MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Cynthia Lennon..

Cynthia Lennon overleden op 75-jarige leeftijd | Muziek | De Morgen - demorgen.be
Aan de vreselijke ziekte die kanker heet.

"The show", het tweede singeltje dat ik ooit kocht... R.I.P. Jacques Kloes, zanger van een apart bandje.

R.I.P. Jacques Kloes. A matter of Facts, The Show, Jumbo. Prachtige begin jaren '70 favorieten.

Freddy stond al klaar bij de poort om hem te ontvangen en zei tegen 'em: Who wants to live forever?

Jacques zei: The show must go on

Dizzy men: wereld kan niet zonder - R.I.P

Nu in de oefenruimte waar The Dizzy jarenlang hun set repeteerden. Ik speel met de broer van saxofonist Klaas Versteeg in een band. ( repetitie hok aan huis.) Al jaren in gebruik.
Best beladen vanavond.

Jacques had tot het laatst toe een gouden strot.

R.I.P Jacques Kloes.

R.I.P. Jacques Kloes.

R.I.P. Jacques Kloes

Tickatoo, The opera, The show, A matter of facts en nog vele andere. Ze hadden een leuke rij hits, de Dizzy Man's Band.
Ik heb zelf vooral een zwak voor een van hun laatste singles. Ik zat toen zelf als tiener in mijn hardrock-fase en vond deze versie beter dan het origineel van Sammy Hagar. Niet in de laatste plaats door de zanger:

Ik heb de single uiteraard op rood vinyl. Zal 'm vanavond weer eens draaien, ter nagedachtenis.

R.I.P. Jacques Kloes

De naam zal de meesten van jullie wel niks zeggen, want hij was geen zanger of muzikant. Maar de kans is groot dat velen van jullie een album (en waarschijnlijk wel meer) in huis hebben van mastering engineer Doug Sax. Vaak staat z'n naam bij de 'credits', de kleine lettertjes op de achterkant van de hoes, of de binnenhoes.

Een mastering engineer is iemand die de opnames voor een album geluidstechnische bewerkt en oppoetst voor een samenhangend totaalgeluid. Vaak ook toegespitst op het medium waar het op komt te staan. Zo is de mastering voor de LP anders dan voor een CD (al zijn er ook LP-masters die gewoon voor de CD zijn gebruikt, en tegenwoordig komt het omgekeerde ook regelmatig voor - maar eigenlijk hoort dat niet).

Kortom, iemand die zeer bepalend is voor hoe het geluid uiteindelijk op de geluidsdrager wordt gezet. Doug Sax heeft in zijn leven duizenden albums gemasterd, van veel bekende artiesten. Algemeen erkend als een van de beste mastering engineers ter wereld, een man met gouden oren.

R.I.P. Doug Sax

Voor een kleine greep uit de albums die hij sinds 1967 gemasterd heeft voor zijn studio The Mastering Lab: zie The Mastering Lab - CDs and Vinyl at Discogs

Voor degenen die niet weten wat een mastering engineer doet en waarom hij belangrijk is, geeft deze link aardig wat informatie, op een begrijpelijke en lezenswaardige manier. Tussen de regels door lees je ook waarom veel hedendaagse albums minder goed klinken dan die van vroeger (alles moet 'harder'). Maar dat is weer een andere discussie...

gaucho schreef:
R.I.P. John Renbourn
folkgitarist, bekend van o.a. Pentangle en zijn samenwerking met Bert Jansch. 70 jaar geworden.
Ai, dit lees ik nu pas. Zeer begaafde gitarist die naast Pentangle fraaie solo-albums heeft afgeleverd. Die samenwerking met Bert Jansch was spannend: het delicate spel van John in combinatie met het grommende geluid van Bert. R.I.P. John Renbourn.

Robert Burns, ex-drummer van Lynryd Skynryd overleden

Hij is 64 jaar geworden en kwam om het leven na een auto-ongeluk eerder vandaag in de staat Georgia
Burns was één van de 5 oprichters van deze band en drumde op bekend werk van L.S. zoals Sweet Home Alabama en Free Bird

Misterfool
sheep67 schreef:
Burns was één van de 5 oprichters van deze band en drumde op bekend werk van L.S. zoals Sweet Home Alabama en Free Bird

Sjezus, er heerst echt een vloek op deze band.

Klopt helaas.... De band heeft al 3 leden moeten missen na een vliegtuigongeluk in 1977, waaronder zanger Robin van Zant.

Duidelijk wie je bedoeld...... maar het is Ronnie van Zant.

RIP Percy Sledge. 73 jaar geworden. Ken hem zelf enkel van de klassieker When a Man Loves a Woman, maar was volgens mij toch wel een van de grote soul zangers.

Zeker was Percy Sledge dat. Jeugsentiment, pubers waren we en Percy zong dat nummer uiteraard voor mijn toenmalige crush. RIP

Rip Percy, een meer dan verdienstelijke soul zanger die terecht een plekje in de Rock and Roll Hall of Fame heeft gekregen.

Och... nog niet zo lang geleden een perfecte compilatie van hem gekocht... een man met een STEM met hoofdletters. R.I.P. Percy Sledge.

Percy Sledge, niet mijn persoonlijk favoriet als soul liefhebber, maar wel een grootheid natuurlijk. Hoewel: dit is het mooiste overzicht van zijn carriere en daar staan toch wel heel wat mooi nummers tussen. Ook minder zoet dan je van 'm gewend ben:

Percy Sledge - The Atlantic Recordings (2010)

R.I.P. Percy

R.I.P. Percy Sledge

echoes schreef:
RIP Percy Sledge. 73 jaar geworden. Ken hem zelf enkel van de klassieker When a Man Loves a Woman, maar was volgens mij toch wel een van de grote soul zangers.

Deze is toch ook wel heel bekend:
Percy Sledge - My Special Prayer - YouTube

En een persoonlijke favoriet:
Percy Sledge - Take time to know her - YouTube

RIP

Cured
Ik dacht dat die Percy een stuk ouder was.......desalniettemin.

De hemel is een mooie doorleefde stem rijker. Rust in vrede Percy Sledge.

Mooi gezegd, Gerards Dream.
R.I.P. Percy Sledge

Percy Sledge - meester van de hunkerende scholieren shuffle, wat toen ook wel 'slijpen' werd genoemd; Warm and Tender Love, When a Man ..., My Special Prayer, Take Time to Know Her allemaal prima songs for close encounters of a certain kind.

En de rector maar inspecteren of het niet te close was en niet te veel a certain kind - scheiding der lijven was dan zijn missie. Percy Sledge - heb je daar mee gepuberd, dan is Percy vast verbonden aan je eerste fysieke verkenningen der andere sekse, forever ... R.I.P .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:11 uur

geplaatst: vandaag om 15:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.