Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2017, 14:44 uur
Meliisa Bell voormalig zangeres van Soul II Soul is overleden.
Zangeres Melissa Bell van Soul II Soul overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Zangeres Melissa Bell van Soul II Soul overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 30 augustus 2017, 23:44 uur
Ik ken alleen de vroege singles, maar dat was toch niet met deze zangeres?
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 07:59 uur
O, dat wist ik niet. Desalniettemin vind ik het nog steeds triest.
0
geplaatst: 1 september 2017, 20:34 uur
Vandaag overleed Geert Henderickx, eminent popschrijver voor o.a. Heaven en Oor. Ik zal zijn mooie artikelen erg missen.
R.I.P. Geert
Heaven verliest regisseur Geert Henderickx | Heaven - popmagazineheaven.nl
R.I.P. Geert
Heaven verliest regisseur Geert Henderickx | Heaven - popmagazineheaven.nl
0
geplaatst: 1 september 2017, 20:40 uur
Ah, net droeg Bewilder een nummer aan hem op. Dit verklaart...
0
geplaatst: 1 september 2017, 23:22 uur
Geert Henderickx. Zijn recensies en artikelen lees ik al vanaf het moment dat ik als puber begon met het lezen van OOR bij de plaatselijke bieb op de vrije woensdagmiddag. Een tijd dat de OOR nog toonaangevend was. Zijn muzieksmaak (en die van collega Bert vd Kamp) hebben voor een groot deel mijn muzieksmaak bepaald en richting gegeven in die jaren. Veel van zijn interviews en columns zijn hier te lezen: http://www.popstukken.nl/
R.I.P. Geert
R.I.P. Geert
0
geplaatst: 2 september 2017, 02:05 uur
R.I.P. Geert Henderickx. Las vroeger altijd Oor en kon zijn bijdrage altijd zeer waarderen.
0
catchup
geplaatst: 2 september 2017, 11:19 uur
Bekende naam van lang geleden, mooi geschreven afscheid. Bedankt Geert.
0
geplaatst: 2 september 2017, 13:06 uur
In de jaren dat ik Oor las, vond ik Geert Henderickx altijd wel een van de interessantere schrijvers en recensenten. Niet alleen zat er redelijk wat overlap in zijn muzikale smaak en de mijne, ik vond 'm ook altijd mooi schrijven: goed formulerend, en met heldere en goedlopende zinnen. Daardoor las zijn werk altijd prettig weg, terwijl het inhoudelijk doorgaans ook goed onderbouwd was. Ik lees in die In Memoriam op Heaven dat hij daar altijd veel tijd aan spendeerde. Nou, dat kon ik er inderdaad wel aan aflezen.
R.I.P. Geert Henderickx
R.I.P. Geert Henderickx
0
geplaatst: 3 september 2017, 14:05 uur
Las net dat Walter Becker van Steely Dan is overleden, al kan ik nog geen bevestiging vinden...hoe dan ook, als het klopt, R.I.P.
0
geplaatst: 3 september 2017, 14:37 uur
Hoewel ik niet echt Steely Dan liefhebber ben ,toch hier en daar heel mooie songs
Mijn favoriet komt van Royal Scam..... Haitian Divorce
R.I.P Walter Becker
Mijn favoriet komt van Royal Scam..... Haitian Divorce
R.I.P Walter Becker
0
geplaatst: 3 september 2017, 15:06 uur
Ik heb een hekel aan bijna alle jazz, maar Steely Dan heb ik altijd een zwak voor gehad 
R.I.P. Walter Becker

R.I.P. Walter Becker
0
geplaatst: 3 september 2017, 15:17 uur
Ik las ook dat het een hoax was, blijkbaar niet... RIP Walter Becker
0
geplaatst: 3 september 2017, 15:59 uur
Dacht eerst ook dat het een hoax was, maar zijn eigen website bevestigt het, en Wikipedia heeft het ook al aangepast. Nog geen nieuws op de Dan-site of het twitter-account van Donald Fagen, maar ik ga er momenteel van uit dat het waar is.
official walter becker | Feb 20 1950 - Sept 03 2017 - walterbecker.com
Auw, dit komt hard binnen. Steely Dan is toch wel een van mijn all-time favoriete bands. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik zijn kompaan Donald Fagen altijd heb beschouwd als de drijvende kracht achter de band, maar zonder de inbreng van Becker, met name zijn gitaarwerk, zou de Dan toch niet hetzelfde zijn geweest.
R.I.P. Walter Becker
official walter becker | Feb 20 1950 - Sept 03 2017 - walterbecker.com
Auw, dit komt hard binnen. Steely Dan is toch wel een van mijn all-time favoriete bands. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik zijn kompaan Donald Fagen altijd heb beschouwd als de drijvende kracht achter de band, maar zonder de inbreng van Becker, met name zijn gitaarwerk, zou de Dan toch niet hetzelfde zijn geweest.
R.I.P. Walter Becker
0
geplaatst: 3 september 2017, 16:32 uur
Steely Dan is ook één van mijn favorieten. Al heeft hun post 80's werk me nooit weten te bekoren.
Grootmeesters. RIP Walter.
Grootmeesters. RIP Walter.
0
geplaatst: 3 september 2017, 17:25 uur
Tjonge, een artiest die mij door decennia heen heeft weten te boeien. R.I.P.
0
geplaatst: 3 september 2017, 17:45 uur
Ai,
Steely Dan, absoluut 1 van mijn favoriete 70's bands.
R.I.P Walter Becker.
Steely Dan, absoluut 1 van mijn favoriete 70's bands.R.I.P Walter Becker.
0
geplaatst: 3 september 2017, 17:56 uur
Alweer een held overleden. Diep triest.
R.I.P. Walter Becker
R.I.P. Walter Becker
0
geplaatst: 3 september 2017, 18:22 uur
Inmiddels een reactie van Donald Fagen:
Read Donald Fagen's Tribute to Steely Dan's Walter Becker - Rolling Stone - rollingstone.com
Read Donald Fagen's Tribute to Steely Dan's Walter Becker - Rolling Stone - rollingstone.com
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.