MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Misterfool
Niet zo zeer een ergernis, aangezien het ergens ook wel een leuk onderdeel van de muziekliefhebberij is. Ik heb als (bijna afgestudeerde) student niet het grootste budget van de wereld. Ik kan vaak maar 1 à 2 albums tegelijkertijd kopen. Daarom ben ik vaak lange tijd bezig met uitzoeken welk album ik in de winkelwagen stop. Tsja, hoe weegt een mens in godsnaam af of je nou dat album wat je al jaren op youtube beluisterde koopt, of nou juist dat ingewikkelde album dat wellicht een parel is dat na meerdere malen beluisteren mischien zijn ware schoonheid prijsgeeft. Lastig....

Ik zou een album kopen dat je in ieder geval goed vindt en waaraan je geen geld weggooit.. Dat ingewikkelde album zou ik dan nog even youtuben of spotifyen.

buizen
Vooropgesteld: ben net zo blij met youtube tegenwoordig als dat ik vroeger blij was lid te zijn van de fonotheek. Wat een fantastisch medium Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat filmpjes maximaal 10minuten konden zijn. Wou je een concert of docu kijken van een uur dan moest je deel 1 t/m 6 bij langs. Nu staan er memorabele concerten van 3,5 uur lang op! En er komen steeds meer onder het stof gehaalde bijna vergeten opnamen naar voren. Echt geweldig!

Maarr..
Iedereen kan maar alles op youtube plempen en zo kom je ook erg onzorgvuldige bijdragen tegen. Bij elke youtubeconcertfilm kun je op "meer weergeven" klikken maar wat je daar dan soms tegen komt is erbarmelijk. Soms helemaal niets. Soms bijna niets.
Bij een concert hoort een setlist in goede volgorde en met de filmtijden der onderscheidelijke nummers van het concert. En dat ontbreekt er nogal eens aan! Ergerlijk, bij goede concerten.

Nou, dat zou natuurlijk wel prettig zijn, maar om het nou als keiharde eis te gaan stellen aan een amateur die zijn product gratis aan jou ter beschikking stelt...

buizen
Brunniepoo schreef: