Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2006, 14:44 uur
Sorry?? Is the Cure dan een betere muziekbeleving?? Smaken verschillen nu eenmaal. En ik denk niet dat we kunnen stellen dat een band als Pearl Jam niets heeft toegevoegd. Ook al hebben ook zij (en wie niet??) genoeg gejat van andere bands.
0
geplaatst: 16 november 2006, 16:52 uur
Joy4ever schreef:
Sorry?? Is the Cure dan een betere muziekbeleving?? Smaken verschillen nu eenmaal. En ik denk niet dat we kunnen stellen dat een band als Pearl Jam niets heeft toegevoegd. Ook al hebben ook zij (en wie niet??) genoeg gejat van andere bands.
(quote)
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van mensen die zeggen van "goede" muziek te houden, en dat alleen maar definiëren in termen van "lekker rocken". Dat is alles wat ik ermee zeg. Mijn ding is het niet nee, die duizendmaal gekopieerde vierkwartsmaten en die clichée rockriffs die nu al door de 16e generatie wolfmother e.a. worden gespeeld.
Mensen die weg zijn van Nirvana reppen altijd over die verfrissende schop onder de kont van muziek, ik denk dat dat van je definitie afhangt wat je verfrissend vindt of wat je belegen vindt. En over welk segment van de muziek je het eigenlijk hebt

0
geplaatst: 16 november 2006, 17:09 uur
orbit schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van mensen die zeggen van "goede" muziek te houden, en dat alleen maar definiëren in termen van "lekker rocken". Dat is alles wat ik ermee zeg. Mijn ding is het niet nee, die duizendmaal gekopieerde vierkwartsmaten en die clichée rockriffs die nu al door de 16e generatie wolfmother e.a. worden gespeeld.
Mensen die weg zijn van Nirvana reppen altijd over die verfrissende schop onder de kont van muziek, ik denk dat dat van je definitie afhangt wat je verfrissend vindt of wat je belegen vindt. En over welk segment van de muziek je het eigenlijk hebt
(quote)

Van mij mag je verdrietig worden Orbit maar ik vind je reactie jammer. Het is heel makkelijk om er één recensie uit te halen en daar dan weer een term uit te halen, namelijk: "lekker rocken". Als je verder kijkt naar mijn recensies c.q stemmingslijst dan zie je dat ik Led Zeppelin en Deep Purple hoog heb zitten. Zijn lichtjaren beter dan Wolfmother. En dat grunge jouw ding niet is, prima toch? Maar je kan moeilijk ontkennen dat de Grunge er wel voor gezorgd heeft dat de rockmuziek weer onder de aandacht werd gebracht. Dat de stijl je niet bevalt dat kan, maar neem van mij aan dat het gros van de MuMe-ers echt wel de kwaliteit inziet van een Pearl Jam of Nirvana. Of waren het 30.000 randdebielen in het Gelredome toen Pearl Jam optrad? Ieder zijn smaak Orbit, daar valt niet over te twisten. Maar jij bent blijkbaar een andere mening toegedaan.
0
geplaatst: 16 november 2006, 17:23 uur
Je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen hoor. Ik neem aan dat je het ook bemoedigend vindt als mensen eens een kijkje nemen buiten de platgestampte paden van ledzep of pearl jam? Dan kan je dat nog steeds machtig mooi vinden, maar probeer in elk geval te snappen dat er meer is dan die muziek, dat bedoelde ik ermee. En zeker specifiek niet aan jouw adres verder hoor..
We dwalen van het pad van het topic af trouwens

0
geplaatst: 16 november 2006, 18:33 uur
Och ja, misschien moet de topic titel veranderd worden in artiesten die overschat worden ofzo.Ikzelf noem dan bijvoorbeeld Marco Borsato, Dire Straits, Radiohead, Oasis, Franz Ferdinand en nog heel veel van die "nieuwe" Britpop bandjes (Infadels dan weer niet).
Maar van verschillende bovenstaande artiesten kan ik ook wel weer goede nummers noemen, maar al dat gedoe er om heen, daar hou ik niet van.
Mensen mogen mij hier best op aanvallen; vooral met goede argumenten; wees trots op je muzikale smaak; gelukkig is die over het algemeen erg gevarieerd!!
Dat is misschien ook wel de kracht van deze site.

