. Pulp - It
11. The Fall - Perverted by Language
12. Malcolm McLaren - Duck Rock
13. The Nits - Omsk
14. Philip Glass - Koyaanisqatsi
15. Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
16. Anne Clark - Changing Places
17. Talking Heads - Speaking in Tongues
18. Pylon - Chomp
19. Cybotron - Enter
20. Madonna - Madonna
Heb nog even de eindlijst bekeken. Met Tom Waits heb ik niet veel, maar ik ben wel nieuwsgierig geworden naar het album van The The. Andere albums van hen vind ik erg goed, dus deze ga ik ook zeker eens luisteren. Vind het verrassend dat ie zo hoog geëindigd is. En dat Murmur zo hoog eindigt belooft ook veel voor de veel betere R.E.M.-platen die gaan komen in 1985 en 1986. Verder hoop ik Sonic Youth dit decennium toch wel een paar keer terug te zien in de top 10, al begrijp ik dat Confusion is Sex wel wat te ontoegankelijk hiervoor is.
0
geplaatst: 5 december 2016, 09:41 uur
Slechts 1 (minuscule) slaapkamer hier. We zijn natuurlijk niet allemaal stinkend rijk hier

0
geplaatst: 5 december 2016, 14:33 uur
wibro schreef:
Hoeveel albums ik beluister is helemaal afhankelijk van hoeveel films ik bekijk en dat zijn er de laatste tijd vrij veel, films dus. Tja, ik zit nu eenmaal ook op MovieMeter. Ik heb deze week een film quiz op die site geplaatst. Ik plaats 'm maar even als voorbeeld.
(embed)
(embed)
Je kan ook een "musical" op zetten

0
geplaatst: 5 december 2016, 17:21 uur
west schreef:
Ik vind dit toch wel een hele opvallende hier op Musicmeter:
Sesamstraat - Kerstfeest met Bert & Ernie (1984)
Let op de score en aantal waarderingen...
Ik vind dit toch wel een hele opvallende hier op Musicmeter:
Sesamstraat - Kerstfeest met Bert & Ernie (1984)
Let op de score en aantal waarderingen...
Ik kijk al uit naar jouw recensie van vijf regels!

0
geplaatst: 5 december 2016, 19:10 uur
Nou, het is me toch wat. De ene heeft een eigen mancave, de ander slechts een kleine slaapkamer met vriendin en de laatste doet totaal niets in mediterraan gebied.
Etta ziet daar wel wat in.
Etta ziet daar wel wat in.
0
geplaatst: 5 december 2016, 19:28 uur
Ik heb een mancave en een slaapkamer met soms mijn vrouw erin. Daar luister ik geen muziek.
0
geplaatst: 5 december 2016, 19:47 uur
Oké, vast dom: ik snap de vijf regels niet. Bert en Ernie verdienen meer!
0
geplaatst: 5 december 2016, 19:59 uur
Was er geen regel dat je een recensie van minstens vijf regels moet schrijven als je een album noemt?
0
geplaatst: 5 december 2016, 21:33 uur
Ah! Oké. In dat geval, het eerste album wat ik noemde voor 1984 is één van de allerbeste metalplaten ooit. Het is thrash, net als bijvoorbeeld Metallica:
Metal Church - Metal Church (1984)
Recensie:
Dit neigt voor mij langzamerhand naar de beste metal plaat ooit. Wat een knalhard rockende super strakke gillende metalen sh*t is dit zeg! Ik kan het blijven draaien. De gillende zanger, die strakke gitaren en drums: wat een album!
En alleen maar hele goede tot fantastische songs, die echt goed in elkaar zitten. De eerste vijf nummers zijn geweldig tot geniaal. Van de rest van side B is In the Blood erg goed, (My Favorite) Nightmare is super, Battalions is geweldig en zelfs de Deep Purple cover vind ik lekker klinken. Dit album komt uit 1984, maar is volkomen tijdloos.
Dus helaas geen recensie meer mogelijk van Bert & Ernie.
Metal Church - Metal Church (1984)
Recensie:
Dit neigt voor mij langzamerhand naar de beste metal plaat ooit. Wat een knalhard rockende super strakke gillende metalen sh*t is dit zeg! Ik kan het blijven draaien. De gillende zanger, die strakke gitaren en drums: wat een album!
En alleen maar hele goede tot fantastische songs, die echt goed in elkaar zitten. De eerste vijf nummers zijn geweldig tot geniaal. Van de rest van side B is In the Blood erg goed, (My Favorite) Nightmare is super, Battalions is geweldig en zelfs de Deep Purple cover vind ik lekker klinken. Dit album komt uit 1984, maar is volkomen tijdloos.
Dus helaas geen recensie meer mogelijk van Bert & Ernie.

