MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
De top 40 wordt bepaald door de radio en tv-zenders, niet de tieners volgens mij. Die hebben maar een heel klein aandeel daarin. Maar het niveau is behoorlijk gedaald in de top 40 ja... Niet dat het ooit nou zo geweldig was, maar in jaren 90 vond ik de lijst wel interessanter. Alles wat er nu in staat is echt bagger op enkele uitzonderingen na

~Jewel~
Ik snap gewoon niet hoe nummer als '' Boten Anna' uberhaupt in de top40 kunnen komen, echt te afstotelijk voor woorden...
Ik luister al een aantal jaren niet meer naar de top40, het interesseert me ook niks meer.

Summerlove schreef:
(quote)

Kun je misschien vertellen wat voor ''indie-rock''je ooit heb gehoord?

van die gedegenereerde flutrock van rijkelui'sjongetjes zonder ballen, kortweg het excelsior label.

(IMHO, hè )

Top 40 is waardeloze richtlijn, ik bedoel maar; Boten Anna?!
De Top 40 wordt ook voornamelijk gebaseerd op tienermeisjes zonder enig muzikaal verstand, zo vond een van hen Billy Joel's 'Piano Man' "wel oké, maar beetje saai", en is zij op hetzelfde moment fervent aanhanger van Boten Anna.

Dat zegt genoeg.

Ik vind 'Piano Man' anders ook behoorlijk saai.

musicfriek schreef:
De top 40 wordt bepaald door de radio en tv-zenders

Wie zal eens eindelijk de knoop doorhakken bij de zenders en de gebrainwashde kids van degelijke muziek voorzien????

schizodeclown schreef:
Wie zal eens eindelijk de knoop doorhakken bij de zenders en de gebrainwashde kids van degelijke muziek voorzien????

Ze zullen daar zelf achter moeten zien te komen denk ik. Net als ik hier nu ook doe

Toen ik hier net kwam, was ik compleet top 40-gek
Dankzij Musicmeter zoveel betere muziek leren kennen! Dat vind ik ook wel het fijne van hier, de wat meer alternatieve kant wordt hier belicht en niet die eeuwige commerciele meuk.

Dus de oplossing voor gebrainwashte tieners: Musicmeter!

Maar friek, je bent uit '73..? Dan nog steeds top40 gek?

Friek heeft ook deel 1 tm 25 van Turn Up the Bass

Hier zoveel waar ik een hekel aan heb

R&B, Fransie Bauer en alles wat er op lijkt, hip-hop, nou eigenlijk alles wat niet op rock lijkt, behalve enkele jazz- en klassieke stukken dan

musicfriek schreef:
(quote)

Ze zullen daar zelf achter moeten zien te komen denk ik. Net als ik hier nu ook doe

Toen ik hier net kwam, was ik compleet top 40-gek
Dankzij Musicmeter zoveel betere muziek leren kennen! Dat vind ik ook wel het fijne van hier, de wat meer alternatieve kant wordt hier belicht en niet die eeuwige commerciele meuk.

Dus de oplossing voor gebrainwashte tieners: Musicmeter!

ahahah hopelijk komen hun dan ons niet brainwashen,staat daalek de Skihut op nummer 1 in de top 250

orbit schreef:
Maar friek, je bent uit '73..? Dan nog steeds top40 gek?

Nu niet meer, meneer orbit

VanDeGriend schreef:
Friek heeft ook deel 1 tm 25 van Turn Up the Bass

Ja! Sommige dingen moet je gewoon in ere houden! Dat is muziek wat voor mij niet kapot kan!

Marcel²
musicfriek schreef:
(quote)

Ja! Sommige dingen moet je gewoon in ere houden! Dat is muziek wat voor mij niet kapot kan!

Je bent niet de enigste friek ik heb ze ook in de kast.

jij bent dan òòk van '73
wie is er nog meer van '73?

vreemd volk, dat van '73

Marcel²
ettettummu schreef:

raar volk, die van '73

Zeker weten.

Marcel Jongeneel schreef:
Je bent niet de enigste friek ik heb ze ook in de kast.

Marcel!

Marcel²
Ik kan niet echt een artiest vinden waar ik een gruwelijke hekel aan heb eigenlijk. Natuurlijk zijn er wel artiesten die mij niet liggen, maar gruwelijk nee.

Als ik er dan toch eentje moet noemen dan is het Koos Alberts wel... En alle andere artiesten in dit genre. Vreselijk gedweep vind ik het en dan die snik in zijn stem... AAAAAAARGGGHH!

Marcel²
musicfriek schreef:
Als ik er dan toch eentje moet noemen dan is het Koos Alberts wel... En alle andere artiesten in dit genre.

Ik heb nog LPs van hem, kopen friek.

musicfriek schreef:
(quote)

Nu niet meer, meneer orbit

Mocht dan wel tijd worden..

JanTJE smith.

Ik vind het altijd zielig voor hem. Hij weet gewoon niet beter en leeft een perfect leven in dat wereldje. Aan de ene kant is naieviteit natuurlijk prachtig, maar ik heb toch altijd medelijden met hem. Hij zal nooit opgesteld worden aan de echte kunst in het leven en zal tot zijn 80ste de vreselijkste onzin zingen. Zonde van een mens.

HedKandi
Ik denk meer dat Smitje iedereen uitlacht. Hij is echt niet gek en weet zeker wel beter, maar ja als jij elke maand een paar ton op je rekening erbij ziet verschijnen, denk je ook van fuck it, gaat prima zo. Dik platen contract, sponsors, kledinglijn en ga zo maar door.

On topic: Kane, BAH, vooral de muziek, en die dinand, tjaaaa

Tjsaa misschien, maar ik denk ook dat hij niet beter weet. Ik zou het trouwens niet doen, dat soort muziek maken voor geld. Ja misschien een half jaar en er dan voor uitkomen en iets compleet anders gaan doen

Ik ga even iets heel fouts posten.
Is het in om iemand met een afwijking achter een piano te zetten, na ray charles en stevie wonder krijgt onze generatie nu julian thomas en vanvelzen.
Gelijk vraag ik me af gaat het nu om de muziek of de handicap.

Hoe heetie ook weer? Die gek met die trekharmonica die ooit op Maxima's bruiloft zijn kunstje mocht vertonen. Wat een diepdroeve figuur. Zag hem vanmorgen een schaamteloos optreden verzorgen op de verrekijk. Compleet met beelden van het Nederlandsch elftal. Wat een hondekop....

Bluf is wel de grootste naadband sinds de uitvinding van de boekdrukkunst in 1309. Wat een doffe ellende. Kippevel van pure haat als dat hysterische figuur van een 'Pascal' z'n tenenkrommende teksten te berde brengt. Geraaskal dat met luid applaus wordt ontvangen. Een mens kan maar beter dood zijn...

Jochempie schreef:
JanTJE smith.

Jan Smith is een wonderschone zangeres met een zeer aangename stem. Haar laatste CD bevat diverse mooie ingetogen roots liedjes met met subtiele bluegrass en folk invloeden.

Ik ben zo'n 12 jaar fan geweest van Björk. Ik vond haar muziek geweldig. Ik heb altijd van experimentele muziek gehouden, dus het was obvious dat ik me ook door haar muziek aangetrokken voelde. Maar ook door Björk zelf. Want wat was het toch een leuk kindvrouwtje die overal schijt aan had en op alle fronten het tegenovergestelde was van de commerciele artiesten. Ik adoreerde haar.

Maar sinds een jaar ben ik toch wel op haar uitgekeken. Ik knapte volledig af op haar Live8-optreden. Schaamteloos zong ze haar eigen song volledig uit de toon en uit de maat. En zoals gewoonlijk met een hoop gekreun en gezucht. Het contrast met de instrumentalisten - die wél gerepeteerd hadden en wél een goede performance wilden uitvoeren - was enorm. En iedereen maar roepen hoe geweldig ze is. Lees de reacties van een willekeurige videoclip van haar of een willekeurig videofragment op YouTube. Iedereen vindt haar goddelijk, beeldschoon en de mooiste stem van de wereld hebben. En als iemand het waagt daar tegenin te gaan, krijgt hij/zij als antwoord "go listening to your Britney Spears records then!".

Misschien is dat het wel. Toen ik 10 jaar geleden alleen maar hoorde wat een afschuwelijke stem ze heeft, ging ik haar verdedigen. En nu ik alleen maar lees hoe fantastisch ze is, ga ik haar juist bekritiseren. (Ze is trouwens echt niet de enige die experimenteert en zich weinig aantrekt van commerciële trends.)

nuf
Gluipertje schreef:
Bluf is wel de grootste naadband sinds de uitvinding van de boekdrukkunst in 1309. Wat een doffe ellende. Kippevel van pure haat als dat hysterische figuur van een 'Pascal' z'n tenenkrommende teksten te berde brengt. Geraaskal dat met luid applaus wordt ontvangen. Een mens kan maar beter dood zijn...

neem maar even een kopje thee

Gast
geplaatst: vandaag om 05:06 uur

geplaatst: vandaag om 05:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.