0
geplaatst: 16 november 2006, 19:50 uur
Nouja, Borsato wordt wel op waarde geschat volgens mij, ergens tussen K3 en Andre Hazes in.. 

0
geplaatst: 16 november 2006, 19:53 uur
Volgens de topictitel gaat het niet zozeer om de muziek maar om de artiesten. Je kan dus een gruwelijke hekel hebben aan een artiest, terwijl je zijn/haar muziek helemaal geweldig vindt.
Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan Xander de Buisonjé. Ik zag hem pas geleden nog op TV. Zijn muziek interesseert me niet. Ik twijfel er niet aan dat hij een getalenteerde zanger en pianospeler is. Maar ik walg echt van zijn wanhopige en opdringerige (tevergeefse) pogingen om weer in de smaak te vallen bij het Nederlands publiek. Als hij achter zijn piano zit is hij té gepassioneerd. Het is gebakken lucht. Als hij zonodig populair wilt zijn, moet hij ophouden met toneelspelen. Eerst deed hij zich voor als de prins op het witte paard en ging vervolgens keihard onderuit toen uitkwam dat hij Wendy had bedrogen. De laatste jaren speelt hij zonodig de rock 'n roll ster die elke nacht een andere vrouw naait maar toch zo gevoelig is dat hij emotionele songs kan schrijven.
Voor zulk soort mensen heb ik één advies: etaleer als artiest zijnde jouw talent i.p.v. jouw persoontje!
Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan Xander de Buisonjé. Ik zag hem pas geleden nog op TV. Zijn muziek interesseert me niet. Ik twijfel er niet aan dat hij een getalenteerde zanger en pianospeler is. Maar ik walg echt van zijn wanhopige en opdringerige (tevergeefse) pogingen om weer in de smaak te vallen bij het Nederlands publiek. Als hij achter zijn piano zit is hij té gepassioneerd. Het is gebakken lucht. Als hij zonodig populair wilt zijn, moet hij ophouden met toneelspelen. Eerst deed hij zich voor als de prins op het witte paard en ging vervolgens keihard onderuit toen uitkwam dat hij Wendy had bedrogen. De laatste jaren speelt hij zonodig de rock 'n roll ster die elke nacht een andere vrouw naait maar toch zo gevoelig is dat hij emotionele songs kan schrijven.

Voor zulk soort mensen heb ik één advies: etaleer als artiest zijnde jouw talent i.p.v. jouw persoontje!
0
geplaatst: 16 november 2006, 20:04 uur
a_soul schreef:
Je kan dus een gruwelijke hekel hebben aan een artiest, terwijl je zijn/haar muziek helemaal geweldig vindt.
Je kan dus een gruwelijke hekel hebben aan een artiest, terwijl je zijn/haar muziek helemaal geweldig vindt.
Dat lijkt me zeldzaam. Maar als ik nu eens vertel dat ik het omgekeerde heb met Robbie Williams? Sterke en leuke persoonlijkheid zolang hij maar geen muziek maakt

0
geplaatst: 16 november 2006, 20:23 uur
Oh, dus deze site gaat over Dinand Woesthoff; heb ik het altijd verkeerd begrepen
0
geplaatst: 16 november 2006, 20:23 uur
sq schreef:
Dat lijkt me zeldzaam. Maar als ik nu eens vertel dat ik het omgekeerde heb met Robbie Williams? Sterke en leuke persoonlijkheid zolang hij maar geen muziek maakt
(quote)

Je kan natuurlijk ook een hekel hebben aan ''artiesten'' vanwege hun muziek
0
geplaatst: 16 november 2006, 20:30 uur
Die artiesten uit Den Haag hebben vaak moeite met zich te presenteren; Anouk en Barry Hay hebben dat ook wel; terwijl ze muzikaal zeker niet slecht zijn.
Maar misschien ben ik als Limburger wel te zacht, kan natuurlijk ook.
Maar misschien ben ik als Limburger wel te zacht, kan natuurlijk ook.
0
geplaatst: 16 november 2006, 21:00 uur
Nee hoor, het zijn gewoon een stel omhooggevallen kotsbakken 

0
geplaatst: 17 november 2006, 00:08 uur
Wel typisch Haags.....Zo zonde, komt wel goede muziek vandaan. Die zanger van Di-rect heeft er gelukkig geen last van.
0
geplaatst: 17 november 2006, 08:51 uur
orbit schreef:
Je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen hoor. Ik neem aan dat je het ook bemoedigend vindt als mensen eens een kijkje nemen buiten de platgestampte paden van ledzep of pearl jam? Dan kan je dat nog steeds machtig mooi vinden, maar probeer in elk geval te snappen dat er meer is dan die muziek, dat bedoelde ik ermee. En zeker specifiek niet aan jouw adres verder hoor..

Je bent me net voor Orbit, we dwaalden inderdaad af. Ik vind het zeker bemoedigend dat mensen een kijkje nemen buiten Led Zep en Pearl Jam. Dat doe ik namelijk zelf ook. En gelukkig is er meer dan rockmuziek. Als je mijn Top 10 bekijkt dan staan daar 6 albums in die toch vrij weinig met rockmuziek te maken hebben, mogelijk is alleen Muse een twijfelgeval. Neemt niet weg dat ik Pearl Jam een geweldige band vind, net als Led Zeppelin, en als deze bands worden aangevallen ik toch even moet reageren. Maar altijd met open vizier. Gelukkig ben jij dezelfde mening toegedaan
ps. Disintegration vind ik ook een briljante cd. Vooral Plain Song

0
shappy1010
geplaatst: 17 november 2006, 10:32 uur
Denk dat ik een nieuwe heb gevonden:
http://www.amazon.com/gp/mpd/permalink/653/103-6145783-1803860
Bedoel is this guy for real of wat? Shiiiiit wat slecht.
0
geplaatst: 17 november 2006, 10:41 uur
shappy1010 schreef:

Pas maar op hoor, die vent is hier een semi-heilige.. daar krijg je nog last mee.
0
geplaatst: 17 november 2006, 10:47 uur
Joy4ever schreef:
Je bent me net voor Orbit, we dwaalden inderdaad af. Ik vind het zeker bemoedigend dat mensen een kijkje nemen buiten Led Zep en Pearl Jam. Dat doe ik namelijk zelf ook. En gelukkig is er meer dan rockmuziek. Als je mijn Top 10 bekijkt dan staan daar 6 albums in die toch vrij weinig met rockmuziek te maken hebben, mogelijk is alleen Muse een twijfelgeval. Neemt niet weg dat ik Pearl Jam een geweldige band vind, net als Led Zeppelin, en als deze bands worden aangevallen ik toch even moet reageren. Maar altijd met open vizier. Gelukkig ben jij dezelfde mening toegedaan
(quote)

Gelukkig is rock een vrij divers genre, zowel de traditionele beoefenaars zoals zeplep en deep purple alsmede de innovatievere Radiohead, Pink Floyd en ja... zelfs Suede of The Cure vallen daaronder
Dus, zoals je ziet ben ik er zelf ook niet vies van..
En naast de hele waaier die rock heet is er gelukkig nog plenty andere muziek 
0
geplaatst: 17 november 2006, 16:34 uur
Celine Dion, niet vanwege haar persoonlijkheid (want die interesseert me niet) maar vanwege het enorme potentieel van haar stem dat ze volledig weggooit aan below-zero muziek. Telkens als ik een van haar, nou ja, "liedjes" hoor rijzen mijn haren te berge. Dit gebeurt gelukkig niet te vaak.
0
geplaatst: 17 november 2006, 16:42 uur
shappy1010 schreef:
Ik snap het wel. Heb ook muziek van meneer Waits in huis, maar meer dan twee of drie CD's hoef ik er niet van. Is toch veel van hetzelfde, wat mij betreft. Nee, doe dan maar wat meer plaatjes van Captain Beefheart.

0
geplaatst: 18 november 2006, 06:05 uur
shappy1010 schreef:
Shiiiiiit, wat goed!!!

Die man is gewoon een genie! Enne, herman, veel van hetzelfde??? Dan heb jij wel een aantal albums gemist denk ik, vind ik wel erg kort door de bocht!
0
geplaatst: 18 november 2006, 06:07 uur
Ach, als ik zijn nummer 2 zie in zijn top 10, dan denk ik: shiiiiiiiit, wat slecht!!

0
geplaatst: 18 november 2006, 16:26 uur
Niet dat ik er echt een hekel aan heb, maar ik vind de meeste punkbands wel erg vervelend. Sex Pistols, Green Day, Ramones...
Dat hele sfeertje van overal tegenaan trappen, amper een instrument kunnen bespelen..
En dan de nieuwe emopunk helden van Panic @ the Disco en Fall Out Boy, dat is nóg slechter.
Dat hele sfeertje van overal tegenaan trappen, amper een instrument kunnen bespelen..
En dan de nieuwe emopunk helden van Panic @ the Disco en Fall Out Boy, dat is nóg slechter.
0
geplaatst: 18 november 2006, 17:13 uur
Matthew Bellamy (Muse)
(afbeelding)
(afbeelding)

Ik ben van dat gehijg van hem ook schijtziek geworden,meerdere mensen dus
0
Raekwon the chef
geplaatst: 18 november 2006, 17:42 uur
luc011190 schreef:
Niet dat ik er echt een hekel aan heb, maar ik vind de meeste punkbands wel erg vervelend. Sex Pistols, Green Day, Ramones...
Ja, hier ben ik het mee eens, ook Yellowcard voeg ik daar nog bij
0
geplaatst: 18 november 2006, 17:56 uur
luc011190 schreef:
Sex Pistols en Green Day kan ik begrijpen, maar Ramones..

Overigens ben ik het wel met je eens over Fall Out Boy en Panic! at the Disco.
0
geplaatst: 18 november 2006, 18:22 uur
Van dat geneuzel van Jack Johnson krijg ík nou uitslag!
Wat een muzak en Norah Jones hoort op diezelfde hoop.
Wat een muzak en Norah Jones hoort op diezelfde hoop.
0
geplaatst: 18 november 2006, 18:28 uur
grovonion schreef:
Celine Dion, niet vanwege haar persoonlijkheid (want die interesseert me niet) maar vanwege het enorme potentieel van haar stem dat ze volledig weggooit aan below-zero muziek. Telkens als ik een van haar, nou ja, "liedjes" hoor rijzen mijn haren te berge. Dit gebeurt gelukkig niet te vaak.
In dit kader ken ik nog wel een artiest: Whitney Houston. Haar grootste hit was I Will Always Love You, echter was die song jaren eerder geschreven door Dolly Parton. La Parton zong het op een subtiele manier, waarmee het juist een grote emotionele lading krijgt en veel meer indruk. Houston zong het uit volle borst, zo van "hoor mij eens een geweldige soulstem hebben!" Haar versie is commercieel, glad en heeft (ondanks of juist dankzij die vocale uithalen) minder emotie.
Maar aan de andere kant heeft Houston er wel weer voor gezorgd dat de songs die zij coverde opnieuw in the picture kwamen en zodoende ook de artiesten die het origineel schreven. Ik kan verder ook niet echt een hekel aan haar hebben. Haar carriere lijkt nu voorgoed voorbij en met haar gezondheid en psychische gesteldheid gaat het geloof ik ook niet al te best.
0
geplaatst: 18 november 2006, 18:44 uur
levenvergeten schreef:
(quote)

Die vallen inderdaad nog mee. Ook altijd wel leuke anedoktes over te vinden, maar ik vind het muzikaal toch weining voorstellen.
* denotes required fields.