0
geplaatst: 5 december 2016, 21:36 uur
Superbitch schreef:
Was er geen regel dat je een recensie van minstens vijf regels moet schrijven als je een album noemt?
(quote)
Ik zag net dat je die Italiaanse zanger die ik vanochtend noemde had gedraaid. Je moet alleen het album uit 1984 hebben, is echt prachtig!
0
geplaatst: 5 december 2016, 22:13 uur
west schreef:
Ik zag net dat je die Italiaanse zanger die ik vanochtend noemde had gedraaid. Je moet alleen het album uit 1984 hebben, is echt prachtig!
(quote)
Mijn lijst is sinds vanochtend binnen bij Zaaf. Meer informatie kan ik daar niet over verstrekken.
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:54 uur
Zoals Annie en Dave al meldde Sex crime, Nine-teen eighty four...
Maar goed die heb ik niet in de lijst, wat dan wel? Nou 20 zeer zeer sterke platen, fantastisch jaar dat 1984. Ik had nog een doosje 4* platen over die niet in mijn lijstje paste. In deTop 10 staat naast een 5* ook gewoon acht 4,5* platen. Ik verdien eigenlijk wel zo maar een grote prijs (mensen zijn tenslotte net mensen als er iets te doen is met iemand) om deze moeilijke lijst samen te stellen.
Wat staat er dan allemaal in? Nou naast mijn te verwachten nummer 1 ook natuurlijk de boze jongeman, pulsestad, een oogje houden op een stevige wind en dat soort zaken. Maar goed, relax we blijven jong en het is tenslotte ook gewoon mijn leven.
Maar goed die heb ik niet in de lijst, wat dan wel? Nou 20 zeer zeer sterke platen, fantastisch jaar dat 1984. Ik had nog een doosje 4* platen over die niet in mijn lijstje paste. In deTop 10 staat naast een 5* ook gewoon acht 4,5* platen. Ik verdien eigenlijk wel zo maar een grote prijs (mensen zijn tenslotte net mensen als er iets te doen is met iemand) om deze moeilijke lijst samen te stellen.
Wat staat er dan allemaal in? Nou naast mijn te verwachten nummer 1 ook natuurlijk de boze jongeman, pulsestad, een oogje houden op een stevige wind en dat soort zaken. Maar goed, relax we blijven jong en het is tenslotte ook gewoon mijn leven.
0
zaaf
geplaatst: 6 december 2016, 12:15 uur
Nog 2,41 dagen… lijstjes over 1984 binnen van:
Arno, bennerd, Brunniepoo, dazzler, deric raven, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Poeha, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, vigil
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, Dwejkk_, Film Pegasus, herman, HugovdBos, J.J. Wever, Joezer49263, johan de witt, Koenr, luigifort, Lura, shinybeast, teus, west, wibro e.v.a.
Arno, bennerd, Brunniepoo, dazzler, deric raven, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Poeha, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, vigil
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, Dwejkk_, Film Pegasus, herman, HugovdBos, J.J. Wever, Joezer49263, johan de witt, Koenr, luigifort, Lura, shinybeast, teus, west, wibro e.v.a.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 december 2016, 21:59 uur
Working with Fire and Steel kwam vorig jaar al ter sprake en de oorsprong van beide zijn in mijn 1984-lijst terug te vinden. En of zo'n omgekeerde chronologie nou een echte ontdekking is, kunst of slechts een illusie, een daadwerkelijke reis of een van stilstand, lijf en ziel zullen het uiteindelijk weten; onder druk wordt elke gratie immers vloeibaar. En of je nu danst als een metroman, bij de eerste steek gelijk in katzwijm valt of pas de bliksem een voldoende vitaal teken vindt, uiteindelijk is die grote opbrengst er ook voor jou. Overschat evenwel niet de controle die je over je eigen leven hebt, uiteindelijk ben je in deze draaikolk ook maar een slaaf van de macht van de dood. Opgeneukt, gehinderlaagd en ingeritst? Het zij zo. (17 albums)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.