MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
I believe in you was zijn (ook Nederlandse) hit, maar ik ken 'm vooral van onderstaand nummer. Dat ik dan vooral in de versie van Eric Clapton weet te waarderen.

Don Williams - Tulsa Time 1982 - YouTube

R.I.P. Don Williams

Een van de favorieten van mijn vader, en op een respectabele leeftijd.
RIP

Ik zie dat er op MuMe nauwelijks gestemd is op platen van Don Williams (ook door mij niet) en dat de waarderingen ook niet bijster hoog zijn. Je kunt wel bij iedere bekende dode RIP zetten, maar waarom zou je als je niets met de persoon in kwestie hebt?

Hmm, ik weet niet of die opmerking aan mij gericht is, maar spinout verwoordt precies mijn uitgangspunt voor de R.I.P.-rubriek: ik moet 'iets' hebben met de muziek van de overledene, hoe marginaal ook. Ik weet dat iemand als Holger Czukay op dit forum hogelijk gerespecteerd wordt (en in de 'echte' wereld ook trouwens), maar ik heb me nooit verdiept in de muziek van Can, dus dan zal ik er niet op inhaken.

Ook van Don Williams heb ik geen platen en ken ik weinig muziek, maar ik weet dan toevallig dat hij die ene klassieker geschreven heeft die ik hoog heb zitten omdat het een van de betere nummers van Eric Clapton is. Precies en alleen om die reden dus, en dat zet ik er dan ook bij. Volgens mij geeft nlkink een enigszins vergelijkbare reden voor zijn R.I.P.-verklaring: bij hem thuis werd die muziek vroeger veel gedraaid. Dan hoeft het geen persoonlijke favoriet te zijn, maar kan het overlijden van de man je toch iets doen.

spinout schreef:
Ik zie dat er op MuMe nauwelijks gestemd is op platen van Don Williams (ook door mij niet) en dat de waarderingen ook niet bijster hoog zijn.
Musicmeter en Country, het blijft een moeilijke combinatie. Hoewel ik wel liefhebber ben heb ik weinig met - en ken ik weinig werk van - Don Williams.

Oké gaucho, je hebt een punt. Maar toch heb ik vaak het gevoel, dat er maar klakkeloos RIP gemeld wordt. Misschien een verkeerd gevoel.

R.I.P Riem de Wolff.
Samen met broer Ruud (overleden in 2000) The Blue Diamonds.

Had niet veel met the Blue Diamonds, maar Riem was een dorpsgenoot die ik regelmatig nog zag in t dorp. Toch een man die een wereldhit heeft gehad en dus toch iets speciaals.
Heel erg vriendelijk vond ik m ook niet (sprak m ooit als jong ventje van 16 heel respectvol aan, maar hij reageerde nogal lullig) maar dat was wellicht een moment opname.
Feit is dat er een stukje muziek geschiedenis uit Nederland is verdwenen vandaag. Rip

Bericht van een vriend: "Steve Howe's zoon Virgil is vandaag overleden. Was 42 jaar. Ze hadden net een duo album opgenomen, release in november. Hij was zelf drummer in de band Little Barrie. Yes tour meteen gecanceld. "

R.I.P Virgil Howe

Misterfool
Heftig,
R.I.P Virgil Howe.

De naam Steve Howe moest ik even googlen, maar Little Barrie ken ik wel. Tof Brits bandje was dat.

Triest verhaal. 42. Dan ben je eigenlijk pas op de helft ofzo.

R.I.P Riem de Wolff

Ramona is / was toch een hit uit de oude doos..

Ramona, puur jeugdsentiment. Ik was toen 11 jaar. En dit was een van de eerste singles die ik destijds kocht van The Blue Diamonds en dan heb ik het niet over Ramona.

Tsjonge, waar blijft de tijd.

R.I.P. Riem

lennon schreef:
Heel erg vriendelijk vond ik m ook niet (sprak m ooit als jong ventje van 16 heel respectvol aan, maar hij reageerde nogal lullig) maar dat was wellicht een moment opname.

Of misschien was hij wel gewoon een lul. Kan ook nog.

Bill Evans schreef:
(quote)

Of misschien was hij wel gewoon een lul. Kan ook nog.

Dat kan. Maar over het algemeen is mijn beeld van indos dat ze toch heel warme en sympathieke mensen zijn. Helaas maakte hij dat niet waar. Beetje arrogant kwam hij over. Ook dochterlief die een klas hoger zat was wat verwaand. Dus misschien een familie trekje

Tsja, wie zal het zeggen waarom mensen op een bepaalde manier reageren? Blijft lastig als je de persoon en zijn of haar geschiedenis verder niet kent. Maar goed, dan nog vind ik dat je gewoon met respect met anderen kunt omgaan.

Virgil Howe (42) is plotseling overleden.
Zoon van zijn beroemde vader Steve (Yes).

Virgil speelde zelf bij Little Barrie (zie elders op mume).
Naast de uitgebrachte albums, een band die vooral bekend is van de titelsong van de Netflix serie Better call Saul

Grant Hart van Hüsker Dü is niet meer.
56 jaar slechts, de strijd verloren tegen kanker, goh, hoe verassend R.I.P

musician schreef:
Virgil Howe (42) is plotseling overleden.
Zoon van zijn beroemde vader Steve (Yes).

Virgil speelde zelf bij Little Barrie (zie elders op mume).
Naast de uitgebrachte albums, een band die vooral bekend is van de titelsong van de Netflix serie Better call Saul

Dit wist ik niet, terwijl ik de serie nu aan het kijken ben. Daar hoor je steeds alleen de eerste 10 seconden.

Grant Hart, drummer/zanger/componist van één van mijn favoriete bands, Hüsker Dü. De laatste jaren volgde ik hem niet meer, maar om zijn prachtige nummers uit de jaren 80 zal ik hem eeuwig dankbaar zijn -- sterker nog, mijn gebruikersnaam is een variant op de titel van één van zijn fantastische songs. R.I.P. Grant Hart.

Inderdaad toch wel een van de grootste alternatieve namen van de jaren 80. Net als Bob Mould ook buiten Hüsker Dü zeer leuke dingen gedaan. Maar vooral blijven herinneren door Hüsker Dü. Ultieme toonzetters in de 80's, met Zen Arcade als buitengewoon hoogtepunt. Briljante band.

RIP Grant Hart

- Had eigenlijk altijd een vage hoop dat Hüsker Dü ooit nog eens een eenmalige reünie zouden doen op Primavera Sound. Helaas wishful thinking.

dix
Ataloona schreef:

- Had eigenlijk altijd een vage hoop dat Hüsker Dü ooit nog eens een eenmalige reünie zouden doen.

Dat is precies wat ik ook dacht toen ik de R.I.P. van Grant Hart zag.

Verdomme... Dat hakt er wel even in

R.I.P. Grant Hart

R.I.P. Grant Hart 'Sorry somehow' .

R.I.P. Grant Hart

Pff, schrikken, zeg! Pink turns to black
Solo ook mooie dingen gemaakt.
2541

RIP Grant Hart

Harry Dean Stanton (91) is overleden.

Met een zingende Harry.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:19 uur

geplaatst: vandaag om 17:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.