MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Komen we over een paar weken erachter dat er eigenlijk niet zo veel aan de hand was en dan is hij dus voor niks uitgesloten.

Ik ga wat anders kijken vanavond.

Onweerwolf
Minneapolis schreef:
Vooral raar dat de afwikkeling van de zaak nog weken kan duren. Lijkt me ook geen goed sporenonderzoek meer mogelijk dan.

Sporenonderzoek is gisteren al gedaan.

Onweerwolf schreef:
"politiek mag niet, boehoe, jank, jank, jank"

Maar ondertussen wel massaal roeptoeteren dat een diskwalificatie onterecht is terwijl je helemaal niet op de hoogte bent van de feiten.

Wat een hypocrisie.

De feiten zijn toch dat er een lopend onderzoek is en dat zolang het onderzoek loopt EBU niet wilt dat Joost meedoet? Dan kan een diskwalificatie toch gewoon onterecht gevonden worden?

dix
Denk niet dat wij het in 2025 nog gaan organiseren als Israel vanavond zou winnen.

OMIT
Ik ga vanavond gewoon lekker kijken hoor. De andere finalisten hoeven hier niet ook nog eens de dupe van te worden, voor zover die hier al niet door geschaad zijn natuurlijk.

Traumahelikopter is onderweg!

Juul1998B schreef:
De dood van de eurovisie, laat ze maar branden. Hypocriet zooitje.

Hier moet ik Onweerwolf toch wel echt bijvallen. Je weet nog steeds niet hoe en wat. Dus oordeel vooral niet te vroeg. Straks blijk je zelf de hypocriet.

Onweerwolf
catdog schreef:
(quote)

De feiten zijn toch dat er een lopend onderzoek is en dat zolang het onderzoek loopt EBU niet wilt dat Joost meedoet? Dan kan een diskwalificatie toch gewoon onterecht gevonden worden?

Dat kun je niet weten toch?

Hup Israël dan maar!
De andere favorieten boeien me weinig.

Ik dacht dat het onderzoek klaar was maar dat de openbaar aanklager zich erover moet buigen.

Mijn huisgezin haakt voor het eerst in jaren af. Ik weet niet wat Joost gedaan heeft maar als je 15.000 onschuldige kinderen bombardeert/vermoord mag je land gewoon winnen.

Zou me niets verbazen als RadioMad met zijn analyse uiteindelijk vrij dicht bij de waarheid zit

https://i.vgy.me/KpB3Be.png

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat kun je niet weten toch?

Dat is letterlijk hun statement.

“ While the legal process takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest”

??

Onweerwolf
catdog schreef:
(quote)

Dat is letterlijk hun statement.

“ While the legal process takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest”

??

Precies en dus kun je niet weten of het terecht is.

Ben benieuwd of er nu andere delegaties zijn, die uit protest niet gaan meedoen.
Aan de andere kant, er zijn hoge kosten mee gemoeid, dus dat zal wel niet.

musician schreef:
Mijn huisgezin haakt voor het eerst in jaren af. Ik weet niet wat Joost gedaan heeft maar als je 15.000 onschuldige kinderen bombardeert/vermoord mag je land gewoon winnen.

Even los van eigen meningen: dit roept de EBU nu extra over zich af. Olie op het vuur. Niet erg bijdehand.

musician schreef:

Dan had je op zijn minst maanden geleden al kunnen afhaken. Want zolang wist je dat Israël van de partij zou zijn.

OMIT
johan de witt schreef:
Hup Israël dan maar!
De andere favorieten boeien me weinig.

Maar je kunt toch ook juichen voor een land dat *niet* favoriet is?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Precies en dus kun je niet weten of het terecht is.

Op dit moment maken ze de beslissing op basis van onvoldoende informatie. Dus nu al handelen is zeer onterecht.

Kan je het volgen?

Nou. Volgend jaar dan toch maar Eefje de Visser sturen?

OMIT schreef:
(quote)

Maar je kunt toch ook juichen voor een land dat *niet* favoriet is?

Ja, true, ik juich ook voor Spanje.
Maar ‘voor de winst’ doelde ik op.

Ik ga ervan uit dat ze niet zomaar een DSQ uitdelen dus vermoed dat de verbale agressie naar de extreme kant gaan. Anders lijkt me ook geen politieonderzoek nodig.

Ik snap wel dat EBU liever geen winnaar of mogelijke toppositie heeft die later veroordeeld wordt voor verbale agressie jegens een van de medewerkers.

Schept een gevaarlijk precedent om landen uit te sluiten bij dit soort onduidelijke klachten (er ligt vooralsnog niet eens een aangifte). Kan me niet voorstellen dat dit bij de andere landen lekker valt.

Een Israelische winst zou het festival een ongekende crisis opleveren. Dat land had gedwongen moeten worden een jaar over te slaan nadat ze tot twee keer toe met een afgekeurd politiek nummer kwamen. De nummers van Wit Rusland waren nog wat fouter, maat die zijn er ook na twee politieke nummers uitgegooid. Dat werd later om andere redenen definitief, maar hier heeft EBU een puinhoop van gemaakt.

Onweerwolf
catdog schreef:
(quote)

Op dit moment maken ze de beslissing op basis van onvoldoende informatie. Dus nu al handelen is zeer onterecht.

Kan je het volgen?

Ze maken geen beslissing. Ze volgen gewoon de regels. Een deelnemer is onderdeel van een strafrechtelijk onderzoek en mag daarom niet meedoen.

harm1985 schreef:
Nou. Volgend jaar dan toch maar Eefje de Visser sturen?
Top idee.
En of anderen (en wij) haar dan verstaan, maakt toch niets uit.

Ataloona schreef:
Schept een gevaarlijk precedent om landen uit te sluiten bij dit soort onduidelijke klachten (er ligt vooralsnog niet eens een aangifte). Kan me niet voorstellen dat dit bij de andere landen lekker valt.

Er ligt wel degelijk een aanklacht.

Tsjonge jonge, ik verheug me een keer op het ESF...

Onweerwolf
Ataloona schreef:

Aangifte is er inmiddels wel, toch?

"Het incident stelt nauwelijks iets voor" volgens Cornald Maas.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:57 uur

geplaatst: vandaag om 04:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.