MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

R.I.P. Melissa Bell.

Triest! Fijne singles gemaakt.

Ik ken alleen de vroege singles, maar dat was toch niet met deze zangeres?

Nee, dat was met Caron Wheeler.

O, dat wist ik niet. Desalniettemin vind ik het nog steeds triest.

Vandaag overleed Geert Henderickx, eminent popschrijver voor o.a. Heaven en Oor. Ik zal zijn mooie artikelen erg missen.

R.I.P. Geert

Heaven verliest regisseur Geert Henderickx | Heaven - popmagazineheaven.nl

Ah, net droeg Bewilder een nummer aan hem op. Dit verklaart...

Geert Henderickx. Zijn recensies en artikelen lees ik al vanaf het moment dat ik als puber begon met het lezen van OOR bij de plaatselijke bieb op de vrije woensdagmiddag. Een tijd dat de OOR nog toonaangevend was. Zijn muzieksmaak (en die van collega Bert vd Kamp) hebben voor een groot deel mijn muzieksmaak bepaald en richting gegeven in die jaren. Veel van zijn interviews en columns zijn hier te lezen: http://www.popstukken.nl/
R.I.P. Geert

R.I.P. Geert Henderickx. Las vroeger altijd Oor en kon zijn bijdrage altijd zeer waarderen.

catchup
Bekende naam van lang geleden, mooi geschreven afscheid. Bedankt Geert.

In de jaren dat ik Oor las, vond ik Geert Henderickx altijd wel een van de interessantere schrijvers en recensenten. Niet alleen zat er redelijk wat overlap in zijn muzikale smaak en de mijne, ik vond 'm ook altijd mooi schrijven: goed formulerend, en met heldere en goedlopende zinnen. Daardoor las zijn werk altijd prettig weg, terwijl het inhoudelijk doorgaans ook goed onderbouwd was. Ik lees in die In Memoriam op Heaven dat hij daar altijd veel tijd aan spendeerde. Nou, dat kon ik er inderdaad wel aan aflezen.

R.I.P. Geert Henderickx

Las net dat Walter Becker van Steely Dan is overleden, al kan ik nog geen bevestiging vinden...hoe dan ook, als het klopt, R.I.P.

zaaf
Is een hoax

CHIEP (crew)
Ik denk het niet: http://www.walterbecker.com

Hoewel ik niet echt Steely Dan liefhebber ben ,toch hier en daar heel mooie songs
Mijn favoriet komt van Royal Scam..... Haitian Divorce

R.I.P Walter Becker

Ik heb een hekel aan bijna alle jazz, maar Steely Dan heb ik altijd een zwak voor gehad

R.I.P. Walter Becker

R.I.P. Walter Becker.
Mooie herinneringen aan Steely Dan.

Ik las ook dat het een hoax was, blijkbaar niet... RIP Walter Becker

Dacht eerst ook dat het een hoax was, maar zijn eigen website bevestigt het, en Wikipedia heeft het ook al aangepast. Nog geen nieuws op de Dan-site of het twitter-account van Donald Fagen, maar ik ga er momenteel van uit dat het waar is.

official walter becker | Feb 20 1950 - Sept 03 2017 - walterbecker.com

Auw, dit komt hard binnen. Steely Dan is toch wel een van mijn all-time favoriete bands. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik zijn kompaan Donald Fagen altijd heb beschouwd als de drijvende kracht achter de band, maar zonder de inbreng van Becker, met name zijn gitaarwerk, zou de Dan toch niet hetzelfde zijn geweest.

R.I.P. Walter Becker

Steely Dan is ook één van mijn favorieten. Al heeft hun post 80's werk me nooit weten te bekoren.

Grootmeesters. RIP Walter.

R.I.P. Walter Becker

R.I.P. Walter Becker

RIP Walter Becker

R.I.P. Walter Becker.

Tjonge, een artiest die mij door decennia heen heeft weten te boeien. R.I.P.

R.I.P. Walter Becker

Ai, Steely Dan, absoluut 1 van mijn favoriete 70's bands.

R.I.P Walter Becker.

Alweer een held overleden. Diep triest.
R.I.P. Walter Becker

RIP Becker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.