MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Pete "Overend" Watts, bassist van Mott the Hoople.

Heftig van Liebezeit, hij zou in april nog optreden met oud-Can-leden. Redelijk unieke gebeurtenis. Maar ja, op deze leeftijd kan een longontsteking fataal zijn, zelfs al lijk je verder redelijk fit.

Voor mij zonder twijfel een van de beste drummers ooit. Mooie verhalen gaan er ook rond over hoe hij 'voodoo ritmes' geleerd zou hebben van een Cubaanse percussionist.

Helaas heb ik hem nooit live kunnen zien, dus we doen het nog maar even met oude beelden uit Soest, ergens in 1970...

Can - Oh Yeah - YouTube

Pffft 2017 gaat verder waar 2016 was gebleven met het verscheiden van muzikale legendes. Eerst William Onyeabor, nu Jaki Liebezeit

Reposer en Paix - Gorden Kaye - René Artois 'ALLO ALLO'

Rene D.M.C. (Devastating Macho Charisma) - Rene & Yvette (Gorden Kaye and Vicki Michelle)

You stupid Woman

herman schreef:

Helaas heb ik hem nooit live kunnen zien, dus we doen het nog maar even met oude beelden uit Soest, ergens in 1970...

Can - Oh Yeah - YouTube
Het Duitse Soest welteverstaan.

Ah nooit geweten dat er ook een Duits Soest was. Altijd gedacht dat Can in het NLse Soest had opgetreden.

Jaki Liebezeit?? Beste drummer ooit en ook nog eens bij de beste band ooit als je het mij vraagt!
Dit is een flinke schok. Eerlijk gezegd heb ik niks recents van hem gevolgd qua muziek, moet ook maar eens gaan gebeuren.

Assurancetourix
Beste drummer, beste band dat zijn nog eens boude uit spraken.

Nieuws van gisteren dat ik niet gepost heb omdat ik dacht dat er geen muzikale link was, maar ik was deze even vergeten:

RIP Gordon Kaye / Rene Artois

Ja Gordon Kaye.. Held...

RIP

Oooohh Runnee. 'Old me in your strong arms till I cannot breathe. Zeg ik nog geregeld tegen een kennis (stevige dame) met dezelfde voornaam.

'Allo 'Allo RIP Gorden Kaye!

Vandaag op 41 jarige leeftijd overleden wegens hartfalen Tom Edwards.

Sessie gitarist, werkte oa met Edwyn Collins en The Corrs. Hij was op dit moment op tour met Adam Ant.

RIP

R.I.P. Butch Trucks.

R.I.P. Butch Trucks.

buizen
R.I.P. Butch Trucks. Allman Brothers Band. Heeft hij zelfmoord gepleegd?

R.I.P. John Hurt

Eeuwig zonde van zo'n geweldige acteur = (

RIP John Hurt (stem)acteur, blijkbaar al 3 dagen geleden.

Voor mij vooral bekend van dit album Angela Morley - Watership Down (1978) (plus de film met die prachtige hit van Art Garfunkel - Bright Eyes)

Hij leende ook zijn stem voor dit nummer van The Art of Noise.

Geweldige acteur

Zanger van een van mijn favoriete nummers aller tijden (In The Night).

Kanker lees ik. Triest

Als je de Discogs pagina van Rembert De Smet zo bekijkt dan blijkt hij ook behoorlijk actie te zijn geweest in de New Beat scene. Daar zitten wel een paar nummers bij die ik me kan herinneren.... vaag.

Mooie New Beat verzamelaar met veel werk waar hij bij betrokken was.

DjFrankie (moderator)
vigil schreef:
Vandaag op 41 jarige leeftijd overleden wegens hartfalen Tom Edwards.

Sessie gitarist, werkte oa met Edwyn Collins en The Corrs. Hij was op dit moment op tour met Adam Ant.

RIP

En Fields of the Nephilim

R.I.P. Rembert De Smet van 2 Belgen. 63 is veel te vroeg.

DjFrankie schreef:
(quote)

En Fields of the Nephilim

Fields of the Nephilim had vorig jaar nog een nieuwe single uitgebracht en was volgens mij bezig met een nieuw album al is die informatie al een half jaar oud of zo.

R.I.P. Rembert de Smet

Bedankt voor het fantastische album Sweet and Sour (1986)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:01 uur

geplaatst: vandaag om 00:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.