Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2020, 18:55 uur
Onverwacht zag ik dan wel weer een behoorlijk groot bericht op de AD app. Dat verraste mij positief. Het nieuws op zich is natuurlijk gewoon negatief.
The Cardiacs een band nog op een lijstje staat van nog eens goed in te duiken artiesten.
RIP Tim Smith
The Cardiacs een band nog op een lijstje staat van nog eens goed in te duiken artiesten.
RIP Tim Smith
0
geplaatst: 23 juli 2020, 18:33 uur
0
geplaatst: 25 juli 2020, 18:03 uur
1
geplaatst: 25 juli 2020, 18:20 uur
RIP Peter Green
Fijn dat het AD een filmpje van Fleetwood Mac op Pinkpop 2019 bij het bericht zet
Fijn dat het AD een filmpje van Fleetwood Mac op Pinkpop 2019 bij het bericht zet

1
geplaatst: 25 juli 2020, 18:21 uur

Ben van nature niet zo'n blues-man, maar de 60's Fleetwood Mac vind ik erg mooi. Vooral door de stem en het gitaarwerk van Peter.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 juli 2020, 19:32 uur
Oh Well, dat was ook een grote meneer.
R.I.P. Peter Green
R.I.P. Peter Green
3
geplaatst: 25 juli 2020, 21:15 uur
R.I.P. Peter.
Mede door o.a. hem, heeft de blues eind jaren 60 een enorme impuls gehad.
Hij heeft geweldige songs geschreven, memorabel tot het eind der tijden. Oh well, Green Manalishi, Man of the world, Albatross, Black magic woman.
Om er slechts een paar te noemen. Grandioos gitarist.
Maar "zijn tijd" in de muziek was veel te kort, door zijn eigen verslaving. Drie tropen jaren 1967-1970, daarna is het eigenlijk nooit meer wat geworden. Vergeten wordt hij in ieder geval nooit.
Mede door o.a. hem, heeft de blues eind jaren 60 een enorme impuls gehad.
Hij heeft geweldige songs geschreven, memorabel tot het eind der tijden. Oh well, Green Manalishi, Man of the world, Albatross, Black magic woman.
Maar "zijn tijd" in de muziek was veel te kort, door zijn eigen verslaving. Drie tropen jaren 1967-1970, daarna is het eigenlijk nooit meer wat geworden. Vergeten wordt hij in ieder geval nooit.
6
geplaatst: 25 juli 2020, 21:25 uur
0
geplaatst: 25 juli 2020, 21:30 uur
R.I.P. Peter Green, groot gitarist, geweldig componist, en met een prachtige soulfulle stem begiftigd. Zie het rijtje nummers dat musician hierboven opsomt, en dat waren dan alleen nog maar de bekendste. Jammer dat hij zijn enorme talent niet nog wat meer jaren heeft kunnen uitdiepen.
0
geplaatst: 25 juli 2020, 23:06 uur
vigil schreef:
RIP Peter Green
RIP Peter Green
Daar snapte ik niks van....
0
geplaatst: 26 juli 2020, 00:37 uur
Terecht geëerd om zijn werk met Fleetwood Mac, maar evenzeer verdient hij credits omwille van Peter Green - The End of the Game (1970). Misschien wel zijn beste werk. Heerlijke psychedelische jamplaat.
Rust in vrede, mr. Green Manalishi.
Rust in vrede, mr. Green Manalishi.
1
geplaatst: 26 juli 2020, 08:43 uur
musician schreef:
Need your love so bad hoort natuurlijk ook in dit rijtje thuis. Niet door hemzelf geschreven (maar door Little Willie John, of eigenlijk diens broer Mertis John jr.), maar zowel zijn zang als gitaarspel gaan door merg en been.
Grondlegger van een unieke formatie. Zijn gitaarspel had een prachtige toon. De beste nummers uit 'zijn' periode zijn tijdloos.
R.I.P. Peter Green.
0
geplaatst: 26 juli 2020, 11:12 uur
Een begenadigd gitarist, zanger en songwriter is overleden. Voordat hij Fleetwood Mac oprichtte speelde hij ook al bij John Mayall & the Bluesbrakers. Maar ook na zijn mentale crisis, waarbij hij ook behandeld is voor schizofrenie, heeft hij nog heel wat mooie muziek gemaakt. Ik kan deze geweldige boxset aanraden:
Peter Green - The Anthology (2008)
R.I.P. Peter Green
Peter Green - The Anthology (2008)
R.I.P. Peter Green
0
geplaatst: 26 juli 2020, 11:16 uur
Hier mooie reacties van andere muzikanten, waaronder Mick Fleetwood:
Collega's reageren op overlijden Fleetwood Mac-medeoprichter Peter Green | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Collega's reageren op overlijden Fleetwood Mac-medeoprichter Peter Green | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 26 juli 2020, 15:32 uur
B.B. King noemde Green in de jaren 60 zijn enigste rivaal. Gary Moore kreeg de Les Paul van Green en speelde er een Peter Green tribute plaat vol mee. Ik luister nu naar het album In The Skies en geniet van de toon van Peter Greens (al speelt Snowy White ook lead guitar) gitaar en zang.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 26 juli 2020, 15:47 uur
R.I.P. Peter Green.
Ook voor mij was Peter één van de beste, zo niet de beste blues gitarist die er was. Hoewel ik ook de Buckingham/Nicks incarnatie van Fleetwood Mac geweldig vind, zal ik de Peter Green periode van de band altijd de beste blijven vinden.
Ook voor mij was Peter één van de beste, zo niet de beste blues gitarist die er was. Hoewel ik ook de Buckingham/Nicks incarnatie van Fleetwood Mac geweldig vind, zal ik de Peter Green periode van de band altijd de beste blijven vinden.
0
geplaatst: 26 juli 2020, 19:44 uur
Een van mijn eerste helden. Mijn bewustzijn en interesse voor muziek startte in ‘69 en Albatross was direct een favoriet. Daarna ook de LP’s en andere singles. Altijd geweldig gevonden. Fleetwood Mac hield voor mij wel op toen Peter de band vaarwel zei. Zijn eerste soloplaat End of the Game heb ik nog wel gekocht, maar was niet echt meer mijn mijn cup of tea.
Maar Peter Green was geweldig! Ook zijn plaat met John Mayall trouwens.
R.IP. Peter Green
Maar Peter Green was geweldig! Ook zijn plaat met John Mayall trouwens.
R.IP. Peter Green
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.