Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2025, 13:16 uur
Met een heruitgave van The Art Of Falling Apart in het vooruizicht en een bijhorend interview met Ball en Almond in de laatste editie van Classic Pop als orgelpunt. The Art Of Falling Apart: het blijft een sublieme metafoor. Voor het verhaal van een synth pop duo, voor het gothic randje in Balls sound en voor de edele kunst van het leven zelf.
2
geplaatst: 24 oktober 2025, 21:04 uur
Arjan Pronk overleden. 55 jaar slechts
Voormalig bassist van Prodigal Sons, 16Down en Bökkers. En natuurlijk zijn eigen bandje Pronk.
Voormalig bassist van Prodigal Sons, 16Down en Bökkers. En natuurlijk zijn eigen bandje Pronk.
2
geplaatst: 25 oktober 2025, 00:00 uur
R.i.p. Arjan Pronk. Een aantal goede liedjes geschreven voor Bökkers. Bracht samen met drummer Jeroen een flinke bak rock & roll binnen de band. Die rock & roll zette hij later weer voort met z'n eigen band Pronk. Helaas veel te vroeg overleden...
2
geplaatst: 26 oktober 2025, 02:25 uur
Von Helsing schreef:
R.i.P Marcie Free
R.i.P Marcie Free
Verdrietig nieuws dit. Ik refereerde op deze site toevallig twee weken geleden nog aan hem (want toen was het nog een hij), en in het bijzonder zijn geweldige soloplaat, bij het debuut van King Kobra. Al met al heeft hij aan enkele van de mooiste melodic rock-albums bijgedragen: naast zijn eigen soloplaat ook aan de eerstelingen van Unruly Child, Signal en dus ook King Kobra.
De man die transvrouw werd, in een tijd dat zoiets nauwelijks bespreekbaar was, en al helemaal niet in de van machismo vergeven wereld van de hardrock. Moet een ongelofelijk moeilijke beslissing geweest zijn, maar kennelijk wel een waar ze gelukkiger van werd.
R.I.P. Marcie Free
UNRULY CHILD/Ex-KING KOBRA Singer MARCIE FREE Dead At 71 - BLABBERMOUTH.NET
Marcie Free - Wikipedia - en.wikipedia.org
2
geplaatst: 27 oktober 2025, 06:06 uur
Redelijk (club) bizar dat een paar dagen na Klaus Doldinger ook Ingo Haus van (o.a.) U96 is overleden.
RIP ingo Haus
RIP ingo Haus
1
geplaatst: 27 oktober 2025, 12:18 uur
Das Boot is wel een klassieker, Love Religion en Club Bizarre zijn ook tof!
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2025, 13:25 uur
Love in Motion (blits videoclipje ook) en Love Sees No Colour (beide van toen ik begon met de top 40) ook.
R.I.P. Ingo Haus
R.I.P. Ingo Haus
0
geplaatst: 27 oktober 2025, 15:04 uur
Jack DeJohnette is dood
Gelukkig hebben we die Ongelofelijke bak herrie nog.
Maar natuurlijk vooral bekend van Bitches Brew.
Gelukkig hebben we die Ongelofelijke bak herrie nog.
Maar natuurlijk vooral bekend van Bitches Brew.
0
geplaatst: 27 oktober 2025, 18:05 uur
Dit topic is niet meer bij te houden. Lees nu bvb dat Dave Ball dood is. De namen waren in 2026 groter. Maar de hoeveelheid doden rijst nu de pan uit.
0
geplaatst: 27 oktober 2025, 20:21 uur
starbright boy schreef:
Dit topic is niet meer bij te houden.... De namen waren in 2026 groter. Maar de hoeveelheid doden rijst nu de pan uit.
Hou op zeg, laten we dat nog even voor ons uitschuiven. Dit topic is niet meer bij te houden.... De namen waren in 2026 groter. Maar de hoeveelheid doden rijst nu de pan uit.
Maar, chartsmaster is sinds een tijdje intensief bezig om zoveel mogelijk muziekgerichte overledenen te benoemen. Daardoor is het aantal pagina's helaas (wat betreft het aantal overledenen) drastisch gestegen.
0
geplaatst: 27 oktober 2025, 21:13 uur
2016 bedoel ik. Dat was echt een bizar jaar. Absolute all time grootheden Prince, Bowie, George Michael en Leonard Cohen in één jaar en daar onder nog mensen als Glenn Frey, Maurice White, George Martin, Merle Haggard, Toots Thielemans , Greg Lake , Rick Parfitt, Pete Burns en Sharon Jones. Maar er is meer aan de hand dan Chartmasters bijdragen. Vind toch wel erg veel doden dit jaar.
0
geplaatst: 28 oktober 2025, 13:15 uur
Met Jack DeJohnette is er wel weer een jazzgrootheid weggevallen, zeg! En vorige week ook al Anthony Jackson, zag ik tot mijn schrik.
R.I.P. Anthony Jackson en Jack DeJohnette
R.I.P. Anthony Jackson en Jack DeJohnette
3
geplaatst: 28 oktober 2025, 13:31 uur
Over tot de orde van de dag(?)
Of eigenlijk niet, want deze dame (als vrouw geboren en altijd zo gebleven) heeft geen muzikale carrière achter de rug.
Actrice Prunella Scales is overleden. Als Sybil Fawlty was zij een van de hoofdrolspelers in mijn favoriete comedyserie, het tijdloze Fawly Towers. In de (slechts) twaalf afleveringen, zes opgenomen in 1975 en zes in 1979, speelde zij de echtgenote van Basil Fawlty, alias John Cleese.
