Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:08 uur
Gisteren toevallig de Aja-aflevering van Classic Albums gezien. Beetje een saaie gast en ditto muzikant, maar wel een echt vakman en een bijzonder goede componist. Songs van Steely Dan zitten ondanks al die verschillende bezettingen en studiomuzikanten zeer strak in elkaar.
RIP Walter Becker
RIP Walter Becker
0
geplaatst: 3 september 2017, 19:12 uur
Genoten van de zeven albums van Steely Dan van tussen 1972 en 1980, mede vanwege Beckers composities, zijn bas en zijn gitaarsolo op Josie. R.I.P. Walter Becker.
1
geplaatst: 3 september 2017, 23:18 uur
Niet alleen een goede gitarist en componist, maar ook prima producer (bv China Crisis).
0
geplaatst: 4 september 2017, 23:39 uur
Ook synthipop fanaten uit de jaren '80 horen Walter Becker te eren.
0
geplaatst: 6 september 2017, 01:45 uur
G*dver....
RIP Holger Czukay
RA News: Krautrock legend Holger Czukay dies age 79 - residentadvisor.net
RIP Holger Czukay

RA News: Krautrock legend Holger Czukay dies age 79 - residentadvisor.net
0
zaaf
geplaatst: 6 september 2017, 07:33 uur
Oooh! RIP Holger Czukay http://i.imgur.com/heJK3cd.gif
1
Misterfool
geplaatst: 6 september 2017, 07:51 uur
R.I.P Holger Czukay. 
Ook solo heeft hij enkele zeer intrigerende werkjes gemaakt:

Ook solo heeft hij enkele zeer intrigerende werkjes gemaakt:
1
geplaatst: 6 september 2017, 09:48 uur
Na eerder Karoli en begin dit jaar ook al Liebezeit gaat het ineens hard met Can.
Natuurlijk zijn het niet meer de jongsten (Czukay was al een dertiger in de hoogtijdagen van Can), maar toch baal ik hiervan. 2008 was voor mij persoonlijk een rampjaar, maar ook het jaar waarin Can veruit de grootste muzikale ontdekking en ook een muzikale steun was. Heb veel gehad aan bv. elke dag Future Days draaien.
Verder natuurlijk ook een fantastische muzikant, niet alleen met Can maar ook solo.
R.I.P.

0
geplaatst: 6 september 2017, 12:28 uur
Lees het net. Gestorven in het harnas, achter de knoppen van z'n studio, wat ook z'n huis was.
0
geplaatst: 6 september 2017, 13:06 uur
RIP Holger Czukay... net als Jaki Liebezeit nooit live kunnen zien helaas.
0
geplaatst: 6 september 2017, 17:33 uur
0
ohmusica
geplaatst: 7 september 2017, 11:48 uur
Holger Czukay was voor mij vooral een interessante gast met een heel andere achtergrond en kijk en filosofie op muziek. Begin jaren 80 viel dat nog echt op en herinner mij een interview op de radio afgenomen in zijn huisstudio tussen zijn tapes waarmee hij in de weer was - alsof het van een andere planeet tot mij kwam. RIP
0
geplaatst: 7 september 2017, 13:25 uur
Holger Czukay. R.I.P.
Ik ken hem eigenlijk alleen van naam en ooit wel eens een paar CAN nummers beluisterd zo'n 30 jaar geleden. Vandaag er eens een paar nummers bij gepakt en inderdaad had hij een fijn breed oeuvre met Ambient, Dub, Wereld Muziek, Avant-garde... Zou zeggen dat hij als de voorloper van David Byrne klinkt en ook van Tuxedomoon. Maar zij zijn ook tijdgenoten... dus wie wanneer wie beïnvloede...?
Ik ken hem eigenlijk alleen van naam en ooit wel eens een paar CAN nummers beluisterd zo'n 30 jaar geleden. Vandaag er eens een paar nummers bij gepakt en inderdaad had hij een fijn breed oeuvre met Ambient, Dub, Wereld Muziek, Avant-garde... Zou zeggen dat hij als de voorloper van David Byrne klinkt en ook van Tuxedomoon. Maar zij zijn ook tijdgenoten... dus wie wanneer wie beïnvloede...?
0
geplaatst: 7 september 2017, 13:45 uur
Eno/Byrne's My Life In The Bush of Ghosts wordt vaak aangehaald als eerste album waarin samples/field recordings e.d. werden gebruikt, maar Czukay was een paar jaar eerder. Weet niet of je dat bedoelt als voorloper? Er zullen er ook vast wel nog eerder zijn geweest.
0
geplaatst: 8 september 2017, 23:21 uur
Vorige week overleed filmmaker Murray Lerner op 90-jarige leeftijd. Hij maakte onder andere Festival (1967), een documentaire over het Newport Folk Festival, en verschillende andere mooie muziekfilms en -registraties.
0
geplaatst: 9 september 2017, 08:21 uur
Countryzanger Don Williams, "The Gentle Giant" (1939-2017), is overleden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.