Scales was natuurlijk veel meer dan dat; ze acteerde van 1952 tot 2013. Tussen 2014 en 2019 maakte ze, als een soort Britse André van Duin, een tv-programma waarbij ze met haar echtgenoot over de Britse waterwegen voer. Voortschrijdende dementie dwong haar om met dat programma te stoppen.
Prunella Scales is 93 jaar oud geworden.
Of eigenlijk niet, want deze dame (als vrouw geboren en altijd zo gebleven) heeft geen muzikale carrière achter de rug.
Actrice Prunella Scales is overleden. Als Sybil Fawlty was zij een van de hoofdrolspelers in mijn favoriete comedyserie, het tijdloze Fawly Towers. In de (slechts) twaalf afleveringen, zes opgenomen in 1975 en zes in 1979, speelde zij de echtgenote van Basil Fawlty, alias John Cleese.
Scales was natuurlijk veel meer dan dat; ze acteerde van 1952 tot 2013. Tussen 2014 en 2019 maakte ze, als een soort Britse André van Duin, een tv-programma waarbij ze met haar echtgenoot over de Britse waterwegen voer. Voortschrijdende dementie dwong haar om met dat programma te stoppen.
Prunella Scales is 93 jaar oud geworden.
2
geplaatst: 28 oktober 2025, 15:22 uur
Oh, i know...
Ook mijn favoriete comedy (kan je eigenlijk een ander als favoriet hebben?) en ondanks het lage aantal afleveringen heel vaak naar haar gekeken.
RIP Prunella Scales
Ook mijn favoriete comedy (kan je eigenlijk een ander als favoriet hebben?) en ondanks het lage aantal afleveringen heel vaak naar haar gekeken.
RIP Prunella Scales
0
geplaatst: 28 oktober 2025, 18:20 uur
Tja dat zat er aan te komen, gezien haar toestand.
R.I.P. Prunella Scales
R.I.P. Prunella Scales
2
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2025, 19:33 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Naams- en (Gender)Identiteitswijzigingen van Artiesten
0
geplaatst: 28 oktober 2025, 21:13 uur
Net zoals vele mensen ken ik Prunella Scales maar van een rol, maar wat was ze perfect in Fawlty Towers,
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 10:08 uur
Sybil was op haar lijf geschreven. Geweldig neergezet.
Rust zacht Prunella Scales.
Rust zacht Prunella Scales.
0
geplaatst: 3 november 2025, 09:37 uur
RIP Erik Engerd en alle andere personages, die Prinsen speelde. Nu zijn helaas alle hoofdrolspelers uit de legendarische StratemakeropZeeShow overleden....
4
geplaatst: 3 november 2025, 09:43 uur
0
geplaatst: 3 november 2025, 10:04 uur
Één van de 3 acteurs die bepalend was voor De Stratenmaker Op Zeeshow en Jan J de Bom de Kindervriend.
Collega's Aart Staartjes en Wieteke van Dort overleden al eerder.
Markante persoonlijkheid, die stem, die aparte ogen, maar bovenal een groot acteur, maar ook zanger. Misschien wel wat onderschat ook
R.I.P. Joost Prinsen.
Collega's Aart Staartjes en Wieteke van Dort overleden al eerder.
Markante persoonlijkheid, die stem, die aparte ogen, maar bovenal een groot acteur, maar ook zanger. Misschien wel wat onderschat ook
R.I.P. Joost Prinsen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2025, 11:01 uur
Aanvullend memoreer ik graag nog even de ietwat malafide antiquair P. Joosten uit Het Klokhuis. Ik lees in het in memoriam op nu.nl dat hij vooral bekendheid kreeg dankzij Met het Mes op Tafel. Niets ten nadele van die quiz (vooral toen hij hem nog presenteerde), maar... echt?
R.I.P. Joost Prinsen
R.I.P. Joost Prinsen
1
geplaatst: 3 november 2025, 11:04 uur
Heeft jarenlang boeiende programma's gemaakt, gepresenteerd.
Kon ook echt zingen.
Laatst zei een leeftijdgenoot tegen mij dat hij van huis uit niet mocht kijken naar de Stratenmakeropzee show.
Tijdloze televisie voor kinderen.
Ik begrijp dat soort dingen niet, om dat te verbieden. Erik Engerd was toch vrij onschuldig in medialand, vooral als je het afzet tegen de troep wat er nu op tv verschijnt.
R.I.P. Joost Prinsen
Kon ook echt zingen.
Laatst zei een leeftijdgenoot tegen mij dat hij van huis uit niet mocht kijken naar de Stratenmakeropzee show.
Tijdloze televisie voor kinderen.
Ik begrijp dat soort dingen niet, om dat te verbieden. Erik Engerd was toch vrij onschuldig in medialand, vooral als je het afzet tegen de troep wat er nu op tv verschijnt.
R.I.P. Joost Prinsen
2
geplaatst: 3 november 2025, 11:17 uur
De koetsier van De Zevensprong is niet meer (eerste kennismaking met Joost) 
Ook heb ik van hem genoten tijdens Met Het Mes Op Tafel.
En Ben Ali Libi zal ik ook nooit vergeten.
Rust zacht Joost Prinsen...een divers en markant mens, dat was 'ie.

Ook heb ik van hem genoten tijdens Met Het Mes Op Tafel.
En Ben Ali Libi zal ik ook nooit vergeten.
Rust zacht Joost Prinsen...een divers en markant mens, dat was 'ie.
* denotes required fields.